Hod ventila nije isti u zavisnosti od obrtaja inače ne bi bilo potrebe menjati opruge za jače kad se tjunira motor na obrtaje. Mora nešto da ih brzo vrati nazad a ne da se rastežu ko lastiš.
hod ventila se smanjuje ako ikada dodje do faze da ne stigne opruga da vrati ventil do kraja u sediste istoga.
maksimalni hod ventila je definisan geometrijom bregova bregaste i polozajem maksimalno sabijene opruge, a ta geometrija / limiti se ne menja ni sa smanjenjem niti sa povecavanjem broja obrtaja.
niti se menjaju dimenzije bregova, niti se opruga moze jace sabiti od stanja potpune sabijenosti.
opruge se ne menjaju za jace zbog povecanja hoda ventila, cak potpuno suprotno je problem.
umanjen je hod jer opruga ne povuce dovoljno brzo ventil tako da se ostvari puni hod do pocetnog polozaja a rezultat poluotvoren ventila i nestanak kompresije.
a opet, to nema nikakve veze sa ovom temom, jer se ne mogu sudariti ventil i klip nevezano za broj obrtaja.
razlog je vrlo prost- maksimalni hod ventila je limitiran stanjem potpuno sabijene opruge pa ako motor jeste tipa bez interferencije nema nikakve price o sudaranju niti mogucnosti za isto.
a inace se uobicajeno stavljaju 2 opruge u koaksijalnom rasporedu sa razlicitim modulom elasticnosti tako da varijanta da klip usled inercije udari u klip je izuzetno male verovatnoce iz mnogo razloga.
kao prvo, motori fabricki imaju limiter broja obrtaja pa i ne mogu da dostignu obrtaje vredne pomena mogucnosti da nastane rizik sudaranja ventila i klipa.
kao drugo, sve i da motor nekako probije blokadu, ventili pocnu da "plivaju" u poluotvorenom obrtaju cime se automatski gumi kompresija a time posledicno i automatski prestaje bilo kakva prica o porastu obrtaja u kriticnu zonu.
samo po sebi, obrtaji padaju u bezbednu zonu.
kod motora neinterfernetnogog tipa pucanje zupcastog nema uticaja na klipove, ventile i to je vec decenijama unazad opste pravilo.
rezime, opruge ventila se ne pojacavaju pri tjuningu radi ovog pitanja koje je postavljeno kao tema.
ako je Fire motor tipa neinterferentnog, bilo 1200 rpom ili 17.000 rpm svejedno je- nema nikakvog rizika oko sudaranja.
pre sudaranja ventila i klipa, prvo treba da pukne glava motora (deo glave u koji je ulezistena opruga) kao nuzan preduslov da se ventil uvuce dublje nego sto inace moze postojecom fabrickom geomterijom motora.
Comment