Crn dim na marei...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nenadk
    CBC Član
    • 15.06.2008
    • 21
    • Novi Becej

    Crn dim na marei...

    Cao drustvo. Sto vise citam forum sve se vise plasim da ja na mojoj marei imam gomilu kvarova i falinki. Citajuci forum video sam da se pojedini ljudi zale na to da im crn dim koji izlazi iz auspuha kod dizelasa nagovestava da je motor pri kraju, da je bosch pumpa otisla, neke brizgaljke, itd. Moja marea je 2002. godiste 1.9 JTD i presla je po satu 135.000 km kada sam je kupio mada ko zna mozda je presla i 250.000 km ko ce to znati. Primetio sam da kad krecem bilo polako ili malo startnije crna dimcina mu stalno bljuje na auspuh, i ne samo tada, nego i svaki put kada presaltam iz manjeg u veci prenos pojavi se gust dim i nakon 3 do 4 sekunde nestane. Takodje i na otvorenom putu kada ga vozim konstantno jednom istom brzinom nista, ali kada naglo dodam gas bas se zadimi. Da li je i moj auto spreman za...
    Hvala svima.
    p.s. Izvinjavam se svima, na gomili pitanja za moju mareu ali sta cu kada ni jedan odgovor ne dobijem TAMO GDE TREBA!
  • Tech
    CBC Senator XXL
    • 13.01.2008
    • 384
    • Novi Sad

    #2
    Moguce je da imas problem sa EGR ventilom.Trebalo bi ga proveriti,ako nije to,traziti dalje uzrok...

    JTD motori su se jako dobro pokazali u praksi,cisto sumljam da je problem u motoru jer bi imao jos neke simptome,isto vazi i za pumpu i pritisak goriva.Imao sam jedan slican slucaj kad su dizne bile uzrok problemu...mada su male sanse jer postoji razlika u simptomima...

    Proveri EGR.

    Pozdrav

    Comment

    • panto
      CBC Veteran
      • 04.11.2007
      • 148
      • ljubic

      #3
      Imao sam slicne probleme sa Xantiom 20 HDI. Bacijo sam pare na EGR ventil i protokomer. Kad nije pomogla ni dijagnostika (signaliziralo je na neke kvarove na turbini, ušta ja nisam poverovao), onda sam zasukao rukave i počeo sam da trazim kvar. Osnova za pretragu je logika da crn dim ukazuje na višak goriva odnosno manjak vazduha. Verujuci da kod ovog tipa dizelaša ne može tako lako doći do kvara u napajanju gorivom (naravno uz odgovarajuce odrzavanje i gorivo), kvar sam počeo traziti u dovodu vazduha. Dakle krenuo sam redom. Proverijo da nije sta upalo u cev pre filtera, preko filtera do turbine... sve u redu. Dalje put vazduha vodi na hladnjak za vazduh pa na usisnu ganu. E tu je bijo kvar. Banalan kao sto sam i ocekivao. Puklo crevo izmedju turbine i interkuulera, ali na vrlo skrivenom mestu. Verujem da je i kod tebe slican kvar. Pogledaj malo šelne i creva. Izvinjenje za duzinu teksta. Mnogi banalni kvarovi, a zbog površnosti i ne znanja majstora, nas mnogo koštaju, pa se nadam da ce biti od koristi.

      Comment

      • Tech
        CBC Senator XXL
        • 13.01.2008
        • 384
        • Novi Sad

        #4
        Originally posted by panto
        Imao sam slicne probleme sa Xantiom 20 HDI. Bacijo sam pare na EGR ventil i protokomer. Kad nije pomogla ni dijagnostika (signaliziralo je na neke kvarove na turbini, ušta ja nisam poverovao), onda sam zasukao rukave i počeo sam da trazim kvar. Osnova za pretragu je logika da crn dim ukazuje na višak goriva odnosno manjak vazduha. Verujuci da kod ovog tipa dizelaša ne može tako lako doći do kvara u napajanju gorivom (naravno uz odgovarajuce odrzavanje i gorivo), kvar sam počeo traziti u dovodu vazduha. Dakle krenuo sam redom. Proverijo da nije sta upalo u cev pre filtera, preko filtera do turbine... sve u redu. Dalje put vazduha vodi na hladnjak za vazduh pa na usisnu ganu. E tu je bijo kvar. Banalan kao sto sam i ocekivao. Puklo crevo izmedju turbine i interkuulera, ali na vrlo skrivenom mestu. Verujem da je i kod tebe slican kvar. Pogledaj malo šelne i creva. Izvinjenje za duzinu teksta. Mnogi banalni kvarovi, a zbog površnosti i ne znanja majstora, nas mnogo koštaju, pa se nadam da ce biti od koristi.
        U vecini takvih slucajeva,pri vecem opterecenju motora,softver racunara motora(ECU-a) registruje nizi pritisak vazduha u usis. grani u odnosu na trazeni i postavi odgovarajuci kod greske,upali se MIL lampica i obrtaji motora ogranice na 3000,bar je tako kod italijana.Uostalom sam si rekao da su i kod tebe postojali kodovi vezani za turbinu(verovatno su se odnosili na pritisak iste).
        Medjutim to ovde nije slucaj,bar nije nama receno.Nije iskjucena ta mogucnost ali je manje verovatna
        Pozdrav

        Comment

        • xxx1
          CBC Član
          • 17.12.2007
          • 93
          • Batajnica

          #5
          Pa skini dizne pa odnesi u neki dizel servis, mozda je do njih problem - mozda propustaju vise goriva. A vrlo moguce je i da ti je rastelovana pumpa visokog pritiska, tj. bosch pumpa.
          Akceleracioni momenat je kad okine varnica pa se zapali corba pa klip krene da zalece na dole

          Comment

          • RS-4
            CBC Veteran
            • 29.04.2008
            • 162
            • Norway

            #6
            Taj motor NEMA Bosch pumpu.

            Comment

            • xxx1
              CBC Član
              • 17.12.2007
              • 93
              • Batajnica

              #7
              Onda nemam ideju .
              Akceleracioni momenat je kad okine varnica pa se zapali corba pa klip krene da zalece na dole

              Comment

              • nenadk
                CBC Član
                • 15.06.2008
                • 21
                • Novi Becej

                #8
                Kako nema bosch pumpu, kako onda radi? Bez zezanja, izvini ako sam ne informisan ali me zanima?

                Comment

                • nidza
                  CBC Senator XXL
                  • 16.04.2008
                  • 496
                  • nbgd

                  #9
                  Moćna pumpa koja nabija pritisak u zbirni dovod goriva za dizne svakako mora da postoji.

                  Common rail dizelaš, šema:


                  Da nije neki problem sa protokomerom? Možda mu je potrebno čišćenje, ali pretpostavljam da bi JTD prijavio grešku?
                  Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.

                  Comment

                  • nenadk
                    CBC Član
                    • 15.06.2008
                    • 21
                    • Novi Becej

                    #10
                    Bio sam u ovlastenom Bosch servisu u Novom Milosevu posto mi je najblizi. Tamo mi je uradjena dijagnostika i pokazala je, da je zapusen neki plasticni senzor koji stoji odmah pored EGR-a, to je ocisceno i ociscen je protokomer. Takodje je blombiran EGR. Dijagnostika im je pre otklanjanja kvara pokazala snagu motora od 83 kw a fabricki mu je 81 kw. Nakon ciscenja ovih stvari pokazao je snagu od 88,9 kw pa me to sad i buni i brine. Sta mu je sad? I buni me jos to, sto mi je blombirao EGR ako je dijagnostika kvar pokazala na tom senzoru i protokomeru ? Kakve su posledice sto cu voziti sa blombiranim EGR-om?

                    Comment

                    • nidza
                      CBC Senator XXL
                      • 16.04.2008
                      • 496
                      • nbgd

                      #11
                      Nikakve posledice po tebe, samo po atmosferu.

                      Nije mi jasno kako dijagnostika meri snagu motora, je'l to imaju dyno?
                      Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.

                      Comment

                      • nenadk
                        CBC Član
                        • 15.06.2008
                        • 21
                        • Novi Becej

                        #12
                        Ne znam kako se to zove, uglavnom imaju kao neku garazu samo za te stvari, prikopcaju ti auto na komp a auto naidje na neke valjke na podu i onda ga zakace nekom kukom. Majstor ga je przio po tom valjku 160 km/h i onda mu valjda komp pokaze snagu motora.

                        Comment

                        • Dren
                          CBC Senator XXL
                          • 24.08.2005
                          • 1068
                          • Sarajevo

                          #13
                          Originally posted by nenadk
                          Kakve su posledice sto cu voziti sa blombiranim EGR-om?
                          Vece zagadjenje atmosfere nego kada radi kako je projektovan da radi...

                          Comment

                          Working...
                          X