Citroen bx 1.9 GTI kvar na motoru

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dakinet
    CBC Početnik
    • 26.08.2019
    • 4
    • Beograd
    • Ulica

    Citroen bx 1.9 GTI kvar na motoru

    Vlasnik sam BX 1.9 GTI, ovo mi je šesta registracija. Nedavno kad sam proveravao nivo rashladne tečnosti u hladnjaku, vidim mastan čep. Dolio sam malo vode i poče ulje da izlazi napolje iz hladnjaka. Juče sam mu radio mali servis (ulje, filter ulja, filter vazduha) i nema vode u ulju što je dobro. Tražim majstora u Nišu koji se razume u ovaj auto, da skine motor uradi generalnu i vrati al ne mogu da nadjem.
    Automatski menjač lepo radi, menja bez trzaja, prešao sam 120.000km s njim (dvaput išao do grčke obišao uzduž i popreko) , nikad servisiran. Majstor se boji da mu priđe pa ni ulje da zameni. Da li mogu sam da iskontrolišem ulje u menjaču i da zamenim ili da mi preporučite ko može.
    Pozdrav svima
  • kalimero1
    CBC Senator XXL
    • 01.11.2010
    • 318
    • zagreb
    • c5

    #2
    vjerovatno ti pušta hladnjak ulja,morao bi se nalaziti ispod filtera ulja i na njega idu 2 crijeva,njih skini i sa pojnicom spoji jedno na drugo
    tako češ prebrikat hladnjak,onda isperi sistem da nema masnoče i tako se vozi par dana,pa opet isperi
    ako se više ne skuplja ulje riješen problem dalje znaš i sam,što se tiče getribe ako imaš šipku za mjerenje
    upali motor stavi u p i izmjeri uljedok motor radi,ako ga mijenjaš najprije natoči 2-3litre pa dalje točiš
    kroz šipku za ulje dok motor radi.

    Comment

    • dakinet
      CBC Početnik
      • 26.08.2019
      • 4
      • Beograd
      • Ulica

      #3
      @kalimero1
      Hvala na odgovoru, danas je praznik, uradiću sutra kako ste rekli pa javljam rezultate.

      Sistem za ubrizgavanje goriva Bosch Motronic
      Nakon prošlogodišnje zamene gumica ventila, obrade ležišta ventila, štelovanja ventila i velikog servisa, konstantno mi svetli žuta lampica ček engine. Kad se auto upali hladan od podigne broj obrtaja iznad 1000 dok se ne zagreje, kad se zagreje on obori broj obrtaja ispod 1000 i nekako ne ujednačeno radi. Ako polako dodajem gas on podiže broj obrtaja, međutim ako jače pritisnem papučicu auto se gasi. Ista stvar sa većim gasom, ukoliko polako otpustam on dođe do lera i nastavi da radi u leru, međutim ako momentalno otpustim, kad je hladan on obori obrtaje skoro da se ugasi pa nastavi da radi u leru a ako je vruć gasi se. Ni jedan majstor kod koga sam vozio do sad nije umeo da mi reši ovaj problem a razgovor se završavao zaključkom da nemaju dijagnostiku za ovaj moj auto i da su nemoćni. Prošle godine sam radio i ultrazvučno pranje injector benzinskih dizni, nisam primetio boljitak.
      U proteklih par dana se bavim ovom problematikom. Prvo čega sam se dohvatio jeste merač protoka i temperature vazduha na usisu AFM senzor. Po otvaranju vidim da je pokretni deo na potenciometru debelo zasekao dve brazde u grafitu. Kad je priključen na 5 pinski konektor od automobila gde se samo 4 pina koriste (1. senzor temperature; 2. napon sa ECU 5v; 3. napon ka ECU 0.3 -5v; 4.GND), merim napon na izlazu ovog potenciometra i on je jako osetljiv na male pokrete klapne, malo mrdnem on izgubi napon pa opet malo mrdnem on skoči na 5v. Zaključim da nije ispravan potenciometar pošto je klizač sastrugao grafit u dve putanje. Demontiram klizač i produžim ga 1mm kako bi sad išao po novom grafitu koji nije sastrugan. Prilključim kontektor, dam kontakt, priključim voltmetar na izlazu i sada imam napon od 0.37V kad je klapna zatvorena do 4.9V kad je klapna na usistu otvorena. Palim atuo ČekEngine se ugasi nakon starta ali se upali nakon 10tak sek, a auto isto loše reaguje kada se naglo doda gas, hoće da se ugasi. Znam da se ovaj protokomer baždari u fabrici i da sam njegovom "reparacijom" zapravo poremetio baždarene vrednosti. Da li neko zna koje su podrazumevane vrednosti za ovaj AFM senzor. AFM senzor: BOSCH, 0280202202

      Voda ispod zadnje klupe
      Juče sam uzeo da ga operem unutra, i prilikom dizanja zadnjih sedišta vidim dole na patosu nakupilo se dosta vode?! Uzmem sunđer i iscrpem skoro 2l vode sa patosa. Ne znam odakle ova voda ovde da li je još neko imao ovakva neprijatna iznenađenja? Keder gume na vratima i prozorima dihtuju dobro, prilikom pranja na pušku ne ulazi voda unutra ni malo.










      Comment

      • kalimero1
        CBC Senator XXL
        • 01.11.2010
        • 318
        • zagreb
        • c5

        #4
        poslušaj kad auto radi jel se negdje čuje šištanje,može biti da ti vuče falš zrak,isto probaj dok radi špricati
        sa wd40 oko diza i spojeva na usisu ako promijeni rad tu pušta,može biti da nije točno uzubljen makar
        ima toliko jednostavnu fazu da ga može samo ****** fulati,izmjeri pritisak goriva mora biti 3,5 bara za
        ful ajnšpric o za monopoint oko 2-2,5,što se tiče mjerača protoka njega si vjerovatno sjebao a i on
        utiče na to što ne prima gas.

        Comment

        • dakinet
          CBC Početnik
          • 26.08.2019
          • 4
          • Beograd
          • Ulica

          #5
          @kalimero
          druže našao sam drugi motor, isti kao moj 1905cc sa oznakom DKZ, prodavac kaže da je izvučen iz slupanog pežoa i da je na m satu stajalo 45.000km. Na slikama je suv prodavac fin čovek daje garanciju. Idem sutra da ga pokupim pa za vikend montiram
          Motor je sa sve usisnom granom, bez ovog protokomera nažalost, sa diznama i izduvnom granom.

          Šraf na usisnoj grani kod leptira
          Da li se na ovom šrafu šteluje ler gas? Šraf je višeobrtni, kad zavrnem 3-4kruga motor oće da se ugasi, kad odšrafim koji krug on dodaje gas do nekih možda 1200obrtaja, ako nastavim da odvrćem on trokira hoće da se ugasi.

          Comment

          • dakinet
            CBC Početnik
            • 26.08.2019
            • 4
            • Beograd
            • Ulica

            #6
            SLIKA

            Comment

            • kalimero1
              CBC Senator XXL
              • 01.11.2010
              • 318
              • zagreb
              • c5

              #7
              znam ja za taj šaraf to su imali i stari opeli ascone i tu se štela protok ali da ti budem iskren
              ja ni jednog nisam uspio naštelat da radi baš kako treba.

              Comment

              Working...
              X