Citroen C5 2.0i, potrosnja ulja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SaleB
    CBC Član
    • 22.05.2009
    • 26
    • Beograd

    Citroen C5 2.0i, potrosnja ulja

    Odavno nisam bio ovde, pa me je muka u najavi navela da postavim pitanje na najkompetentnijem forumu.

    U pitanju je Citroen C5 2.0i RFN 2003. Kupio sam ga polovnog iz uvoza na satu je imao 200K pre tri godine. Sad je na skoro 250k. Cim sam ga uzeo ugradio sam plin, mislim da je Tomazeto, mada nisam siguran. Auto je redovno odrzavan, serivisi i sl. Nije pravio neke probleme, osim par intervencija na hidroactive crevima i bobine pre tri godine, sva ostala ulagana potpadaju pod redovno odrzavanje.

    Sve vreme se isticao potrosnjom ulja i po meni manjkom snage na niskim obrtajima, mada nisam probao drugog takvog benzinca da mogu da uporedim. Nego racunam tezak auto, ja diviljam, veliki gas visoki obrtaji, mora da potrosi malo ulja, a da li vuce kako treba ili ne mogu da prosudim. Potrosnja ulja je bila reda velicine max->min oko 2500km. Presao sam na Kroon ulje i sa njim je potrosnja opala na recimo 4000km max->min.

    Zanimljiv detalj sam primetio nedavno kad sam bio na putu, na plinu trosi ulje na benzinu gotovo da i ne trosi. Konkretno krenuo sam iz Bg sa 100% od max, do Salcburga spustio se nivo na oko 70% skale. Druga deonica do Frankfurta, zaboravio sam adapeter za plin da iskopam iz gepeka, pa sam sipao benzin, na benzinu je neznatno opao nivo ulja. Ne razmisljam, racunam, ok hladnije, ne zanima me. Tamo 500km u lokalu uz postovanje svih normi normalne voznje, bez naglih ubrzanja, sa malim brzinama u gradu i velikim na otvorenom, ode nivo ulja na 40%. Pocnem da povezujem sa plinom pricu, sipam benzin, sipam plin i krenem nazad na benzin. Do Beca na benzinu jedva da se pomerila skala. Predjem na plin od Beca do Bg, stignem sa uljem malo ispod minimuma. Ukupna deonica je bila oo 3000km u slicnim uslovima, brzine 130-180, nagla ubrzanja po potrebi, klima u povratku.

    Inace sagorevanje je dobro, svecice su onako crvenkaste suve sve bile pred put, Bosch preporuka za plinske motore, na kolima su oko 12K. Nista ne klapara, nista ne zveci, drzi stabilan ler, kompresija nije proveravana.

    Moje je pitanje da li moze da se proceni, da li je u pitanju nesto sitno tipa gumice ventila ili je nesto krupno tipa remonta glave / generalne i kako da to utvrdim najpreciznije? Ili je to normalno za ovaj motor?

    Izvinjavam se na malo duzem postu, ali sam pokusao da objasnim detalje koje sam primetio. Nije mi prvi auto na plin, a ovi ranije ili su dimili i trosili ili je ulje curelo po semerinzima i ostalim zaptivkama ili nisu trosili uopste, ovaj je prvi koji trosi samo na plin.
    Last edited by SaleB; 05.06.2015, 02:28.
  • expendable
    CBC Senator XXL
    • 04.11.2009
    • 3662
    • Bor

    #2
    I šta je problem?
    Motor nije baš "kao iz fabrike" a očigledno može još (dosta).
    TNG ne bi trebao da tako drastično poveća potrošnju ulja, ali opet, ako smeta, može da se vozi i na benzin (valjda je jeftinije doliti ulje). Da je do motora, trošio bi i na benzinu. Uostalom, ne deluje kao nešto preterano (za toliko km u motoru, možda i svih 5000 rh, ništa posebno). Doliti litar (ili 1,5 l ako je toliko između min. i max. na 4000km ... pa i nije nešto; mislim jeste više nego što se očekuje ali na dužem putu deo voziti na benzin a i onako je dnevno teško preći toliko da nivo padne na min.
    Možda je i normalno za motor. Možeš proveriti kompresiju ali to ne znači mnogo (ako je dobra, a znači ako je loša).
    Što bi TRAŽIO kvar (po svaku cenu). Na otvorenom "popiju" i motori koji troše "nula". Nije preko 5dl na 1000km da bi se (zaista) zabrinuo.
    Ako želiš da budeš siguran u motor (zbog dugih relacija), najbolje da odeš u (što bolji) servis (najbolje ovlašćeni) da pregladaju motor (urade dijagnostiku ali ne samo to) i za 1-2h (pa puta 20-30€) dobiješ info ... bar da li je "sitno" ili "kupno".
    Samo na osnovu ovoga ne bi trebalo da je ništa strašno. (koliko sa bloga imam info, Peugeot benzinci nisu baš "nulte potrošnje" pa je možda i normalno ali da ponovim da to ne mogu pouzdano da kažem). Uostalom, ovako "telepatski" ti niko neće dati precizan savet već samo "listu mogućeg" (pa samo da se nasekiraš).
    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

    Comment

    • SaleB
      CBC Član
      • 22.05.2009
      • 26
      • Beograd

      #3
      Nije problem u sustini i u gradu on trosi. U gradu ja njemu dolijem litar na oko 2500 do 3500. Nego nikad ga nisam vozio na benzin preko 20km u cugu, pa me je fascinirala razlika u potrosnji ulja i malo sam se zabrinuo. Pre dve godine dok sam sipao ulje koje je i inostrani vlasnik koristio, Total 5W40, trosio je jos i vise.

      Prethodna Vectra, sipao sam joj ulje kad pocne da blinka lampica na leru, do minimuma litar i po i vozi. Dihtovao je motor kao sito. Prodao sam ga, covek izmenjao gumice ventila, predihtovao motor i dalje ga vozi, na satu vec oko 300k. Za ovog su mi rekli da ne sme ispod minimuma i toga se pridrzavam.

      Negde sam procitao da naslage koksa popunjavaju riseve i neravnine na unutrasnjosti kompresionog prostora, a da plin to spere pa ulazi ulje. Ako je to pocetak kraja, voleo bih da ga se otarasim pre nego sto to postane primetnije. S druge strane, mogao bih malo da spustim kriterijum po pitanju odrzavanja ako se blizi vreme za sledeci auto. Na osnovu onog sto znam ne mogu da procenim da li je ovaj auto na 20K, 50K ili 100k od problema na motoru koji zahteva ozbiljnija ulaganja. Rado bih nekome drugom peropustio da radi osvezavanje ili generalnu. A, opet posto sam uspeo da ga vozim toliko bez ulaganja u akumuator, alternator, anlaser, set kvacila, radije bih ga pre prosledio novom korisniku nego veci deo toga izmanjao pa ga onda prodavao po istoj ceni.

      Hvala u svakom slucaju

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Čuj, mladji neće biti to je sigurno
        Što se pitanja tiče, tačno je da benzin pravi naslage, koks ili čadj a pogotovo ako je motor malo odradio svoje, takodje je tačno da plin to enma a i da sagori rethodne naslage ako ih je bilo što bi reklo da karike imaju više zazora što može dovesti do povećane potrošnje ulja kad se vozi na plin. TO je teorija a šta se dogadja u praksi, vile znaju
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • chaboo
          CBC Veteran
          • 17.06.2012
          • 195
          • Beograd V.Mostanica
          • citroen C5 hdi

          #5
          Pre kupovine si trebao da se savetujes sa nekim ko poznaje ta vozila jer bi ti sigurno rekao da citroeni c5 u varijanti 1.8 16v i redje 2.0 16v imaju fabricki problem sa potrosnjom ulja.Zanimljivo je da ti isti motori u xantiji, pezou 406 i ostalima nemaju taj problem.Pre neku godinu sam kupio pezo 406 2002. god sa motorom kao tvojim 2.0 136 ks gde je isti ostao bez ulja (razbijen karter) .Auto je bio na taxiju i na satu je imao preko 400 hkm.Motor je otvoren i hilzne karike klipovi ventili su bili u iznenadjujuce dobrom-odlicnom stanju samo su lezajevi i radilica bili za bacanje.Kupljena je druga polovna radilica sa polovnim lezajevima cak sam i stare karike vratio novi dihtunzi i auto nije trosio ulje posle toga.Ovo sam napisao jer su to stvarno vrlo dobri motori ali su nesto zeznuli u tim serijama sto su ubacivane u C5 .Najbolje je po meni da promenis gumice ventila bez skidanja glave (naravno ako se pri skidanju gumica ustanovi da stare nisu u losm stanju ,da se nisu stvrdle ili raspale onda je vec 60 % posla za skidanje glave odradjeno treba skinuti glavu i proveriti sve)

          Comment

          • expendable
            CBC Senator XXL
            • 04.11.2009
            • 3662
            • Bor

            #6
            Originally posted by Dora View Post
            Čuj, mladji neće biti to je sigurno
            Što se pitanja tiče, tačno je da benzin pravi naslage, koks ili čadj a pogotovo ako je motor malo odradio svoje, takodje je tačno da plin to nema a i da sagori prethodne naslage ako ih je bilo što bi reklo da karike imaju više zazora što može dovesti do povećane potrošnje ulja kad se vozi na plin. TO je teorija a šta se dogadja u praksi, vile znaju
            Baš tako.
            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

            Comment

            • expendable
              CBC Senator XXL
              • 04.11.2009
              • 3662
              • Bor

              #7
              Originally posted by chaboo View Post
              Pre kupovine si trebao da se savetujes sa nekim ko poznaje ta vozila jer bi ti sigurno rekao da citroeni c5 u varijanti 1.8 16v i redje 2.0 16v imaju fabricki problem sa potrosnjom ulja.Zanimljivo je da ti isti motori u xantiji, pezou 406 i ostalima nemaju taj problem.Pre neku godinu sam kupio pezo 406 2002. god sa motorom kao tvojim 2.0 136 ks gde je isti ostao bez ulja (razbijen karter) .Auto je bio na taxiju i na satu je imao preko 400 hkm.Motor je otvoren i hilzne karike klipovi ventili su bili u iznenadjujuce dobrom-odlicnom stanju samo su lezajevi i radilica bili za bacanje.Kupljena je druga polovna radilica sa polovnim lezajevima cak sam i stare karike vratio novi dihtunzi i auto nije trosio ulje posle toga.Ovo sam napisao jer su to stvarno vrlo dobri motori ali su nesto zeznuli u tim serijama sto su ubacivane u C5 .Najbolje je po meni da promenis gumice ventila bez skidanja glave (naravno ako se pri skidanju gumica ustanovi da stare nisu u losm stanju ,da se nisu stvrdle ili raspale onda je vec 60 % posla za skidanje glave odradjeno treba skinuti glavu i proveriti sve)
              I sad (mi se čini) da je priča kompletna.
              Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

              Comment

              • SaleB
                CBC Član
                • 22.05.2009
                • 26
                • Beograd

                #8
                @chaboo:

                Kao sto rekoh uzeo sam ga pre tri godine. Bio je najjeftinije sto sam mogao naci sa tim nivoom opreme, a da nije dizel i da jeste mladje od 10 godina. Opcije su bile nesto jeftiniji on i nesto skuplja Laguna II, istrcao je lep primerak i uzeo sam ga. Ali to u ovom trenutku nije toliko ni bitno.

                Uglavnom, hvala svima, shvatio sam da u sustini da ne treba previse da se opterecujem time, tj da je mala verovatnoca da ce u sledecih 30k da se izmeni stanje u toj meri da zahteva znacajna ulaganja.

                Hvala

                Comment

                • b_samardzic
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 1557
                  • Smederevo

                  #9
                  Meni ta cinjenica koju si naveo vise govori o neispravnim benzinskim diznama.

                  Prvo te naslage koksa koje se stvaraju oko karika ne nastaji za 10 minuta voznje.

                  Jedino ako ti dizne bas pustaju mnogo benzina pa se te naslage brzo stvaraju ali

                  ja mislim da ce pre biti da ti visak nesagorelog benzina povecava ulje u motoru

                  a motor trosi ulje pa se anulira.

                  Comment

                  • zverko
                    CBC Senator XXL
                    • 19.08.2005
                    • 7085
                    • BGD
                    • Audi A4

                    #10
                    deutsche gemacht-gut gemacht...

                    Comment

                    Working...
                    X