Stelovanje paljenja ko zastave 101

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #16
    Mislim da je problem mehanicke prirode. Ionizacija staze se vrsi najblizim putem koji je u ovom slucaju izgleda veliki pa onda nalazi blizi put nego sto je to do kontakta kabla. Svaka bobina moze da baci varnicu i preko 10mm bez problema imala otpor ili ne. Otpor u sistemu kablovi + otpornik na ruci sluze da stabilizuju duzinu trajanja varnice pa tek onda i da delimicno zastite kontakte i samu bobinu. Naravno da bi se trebalo koristiti odgovarajuca bobina mada i sa onom sa jako niskom impedansom ne bi dolazilo do ovakvih problema probijanja izolacije. Ovo je bas previse.
    Ja bi pogledao sta se desava kad okrecem motor rukom a obelezio bi na razvodniku gde dolaze kontakti pa bi se onda videlo koji je polozaj ruke u trenutku kad pali taj konkretni cilindar gde se trenutno nalazi. To je po meni sve pomereno. Ne znam zasto i kako je uopste moguce da ruka stoji u bilo kakvom medjupolozaju. Nisam mehanicar. Neko je nesto izbrckao ranije garant. Sad su svi majstori za sve.
    Nadam se da ima majstora za Zastavu ovde na forumu kojima je sigurno konkretni problem poznat. Samo jos da pronadju ovaj topic.
    Po samom pisanju da je zateceno stanje (polozaj razvodnika) bilo bezveze da se zakljuciti da je postojao "majstor".
    Da li je motor uopste uzubljen kako treba?

    Comment

    • b_samardzic
      CBC Senator XXL
      • 02.04.2005
      • 1557
      • Smederevo

      #17
      Srecan Uskrs svim vernicima.



      Motor je uzubljen dobro i ide dobro.

      Razvodnik kao celina je fabricki nastelovan tako da baca varnici kad je ruka na zubu. Ovaj ocigledno nije.

      Danas cu da slikam kapu da vidite koliko je probila.

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #18
        Razvodnik kao celina je fabricki nastelovan tako da baca varnici kad je ruka na zubu. Ovaj ocigledno nije
        mislim da je ovde poreklo zeza.
        razvodnik nije fabri?ki naštelovan kao celina niti se može štelovati van auta.

        razvodnik se fazira, uzup?uje, u korelaciji sa radilicom na samom motoru.
        baš onako kako je boost opisao, prezup?io ti je za jedan zub i sada radi van faze.

        u razvodniku se vadi ceo rotor zajedno sa rukom, i on se (rotor) okrene za jedan zub i vrati nazad u ležište u motoru.

        najlakše je postaviti motor u GMT, pa onda pomeriti za 10 stepeni pre GMT po oznaci na ku?ištu radilice i tada je prvi cilindar u položaju za paljenje.
        onda se postavi rotor razvodnika tako da vrh ruke pokazuje direktno po sredini kontakta na kapi za cilndar 1.

        izmedju radilice i razvodnika postoji posebna pomo?na nazup?ena osovina koja se slobodno okre?e, ona se ne podešava.

        pri ovom postupku daziranja motora, podešava se samo stati?ko paljenje razvodnika, ono dinami?ko vezano za obrtaje je nebitno.

        takodje je nebitno ni halov dava? impulsa jer on ne zavisi od faze motora ve? od broja "bregova" na rotoru, onih metalnih klinova kojih ima 4.


        dakle, kao što je boost opisao, izvadiš rotor kompletan nagore iz ku?išta, i okreneš za jedan zub u kontra stranu, vratiš ga polako dole da legne na zubac, okreneš radilicu u položaj za paljenje i proveriš položaj ruke u odnosu na ku?ište razvodnika.

        sam razvodnik se ne podešava sam za sebe u fabrici, niti je mogu?e takav tip razvodnika odvojiti od zup?enja motora i faziranja komplet kao celine.

        neko je pre tebe razdesio fazu, ti sada to trebaš da vratiš sa postupkom kao da prvi put sklapaš motor- sve zup?iš prema GMT kao meri. (osovine i razvodnika i bregaste).

        nadam se da je jasnije prevedeno ono što je boost konstatovao.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • b_samardzic
          CBC Senator XXL
          • 02.04.2005
          • 1557
          • Smederevo

          #19
          Uradjeno je tacno tako kao sto si mi i ti opisao ali auto nije hteo da upali.

          Onda sam pogledao kako je nastelovano paljenje na drugom autu i bilo je isto.

          Ruka na istom mestu, varnicu baca na 4 klip toliko nisam slep ali nista auto okvasi svecice i jovo nanovo.

          E onda sam video da je jedina razlika u polozaju tog hal-senzora.

          Auto sam upalio tek kad sam namestio tj kopirao polozaj hal-senzora.

          podesio sam motor na GMT a ruka je u tom slucaju bila izmedju 4i 2 zuba na kapi.

          sto je nekih 40 do 45 stepeni predpaljenja a auto je tak tad upalio.

          Pomeranjem na kasnije od toga pocinje da se gusi.

          Resenje koje vidim je vadjenje osovine iz razvodnika pa tek onda trazenje kvara.

          Sad nesto razmisljam moguce da je neko skidao vakum aparat

          a on pomera halsenzore pa verovatno nije vratio lepo na mesto.

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #20
            Ili pak ruka azvodnika nije odgovarajuca gde je zljeb koji je navodi pod pogresnim uglom? Uzmi u obzir da si u Srbiju bre
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #21
              podesio sam motor na GMT a ruka je u tom slucaju bila izmedju 4i 2 zuba na kapi
              meni se i dalje ?ini da pri?amo o razli?itim stvarima pa bi da pojasnim na drugi na?in.

              zub koji pominjem, je bukvalno zup?anik i on se nalazi u bloku motora (na kraju pomo?ne osovine).
              taj zup?anik se pod 90 stepeni uzup?uje na zub rotora razvodnika.

              rotora u smislu celog sklopa koji nosi na sebi plo?u hal dava?a, razvodnu ruku..

              to nema nikakve veze ni sa vakum aparatom, niti sa dinami?kim pretpaljenjem niti položajem hal dava?a niti sa kapom.

              ?isto mehani?ka stvar, gde podešenost ili razdešenost u odnosu na GMT može da bude nekoliko stepeni, tipa 1-2-3 stepena maksimalno.

              nikako 40 ili 45 stepeni.

              ako je toliko razdešeno ko zna šta je radjeno tom razvodniku, možda je razvodnik i neispravan- slomljen- pukao pa varen naknadno...?
              ko zna, tek nešto debelo je u autu.

              hal dava? ima samo jedan položaj u odnosu na rotor, odnosno nose?a plo?a koja se pomera ima samo jedan položaj u kome se fiksira (sa 2 šrafa).

              ako se može slobodno pomerati oko rotora, razvodnik treba zameniti.
              mislim da novih razvodnika još ima u radnjama u ponudi, ako nema onda skinuti ispravni razvodnik sa nekog drugogo auta i sve premeriti.
              mislim na pravilan medjuodnos položaja rotora i hal nose?e plo?e i onda to zavariti, ušrafiti, u?vrstiti, zalepiti, kako je ve? zgodno privremeno.

              kada je položaj radilice, bregaste i pomo?ne osovine tj razvodnika u fazi mora da sko?i varnica baš u okolini GMT, koji stepen pre toga.

              to nikako nije više od 10tak stepeni pre GMT niti kasnije od 5 stepeni iza GMT, da bi motorglatko upalio.
              pri tome vakum ne treba da bude spojen (zapušena ne?im ona cev?ica), isto kao kada se podešava pretpaljenje.

              na onim skicama koje si postavio izgleda da nije dobar medjusobni položaj rotora u samom razvodniku.
              razvodna kapa je fiksirana po položaju, i ona nije mogu?i uzrok.

              sam rotor se mora- treba izvaditi nagore iz bloka motora pa pregledati.
              možda je otišao i zup?anik na njegovom kraju ili neka druga mehani?ka neispravnost.

              mogu?e je još i da se promaše greškom kablovi po rasporedu u samoj kapi. dogadja se i to u praksi, dogodilo se i meni a video sam i majstorima zna kada su umorni a na brzinu sklapaju da promakne.

              ako imaš prilike uporedi mehani?ki taj razvodnik koji ne radi kako treba sa nekim ispravnim primerkom, bilo sa drugih kola bilo u nekoj obližnjoj prodavnici.

              problem je sigurno rešiv, treba biti uporan da se lokalizuje poreklo smetnje.

              proveri i da nema rotor razvodnika previše lufta, pa zato "pobegne" tajming paljenja. stariji ?ajavec razvodnici su znali da se pohabaju na osovini rotora i onda se sli?no ponaša, lek zamena novim rotorom ili kako se lakše nadje komplet novi razvodnik.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • b_samardzic
                CBC Senator XXL
                • 02.04.2005
                • 1557
                • Smederevo

                #22
                Razvodnik sam uporedjivao sa mojim razvodnikom sa yuga55 i video u cemu je problem.

                Moze covek da pogresi na brzinu ali kad nesto proveris 10 puta onda vec nesto nije u redu.

                Danas pricam drugaru mehanicaru a on kaze:

                "ma to je kod zastave cesto uvek gledaj one 4 plocice pa po njima nasteluj" !!!

                Drugaru radi auto a to je za njega znak da ne treba popravljati.

                Kad nadjem vremena rasturicu razvodnik i videti sta je problem.

                Eto na sta sve covek moze da naidje.

                Comment

                • nele22
                  CBC Veteran
                  • 22.10.2005
                  • 111
                  • BIH , okolina Modrice

                  #23
                  Isti problem sam imao pre 5god,dok sam vozio (ne ponovilo se)ZASRAVU 101.

                  To sve mala poljoprivreda , menjao sve moguce sem razvodnika (komutator,bobinu,kablove,razvodne kape vise komada,razvodne ruke takodje).
                  Na kraju sam podivljao i sva ta sranja pocupao, nabavio najobicniji razvodnik bez vakuma(sa prvih stojadina !!!) i resio problem jednom za svagda.
                  Prodao sam auto sa tim razvodnikom i covek se jos dan danas voza sa njim.
                  Samo polako i pun gas ! ! !

                  Comment

                  • barbecyu
                    CBC Početnik
                    • 03.05.2010
                    • 1
                    • Italija

                    #24
                    Re: Stelovanje paljenja ko zastave 101

                    Pozdrav.
                    Problem je u bombini.
                    Bombina za elektronsko paljenje mora da ima otpor od naj-manje 2. Preporucljive bombine od 3.(Boshova plava bombina je najbolja). Ukoliko je ovaj otpor manji dolazi do topljenja kape i svega u njoj.

                    Comment

                    Working...
                    X