PEUGEOT 106 TU5J2 - Zamena potenciometara gasa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bogyb
    CBC Član
    • 08.06.2007
    • 19
    • Beograd

    PEUGEOT 106 TU5J2 - Zamena potenciometara gasa

    Imam Peugeot 106,motor tu5j2,treba da zamenim potenciometar gasa.Dali je potrebna neka kalibracija posle zamene ili ne?Cisto da znam dali da se upustam u to ili ne,usput bih skinuo i stepper motor da ga ocistim,a i leptir i oko njega.Hvala svima koliko Vas ima.
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    #2
    Dali je potrebna neka kalibracija posle zamene ili ne?
    Ne treba, ali možeš kad sve montiraš:
    Daš kontakt, gas do kraja 10 sek., pusti gas skini kontakt, daj kontakt i upali ga. Pustis da radi dok ventilator ne upali sam na minimumu - ne davati gas. Kad upali ventilator vozi........... i to je to.

    Comment

    • bogyb
      CBC Član
      • 08.06.2007
      • 19
      • Beograd

      #3
      Potenciometar gasa ili ti senzor

      Hvala puno na savetu.Bolje pitati nego brljatiPozdrav

      Comment

      • nnad
        CBC Veteran
        • 16.01.2008
        • 171
        • pancevo

        #4
        ako ti nije problem napisi zasto si morao da menjas potenciometar gasa, kako se auto ponasao?za ne daj boze

        Comment

        • bax76
          CBC Senator XXL
          • 07.11.2006
          • 605
          • BG

          #5
          Kod mene na 309 1.4 TU, kad se potrosio grafit na potenciometru, povecala se malo potrosnja, a i komp je uredno izbacio gresku, o potenciometru leptira.

          Comment

          • bogyb
            CBC Član
            • 08.06.2007
            • 19
            • Beograd

            #6
            PEUGEOT 106 TU5J2 - Zamena potenciometara gasa

            Zasto menjam?U to je duga i tuzna pricaVec se duze vreme ostro ponasa kod promene gasa,odnosno cima.Pri tom relativno slabo vuce u odnosu na pre.Mali je ujedao sa svojih 74KW i 750kg,9sec do 100km/h.Kompresija OK,dijagnostika OK i tu se sve zavrsava za nase majstore,a da kupim saku delova pa da menjam,to mogu i sam,a ne da me vozaju.Elem,posto sam elektronicar,uzeo sam malo literature,pa prelistao,sto savetujem pojedinim majstorima kod kojih sam bio,procitao sam da kod neispravnog potenciometra gasa,odnosno kad prosusti usled istrosenosti kontakata ili grafita(mada po svim pravilima,kod ovakvih hevy-duty uslova rada trebe da bude zicani a ne grafitni potenciometar) ECU prelazi na neki Lame rezim rada gde uzima neke srednje vrednosti,sto direktno utice na rezim rada motora.slab odziv na gas,slabo vuce.Stepper motor sam cistio,senzor temperature sam proverio i on je ok.Svecice menjane,kablovi takodje,brizgaljke ciscene ultrazvukom,sva creva ok.Za svaki slucaj,MAP senzor jos treba da proverim,Lambda sondu i pritisak pumpe za gorivo.Naravno sad je na redu potenciometar gasa,pa bih ga skinuo,proverio i eventualno zamenio,ako susti.Ako neko ima neki predlog na moj problem,slobodno neka zasilji olovku.Pozdrav svima.

            Comment

            • nnad
              CBC Veteran
              • 16.01.2008
              • 171
              • pancevo

              #7
              bogyb kako ide jel si zamenio potenciometar gasa?ja sam na mom 1.8 16v zamenio step motor i mnogo lepse funkcionise u nekom rezimu rada,mada je jos uvek cudan na gasu pogotovo na nizim obrtajima.lambda, MAP ,sve u redu. jedan majstor kaze da kod njih mozes da promenis sve davace posle tri dana bice sve isto. recimo da 406 ica nema neke perfomanse od 0-100 ali po neki put jugici su zivahniji na semaforu.

              Comment

              • bogyb
                CBC Član
                • 08.06.2007
                • 19
                • Beograd

                #8
                PEUGEOT 106 TU5J2 - Zamena potenciometara gasa

                Stepper motori su i kod 106-ica problem.menjao sam ge odavno,imao sam problem nestabilnog ler gasa.Jedan od majstora mi je rekao tada,da mi je prljava izduvna grana i trazio 300 jura da je ispeskiraAli da se vratim na problem,nisam jos zamenio potenciometar,nesto sam u stisci s vremenom,taljiga i ovako,a i sto kazes,nekad su i jugici zivahnijiGeneralno, konektori i uzemljenje u motornom prostoru su problematicni,tako da stvarno moze da se desi da sve izmenjas,kad ono,posle par dana isto.Stvar je u tome sto si kod cimanja odredjenog dela,vadjenjem i stavljanjem nekog konektora,delimicni ocistio kontakt,pa to traje par dana dok ponovo ne korodira.Javljam se ako nesto pametno uradim.Pozdrav.

                Comment

                • bogyb
                  CBC Član
                  • 08.06.2007
                  • 19
                  • Beograd

                  #9
                  PEUGEOT 106 TU5J2 - Zamena potenciometara gasa

                  Da sad se setih,nnad vidi u kakvom ti je stanju konektor ECU-a.Od kako sam ga ocistio,zastitio i fiksirao,nemam nekih "epilepticnih" napada koje sam imao do tada.Ne znam kako je sve rasporedjeno u tvom motoru,ali kod mene ceo konektor je visio na kablovima,fabricki.Ocistio sam ih gumom koju koriste zubari za poliranje zuba,zastitio sprejom za zastitu kontakata,nabio konektor i fiksirao ga vezicom.Sve sam to uvio para-filmom,nesto poput PVC folije za uvijanje hrane.Od onda,da kucnem u drvo,nemam nikakvih problema.Da li kojim slucajem kod tebe menja broj obrtaja kada na leru predjes preko lezeceg policajca?Ako da,samo ucvrsti taj konektor i neces imati problema.Vozdra.

                  Comment

                  • nnad
                    CBC Veteran
                    • 16.01.2008
                    • 171
                    • pancevo

                    #10
                    bogyb hvala na odgovoru,nisam bio u mogucnosti ranije da se javim.inace kod mene je ler gas uglavnom uredu ali mi je sumljiv dotok goriva nekad na nizim obrtajima, a neki put kad hocu da ga razvucem recimo u trecem stepenu prenosa motor krene lepo da povlaci i onda recimo na 3800o/min kao da izgubi dotok benzina,promenis stepen prenosa on nastavi normalno da povlaci.ima tu jos koje kakvih stvari da ne davim, za koje kad pitas po servisima gledaju te kao budalu.posto su lamda sonda,map senzor u ispravnom stanju, nove svecice filter vazduha, uradjeno pranje motora, pomislio sam da nije taj potenc. gasa u najavi za zamenu. inace peugeotovi dizeli su izgleda stabilnije masine od ovih benzinaca.

                    Comment

                    • mishkom
                      CBC Senator XXL
                      • 07.08.2007
                      • 591
                      • N/A
                      • N/A

                      #11
                      Ali od 308....druga prica

                      Comment

                      • malivuk406
                        CBC Senator XXL
                        • 04.04.2007
                        • 490
                        • Nbg

                        #12
                        uh, vozio sam 308 2.0 HDi, sa 136... u ful opremi, crni... auto je najbolji pug koji sam ja ikad vozio. (ne racunajuci 205 GTI) auto je sjajan! trebao bih za vikend i nekog benzinca... jos je iznenadjenje koji je motor...

                        Comment

                        • blackwolf
                          CBC Veteran
                          • 22.04.2008
                          • 152
                          • Beograd

                          #13
                          Malivuce , gde moze da se proba 308?

                          Comment

                          • nnad
                            CBC Veteran
                            • 16.01.2008
                            • 171
                            • pancevo

                            #14
                            cujem da su napravili u saradnji sa BMW-om nekog benzinca 1.6 turbo od preko 200 ks. za 308 kupe

                            Comment

                            • mishkom
                              CBC Senator XXL
                              • 07.08.2007
                              • 591
                              • N/A
                              • N/A

                              #15
                              To se zna, nema sta da se cuje Ja znam trenutno da postoji 1.6 napravljen u saradnji sa bmw-om, turbo motor, razvija 175KS, samooo ovo nije tema za to

                              Comment

                              Working...
                              X