Odavno nisam bio ovde, pa me je muka u najavi navela da postavim pitanje na najkompetentnijem forumu.
U pitanju je Citroen C5 2.0i RFN 2003. Kupio sam ga polovnog iz uvoza na satu je imao 200K pre tri godine. Sad je na skoro 250k. Cim sam ga uzeo ugradio sam plin, mislim da je Tomazeto, mada nisam siguran. Auto je redovno odrzavan, serivisi i sl. Nije pravio neke probleme, osim par intervencija na hidroactive crevima i bobine pre tri godine, sva ostala ulagana potpadaju pod redovno odrzavanje.
Sve vreme se isticao potrosnjom ulja i po meni manjkom snage na niskim obrtajima, mada nisam probao drugog takvog benzinca da mogu da uporedim. Nego racunam tezak auto, ja diviljam, veliki gas visoki obrtaji, mora da potrosi malo ulja, a da li vuce kako treba ili ne mogu da prosudim. Potrosnja ulja je bila reda velicine max->min oko 2500km. Presao sam na Kroon ulje i sa njim je potrosnja opala na recimo 4000km max->min.
Zanimljiv detalj sam primetio nedavno kad sam bio na putu, na plinu trosi ulje na benzinu gotovo da i ne trosi. Konkretno krenuo sam iz Bg sa 100% od max, do Salcburga spustio se nivo na oko 70% skale. Druga deonica do Frankfurta, zaboravio sam adapeter za plin da iskopam iz gepeka, pa sam sipao benzin, na benzinu je neznatno opao nivo ulja. Ne razmisljam, racunam, ok hladnije, ne zanima me. Tamo 500km u lokalu uz postovanje svih normi normalne voznje, bez naglih ubrzanja, sa malim brzinama u gradu i velikim na otvorenom, ode nivo ulja na 40%. Pocnem da povezujem sa plinom pricu, sipam benzin, sipam plin i krenem nazad na benzin. Do Beca na benzinu jedva da se pomerila skala. Predjem na plin od Beca do Bg, stignem sa uljem malo ispod minimuma. Ukupna deonica je bila oo 3000km u slicnim uslovima, brzine 130-180, nagla ubrzanja po potrebi, klima u povratku.
Inace sagorevanje je dobro, svecice su onako crvenkaste suve sve bile pred put, Bosch preporuka za plinske motore, na kolima su oko 12K. Nista ne klapara, nista ne zveci, drzi stabilan ler, kompresija nije proveravana.
Moje je pitanje da li moze da se proceni, da li je u pitanju nesto sitno tipa gumice ventila ili je nesto krupno tipa remonta glave / generalne i kako da to utvrdim najpreciznije? Ili je to normalno za ovaj motor?
Izvinjavam se na malo duzem postu, ali sam pokusao da objasnim detalje koje sam primetio. Nije mi prvi auto na plin, a ovi ranije ili su dimili i trosili ili je ulje curelo po semerinzima i ostalim zaptivkama ili nisu trosili uopste, ovaj je prvi koji trosi samo na plin.
U pitanju je Citroen C5 2.0i RFN 2003. Kupio sam ga polovnog iz uvoza na satu je imao 200K pre tri godine. Sad je na skoro 250k. Cim sam ga uzeo ugradio sam plin, mislim da je Tomazeto, mada nisam siguran. Auto je redovno odrzavan, serivisi i sl. Nije pravio neke probleme, osim par intervencija na hidroactive crevima i bobine pre tri godine, sva ostala ulagana potpadaju pod redovno odrzavanje.
Sve vreme se isticao potrosnjom ulja i po meni manjkom snage na niskim obrtajima, mada nisam probao drugog takvog benzinca da mogu da uporedim. Nego racunam tezak auto, ja diviljam, veliki gas visoki obrtaji, mora da potrosi malo ulja, a da li vuce kako treba ili ne mogu da prosudim. Potrosnja ulja je bila reda velicine max->min oko 2500km. Presao sam na Kroon ulje i sa njim je potrosnja opala na recimo 4000km max->min.
Zanimljiv detalj sam primetio nedavno kad sam bio na putu, na plinu trosi ulje na benzinu gotovo da i ne trosi. Konkretno krenuo sam iz Bg sa 100% od max, do Salcburga spustio se nivo na oko 70% skale. Druga deonica do Frankfurta, zaboravio sam adapeter za plin da iskopam iz gepeka, pa sam sipao benzin, na benzinu je neznatno opao nivo ulja. Ne razmisljam, racunam, ok hladnije, ne zanima me. Tamo 500km u lokalu uz postovanje svih normi normalne voznje, bez naglih ubrzanja, sa malim brzinama u gradu i velikim na otvorenom, ode nivo ulja na 40%. Pocnem da povezujem sa plinom pricu, sipam benzin, sipam plin i krenem nazad na benzin. Do Beca na benzinu jedva da se pomerila skala. Predjem na plin od Beca do Bg, stignem sa uljem malo ispod minimuma. Ukupna deonica je bila oo 3000km u slicnim uslovima, brzine 130-180, nagla ubrzanja po potrebi, klima u povratku.
Inace sagorevanje je dobro, svecice su onako crvenkaste suve sve bile pred put, Bosch preporuka za plinske motore, na kolima su oko 12K. Nista ne klapara, nista ne zveci, drzi stabilan ler, kompresija nije proveravana.
Moje je pitanje da li moze da se proceni, da li je u pitanju nesto sitno tipa gumice ventila ili je nesto krupno tipa remonta glave / generalne i kako da to utvrdim najpreciznije? Ili je to normalno za ovaj motor?
Izvinjavam se na malo duzem postu, ali sam pokusao da objasnim detalje koje sam primetio. Nije mi prvi auto na plin, a ovi ranije ili su dimili i trosili ili je ulje curelo po semerinzima i ostalim zaptivkama ili nisu trosili uopste, ovaj je prvi koji trosi samo na plin.
Comment