Kako povezati Webasto na CItroenu ZX
Collapse
X
-
Re: Kako povezati Webasto
pa razmisljam da povezem redno,jedino me plasi da pumpa na webastu koja inace ne radi kad je motor u radu ne bude smetnja protoku kroz grejac kabine i isparivac
sta bih dobio-izgubio ako sve povezem paralelno?
Comment
-
-
Re: Kako povezati Webasto
Kad vežeš redno, imaćeš otpor protoku kroz webasto koji zavisi od konstrukcije samog webasta.
Ako možeš nekako saznati i uporediti podatke o protoku webasta i sistema hlađenja imao bi sliku šta da očekuješ."..da ima karburator,ja bih znao da ga ... produvam. Al' ova elektrika,sve neke dizne i koješta..ki da teraš šporet.."
Comment
-
-
Re: Kako povezati Webasto
Ako povežeš paralelno ubrzaćeš zagrevanje bloka motora kroz kratak tok dok termostat ne otvori,ali efekat na zagrevanje kabine i isparivača
mislim da će biti u tom slučaju mnogo manji nego ako povežeš redno.
Koliko poznajem temu, a neznajući o kom je uređaju reč,smatram da pumpa od grejača(webasto) neće uticati na smanjenje protoka rashladne rečnosti.
Predložio bih provizorno spajanje na instalaciju,ako uslovi dozvoljavaju, i onda bi se sve reklo samo.
Da li je ušteda tolika da se isplati takva ugradnja grejača? A i on,sam po sebi troši neko gorivo.
Comment
-
-
Re: Kako povezati Webasto
uredjaj je Eberspacher B5W
programator ima mogucnost od tri programiranja dnevno
snaga na punom rezimu je 5Kw
na manjem rezimu rada je 1.25Kw
el. pumpa i duvaljka za vazduh komore za sagorevanje su snage 44W
potrosnja benzina u punom rezimu je 0.68L/h
na manjem rezimu je 0.17L/h
kapacitet el.pumpe je 950L/h na punom rezimu i 450L/h na manjem rezimu
uredjaj startuje u punom rezimu,kada temperatura dostigne 50 stepeni relej ukljucuje ventilator kabine
kada temperatura dostigne 80 stepeni onda prelazi u ler i tako radi sve dok temp. ne padne na 70 stepeni,i onda ponovo prelazi u puni rezim
Da li je ušteda tolika da se isplati takva ugradnja grejača? A i on,sam po sebi troši neko gorivo.
e sad moje misljenje da tih 700gr. benzina na sat nije puno ako na mrazu imas toplu kabinu,cista stakla i motor skoro na radnu temp.
Comment
-
-
Re: Kako povezati Webasto
Slažem se sa tobom.
Pumpa za fluid je cirkulaciona i radi bez ikakvih ventila( usisni-izduvni ) tj. ne pravi pritisak tako da lopatice rotora nebi trebalo da prave veliku restrikciju u protoku.Ja se nisam susretao sa tim modelom,ali bih ga prvo povezao redno sa funkcijom u punom programu(upravo tako kako si i opisao).
Ako ga i spojiš pararelno imaćeš takođe pozitivan efekat,ali po mom mišljenju manji na grejanje kabine a veći na primarno zagrevanje motora.Suštinski,okreni-obrni pre ćeš se ugrejati kako god ga povezao.
Da nebude reklama www.termico.co.yu. momci su zastupnici a i carevi u grejanju i hlađenju vozila.
Comment
-
-
Re: Kako povezati Webasto
Originally posted by BARTONEe sad moje misljenje da tih 700gr. benzina na sat nije puno ako na mrazu imas toplu kabinu,cista stakla i motor skoro na radnu temp."..da ima karburator,ja bih znao da ga ... produvam. Al' ova elektrika,sve neke dizne i koješta..ki da teraš šporet.."
Comment
-
-
Re: Kako povezati Webasto
Originally posted by StratosSlažem se sa tobom.Pumpa za fluid je cirkulaciona i radi bez ikakvih ventila( usisni-izduvni ) tj. ne pravi pritisak tako da lopatice rotora nebi trebalo da prave veliku restrikciju u protoku.
i ja sam misljenja da pumpa webasta ne bi trebalo znacajnije da uspori protok kroz grejac kabine i isparivac
povezacu za sada redno,kao na slici,tako da ce blok motora biti prvi na udaru tople vode
sam ucinak webasta time sto prvo protera vodu kroz blok i glavu motora ne bi trebao da bude manji na kabinub jer automatika ukljucuje ventilator tek kad temperatura u sistemu dodje na 50 C
hvala svima na pomoci
pozdrav
Comment
-
-
Re: Kako povezati Webasto
evo pala je prva proba,doduse samo na probnom stolu i sa kofom vode 7-8 L
evo kako sve otprilike izgleda
prvo startuju pumpa za vodu i duvaljka za gorionik,elektronika ih(po recima brata elektronicara) kontrolise u smislu jesu li prisutni kao potrosaci.U slucaju da je nesto u prekidu,tj. ne "postoji" neko od njih,dalji rad se onemogucava.
Ako su ova dva potrosaca u redu onda na red dolazi grejanje svećice za paljenje.Počinje njeno grejanje i ponovo elektronika sada kontroliše napon koji ako padne na ispod 10.5V ceo sistem staje.Ako za nekih 30sek. napon ne padne ispod zadate granice uključuje se pumpa za gorivo i benzin se u gorioniku pali.Svećica i dalje radi sve dok senzor u gorioniku ne detektuje plamen.Kad je plamen detektovan isključuje se svećica i sistem dalje radi.
Posle 6-7 min. odradio je relej koji uključuje ventilator kabine-to je po uputstvu 50C
Na otprilike 12min. od starta kada se i voda u kofi bas pusila sistem je prešao na"ler"-pumpa za gorivo je sporije caktala,pumpa za vodu i duvaljka su se takodje usporile.To bi trebalo da je tih 80C dostignuto.
Usledilo je cekanje da se voda ohladi na 70C pa da sistem proradi u punom rezimu ali to nam se nešto oduzilo(nismo ni imali termometar pri ruci)pa smo dodali u kofu malo snega kako bi ohladili vodu i grejač je proradio u punom rezimu
Pri gasenju iskljucuje se pumpa za gorivo,ali pumpa za vodu i duvaljka rade jos 3 min.(da se ohladi gorionik)
Sistem ima jos i termoprekidač za slučaj pregrevanja,ali nemamo podatak na koliko on isključuje
Dakle sve je ok.
Ono na sta imam zamerku je izgleda ne bas najbolje iskorisćenje gorionika jer gasovi na izduvu su bas vreli
Ostaje i pitanje prosečnog akumulatora od 55Ah koji treba da na mrazu snabdeva duvaljku,pumpu za vodu i ventilator u kabini bar 20min.(sve to je oko 60W snage) a posle da startuje motor.Videćemo.
Sad sve to treba smestiti ispod haube,povezati creva za vodu,videti odakle uzeti gorivo(auto je monopoint-pumpa potopljena u rezervoar) i tamo nekog jutra krenuti na posao sa već ugrejanim autom.Drzte palčeve.
Pozdrav.
Comment
-
-
Re: Kako povezati Webasto
Čestitam na trudu!
Grejač je ispravan,tj. radi tačno kako treba s tim što je zadatak duvaljke koja se prva pali i poslednja gasi da komoru za sagorevanje očisti od slučajnih zaostataka goriva recimo od predhodnog neuspelog paljenja smeše koji bi doveo do detonacije. Ja bih,što se dovoda goriva tiče,to izveo jednim dodatnim relejom i postojećom pumpom u rezervoaru s tim što bih gorivo uzimao t-račvom sa povratnog voda goriva.Na tom mestu je pritisak najmanji a pumpa ako je ispravna sigurno može da zadovolji potrebu za 2-3 puta većom količinom goriva nego što je neophodno motoru u WOT režimu.
Obratite pažnju na položaj creva izduvnih gasova grejača i recimo položaja gasne instalacije i sl.
Pozdrav!
Comment
-
-
Re: Kako povezati Webasto
nije to losa ideja za povratni vod goriva,ali imacu jos jedan potrosac struje vise
moracu da vidim kako je uradjen sistem goriva oko rezervoara
ima bas ispred zadnjeg tocka na velikom crevu koji se spaja sa rezervoarom goriva jedna mala kutija-rezervoar iz koje idu tanja creva
to je pretpostavljam sistem za benzinske pare
ako je nemoguce odatle uzeti gorivo pade mi napamet mala boca 1L od PP aparata koja bi posluzila kao rezervoar.
sto se tice sigurnosti ona je jaka,morao bi da je smestim dalje od motora a da opet bude pristupacna za punjenje i moram da joj ostavim rupicu za odusak
kad bolje razmislim,mozda je sigurnije pomuciti se oko rezervoara pa odatle crevce po patosu pored postojecih...
Comment
-
-
Re: Kako povezati Webasto
U boci za benz. pare je aktivni ugalj i teško da tu ima tečnog benzina.A i treba obezbediti dotok goriva koji neće preterano opteretiti pumpu za gorivo grejača koja je relativno specifična. Zaboravljaš da aktiviranjem grejača postižeš ciljani efekat a to je predgrejan motor, ne zagrejan nego kao recimo posle sat vremena pauze od postizanja radne temperaure(komore za sagorevanje motora su ipak mnogo toplije od 80 c) koji dosta lako pali i ne zahteva uporno verglanje i dosta struje.
Pozdrav.
Comment
-
Comment