Renault 19, dihtung glave

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • milanlep
    CBC Član
    • 10.09.2009
    • 24
    • kosovo

    Renault 19, dihtung glave

    1995. god, motor 1.4 energy 57kw, izgoreo dihtung glave pa me interesuje da li pri zameni treba zameniti i zavrtnje glave i kako pravilno stezati posto svaki majstor ima neki svoj nacin i redosled i tvrdi da je bas taj ispravan? Jesu li dobra uputstva za stezanje glave iz autodate 2005?
    Hvala, pozdrav
  • Franjo
    Banovan
    • 14.08.2009
    • 2831
    • Inđija - Beograd
    • Renault megan II res

    #2
    Odg: Renault 19, dihtung glave

    Ako ne zameniš zavrtnje, mala ušteda, a mogućnost velike štete, ako ti se koji zalomi prilikom stezanja, ili prilikom sledećeg skidanja glave. Zalomljen zavrtanj u bloku, ispod nivoa, teško se vadi, čak i specijalnim alatom! Ako je pravi majstor, redosled stezanja je ispravan, iako odstupa u odnosu na autodata, jer nije bitno na koju stranu će da krene od sredine i da li će ukrštati, ili kružiti. Bitno je, da u dva koraka ponovi istu shemu,

    Comment

    • MN026
      CBC Senator XXL
      • 18.01.2009
      • 348
      • SMEDEREVO

      #3
      Odg: Renault 19, dihtung glave

      u pakovanju dihtunga imas i rtedosled stezanja i kilazu/stepene a sarafovi novi kostaju 1000din

      Comment

      • Gusar
        CBC Član
        • 19.03.2012
        • 85
        • zemun
        • Fiat Uno 45s fire...

        #4
        Odg: Renault 19, dihtung glave

        znam da su misljenja ko svako ima svoje
        po meni pametnije je ostaviti stare srafove ako su u iskoristivom stanju zato sto su vec prosli proces termickog starenja
        dok novi tek moraju da prodju...

        Comment

        • Franjo
          Banovan
          • 14.08.2009
          • 2831
          • Inđija - Beograd
          • Renault megan II res

          #5
          Odg: Renault 19, dihtung glave

          Upravo, to je jedan od razloga, zbog čega je po pravilu, obavezna zamena novim. Zamor materijala! Pored navedene "termičke obrade", dolazi do istezanja materijala, a prilikom odvrtanja ponovo, jer su vremenom zapekli. U to se možeš uveriti, ako moment-ključem meriš potrebnu silu, da zavrtanj pokreneš. Trebat će prilično veća, nego što je prilikom zatezanja upotrebljena. Ako te je poplašila cena, ona je za garnituru šrafova, ako se ne varam.

          Comment

          • MN026
            CBC Senator XXL
            • 18.01.2009
            • 348
            • SMEDEREVO

            #6
            Odg: Renault 19, dihtung glave

            za garnituru srafova,a u svakom pakovanju dihtunga za glavu pored uputstva za redosled/kilazu/stepenovanje stoji da je obavezna zamena srafova.
            ako si nekad video rovera rasturenog,jedan momak se zalio ne dihtung-glavu na ovom forumu,kod njega je najlakse videti zasto se menjaju srafovi.zbog svoje duzine,otprilike 35cm,istegljenisu i do 3mm u odnosu na nove.e pa sada razmisli zasto je ,,obavezno,, menjati ih ???????

            Comment

            • milanlep
              CBC Član
              • 10.09.2009
              • 24
              • kosovo

              #7
              Odg: Renault 19, dihtung glave

              Ovih dana nosim glavu na ravnanje i kupicu i srafove nego me nesto strah dal su kvalitetni, javicu ako prezive zatezanje Jos jedno pitanje, da li se posle nekog vremena doteze glava kad se stavi novi dihtung?

              Comment

              • b_samardzic
                CBC Senator XXL
                • 02.04.2005
                • 1557
                • Smederevo

                #8
                Odg: Renault 19, dihtung glave

                Postoje dve vrste deformacije srafova pri istezanju, plasticna i elasticna deformacija. Plasticna deformacija je veca i nastaje nakon granicne elasticne deformacije. U radu motora sraf iako je pritegnut u granici elasticne deformacije moze usled udarnih opterecenja pri radu motora da pretrpi i plasticne deformacije. Sto je sraf duzi procentualno je veca i njegova elasticna deformacija. Zato je takva konstrukcija da sraf bude u gornjoj zoni glave da bi bio sto duzi. Pozeljno je zbog toga zameniti srafove pri svakom zatezanju.

                Naknadno dotezanje zavisi od vrste dihtunga. Danasnji dihtunzi ne traze dotezanje i pritezu se prvo moment kljucem a onda na ugao iz dva ili tri puta.
                Last edited by b_samardzic; 10.05.2012, 22:16.

                Comment

                • MN026
                  CBC Senator XXL
                  • 18.01.2009
                  • 348
                  • SMEDEREVO

                  #9
                  Odg: Renault 19, dihtung glave

                  ako se ispostuje procedura ne.3-4-5x se steze glava na sobnoj temperaturi,znaci ne ispod 18stepeni,sa ramakom od 15 ili 30 minuta zavvisi od proizvodjaca dihtunga

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    Odg: Renault 19, dihtung glave

                    Srafovi se menjaju ili ne menjaju shodno tome kako je fabrika propisala.
                    Kod dizela je pravilo da se menjaju novim.
                    Kod benzinaca nije fiksno pravilo.
                    Znam za fabricko uputstvo koje kaze da se 5 puta koristi isti sraf pri zameni dihtunga, tj 4 puta se menja dihtung glave pa tek onda srafovi.

                    Sve dok je sraf radio u zoni elasticne deformacije on se ne menja, i ne postoji zamor materijala koji vec nije predvidjen za takav nacin primene srafa.
                    Ako je sraf dosao da plasticne deformacije onda se obavezno menja bez obzira na zamor materijala, a to znaci i ako je samo recimo 5 sati koriscen pa odvrnut.

                    U fabrickim uputstvima po pravilu pise za srafove glave koja je originalna duzina i koja je maksimalna duzina nakon istezanja i ponovnog skidanja tj pri zameni dihtunga se skinuti sraf izmeri po duzini i ta vrednost uporedi sa podatkom iz uputstva.
                    Ako je kraci ne menja se a ako je duzi baca se i stavlja novi.

                    Svaki proizvodjac i svaki motor je prica za sebe i ima drugaciju proceduru i mere i veoma je preporucljivo raditi prema uputstvu fabrike strogo stavku po stavku.
                    To ukljucuje i redosled po kome se srafovi dotezu i tu nema nikakav majstor da izmislja pravila, vec je tacno nacrtano koji je prvi sraf, koji je drugi, koji je sesnaesti itd i samo i jedino tako treba raditi.

                    Uz to obicno pise i da li treba raditi stezanje srafova uz medju pauzu sa dogrevanjem glave (pustanjem motora u rad) jer ima i dihtung glave koji je premazan lepkom a koji se aktivira tek na povisenoj temperaturi. (na primer Renault Cleon familija motora)
                    Tada se postavi dihtung, dotegnu srafovi na prvi korak, pusti motor da radi odredjeni broj minuta, pusti motor da se ohladi pa onda dotezu srafovi na drugi korak pa na treci korak, pa na cetvrti (koliko vec je predvidjeno) i to tacno na Nm ili na ugao u stepenima okretanja srafa.


                    Tom procedurom se radilo u fabrici pri sklapanju motora i to je najpriblizniji nacin da se postigne originalni predvidjeni radni rezim.

                    U pakovanju novog dihtunga proizvodjac dihtunga takodje navodi slikom i opisom u tekstu proceduru i eventualne izmene u odnosu na fabricki original do kojih je doslo tokom vremena usled drugacijeg tipa dihtunga glave.

                    Takodje treba obratiti paznju pri dotezanju srafova glave i da li se dotezu na suvo ili na mokro tj bez ili nauljeni.
                    Postojanje ulja bitno menja Nm kojima ce biti stegnut sraf.
                    Last edited by sw.brick; 11.05.2012, 11:14.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • Gusar
                      CBC Član
                      • 19.03.2012
                      • 85
                      • zemun
                      • Fiat Uno 45s fire...

                      #11
                      Odg: Renault 19, dihtung glave

                      +1 sw brick nema sta pojasnjeno u sitna crevca

                      Comment

                      Working...
                      X