Crkao mi auto, nece da upali nikako...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NpN
    CBC Veteran
    • 09.10.2007
    • 168
    • Novi Sad

    Crkao mi auto, nece da upali nikako...

    Uh, ne znam ni odakle da pocnem. Post je biti opsiran i izdeljen o svakom problemu, pa vas molim da procitate i savetujete, jer veze nemam sta da radim...

    1. Prvi problem koji mi se javio niotkuda je taj da je prestao da vuce.
    I na plinu i na benzinu, kao da se gusi. Ne znam ni kad sam primetio uglavnom pre tri dana... Vidim ja da nece da vuce, rekoh, tripujem se, pa sam ga prebacio na benzin i malo lozio... I ustanovio da se ne tripujem nego da stvarno ne vuce, mislim, vuce, ali kao da nema snage, nema tog ubrzanja.

    2. Drugi problem je sto je juce ler gas poceo da zeza. To sam odmah pripisao prljavom ili neispravnom step motoru. Seta od 1000 do 2000 obrtaja, danas tokom dana vrlo intenzivno.

    3. Predvece, pored svih tih pomenutih problema, stao sam na raskrsnici i on se ugasio. Nikako nece da upali. Prvo je neko vreme verglao kao na suvo, a posle kao nesto zakaci pa se ugasi i pre nego sto se valjano upali.

    E, sad, da napomenem da sam pre poslednjeg problema, treceg, bio kod majtora i odradio dijagnostiku, gde je nasao nekih 5 gresaka, on je to resetovao, ali dva su ostala, tri ne znam sta su bila, mogu proveriti.

    A. Prva greska koja je ostala posle resetovanja je Lambda sonda. Poslednji put prijavila 119 stepeni, i nije vise u funkciji. Greska ne moze da se izbrise nikako, pa da ponovo prijavi, stalno je prisutna.
    Lamda riknula, to je jasno.

    B. Druga greska koja je ostala ne moze da se rastumaci, neki kod izbaci uredjaj, ali kaze majstor da nema opisa ni u dijagnostici ni u nekom kompu-katalogu gde je trazio, a sta je ne zna se.

    Ostalo je prijavljivao neke, sad ne znam koliko to znaci, kod 39, kod 13 i 48.

    E sad da se vratim na probleme.

    1. To sto ne vuce i sto se gusi objasnjavam crkavanjem lambda sonde, ipak ona odredjuje mesavinu. Resio sam to da zamenim, ali ne mogu biti siguran, kaze majstor da nadjem neku da probamo, a ja nemam gde da je trazim.

    2. Step motor cu sutra ocistiti, a ako je riknuo uzecemo drugi, nema tu neke velike dileme.
    Ono na sta su se cudili, je dok auto radi {bar dok je radio} kada se otkaci dzek sa step motora auto isto radi. A na nesto su se cudili jos vise, a to se desilo kada su skinuli dzek sa mesaca i jos jedan posle filtera i auto se nije ugasio, kazu da to vide prvi put. Zasto je to tako ja ne znam, a ni oni, ocigledno.

    3. Sto se tice toga da nece da upali, posle mozda pola sata sat vremena stojanja naletim na istog majstora kod kojeg sam bio, i kazem mu da je zavezao da pogleda. Ustanovi da ne baca varnicu i kaze da je senzor radilice ili bregaste, sta vec, i da je to riknulo.
    Desavalo se ranije da se ugasi i da nece da upali, ali kada ja iscimam neke dzekove redom od bobine pa sve usput, on upali normalno, to sam pripisivao losim kontaktima, ali sada nece da pomogne.
    Kaze upalice se kada se ohladi. Stajao je brat bratu 4-5 sati, malopre sam isao da probam, nece.
    U jednom momentu upali, radio par sekundi jako jako lose i cudno i ugasio se. Kada se upalio upalila se i za njim posle mozda sekund dva, neka zuta lampica kockasti okvir, sa kao nekim impulsima nacrtanim kao ekg. Sta to moze biti?
    Jel moguce da je sve to oko paljenja zbog senzora?

    On je i inace lose radio i poslepodne, nije reagovao na vadjenje kablova od svecica dok radi...


    4. jos jedna zanimljiva stvar kojoj su se cudili, a i ja, je to da kada udje sa dijagnostickim uredjajem u neki mod, skale obrtomera i kolimetra povilene, krenu da skacu ko blesave... Kaze to ne sme da se desava...
    Jel video to neko, zasto je to tako?


    To je otprilike opis problema, ako treba nesto detaljnije pitajte, trenutno nemam love da ga vozim u ovlasceni servis, kao sto su mi savetovali, pa bih pre probao da resimo problem rucno...

    Molim da na post odgovarate redom, da bi mogli pratiti tacno tacku po tacku...

    Sta mi je ciniti, sta vi mislite da se desava.

    Da napomenem da sam za 4 meseca od kad sam ga uzeo, presao oko 10000 bez ijednog problemcica, i sad ovo...

    Hvala na stpljenju, izvinjavam se na poduzem postu, ali mora ovako...

    Ae, pa da vidimo sta cemo...
  • NpN
    CBC Veteran
    • 09.10.2007
    • 168
    • Novi Sad

    #2
    Zaboravio sam da napomenem da nije palio nijednu lampicu, sem te zute ekg [kakav opis] veceras, a malo mi cudno da mi rikne lambda a da ne signalizira to nikako!
    I da li je istina, da lambda sonda nema funkciju kada se auto vozi na gas, to bi znacilo da nece da vuce i nema snagu iz nekog drugog razloga, a ne zbog sonde, jer isto se ponasa i na plinu i na benzinu...
    A senzor bregaste nema u mom gradu da se kupi, tako da, pojma nemam sta da radim...

    i sta je ta zuta sto svetli? I jel trougao sa lambda sondom na kontrolnoj tabli ima ikakve veze sa sondom, ili to stoji tu za ukras, posto nista ne prijavljuje?

    Comment

    • panto
      CBC Veteran
      • 04.11.2007
      • 148
      • ljubic

      #3
      U pravu si lambda sonda je visak kad vozis na plin, a visak je i katalizator, ako ga imas. Proveri da nije zacepjlen, tj. razdvoji negde izduvnu granu pre katalizatora pa probaj da upalis. Srecno.

      Comment

      • Gavra
        CBC Senator XXL
        • 06.03.2008
        • 2031
        • Beograd

        #4
        Za pocetak o kom se automobilu i motoru radi,gasnom sistemu isto?

        Poslednji put prijavila 119 stepeni
        Hoces reci mV?

        , . Ustanovi da ne baca varnicu i kaze da je senzor radilice ili bregaste, sta vec, i da je to riknulo.
        Kako je ustanovio?

        To je otprilike opis problema
        Otprilike da ce te jako skupo kostati taj problem,barem po opisu problema i pristupa resenju........
        Poslednji nek ugasi svetlo

        Comment

        • NpN
          CBC Veteran
          • 09.10.2007
          • 168
          • Novi Sad

          #5
          Originally posted by panto
          U pravu si lambda sonda je visak kad vozis na plin, a visak je i katalizator, ako ga imas. Proveri da nije zacepjlen, tj. razdvoji negde izduvnu granu pre katalizatora pa probaj da upalis. Srecno.
          Katalizator je izvadjen pre nego sto sam ga kupio.

          Originally posted by gavra
          Za pocetak o kom se automobilu i motoru radi,gasnom sistemu isto?
          Renaut Megane Coupe 1.6 8V '97 god, gas je lovato

          Poslednji put prijavila 119 stepeni
          Hoces reci mV?

          Ako sam dobro video, a i lik koji je radio dijagnostiku kaze speteni ne milivolti.
          Originally posted by gavra
          . Ustanovi da ne baca varnicu i kaze da je senzor radilice ili bregaste, sta vec, i da je to riknulo.
          Kako je ustanovio?
          Sta znam, kaze ne baca varnicu, 99% je senzor.
          Originally posted by gavra

          To je otprilike opis problema
          Otprilike da ce te jako skupo kostati taj problem,barem po opisu problema i pristupa resenju........
          Pa otprilike to znam, sta mislis pod "pristupa resenju"



          Inace, danas sam ga oterao u garazu, nasao sam sa jednog megana taj senzor, moj ima oko 250 Ohm, i reaguje na magnet, mada u autodati pise da treba da ima izmedju 800ohm i 1kohm
          Jel to tacno.
          taj drugi se ponasa isto tako, isti otpor.

          E, u garazi smo skontali da sada nece ni pumpa za benzin da se cuje kada dam kontakt!!!!
          A sinoc se recimo cula.

          I jos nesto, onaj zuti znak sto sam rekao da je zasvetleo, isti taj znak stoji na poklopcu za ECU!

          Taj znak je ranije redovno se palio kada dam kontakt i posle par sekundi se gasio, sada se ta lampica ne pali uopste.

          Sta se u desava?
          Ortak je video taj znak, i skinuo ECU, i vidimo da ima vlage, tj kapljica na kontaktima ECU-a, kako i odakle nemam pojma i neka kao zuta skrama...
          Ocistili mi to alkoholom, osusili, ali nije pomoglo, isto je...

          DA NIJE CRKAO ECU?
          Da spremam zilet i toplu vodu?

          Comment

          • nemanya
            CBC Veteran
            • 29.03.2008
            • 199
            • Beograd

            #6
            Vlaga,a posebno voda nema šta da traži u elektrici,to je jasno.
            Šta tu ne dihtuje,to je pitanje.


            Ako već toliko sumnjate u ECU,prikačite neki sa drugog vozila,pa probajte.
            "..da ima karburator,ja bih znao da ga ... produvam. Al' ova elektrika,sve neke dizne i koješta..ki da teraš šporet.."

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              Pa otprilike to znam, sta mislis pod "pristupa resenju
              misli se na sprovodjenje procedure dijagnoze kvara.
              prema opisu pristupa, vrsi se pogadjanje i nije niti pokusana dijagnostika.
              dakle, utvrdjivaje dijagnozom uzrok kvara kroz citav niz merenja i zakljucivanja uzrocno posledicnih veza pojedinih sklopova kao misaoni proces coveka, a citanje kodova je tek D od Dijagnostike.

              pocetni korak, a koji cak nije ni uradjen do kraja jer nisu rastumaceni kodovi gresaka.

              imate li uputstvo za taj auto, servisersko ?
              lici po opisu da se vrsi ko na kvizu pogadjanje nasumicno mogucih kvarova....

              sonda ne daje nikakve stepene, po opisu sonda ispravno radi i prijavljuje da je sagorevanje neodgovarajuce.

              zakljucak da je sonda neispravna zato sto pokazuje los rad motora ukazuje da ipak poseta servisu moze da bude jeftinije resenje.

              po zbiru simptoma, prilicno toga ukazuje da je problem u dovodu vazduha tj fals vazduhu.

              proveriti zaptivenost sistema bi za pocetak bilo jeftino i otklonilo prilicno nedoumica.

              naravno, proveru verifikovati merenjem pritiska u usisnoj grani pri raznim radnim rezimima motora.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • NpN
                CBC Veteran
                • 09.10.2007
                • 168
                • Novi Sad

                #8
                Nemam drugi.

                Nesto sam gledao te pinove na ECU cini mi se da jedan pin fali, korodirao i otpao valjda, a mozda i ne treba da stoji tu, ali mi je mesto malo sumnjivo.
                Ako neko ima negde da mi proveri bilo bi extra.

                Evo slike, tacno fali jedan, tu gde je bilo najvise "vode"









                Pa ako taj fali, onda cu da ga prelemim... Ako uspem.

                Comment

                • NpN
                  CBC Veteran
                  • 09.10.2007
                  • 168
                  • Novi Sad

                  #9
                  Originally posted by sw.brick
                  prema opisu pristupa, vrsi se pogadjanje i nije niti pokusana dijagnostika.
                  Dijagnostika je radjena pre totalnog crkavanja.
                  Sutra cu ici opet da vidim sta se desava, jer sam popravio auto, sam, a napisacu i kako.

                  Znaci, te moje postovane slike, jedan pin jeste bio otpao, znaci da je tu voda usla ko zna kad, kada je pin korodirao i odlomio se.
                  To smo ocistili, prelemili, vratili nazad ECU i prvo sto me je obradovalo je zuta lampica koja svetli, onda zvuk pumpe za benzin, pa onda ler
                  Znaci, upalio je, sada radi.

                  E sad, ono sto sa pricao za ler i da nece da vuce, da li je moguce da je to bilo zbog tog pina koji se lomio, imao los kontakt i na kraju odlomio?
                  Jer ja koliko mogu da primetim, on sada radi korektno, na leru drzi stabilno na 750, mada sam sinoc iz dosace malo cistio step motor, ne znam koliko je to uticalo...
                  Za vucu, mislim da je sada ok, mada mozda se i tripujem, videcu danas-sutra kako se ponasa, mada mislim da se ponasa normalno, kao i ranije.

                  Sve u svemu, auto radi, ja sam srecan.
                  Originally posted by sw.brick
                  pocetni korak, a koji cak nije ni uradjen do kraja jer nisu rastumaceni kodovi gresaka.

                  imate li uputstvo za taj auto, servisersko ?
                  Vidi, ja sam ga oterao u servis na dijagnostiku, sad da li on ima uputstvo ili ne, ja ne znam, i kako ne zna da rastumaci taj kod ni to ne znam, ali mi je savetovao da ga oteram u ovlasceni servis....
                  Originally posted by sw.brick
                  lici po opisu da se vrsi ko na kvizu pogadjanje nasumicno mogucih kvarova....
                  A ne znam, prvo je bio senzor radilice "100%", srecom nisam kupio senzor vec je ovo proradilo.
                  mozda taj senzor i jeste malo neispravan, kaze moguce kad se ugreje, a sad, videcemo...
                  Originally posted by sw.brick
                  sonda ne daje nikakve stepene, po opisu sonda ispravno radi i prijavljuje da je sagorevanje neodgovarajuce.
                  Majstor meni kaze 119 STEPENI CELZIJUSA, brate, ako on laze mene, onda i ja lazem, tebe, nisam namerno
                  Originally posted by sw.brick
                  naravno, proveru verifikovati merenjem pritiska u usisnoj grani pri raznim radnim rezimima motora.
                  Za ovako nesto moram u ovlasceni, a obici cu ga kad dobijem platu, mada cu sutra da odem da vidim da resetujemo, pa da vidimo da li ce nesto prijavljivati, ja se sve nadam da je ECU, tj. taj jedan pin zezao celu situaciju, jer on se ponasao sve losije i losije dok na kraju nije stao skroz.

                  Javljam se sutra pa cu vam reci sta sam uradio...
                  Hvala, poz

                  Comment

                  • Van
                    CBC Senator XXL
                    • 16.02.2007
                    • 1425
                    • Nbgd

                    #10
                    Lamda sonda izbacuje napon od 0 do 1 volt i pokazuje 0.45 v kada je idealno sagorevanje . Ne meri nikakvu temperaturu , nego odnos goriva i vazduha . Ja bih u velikom luku zaobiso majstora koji kaze da lamda sonda meri 119 stepeni .
                    Ta zuta ( belicasta ) skrama koju si nasao na pinovima ecu-a moze da bude kontakt pasta , tj ona je uobicajena da se stavlja na osetljivim kontaktima .
                    Premeri napon na dzeku bobine , da li ima struje . Zaverglaj , i vidi da li padne napon prilikom verglanja , ako padne , nevalja bobina , ako ne padne , trazi dalje uzrok zasto ecu ne okida bobinu . ( senzor pozicije radilice , kontakti , ecu )...
                    Puma za gorivo nece da radi ako je crkao odgovarajuci osigurac , ako zeza njen relej , ako je iskocio inercijalni prekidac ( ako ga ima auto ) i ako je crkla pumpa ( skines dzek od pumpe i vidis da li kada das kontakt nakratno ima napona ) ili na kraj , ECU .
                    ...zivi , Franjo je ziv !!!

                    Comment

                    • NpN
                      CBC Veteran
                      • 09.10.2007
                      • 168
                      • Novi Sad

                      #11
                      Znam da lambda daje promenu napona, imao sam prilike da menjam jednu ortaku, ali zasto je on meni rekao da je sonda zabelezila 119 celzijusa i da je izgorela, kada lambda sonde treba da trpe oko 400 celzijusa ????

                      Nema logike, sem da on ne zna ili se zeznuo.

                      Mozda to i jeste bilo 1.19V, evo, nece me mrzeti da izmerim unimerom sutra sta se desava na sondi...

                      Nego, ja sam sve probleme resio lemljenjem tog pina na ECU-u, ali hvala ti u svakom slucaju za deljenje iskustva.

                      Da, sinoc sam sidao i dzek sa pumpe da vidim, ali ecu nije davao pumpi napon... A sve zbog tog pina

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        "'Lamda sonda izbacuje napon od 0 do 1 volt i pokazuje 0.45 v kada je idealno sagorevanje "'

                        ne moze da bude 1.19V napon koji je generisala lambda sonda.

                        119 stepeni moze da bude ugao radilice na primer.

                        da nisi prosto pobrkao sta je ocitano sa kog senzora od nerviranja oko problema..
                        i opet, citanje kodova na instrumentu je tek Di od Dijagnostike kao procesa utvrdjivanja uzroka problema.

                        cim se pominje da je mozda ovo a mozda ono ukazuje da dijagnostika ili nije uradjena ili je traljavo odradjena pa se nije pronasao uzrok.

                        sasvim je moguce da je odvaljen kontakt na ECU pravio citav niz posledicnih problema sa raznim sistemima na vozilu.
                        uputstvo od auta bi dobro doslo da mozes da proveris svoje pretpostavke da si uspesno pronasao uzrok i time trajno resio kvar.

                        koji signal prenosi taj pin ECU ?
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • NpN
                          CBC Veteran
                          • 09.10.2007
                          • 168
                          • Novi Sad

                          #13
                          Originally posted by sw.brick
                          "'Lamda sonda izbacuje napon od 0 do 1 volt i pokazuje 0.45 v kada je idealno sagorevanje "'

                          ne moze da bude 1.19V napon koji je generisala lambda sonda.

                          119 stepeni moze da bude ugao radilice na primer.

                          da nisi prosto pobrkao sta je ocitano sa kog senzora od nerviranja oko problema..
                          Ja prenosim ono sto su mi rekli, a ja sam u taj uredjaj gledao, sta sam video video sam, nisam slikao, a hteo sam, sad mi zao.
                          Znaci samo prenosim, a sutra cu opet pa se javljam.
                          Originally posted by sw.brick
                          uputstvo od auta bi dobro doslo da mozes da proveris svoje pretpostavke da si uspesno pronasao uzrok i time trajno resio kvar.

                          koji signal prenosi taj pin ECU ?
                          Uputstvo nemam, ako neko ima, i zeli da ga podeli, ja se necu buniti.

                          A veruj mi da ja pojma nemam koji signal prenosi taj pin, i nemam ideju kako to da saznam, malo sam guglao ali nista od toga.

                          Jedino sto znam je to da nije hteo da upali, nije hteo da da napon na pumpu za gorivo, i nije palio zutu lampicu na tabli koju inace pali, kao sada sto pali.
                          Ali ko zna sta jos?
                          Sve vise sam ubedjen da auto vuce kao pre, skroz korektno, ali ipak cu da odem sutra na dijagnostiku, ali cu i slikati rezultate tj. greske ako ih bude, pa cu baciti ovde, cisto malo da diskutujemo...

                          Ne znam da li lambda sonda moze da se pokaze kao neispravna losim kontaktom tog pina, to ti je nedostatak znanja.

                          I jos jedna stvar me jako jako interesuje, da li smeju skale obrtomera i kmh da skacu kada se preko kompa udje u odredjeni mor, jer je to radio???

                          Nije mi to jasno, a bogami ni njima nije jasno, pa mozda neko od vas zna?

                          Hvala na deljenju znanja.

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            ali ipak cu da odem sutra na dijagnostiku, ali cu i slikati rezultate tj. greske ako ih bude
                            kako da slikas proces dijagnoze koju obavi tvoj majstor u glavi ?
                            greske koje zapamti ECU nemaju cvrstu vezi sa samim procesom dijagnostike, to je samo jedan mali delic operacija motora i to samo onaj deo ciklusa sagorevanja koji je uopste pokriven senzorima.
                            kodovi mogu da pomognu ali sami za sebe skoro pa nista ne znace.

                            za puno stvari pri radu motora uopste ne postoje senzori pa se dijagnostika obavlja raznim merenjima raznim alatima, poput osciloskopa.

                            citanje kodova (posledica) ne treba brkati sa utvrdjivanjem dijagnoze bolesti. (uzroka).

                            to moze ali i ne mora biti povezano, pa se kodovima greski nikada ne veruje kao nesto apsoloutno.

                            za pitanja u vezi pina i signala pogledas u radionicko uputstvo za tvoj auto.
                            logicna pretpostavka je da servis koji se specijalizovao za tvoj model auta ima takvo upustvo...inace tesko ide popraka necega pogadjanjem.

                            preko gugla nisu velike sanse da pronadjes radionicko uputstvo ali upitom sluzbe za postprodaju same fabrike gotovo sigurno moze da se kupi radionicko upustvo.

                            moze se desiti da si nabo problem sa pinom, kao uzrokom i da je sada otklanjanjem uzrok izvrsena popravka.
                            da bi bio siguran u pouzdanost popravke predlozio sam da ispitas cemu sluzi taj pin, koje signale prenosi, da eventualno izmeris signale, uporedis sa fabrickom vrednoscu novog auta...ti ili serviser.

                            podrazumeva se da je to ovlasceni serviser ili neki veoma dobro upoznat sa tvojim modelom motora, godistem i sa raspolozivim alatima elektronskog i mehanickog tipa za merenja.
                            ako nemas mogucnosti pristupa servisiranju kako bog zapoveda, pazljivo prati ponasanje auta nakon popravke pina i ako se pokaze da je sve ok super.
                            ako ne, moraces da zaista uradis dijagnostiku, ceo proces u kompletu od pregleda zicane forme, konektora, merenja signala, protoka vazduha pa nadalje.

                            jedna od najgorih stvari je da imas auto koji svakog trena moze da stane, kao da nemas auto na raspolaganju a obicno stane negde u bestragiji i to bas onda kada ne treba...a nailazi zima.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • Valent Vudriga
                              CBC Senator XXL
                              • 02.04.2005
                              • 2778
                              • USA

                              #15
                              "'Lamda sonda izbacuje napon od 0 do 1 volt i pokazuje 0.45 v kada je idealno sagorevanje "'
                              Ova tvrdnja nije adekvatno formulirana. Signal L. sonde stalno oscilira oko srednje vrijednosti od 450mV s granicama od 100 i 900 milivolti. Dovoljan je i raspon od 200 do 800 mV. Osciliranje izmedju 350 i 550, na primjer, nije dostatno. Signal mora preci 300 i 600 mV da bi sistem isao u zatvoreni krug kontrole goriva.
                              Na GM vozilima, na primjer PCM salje tzv. bias napon od 450 mV prema sondi. Kad napon sonde predje 450 mV PCM zna da je sonda aktivna jer struja tece u suprotnom smjeru da tako kazemo. Obratno kad napon sonde ide ispod 450 mV. Na taj nacin PCM nadgleda funkciju L. sonde i aktivira MIL (check engine) ako ne vidi da je kontrolni napon prevladan od napona L. sonde.

                              Problem na doticnom vozilu mogao je biti otklonjen i obicnim alatom poput voltmetra. Ako se nije culo aktiviranje pumpe trebalo je provjeriti releje za aktiviranje kompjutera i pumpe. Pumpa se aktivira pomocu releja koji dobiva struju s baterije i kljuca, a PCM daje uzemljenje za aktivaciju releja. Polomljeni pin bi mogao biti za vod koji aktivira relej.

                              Za samu verifikaciju popravka i funkcionalnost vozila dovoljno je provozati se s prikopcanim skenerom. Naravno, za one koji znaju interpretirati podatke. Osjecaj pri voznji i podaci i gotov posao.

                              Comment

                              Working...
                              X