Peugeot 1.4 TU problemi.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bax76
    CBC Senator XXL
    • 07.11.2006
    • 605
    • BG

    Peugeot 1.4 TU problemi.

    Imam ovaj motor u 309. Auto je presao nesto preko 120.000km.
    Dobro pali, dobro ide, potrosnja je normalna.
    Ono sto me muci je potrosnja ulja, kao i pojava majonez taloga u rashladnoj tecnosti, vidi se na zidovima posude, kao i na cepu ulja, cep ulja pogotovo u hladnijim danima.
    Potorsnja vode nije znacajna, bar do sada smo dosipali po koji deci mozda na pola godine.
    Ulje se trosi oko 3- 4dc na 1000km.

    Nije mi problem da dosipam to ulje i da cekiram vodu, jednom mesecno, samo se pitam da li ignorisanjem ovog stanja rizikujem neki veci kvar.
    A opet auto ima 18 godina, pitanje i koliko se isplati to lickati?

    Da li postoji neki trenutak koji treba prepoznati i reagovati, posto u servisu, kazu da teram to tako.

    Polusinteiku menjam na 6000km. Rashladna tecnost je menjana skoro, i uradjen je tretman ciscenja, ali se majonez opet pravi.
  • bobo.vesovic
    CBC Početnik
    • 23.02.2008
    • 1
    • Podgorica

    #2
    Ja sam imao slican problem sa zx-om, sa istim tim motorom i priblizno istom kilometrazom. pojava majoneza u ulju ti je 99% znak da je dihtung glave negdje probio. Meni je to bilo kao i tebi u pocetku malo pa sve vise i vise, stim da sam ga tako vozio vise od godinu dana. Obicno kada ode dihtung glave on ti mesa vodu i ulje i od toga se pravi majonez. Sledeca faza je da pocne polako da dize pritisak u rashladnom sistemu-ako su ti crijeva od vode naduvana i tvrda kad auto radi to je siguran znak da je otisao dihtung. Jedini pravi lijek je da se radi glava kompletna, ravnanje, brusenje testiranje i novi dihtung.

    Sad ti neces napraviti vecu stetu ako ga vozis tako samo pazi da ti je ulje u karteru (vidis na sipki za merenje ulja) cisto i bez majoneza. Ako ti se pojavi i u karteru onda nema vise voznje jer majonez zacepi uljnu pumpu i motor crkava.

    Postoji jos jedan razlog za majonez, ako si mijesao ulja razlicitih proizvodjaca to moze isto biti razlog.

    Dakle dok god ti ne naduvava crijeva od vode auto moze da se vozi, ali ce sigurno poslije nekog vremena poceti sve vise i vise. Meni recimo nije trosio uopste ulje ali je izbacivao vodu poslije godinu dana. Meni je bila isplativija varijanta da kupim polovan motor i da ga ubacim nego da radim moj jer mi se zacepila pumpa pa je sav zapekao.

    Comment

    • bax76
      CBC Senator XXL
      • 07.11.2006
      • 605
      • BG

      #3
      Nisu mesana ulja razlicitih proizvodjaca, uvek isto Esso polusintetika.
      U rashladnoj posudi je bas dosta taloga po zidovima, ko stalaktiti da su, ali kako je dosla zima vidim da je i cep ulja poprilicno musav, dok na sipki nema jos nista. I prosle zime je bio musav cep, ali sada je gore. Preko leta se to povuklo.


      Doduse i na novom Puntu imam nokat skrame na cepu motora, tako da taj deo moze da ima veze sa kondenzom zbog deonica ispod 5km, i zime.
      Mada na Peugeotu je 5 puta vise skrame na cepu ulja.

      Preo ovoga sa skramom imao sam peh na 309, da je riknuo cep na posudi, i doslo je do izbacivanja tecnosti, ocigledno je tada popustio dihtung...

      Sve mi se cini da mi ne gine ta glava da se radi.
      Gde to uraditi kako valja, hvala na pomoci.

      Comment

      • bax76
        CBC Senator XXL
        • 07.11.2006
        • 605
        • BG

        #4
        Re: Peugeot 1.4 TU problemi.

        Resio sam da sredim automobil, tj da servisiram glavu.
        Odveo sam auto radi vise informacija na merenje kompresije.
        Da li, neko moze da mi kaze koja je fabricka kompresija za 1,4 TU monopoint 75ks motor, odnosno koja je vrednost za motor koji je u dobrom stanju?

        Comment

        • Srdjan
          CBC Senator XXL
          • 30.09.2004
          • 2416
          • Bajina Basta/Beograd

          #5
          Re: Peugeot 1.4 TU problemi.

          Ne znam konkretno za peugeot. Ali za dobrog benzinca pritisak u cilindrima mora biti veci od 10bar. Kad bi ti pokazalo 12-13bar to bi bilo super.
          Lancia Kappa 2.0 20v

          Comment

          • bax76
            CBC Senator XXL
            • 07.11.2006
            • 605
            • BG

            #6
            Re: Peugeot 1.4 TU problemi.

            Evo ga vracam se kuci sa karticom,kompresije.

            ovo su mi vrednosti:
            -1. 12
            -2. 11
            -3. 11.5
            -4. 10.5

            kako vam se ovo cini, meni deluje da je otisao dihtung na ovom 4 cilindru, te da mi je opravdana ideja da idem u remont glave.

            Mada nisam bas na tih 12 - 13 bara.

            Da li se ovde smese i karike?

            Comment

            • xxx1
              CBC Član
              • 17.12.2007
              • 93
              • Batajnica

              #7
              Re: Peugeot 1.4 TU problemi.

              ma odradi ravnanje glave i promeni dihtung ako si pri parama, a posle kad skupis za dalje odradi jedno osvezavanje motora i miran ces biti barem 50.000 km. A sto se tice kompresije malo je kompresiona karika na 4-tom cilindru otisla, ali nemas frke. Odradi ovako kao sto sam ti rekao i mirno spavaj. Nista ovo nije strasno. A ako hoces u sopstvenoj reziji da proveris koliko ti je glava ravna, odnosno rub ili ivica, kako god, koji naleze na blok, onda na neku sto ravniju povrsinu ( najbolje neki ravan sto) prospi sitne, sitne ugljene prasine (toga barem sada ima dosta ) i spusti glavu na istu i kad okrenes glavu videces na pojedinim mestima razliku u boji i stvar ce ti biti jasnija. Naravno pre toga ivicu, odnosno rub glave sto naleze na blok dobro prebrisi i ocisti. Cisto da znas da te oni sto rade obradu ne izbaronisu nesto. I da da ne zaboravim, razlika u kompresiji izmedju cilindara ne bi smela da je veca od 1-og bara, a kod tebe je ta razlika samo izmedju 1-og i 4-og, tako da moja prica da je malo stradala 4-ta kompresiona je potvrdjena. Ali nista nesto strasno. Uradi ovako, kao sto sam napisao i bice ok.
              Akceleracioni momenat je kad okine varnica pa se zapali corba pa klip krene da zalece na dole

              Comment

              • b_samardzic
                CBC Senator XXL
                • 02.04.2005
                • 1557
                • Smederevo

                #8
                Re: Peugeot 1.4 TU problemi.

                A kako to bas kompresiona karika?
                Otkud znas da nije stradala hilzna?
                A mozda je usisni ventil ili mozda izduvni?
                Kako to proveriti?

                Comment

                • bax76
                  CBC Senator XXL
                  • 07.11.2006
                  • 605
                  • BG

                  #9
                  Re: Peugeot 1.4 TU problemi.

                  A jel moze manja kompresija tog cilindra, da bude do dihtunga glave, kad vec ubacuje ulje u vodu?
                  Sutra ce ga majstor otvoriti, pa cemo vodeti vidi li se sta?

                  Comment

                  • xxx1
                    CBC Član
                    • 17.12.2007
                    • 93
                    • Batajnica

                    #10
                    Re: Peugeot 1.4 TU problemi.

                    Za samardzica: provera da li je otisla karika ili ventil se vrsi tako sto se skinu svecice i u cilindar se usprica malo ulja, pomocu pumpice i ako kompresija ostane ista kao i prvi put, onda je do ventila, a ako se poveca onda je kompresiona karika u pitanju. A ne znam za taj model da li su "goli" cilindri, suva ili mokra kosuljica. To treba videti ili pitati onog ko zna. Ako je mokra kosuljica, kako ces onda da obradis cilindar? onda ide samo hilzovanje, a ako je suva onda moze i obrada. A pretpostavljam, posto je stariji model pezoa u pitanju, da je blok kvalitetno izradjen, jer ipak je to pezo. Ortak ima opel kadetta C, pre par godina je rasturao prvi put motor, koji je i tada prvi put otvaran posle 30 godina i blok je bio bukvalno u fabrickom stanju iako je nekada vozen i bez kapi ulja!!!
                    Akceleracioni momenat je kad okine varnica pa se zapali corba pa klip krene da zalece na dole

                    Comment

                    • demios
                      CBC Član
                      • 03.12.2007
                      • 76
                      • Beograd

                      #11
                      Re: Peugeot 1.4 TU problemi.

                      Verovatno je dihtung glave. Izgleda da im lako odlaze dihtunzi... Ja sam zamenio svoj TU3s (crkle karike + dihtung) za TU3M (sa ZX-a). Tokom ove zime, kada je bilo -10, rashladna tecnost mi je bila polu zaledjena (kao komadici leda da plviaju) i sada mi baca ulje na desnoj strani motora, oko razvodnika. Jedan serviser kaze da je verovatno otisao dihtung na razvodniku, ali ja nisam siguran.....moram da sacekam lepse vreme pa da ga obidjem.

                      Cisto informativno, lopovi traze 90e samo za otvaranje + ruke + materijal. Tako da ti je bolje da nadjes polovan TU3 iz uvoza (vidi u oglasima ljude koji rade Citroene i Pezoe) i da platis 250-300e ugradnju i motor. Nadji neki sa 150-200.000 i teraj ga do 300.000, pa sve ponovo. Samo obrati paznju da je motor suv sa svih strana (da nije mastan blok).
                      Peugeot 205GT '89.

                      Comment

                      • bax76
                        CBC Senator XXL
                        • 07.11.2006
                        • 605
                        • BG

                        #12
                        Re: Peugeot 1.4 TU problemi.

                        Ja sam jos onda u januaru, uradio kompletan remont glave, te zamenu dihtunga glave, i ventila.
                        Kostalo je isto ko i tebi sto traze, 90 evra samo ruke.
                        Sve zajedno 250 evra, plus jos oko 50 evra za novo ulje i rashladnu tecnost.

                        Mogu ti reci da je za sada manje vise sve OK, ulje nije potorsio za 2000km, vodu je bio stabilizovao, pa je pustio 1dc, ali na selni.

                        Jeste skupo, ali moj motor ima 125.000km, pa je imalo smisla da njega bas osvezim.
                        I tvoja teorija sa polovnim motorom ima smisla, ali ce opet tu imati nesto da se budzi. Svakaok bolje nego full generalna.

                        Inace dihtunzi, gumice ventila, ventili, i jesu kilavi. Mada moj je cepao 18 godina, pa mu i ne zameram toliko.
                        Pratim stanje i dalje.

                        Poz.

                        Comment

                        Working...
                        X