Na forumu se obično postavljaju pitanja vezana za probleme a članovi foruma daju odgovore koji su uglavnom vezani sa njihovim iskustvima. Ja bih, ako se ne ljutite, da ovde ostavim iskustvo mog problema čije rešenje nisam uspeo da nađem na našem forumu.
Vozim fiat mareu weekend 1.6 ELX automatic '98. god. Primetio sam da već duže vreme auto teško upali kad je zagrejan. Ujutru, iz garaže, auto upali ''iz prve'', broj obrtaja je tada na oko 1400-1500 a posle blizu jedne minute spada na oko 900. Posle vožnje ga ugasim i ako ga odmah potom startujem, on upali. Ali ako ga palim posle desetak minuta, onda se dugo, dugo vergla i uz pomoć papuče gasa nekako upali. To je najizraženije leti pri velikim vrućinama.
Auto ima i plinski sistem. Na duže staze, vozeći ga na plin, auto ide bez problema i preko 3000 obrtaja. Ali, na benzin dođe blizu 1800 obrtaja i počinje da gubi snagu. To nisam primećivao sve dok nisam naišao na put sa većim usponom gde je auto, koristeći benzin, izgubio snagu. Prebacio sam ga na gas i auto je vratio normalnu snagu i ubrzanje.
Odem kod majstora i on mi sa svojim aparatima detektuje senzor radilice. Dok je moj auto došao na red, dok je majstor tražio kvar i kontrolisao rad svojih radnika, prošlo je više od jednog sata i auto se dobrano ohladio imajući u vidu i spoljnu temperaturu. Zamenom senzora, auto je opet upalio iz prve.
Sutradan, kao što je i normalno kod većine opravki, auto pokaže potpuno iste simptome i kvarove. Odem opet kod istog majstora i njegov radnik preuzme auto. Kako je sad auto bio dovoljno zagrejan, prilikom startovanja u servisu on pokaže staru boljku. Dečko otvori haubu, otkopča creva za gorivo i okrene ključ za kontakt da bi benzinska pumpa odradila svoje. Ništa...
U gepeku skine filc, dođe do pumpe, izvadi konektor napajanja i priključi 12 volti iz akumulatora. I opet ništa.
Izvuče kućište pumpe od nekih 40 santimetra i pokazuje mi je. Imam šta i da vidim: električna pumpa se nalazi u sredini kućišta obavijena uz telo nekom gumom uz pomoć tri zavrtnja. A guma više nije guma nego liči na testo ili žvaku na asfaltu u julu mesecu. Sve što je u kućištu imalo rupu bilo je zatvoreno, potpuno ili delimično, rastopljenom gumom. Sito smo zamenili novim, ostale kanale smo isprali naftom i dobro očistili. Sama pumpa je, na sreću, bila živa i zdrava. Guma se kao poseban deo nigde ne prodaje. Menja se kompletno kućište bilo novo ili staro. Uz pomoć tri zavrtnja i deblje šelne, dečko je uspeo da pumpu vratu u centar kućišta. Posle te intervencije, auto više nije pokazivao stare simptome.
Prošlo je dosta vremena. Dokle će tri zavrtnja i šelna uspešno zamenjivati gumu, videće se. Guma je verovatno imala ulogu amortizacije vibracija. Usled starenja je izgubila svojstvo elastičnosti i čvrstine pa je benzin ''pojeo''. Otpad je napunio filter i kanale same pumpe te je ona sa mukom, onako zagrejana od rada, uspevala da ubaci neku količinu goriva. Ohlađena pumpa je, verovatno, imala veću snagu za izbacivanje goriva te je hladan motor odmah palio.
Možda je ovaj post većini forumaša višak a možda će nekom i pomoći.
Vozim fiat mareu weekend 1.6 ELX automatic '98. god. Primetio sam da već duže vreme auto teško upali kad je zagrejan. Ujutru, iz garaže, auto upali ''iz prve'', broj obrtaja je tada na oko 1400-1500 a posle blizu jedne minute spada na oko 900. Posle vožnje ga ugasim i ako ga odmah potom startujem, on upali. Ali ako ga palim posle desetak minuta, onda se dugo, dugo vergla i uz pomoć papuče gasa nekako upali. To je najizraženije leti pri velikim vrućinama.
Auto ima i plinski sistem. Na duže staze, vozeći ga na plin, auto ide bez problema i preko 3000 obrtaja. Ali, na benzin dođe blizu 1800 obrtaja i počinje da gubi snagu. To nisam primećivao sve dok nisam naišao na put sa većim usponom gde je auto, koristeći benzin, izgubio snagu. Prebacio sam ga na gas i auto je vratio normalnu snagu i ubrzanje.
Odem kod majstora i on mi sa svojim aparatima detektuje senzor radilice. Dok je moj auto došao na red, dok je majstor tražio kvar i kontrolisao rad svojih radnika, prošlo je više od jednog sata i auto se dobrano ohladio imajući u vidu i spoljnu temperaturu. Zamenom senzora, auto je opet upalio iz prve.
Sutradan, kao što je i normalno kod većine opravki, auto pokaže potpuno iste simptome i kvarove. Odem opet kod istog majstora i njegov radnik preuzme auto. Kako je sad auto bio dovoljno zagrejan, prilikom startovanja u servisu on pokaže staru boljku. Dečko otvori haubu, otkopča creva za gorivo i okrene ključ za kontakt da bi benzinska pumpa odradila svoje. Ništa...
U gepeku skine filc, dođe do pumpe, izvadi konektor napajanja i priključi 12 volti iz akumulatora. I opet ništa.
Izvuče kućište pumpe od nekih 40 santimetra i pokazuje mi je. Imam šta i da vidim: električna pumpa se nalazi u sredini kućišta obavijena uz telo nekom gumom uz pomoć tri zavrtnja. A guma više nije guma nego liči na testo ili žvaku na asfaltu u julu mesecu. Sve što je u kućištu imalo rupu bilo je zatvoreno, potpuno ili delimično, rastopljenom gumom. Sito smo zamenili novim, ostale kanale smo isprali naftom i dobro očistili. Sama pumpa je, na sreću, bila živa i zdrava. Guma se kao poseban deo nigde ne prodaje. Menja se kompletno kućište bilo novo ili staro. Uz pomoć tri zavrtnja i deblje šelne, dečko je uspeo da pumpu vratu u centar kućišta. Posle te intervencije, auto više nije pokazivao stare simptome.
Prošlo je dosta vremena. Dokle će tri zavrtnja i šelna uspešno zamenjivati gumu, videće se. Guma je verovatno imala ulogu amortizacije vibracija. Usled starenja je izgubila svojstvo elastičnosti i čvrstine pa je benzin ''pojeo''. Otpad je napunio filter i kanale same pumpe te je ona sa mukom, onako zagrejana od rada, uspevala da ubaci neku količinu goriva. Ohlađena pumpa je, verovatno, imala veću snagu za izbacivanje goriva te je hladan motor odmah palio.
Možda je ovaj post većini forumaša višak a možda će nekom i pomoći.
Comment