Stelovanje paljenja ko zastave 101

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b_samardzic
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 1557
    • Smederevo

    Stelovanje paljenja ko zastave 101

    Radi se o zastavi mog drugara, motor 1116ccm.

    Auto je skoro kupljen tako da se prethodna istorija ne zna.

    Pre skoro dva meseca proslajfovao mu je zupcanik na uljnoj pumpi.

    Zamenio sam zupcanik i imao velikih problema da upalim auto.

    Na kraju sam okrenuo razvodnik na skoro 45 stepeni od prvobitno odokativno

    postavljenog i auto je upalio ali je paljenje i dalje bilo kasno pa sam pomerio

    na jos malo ranije.

    Radilo se na brzinu pa sam pomislio da mi se omakla neka greska.

    Medjutim u zadnjih par dana auto ide ali kao da preskace varnica.

    Pregledamo sve delove kad razvodna kapa na 4 mesta probila i napravile se rupe.

    Gledemo odozdo u razvodnu kapu. Razvodna kapa je istopljena na 4 mesta

    od pipaka u smeru suprtno od kazaljke na satu u duzini od 15mm.

    Takodje je i razvodna ruka istopljena na vrhu sa leve strane.

    Evo skice kako izgleda taj razvodnik (elektronsko paljenje).




    Zuto obojeno je razvodna ruka.

    Zeleni kruzici predstavljaju izlaze iz razvodne kape za kablove svecica.

    Narandasto obojeni su valjda senzori koji salju naizmenicnu struju komutatoru.

    Pogledajte na skici kad senziri posalju struju u komutator razvodna ruka

    se nalazi izmedji dva pipka. Tu dolazi do preskakanja varnice od ruke do pipka.

    Zato kapa izgori.

    Da li je to fabricka greska ili je neko rasturao razvodnik i pri sklapanju pogresijo?

    Ili mozda moja greska u stelovanju paljenja?
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #2
    Greska jos uvek postoji u uparnju pozicije osovine prema poziciji razvdnika. Razmak od rotora do polova u kapi je jos uvek prevelik kad se paljenje podesi na odgovarajuce. Izvuci osovinu van i pomeri je za jedan zub u pravcu kazaljke sata.
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • b_samardzic
      CBC Senator XXL
      • 02.04.2005
      • 1557
      • Smederevo

      #3
      Nis te nisam razumeo pisi malo sporije. Ne mogu da ti procitam rukopis.

      Ne znam na sta si mislio ako si mislio da ozvadom razvodnik i pomerim za jedan zub onda ne vredi.

      U ovom polozaju kako je na skici varnica preskace sa vrha ruke do gornjeg desnog zelenog kruzica(izvod za svecicu).


      Ruka i rotor(plava boja) su fiksno vezani tako da kad izvadim razvodnik

      i pomerim ga zajedno sa rotorom pomerim i ugao kad treba da baci varnicu.

      Ili i dalje ne mogu da procitam sta si napisao?

      Comment

      • SAAB PoWeR
        CBC Senator XXL
        • 26.04.2005
        • 1394
        • tu iza coska(Milwaukee USA)

        #4
        ja tovje pitanje nerazumem u potpunosti
        kako si stelovao paljenje

        izvadi razvodnik , skini kapu da vidiz unutar razvodnika , kraj razvodne ruke nariktaj na prvi cilindar na kapi pomeri ga za jedan zub kao sto je BOOST pomenuo , obicno kad se razvodnik vraca ruka se pomeri za jedan zub unazad kad pomeris ruku za jedan zub unazad dobices tacan centar , sve vrati nazad , sa timing svetlom nasteluj stepen paljenja po specifikaciji motora i good to go
        ako ti negde struja probija
        poprsci sve vodim i videces gde ti baca iskru , ako hoces privremeno da zaustavis probijanje iskre poprsci uljem WD-40 po kablovima
        _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #5
          Ajd ok, da pisem malo sporije, mada nije do toga vec su mi baterije u tastaturi bile slabije pa gutaju slova
          Goran ti je rekao proceduru , jedan zub je missmach, zaboravljas da razvodnik sam sebe zakrece prema obrtajima na ranije paljenje te ti to i stvara problem.
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • b_samardzic
            CBC Senator XXL
            • 02.04.2005
            • 1557
            • Smederevo

            #6
            Razvodna kapa se toliko pojela da su se izbusili 4 rupe u roku od 2 meseca tj za nekih 2-3 hiljade km.

            Nisam jednom stelovao paljenje i znam kako treba.

            To me i navelo da vidim u cemu je problem pa sam gledao na drugim ispravnim razvodnicima.


            Ovo je skica ispravnog razvodnika


            Ajde ovako da objasnim.

            Ruka i plavi rotor su fiksno vezani.

            Kad su vrhovi rotora najblizi narandzastim senzorima salje se signal za varnicu.

            Na ispravnom razvodniku u tom trenutku je i ruka na polu kabla.

            Pa i pri povecanju obrtaja usled centrifuge ruka se pomera u napred

            u smeru kazaljke, ali se sa rukom pomera i rotor pa i varnica ranije skoci.

            Tako da nebitno od predpaljenja ruka u trenutku varnice mora da je

            uvek na mestu polova.

            Jedino usled vakuma se narandzasti senzori pomeraju za par stepeni u levo,

            ali zato ruka ima dovoljnu sirinu.

            Na kapi postoje progorele rupe kroz koje smo sinoc videli kako varnice preskacu i duge su 15 mm od prilike.

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #7
              Okki vidim da si u toku sa zasukivanjem i kazes li da je sirina dovoljna na kontaktima da pokrije pomeranje OK.

              Kako god, ostaje da zamenis kapu i ruku, definitivno da se nemoze verovati novom delu da je i ispravan.
              U ruci postoji i otpornik, koji je vrlo moguce stradao zbog kablova sa nisim otporom ili svecica koje su sa manjim zazorom te je struja veca.
              Izarivanje ugljena koji se nalazi na otprniku zna da da lepu ugljenu prasinu nabacanu od centrifugalnig sila na samu kapu iznutra i da pokrene proces.
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • b_samardzic
                CBC Senator XXL
                • 02.04.2005
                • 1557
                • Smederevo

                #8
                Zazor sam izmerio imale su oko 0.9mm a onaj premaz preko otpornika na ruci je citav.

                Mislim da ce se scenario ponoviti no videcemo.

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #9
                  Onda je jedna stvar koja j ostla ili 2 stvari.

                  Kablovi imaju manji otpor nego li sme zatu bobinu.

                  Bobina izmenjena ili kopchana direktno bez startnog otpornika.
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • b_samardzic
                    CBC Senator XXL
                    • 02.04.2005
                    • 1557
                    • Smederevo

                    #10
                    Zastava nema otpornike na kablovima.

                    A startni otpornik mislim da nema. Ili gresim?

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #11
                      Vidi, moguce je da i ja lutam malo jer uzimam uopsteno posto sam sa razvodnicima imao kontakt zadnji put pre 15-ak godina te idem sablonski po sistemima koji su poznati.
                      No, kako god, moguce je da je bobina menjana i da je tipa koja TRAZI otpornik prilikom rada dok startni napon obilazi otpornik prilikom starta na autu za koji je bila namenjena.
                      Proveri da li se komutator nenormalno greje ako neznas da li je bobina menjana. Merio otpor primara?
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • b_samardzic
                        CBC Senator XXL
                        • 02.04.2005
                        • 1557
                        • Smederevo

                        #12
                        A sta sa polozajem ruke?

                        Problematican


                        Ispravan


                        Kao da trazis neki drugi uzrok pregorevanju

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #13
                          Princip paljenja je indukcioni dakle nije hal .

                          Bobina okida po porlasku pored kalema a ne direktno na njemu.

                          Tako da treba uskladiti i te parametre.

                          Inace, da trazim drugi razlog, jer postoji mogucnost da je kao sto sam naveo u ranijem postu da je bobina izmenjena za neadekvatan tip.
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • b_samardzic
                            CBC Senator XXL
                            • 02.04.2005
                            • 1557
                            • Smederevo

                            #14
                            Provericu bobinu mada ne verujem zastavina je sigurno.

                            Na isti problem mi se zalio jedan poznanik na jugo45 su mu svakih par

                            hiljada crkavali ruka i kapa a inace je bio star 5-6 god. Elektronsko

                            paljenje takodje. Taj auto nisam gledao.

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #15
                              Kako god, u izvesnim slucajevima je bolje postaviti kablove sa vishim otporom, sve je u zavisnosti od kontrukcije, verujem da ni o kablovima koji su na motoru neznas da li su odgovarajuci?

                              Da se relativno lako utvrditi da li je njihov otpor prenizak za sistem, stoboskopska klesta nesmeju da okidaju lampu dok klesta nisu obgrlila kabel, ukoliko samo primicanjem klesta kabelu pali stroboskop, kablevi su neodgovarajuci.
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              Working...
                              X