Danas sam se malo vozio autom i primetio sam da je temperatura motora otisla prilicno visoko kada sam usao u garazu. Otvorio sam haubu i primetio da sisti iz rezervoara za vodu. Odvrnuo sam cep i malo vode je izaslo napolje. Primetio sam da ima viska vode i izvukao taman toliko da bude malo ispod maksimuma. Nakon sat vremena sam opet upalio auto i malo se provozao a temperatura je bila niza nego ranije, ali je dosta varirala. Dok sam isao drugom iza kamiona na uzbrdici otisla je solidno na gore (manje nego prvi put), ali na otvorenom je brzo pala na normalu. Kada sam ponovo stigao u garazu otvorio sam haubu i ponovo je bilo mnogo vode?! Ovo mi nije bas najjasnije, da li cje nivo vode da opadne kada se ohladi auto ili...Nisam nikada ranije obracao paznju na to koliki je nivo vode kada je motor vruc, uvek proveravam vodu na hladnom motoru pa nisam siguran da li je ovo u redu ili mu treba intervencija majstora.
Pregrevanje Clia
Collapse
X
-
rashladna tecnost je neobicna tvar i ima zanimljivu karakteristiku da se siri sa porastom temperature
dakle, kad je motor potpuno hladan (ispod 40C) odvrni cep na ekspanzionom sudu i dolij tecnost do nivoa izmedju max i min.zatim zavrni cep i nemoj,za Boga miloga odvijati cep kad je motor na radnoj temperaturi, napravices sebi gadne opekotine.
normalno je da sisti, to izlazi vazduh iz posude da napravi mesta za tecnost koja se prosirila. kako se motor bude hladio, cep na posudi ce na osnovu razlike pritiska vazduha spolja i iznutra, dozvoliti da potrebna kolicina vazduha ponovo udje u posudu. a to sto ti sad temperatura osciluje je normalno kad imas manjak tecnosti u sistemu, ili kad se usled otvaranja boce pri jako ugrejanom motoru stvori vazdusni cep negde u sistemu.
oznake MAX i MIN se odnose na nivo tecnosti kad je motor hladan."dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"
Comment
-
-
RANK ti je lepo objasni otkud ta razlika u nivou tecnosti,ali problem ostaje zasto se auto greje?Dokle dolazi skala za temperaturu,i naravno da li si siguran da se ventilator uopste ne pali.Mozda ne bi bilo lose da ga testiras na leru,pusti ga da dostigne radnu temperaturu i posmatraj da li ce paliti ventiilator,ako ne onda je otisao verovatno termo davac.Proveri to obavezno da ne bi pregrejao motor...FORD FOCUS 1.6 16V SPORT PACK 2008god. LPG
Comment
-
-
Rashladna technost se nesiri vec vazduh prisutan u sistemu u ekspanzionom sudu je taj koji nabija pritisak. Zato postoji mera, MIN-MAX.
Skidanjem chepa i ispustanjem pritiska dolazi do kljucanja u glavi i mogucnosti ostecenja iste.
PozzAtt mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
@Vlada_nbgd
Nisam 100% siguran da se ventilator ne pali, ali evo probacju ono sto si mi predlozio. Skala za temperaturu malo prelazi pola ali kada vozim sporo (recimo prvom ili drugom uzbrdo gde ne mogu brze) skala dodje negde do 3/4 otprilike.
@BOOST
Cek, pa moram da otvorim povremeno da bih dosuo tecnosti ako zafali. Gledao sam malopre i kada se motor ohladi nivo tecnosti je negde na pola izmedju min i max sto cje recji da je sada ima dovoljno.
Comment
-
-
Dosipas, al kad je ladan a ne vreo....Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
- Kako to misliš, kočim?
Comment
-
-
@civi
Xmm da, pa obicno i sipam kada je hladan ali danas sam primetio da susti pa sam milsio da malo popustim pritisakNecju vise nikad majke mi
@Vlada_nbgd
Radi ventilator, malopre sam probao.
Edit: Nemam pojma koliko je to u stepenima, ali kada je normalna temperatura napolju kazaljka stoji tacno na polovini, a kada je ovako vrucje onda ide malo preko pola. Nikada do danas nisam primetio da ide do 3/4.
Comment
-
-
Nije to mnogo,ali ne bi smeo da dosipas nista,primera radi ja na stojadinu od zamene do zamene(2 god)nisam dosipao nista.Idi do majstora ili sam ustanovi gde gubi tecnost,proveri pumpu,protocnost hladnjaka...idu velike vrucine trebace ti 100% ispravan rashladni sistem...FORD FOCUS 1.6 16V SPORT PACK 2008god. LPG
Comment
-
-
Originally posted by sErGiODosipao sam dva puta do sada posto je bilo malkice ispod minimuma. Ima antifriza, ali povremeno zafali pa sam dodao i malo vode, recimo 1l u poslednjih 3 meseca.
Poshto si vremenom dolivao u rastvoren antifriz vodu, kako kazheh oko "litar u poslednja tri meseca", taj odnos antifriz/voda je totalno poremecen odnosno na tvom autu sada antifriza ima daleko manje nego shto treba (nego shto je preporucheno), vec zavisno od zapremine sistema za hladjenje motora na tvom autu. Velike varijacije radne temperature kao i chesto "shishtanje" iz chepa posude rashladne technosti bar meni "govori" da je sada vode u tom sistemu daleko vishe nego shto treba da je bude, jer je voda po pitanju grejanja (i kljuchanja) daleko manje "otporna" od antifriza. Inache, rasprostranjeno je verovanje da je leti i voda sasvim pogodna kao rashladna technost, shto je veoma pogreshna pretpostavka. Jeste dovoljna za sluchaj "ne daj Bozhe" (npr. za sluchaj curenja sistema, odnosno kao "prva pomoc" do prvog servisa), ali nikako nije preporuchljivo za konstantnu upotrebu, narochito ne tokom ovih tropskih temperatura koje trenutno vladaju.
Dakle, ja mislim da je tebi sama technost u rashladnom sistemu takoreci "losha", odnosno da ima vode u mnogo vecoj koncentraciji nego shto treba da je ima. Otuda i mnogo brzhe zagrevanje i (ochigledno) kljuchanje vode u tvom sistemu, jer jednostavno nema dovoljno antifriza koji mnogo bolje podnosi ove visoke temperature.Na primer, meshavina antifriz/voda u odnosu 1/1 (50 % antifriza) kljucha tek na 108 stepeni Celzijusa, dok u odnosu 1/2 ( 33,3 % antifriza) kljucha na 104 stepana Celzijusova. Dodaj tome josh vishe vode i imacesh kljuchanje i na nizhim temepraturama, a znash i sam na kojoj temperaturi kljucha H2O
Dakle, moj ti je savet da izmenish technost iz sistema za hladjenje, i da sipash antifriz razredjen sa (destilovanom) vodom u odnosu 1/1 (minimum je 1/2). Ili jednostavno kupish antifriz koji je vec razredjen i to onoliko litara koliko staje u rashladni sistem na tvom autu i mislim da ce problemi sa variranjem temperature, pregrevanjem, "shishtanjem" chepa posude i slichno nestati. Na ovim tropskim temperaturama sistem za hladjenje motora ima vrlo tezhak zadatak, poslednje shto u njemu treba da bude je technost koja nije pravilna, odnosno technost koja je "zastarela", a neki opshte preporuchen rok menjanja sredstva u rashladnom sistemu je 2 godine.
I nikad vishe ne otvaraj chep na rashladnom sistemu dok je "igla" u (ili blizu) crvenog polja. Opekotine koje mozhesh da "zaradish" ce telo samo od sebe "popraviti", ali automobil (odnodno metal od kojeg je uglavnom napravljen motor) nema bioloshku sposobnost samostalnog "isceljivanja" rana.
Comment
-
-
Zahvaljujem na iscrpnom odgovoruIsao sam danas do Zemuna (sto je na sasvim suprotnom kraju grada od mene) i bilo je sve ok. Malo je temperatura presla preko pola ali nije ni u jednom trenutku bila onako visoko kao juce. Kontam da ako poslusam overspeed-a i zamenim kompletnu rashladnu tecnost bicje sve ok. Hvala svima na pomocji
Comment
-
Comment