Renault 18 radiator?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Retardinjo
    CBC Član
    • 15.10.2004
    • 28
    • NBGD B70

    Renault 18 radiator?

    Pozdrav svima!

    Ljudi da vam pricam...

    Bilo je to ovakorocureo mi hladnjak,krpio ga i za to dao 1800 kinti,posle toga naprsla plastika na hladnjaku na drugom,pa ja zalepio,pa na trecem mestu..."Vidim ja neretva hladna, aj' ti Marinko nazad!"...i resim da kupim drugi.Pozovem Reno Srecko i pitam koliko je, da bi cuo da je HLADNJAK ZA RENO 18 OKO 12000 DINARA!!!Tako da mi se to naravno ne isplati da stavljam na auto koji ceo ne vredi mnogo vise! Odem na Bubanj potok,kupim za novi Yugo onaj aluminijumski 2200din,ali su njemu izvodi na suprotnoj strani...Uzmem razmisljam i skontam da po konstrukciji nista ne bi trebalo da bude pograsno ako ga okrenem naopako i prikacim ulaz na izlaz,a izlaz na ulaz,ali sam izgleda tu nesto prevideo???Ali ne znam sta???
    Sve OK radi,motor se odlicno hladi,ali po dostizanju radne temperature polako pocinje da mi se podize nivo rashladne tecnosti u razervoaru i on je pun vec za dvadesetak minuta.Uzmem ugasim motor,podignem posudu (rezervoar) uvis,odvrnem ventil na crevu kod pumpe koji sluzi za ispustanje vazduha,i desava se ono sto me najvise cudi:IZ ZATVORENOG SISTEMA ZA HLADJENJE KOME JE VEC ISPUSTEN VAZDUH POCNE NA VENTIL DA PUSTA VAZDUH,NIVO U POSUDI SE VRATI NA PRETHODNI,NA VENTIL POTECE TECNOST,ZATVORIM VENTIL,PONOVIM POSTUPAK I SVE ISTO SE PONOVO DESAVA!!!Nije mi jasno odakle srce vazduh,kada nema curenja tecnosti,nigde ni kap...kakva je to rupa koja za deset minuta propusti litar vazduha unutra,a da na nju ne izadje ni kap vode? Da li je uopste moguce da sistem za hladjenje radi sa obrnutim hladnjakom?

    Inace ja sutra-prekosutra kupujem dugacka creva i sve to namestam da ide "fabrickim" tokom,ali ako neko ima ideju da ovo ne mora mnogo da se dira bilo bi mi od velike koristi da mi objasni!!!

    Hvala unapred!!!
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    a sto ti izmisljas toplu vodu i pravis neku svoju kosntrukciju. zar nije jednostavnije, a radice sigurno kao sto je i radilo mnogo godina, da si jednostavno ugradio fabricki predvidjeni deo i stavio odgovarajuci hladnjak.

    ta ideja sa dugim crevima nece bas piti vodu jer onda moras da menjas i pumpu za vodu da bi postigao potrebni protok, a zbog vece kolicine antifriza u sistemu (zbog zapremine creva) trba da promenis i ekspanzionu posudu za onu veceg kapaciteta jer ce kolicina koju treba da primi povecati pri zagrevanju motora.

    mislim, da je od gotovog i proverenog resenja napravljena veresija i auto koji je postao nepouzdan za upotrebu a resavanje svih novonastalaih problema koji vuku jedan drugi moze potrajati i vremenski i zahtevati podosta para (recimo naci high flow pumpu za vodu a da mehanicki pasuje u svemu).

    polovicna resenja dace i polovicne rezultate u najboljem slucaju a u najgorem spalice se glava motora usled pregrevanja zbog slabe cirkulacije kro znju a anailze letnji meseci i letnjih +45C povremeno.

    ja bih izbacio na Jugov maleni hladnjak, nabavio Reno hladnjak i za broavio na avanturu ako mi treba auto koji ce da radi.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • Uros Piperski
      CBC Senator XXL
      • 31.01.2005
      • 2978
      • Beograd

      #3
      Novi jugov hladnjak nije malen, bick.
      A da tebi nije otisao dihtung glave? Mozda ti je zato stradao i prethodni hladnjak.


      RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

      Comment

      • zec
        CBC Senator XXL
        • 05.01.2005
        • 450
        • bgd

        #4
        i meni lici na dihtung...
        nabija pritisak u sistem za hladjenje?
        onoliko pucanje hladnjaka dok je bio originalni - moguce je
        "If everything seems under control, you're just not going fast enough."

        Comment

        • Retardinjo
          CBC Član
          • 15.10.2004
          • 28
          • NBGD B70

          #5
          ...pa ovako

          Ranije je pre ovog hladnjaka bio hladnjak od nekih drugih kola rekao bih od renoa cetvorke koji je za pet centimetara kraci od hladnjaka za novi Yugo koji sam sada namestio i koji je imao duplo manje rebara od jugicevog,a opet je sljakao 10-15godina i solidno hladio auto...imao sam samo problema sto ti kazes +45C ali samo kada sam u nekoj dugackoj koloni i stojim dugo u mestu cekajuci,ali tada ugasim motor,pa kada kolona krene upalim,i tako nije bilo problema.Zbog vece povrsine rebara na yugovom hladnjaku motor se sad mnogo bolje hladi nego ranije,ali kazem, imam problema zato sto mi se za desetak minuta posle uspostavljanja radne temperature napuni boca za rashladnu.Inace renoov originalni hladnjak je mnogo veci od novonamestenog yugicevog i sa naravno vecom zapreminom za koju je predvidjena postojeca pumpa,tako da kada stavim crevo koje je duze za 30-ak centimetara i hladnjak manje zapremine doci ce mu otprilike na isto sto se tice zapremine...

          Dihtung izmedju glave i bloka je popustio na jednom mestu, i tu mi pisa ulje napolje, ali to je boljka vecine renoa 18 i to curi tu od kako znam za sebe,ali zbog plivajucih hilzni u motoru ne bih dizao glavu jer to zahteva vadjenje hilzni,menjanje gumica ispod njih,pa kad se vade hilzne,sto onda ne bih bacio pogled i na karike,a kada smo kod toga,ato onda ne bih promenio i letece i lezece lezajeve malo pogledao radilicu...i odoh u kompletnu generalnu ...za ovu krsinu...hm...ne isplati se...vozim dok ide,i onda na otpad... Sama konstrukcija komore za rashladnu u glavi je ja mislim zatvorena i mislim da tu nema mogucnosti za mesanje bilo cega...a pumpa se pogoni preko kaisa spolja,tako da ni ona nema nikakve veze sa motorom...a,pre namestanja novog hladnjaka mi se nije desasvalo da mi se puni posuda, tako da ne verujem da mi je otisao dihtung preko noci...

          Ne gine mi okretanje hladnjaka u fabricki polozaj,ali mi nisu jasne stvari koje sam napisao u prvom tekstu,kojim sam se obratio,i da li je moguce da sve ovo ovako funkcionise?

          Comment

          • Deki
            CBC Senator XXL
            • 18.02.2005
            • 307
            • Beograd

            #6
            Sve sto si uradio imalo je logike. Iako je hladnjak okrenut naopako nebi trebalo da pravi neki veci problem, pa ni duzine creva ni kolocina rashladne tecnosti. (ovo mislim na neke krace staze). Ali sustinska stvar je u tome zasto je na prvom mestu crkao stari hladnjak. I opet posle krpljanja, na drugom i trcem mestu. Zakrpljen stari moze savrseno dobro da radi ako je sve u sistemu za hladnjenje Ok. Nazalost stvar je jednostavna preveliki je pritisak u sistemu za hladnjenje. Najverovatnije da ti je probio dihtung glave i da motor tokom rada dize pritsak u sistemu za hladjenje. To moras utvrditi.

            Comment

            • Retardinjo
              CBC Član
              • 15.10.2004
              • 28
              • NBGD B70

              #7
              Stari hladnjak je bio polovan kada je namesten pre 15-ak godina,tako da ima verovatno i preko 20god,tako da me ne cudi kada se "deda od 100 godina slogira-slogiraju se i mladji!!!" ...hocu da kazem da me ne cudi sto je procureo ponovo posle lepljenja jer se ceo bio "supalj",a u servisu mi to naravno nisu rekli jer bi onda odustao od njihove usluge...
              ...ali mene buni sto mi je stari hladnjak "veoma malo cureo"...recimo pola litre za ceo dan voznje,tako da covek ne moze da pomisli da je onaj litar tecnosti kojim se napuni boca za dvadesetak minuta ranije cureo napolje...Znaci kola su upaljena sa starim hladnjakom,sve radi "normalno"(uz to curenje tecnosti 1/2 litre na dan),gasim auto,stavim novi hladnjak,puni mi bocu...ne verujem da mi je otisao dihtung glave u toku namestanja novog hladnjaka...

              Sve mi izgleda normalno,ali nista nije normalno...

              Comment

              • zec
                CBC Senator XXL
                • 05.01.2005
                • 450
                • bgd

                #8
                pa vidi ovako ako je stari hladnjak cureo to znaci a se oslobadjao pritiska a i tecnosti tako da nije mogao da napuni bocu....
                ako novi hladnjak dihtuje dobro ostaje samo da vidimo ko ce prvi da popusti : hladnjak creva posuda za tecnost ventil....
                zasto jednostavno ne bi otisao do nekog da ti proveri da li ima gasova u tecnosti za hladjenje?
                "If everything seems under control, you're just not going fast enough."

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  ...ali mene buni sto mi je stari hladnjak "veoma malo cureo"...recimo pola litre za ceo dan voznje
                  uh, ne bih da stajem na zulj...ali to je jako veliko curenje.

                  pola litre icuri/ispari za otprilike 2 godine voznje ili oko 50.000km.

                  to je zatvoren sistem, on nije onaj stari tip gde se antifriz preliva iz hladnjaka i curi napolje tako da je kod tebe neka veca havarija u pitanju.

                  i to izgleda poodavno, a sam spoj glava-blok mora da bude hermeticki zaptiven i ne sme niti gram ulja i niti gram vazduha, komrpesije ili anitfriza da curi bilo napolje bilo unutar glave izmedju komora.

                  sve drugo je neispravnost sa manje ili vise teskim posledicama i manje ili vise uticaja na habanje motora.

                  ja bihkao sto sam rekao, isao na fabricko resenje, regularne rezervne delove i siguran sam da bi time ssistem hladjenja i ostali sistemi postali potpuno ispravni i pouzdani.

                  Reno 18 nije tako redak auto, malo me cudi da nema na otpadu hladnjaka u nekom korektnom stanju.

                  kako god, puno srece.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • zoranbg
                    CBC Senator XXL
                    • 23.03.2005
                    • 4098
                    • Rooster's Hill , Beog
                    • Grande Punto 1.2

                    #10
                    koliko ja znam ,dovoljno ti je da dok auto radi da mu skines cep na hladnjaku,dodaj rukom gas i videces mehurice kako cepaju,,da ti je probio dihtung glave.i to je kraj price.
                    a bolje je da si nabavio polovan ili ponovo krpio tvoj.tu verovatno moras da pravis nosace i boga pitaj sta jos.znaci,ako klokoce 100 posto je dihtung glave,verovatno imas i kajmak na cepu za ulje?.
                    meni je jedno vreme malo poceo da curi na jugu hladnjak (1dl nedeljno) i sipao sam onaj MAG sto krpi,i stvarno je zakrpio!(mada ja nevolim te aditive i sarene laze ),ali je jeftin pa reko da probam ( bio 100din pre par meseci).ali tebi to mnogo curi.
                    Vidi da nije otisla glava,dzabati da stavis i orginal hladnjak sada ,ako glava cepa.ceka te generalna za 1-2meseca ili otpad,Sa srecom!
                    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                    Comment

                    • zoranbg
                      CBC Senator XXL
                      • 23.03.2005
                      • 4098
                      • Rooster's Hill , Beog
                      • Grande Punto 1.2

                      #11
                      sad mi pade na pamet resenje
                      izbusi rupicu iglom na cepu prelivnog suda!
                      Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                      Comment

                      • Dutchman
                        CBC Senator XXL
                        • 30.09.2004
                        • 741
                        • Vracar centar sveta

                        #12
                        kod renoa 18 su vodene hilzne a dihtunzi go K...@#@## e sad prvo vidi dihtung i to shto deblji to ti je soma dindzi , ja imam 18ticu dizela i imao sam isti problem kriv je bio blok pa sam dihtung menjao na 3-4hiljade zajedno sa uljem
                        Prevelika slika u potpisu!

                        Comment

                        • zoranbg
                          CBC Senator XXL
                          • 23.03.2005
                          • 4098
                          • Rooster's Hill , Beog
                          • Grande Punto 1.2

                          #13
                          Sta bi sa hladnjakom na kraju,zivo me interesuje
                          Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                          Comment

                          • Wiz
                            CBC Senator XXL
                            • 30.09.2004
                            • 3104
                            • Nish

                            #14
                            I mene

                            Comment

                            • Black Knight
                              CBC Senator XXL
                              • 13.10.2004
                              • 2020
                              • Novi Beograd, kicblo

                              #15
                              pa trenutno je kupio creva od yuga koja ce da montira...necu vise da pricam ...sacekacemo coveka...
                              Injection is good,but I'd rather be blown!

                              Comment

                              Working...
                              X