Stilo 1.9 v16 2004.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • etibor
    CBC Senator
    • 12.05.2008
    • 293
    • Pancevo

    Stilo 1.9 v16 2004.

    Desava mi se da kada ubrzavam, u drugoj ili trecoj brzini na oko 2500 obrtaja kao da secne motor na pola sekunde i pocne jace da vuce. Ne desava se uvek, ali se ponekad desi. Probao sam i ukljucenom i sa iskljucenom klimom. Sta li to moze biti... U principu sve radi odlicno samo me ovo malo da kazem zabrinjava. Da li da probam malo da ocistim EGR i merac protoka vazduha, ako uopste oni imaju veze sa ovim, mada ne verujem, ali ne skodi da se ocisti posto nikada nije cisceno a presao je 142k km.

    Sta mislite sta bi moglo biti?
    P.S. Dizel je u pitanju
    Stilo 1.9JTD 16v 140KS
  • nidza
    CBC Senator XXL
    • 16.04.2008
    • 496
    • nbgd

    #2
    Liči na trenutak kada turbo menja fazu (ako sam se dobro izrazio). Tvoj auto bi trebao da ima dvofazni turbo i možda se ponekad njegovo aktiviranje u punom režimu oseti - kako ti kažeš, povuče malo bolje. Pre nego što počneš da popravljaš kvar koji ne postoji, raspitaj se još malo.

    Vlasnici JTD 115KS imaju isto dvofazni turbo punjač, pa bi verovatno oni bili relevantniji da te posavetuju. Moj autić ima "džepnu" turbinicu, tako da je u vožnji vrlo teško utvrditi njeno prisustvo, posebno što je obrtni moment već na 1500rpm.
    Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.

    Comment

    • Dragon
      CBC Senator XXL
      • 15.11.2006
      • 963
      • Beograd

      #3
      Ja ne osetim nikakvo seckanje. Motor ravnomerno vuce, mada ima nalet snage, ali ne postoji situacija kao kod starog (TD) sistema gde je razlika bez/sa turbinom bas drasticna.

      Sto se tice EGR ventila, ako dugo nije ciscen, on ti je garantovano zapusen, a mozda je i blokirao. Ja sam se isto dvoumio i na kraju sam odlucio da ga ocistim jer mi je auto ponekad na bas jakom gasu izbacivao crn i cadjav dim. Moj EGR je bio prepun cadji, jedva da je radio. Problem je sto ce se on vremenom zbog naseg goriva ponovo zaprljati. Neko pribegava potpunom eliminisanju EGR ventila, samom tim i problema oko njega, ali tada gubis nekoliko konjica.

      Najbolje da vidis sa majstorom, nije ciscenje EGR neka filozofija, a kosta 2-3 hiljade, mada ne vidim razlog za takvu cenu.
      Loneliness has followed me my whole life, everywhere. In bars, in cars, sidewalks, stores, everywhere. There's no escape. I'm God's lonely man.

      Comment

      • etibor
        CBC Senator
        • 12.05.2008
        • 293
        • Pancevo

        #4
        @nidza
        Mislim da jesi u pravu, da problem i ne postoji. Mislis na turbo sa variabilnom geometrijom. Slazem se sa tobom ali onda mi je cudno sto ne vuce svaki put tako blesavo kao kada se to dogodi da malo secne (da ne kazem zastane na momenat pa povuce ko lud).

        @Dragon
        Nije ciscen koliko ja znam skoro, pa sam mislio da mu ne bi skodilo... Mislis da ciscenje u kucnoj varijanti ne bi pomoglo, nego da se nosi na ultrazvuk (ako si na to mislio)?
        Ne verujem ni jednom majstoru ovde u Pancevu... Svi se prave pametni, i ni jedan ne radi mozgom vec samo "cekic i udri" (svaka cast izuzetcima koji se trude), tako da ono sto mogu sam to i uradim, a ako ne mogu moracu za Bgd...
        Stilo 1.9JTD 16v 140KS

        Comment

        • Dragon
          CBC Senator XXL
          • 15.11.2006
          • 963
          • Beograd

          #5
          Uglavnom se cisti produvavanjem i posle se podmaze sa WD40 - znaci, ako si dovoljno vest, mozes i sam. Mada, posle se rad EGR proverava na dijagnostici.

          Mozes da probas i ovo: kad se auto malo ugreje stisni ga na leru do jedno 4.000 obrtaja, pa vidi sta ce da izlazi iz auspuha. Meni recimo u toku voznje, cak i na jacem gasu sve je bilo normalno, a onda kad sam ovo probao, ostao sam u oblaku crnog dima . Posle ciscenja EGR, situacija je super.

          Ako nemas pouzdanog majstora u Pancevu, ovo si verovatno video, pa izaberi gde da odes.

          Majstori, majstori
          Loneliness has followed me my whole life, everywhere. In bars, in cars, sidewalks, stores, everywhere. There's no escape. I'm God's lonely man.

          Comment

          • nidza
            CBC Senator XXL
            • 16.04.2008
            • 496
            • nbgd

            #6
            Sad ste i mene primili na to čišćenje, verovatno nikad za života nije čišćeno na ovom autu. Da li uopšte ima potrebe za tim? Na oko 112 hiljada je bio u Delti (zapravo u Hondi) na dijagnostici i sve je za čistu 10tku. Sad je na 127000+.
            Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.

            Comment

            • Dragon
              CBC Senator XXL
              • 15.11.2006
              • 963
              • Beograd

              #7
              Ciscenje je potrebno u smislu da EGR moze da zaglavi i ne vrsi svoju funkciju, tj. da deo izduvnih gasova ne vraca na ponovno sagorevanje. On uglavnom regulise nivo izbacivanja stetnih gasova, tj. radi se o ekologiji.

              Postoje misljenja da moze bez problema da se zatvori i tako da se vozi, samo sto ce onda komp najverovatnije da prijavljuje neku gresku, a i katalizator ce pre da vrisne.

              Ja sam pre za varijantu ciscenja, ako interval zbog naseg goriva nije preterano cest. Jednom godisnje bi bilo OK.

              Dzoni, ako nemas nikakve simptome, mozda i ne moras da ga diras.
              Loneliness has followed me my whole life, everywhere. In bars, in cars, sidewalks, stores, everywhere. There's no escape. I'm God's lonely man.

              Comment

              • etibor
                CBC Senator
                • 12.05.2008
                • 293
                • Pancevo

                #8
                Nisam probao da ga nasviram u leru na 4000 RMP, probacu kasnije, ali ovako u normalnom radu ne dimi, ponekad kada dam jaci gas a recimo idem uzbrdo onda malo zadimi i to vidim samo nocu kada ide neko iza mene sa svetlima... Ali kada ga normalno vozim i pomalo maltretiram onda nista, ni trunka dima... Probacu da ocisticu danas EGR ako stignem i ako uspem... Pa cu da vam javim kakva je razlika.

                Mislite da protokomer nema veze sa ovim problemom sto trgne ponekad? Da li i njega da probam da ocistim ili da ga ne diram?
                Stilo 1.9JTD 16v 140KS

                Comment

                • etibor
                  CBC Senator
                  • 12.05.2008
                  • 293
                  • Pancevo

                  #9
                  Probao sam da malo turiram na 4000RMP. Ima malo dima, mislim da je u normalnim kolicinama. Mada cu danas da ocistim EGR, pa cu onda da probam opet...
                  Stilo 1.9JTD 16v 140KS

                  Comment

                  • etibor
                    CBC Senator
                    • 12.05.2008
                    • 293
                    • Pancevo

                    #10
                    Evo ovako...
                    Ocistio sam EGR, unutra relativna katastrofa. Ocistio sam koliko sam mogao. Sad skoro i da ne dimi uopste...

                    ALI...

                    Nedade meni djavo mira pa skinem ja i usis u motor sa intercooler-a, i onda imam sta da vidim. Masno do j.... Ulja koliko hoces. Pa ne lezi vraze ocistim ja onaj leptir (sto je neko u nekom postu rekao da ne postoji na JTD motorima?), i skinem srevo izmedju filtera za vazduh i turbine. Kad i ono masnoooooo iznutra naravno....... Ocistim ja i to, a u onom rezonatoru od filtera za vazduh jedno 2dl crnog ulja kao da je neko sipao unutra... Ja sam to ispraznio i obrisao koliko je bilo moguce...

                    Moja pretspostavka je da je i intercooler skroz mastan iznutra, i trebalo bi to ocistiti. To cu kod majstora koji bar toliko ume da uradi, ali je sad pitanje da li je to turbina malo kao nesto pred riknjavanje ili sta se to dogodilo?????

                    Sve sam sastavio i radi kao i pre. Nadam se da vise nece da mi trgne onako, mada posle ovoga sto sam video...

                    MOLIM ZA NEKAKVO OBJASNJENJE
                    Stilo 1.9JTD 16v 140KS

                    Comment

                    • etibor
                      CBC Senator
                      • 12.05.2008
                      • 293
                      • Pancevo

                      #11
                      Jutros kada sam dolazio na posao mogu vam reci da sam ipak osetio razliku. Odziv na gas je malo bolji, auto je malo agresivniji, nekako bolje ide, to se vise primecuje u 5 i 6 brzini, mnogo bolje vuce od 2000RMP pa na gore. Mislim da je ravnomernije ubrzanje, ali to jos moram da proverim...

                      A za intercooler i ulje nemam pojma sta je tu bilo
                      Stilo 1.9JTD 16v 140KS

                      Comment

                      • Dragon
                        CBC Senator XXL
                        • 15.11.2006
                        • 963
                        • Beograd

                        #12
                        Dobro da si to uradio, neki kazu da bi takvo ciscenje trebalo primenjivati svakih 20-30K kilometara. Ulje dolazi iz turbine koja verovatno ima "lufta" (manje - vise ima svaka), mada mi se cini da je 2 dcl mnogo u tom rezonatoru filtera.

                        Oko ciscenja intercoolera najbolje da se konsultujes sa majstorom.

                        Kakva ti je situacija sa potrosnjom ulja? Mozda bi trebalo da proveris turbinu u nekom servisu.
                        Loneliness has followed me my whole life, everywhere. In bars, in cars, sidewalks, stores, everywhere. There's no escape. I'm God's lonely man.

                        Comment

                        • etibor
                          CBC Senator
                          • 12.05.2008
                          • 293
                          • Pancevo

                          #13
                          Potrosnja ulja mislim da je normalna tj. rekao bih da je nema... Presao sam 3500km od kada sam menjao ulje (kupio auto), koliko se meni cini ne trosi ulje uopste, i dalje ga ima koliko je i sipano, mozda za milimetar manje. Board i dalje pokazuje da je pun do vrha. Meni je malo sumljivo da je mozda turbina bila menjana (remontovana), pa je zato sve tako masno. Jer mi je prosto nemoguce da ne dimi i ne trosi ulje a da ga je toliko bilo u rezonatoru i po cevima

                          Probao sam malo prstima da vrtim turbinu koliko sam mogao da pridjem rukom, i lepo se vrti i nema lufta pod prstima. Mada je to toliko precizno radjeno da taj luft verovatno i ne moze da se oseti rukom, vec samo da se izmeri.

                          Danas cu otici kod majstora da vidim za ciscenje intercoolera, ako moze ovih dana jer u utorak idem na more, ako ne onda kad se budem vratio...
                          Malo mi je mucenje sam da skidam sve i da vracam, plasim se da necu moci dobro da pritegnem shelne, pa ce da vuce falsh vazduh. Selne mislim da su za jednokratnu upotrebu, kad skines mozes da je bacis...
                          Stilo 1.9JTD 16v 140KS

                          Comment

                          • Dragon
                            CBC Senator XXL
                            • 15.11.2006
                            • 963
                            • Beograd

                            #14
                            To sa fals vazduhom moze lako da se desi. Kad smo ocistili moj EGR ventil, ajd da probamo, a Stilo ide kao Golf SDI, pa jos gore... . Naravno, trebalo je bolje da se zategne.

                            Javi sta si uradio. Ulje moze da steti elektronici, tj. da shebe senzore ili lose utice na MAF.
                            Loneliness has followed me my whole life, everywhere. In bars, in cars, sidewalks, stores, everywhere. There's no escape. I'm God's lonely man.

                            Comment

                            • etibor
                              CBC Senator
                              • 12.05.2008
                              • 293
                              • Pancevo

                              #15
                              Sta mislis da li bi trebalo da ocistim i overboost ventil? Ili kako se vec zove, sto "podesava" krilca na turbini? Koliko sam shvatio on isto ima neki filter u sebi koji se napuni prljavstinom... Citao sam u Alfa Romeo delu foruma ima tema o riknjavanju turbine...
                              Stilo 1.9JTD 16v 140KS

                              Comment

                              Working...
                              X