fiat marea weekend 1.6 ELX - teško pali kada je zagrejana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vrnica
    CBC Početnik
    • 09.05.2008
    • 5
    • Nis

    fiat marea weekend 1.6 ELX - teško pali kada je zagrejana

    Na forumu se obično postavljaju pitanja vezana za probleme a članovi foruma daju odgovore koji su uglavnom vezani sa njihovim iskustvima. Ja bih, ako se ne ljutite, da ovde ostavim iskustvo mog problema čije rešenje nisam uspeo da nađem na našem forumu.
    Vozim fiat mareu weekend 1.6 ELX automatic '98. god. Primetio sam da već duže vreme auto teško upali kad je zagrejan. Ujutru, iz garaže, auto upali ''iz prve'', broj obrtaja je tada na oko 1400-1500 a posle blizu jedne minute spada na oko 900. Posle vožnje ga ugasim i ako ga odmah potom startujem, on upali. Ali ako ga palim posle desetak minuta, onda se dugo, dugo vergla i uz pomoć papuče gasa nekako upali. To je najizraženije leti pri velikim vrućinama.
    Auto ima i plinski sistem. Na duže staze, vozeći ga na plin, auto ide bez problema i preko 3000 obrtaja. Ali, na benzin dođe blizu 1800 obrtaja i počinje da gubi snagu. To nisam primećivao sve dok nisam naišao na put sa većim usponom gde je auto, koristeći benzin, izgubio snagu. Prebacio sam ga na gas i auto je vratio normalnu snagu i ubrzanje.
    Odem kod majstora i on mi sa svojim aparatima detektuje senzor radilice. Dok je moj auto došao na red, dok je majstor tražio kvar i kontrolisao rad svojih radnika, prošlo je više od jednog sata i auto se dobrano ohladio imajući u vidu i spoljnu temperaturu. Zamenom senzora, auto je opet upalio iz prve.
    Sutradan, kao što je i normalno kod većine opravki, auto pokaže potpuno iste simptome i kvarove. Odem opet kod istog majstora i njegov radnik preuzme auto. Kako je sad auto bio dovoljno zagrejan, prilikom startovanja u servisu on pokaže staru boljku. Dečko otvori haubu, otkopča creva za gorivo i okrene ključ za kontakt da bi benzinska pumpa odradila svoje. Ništa...
    U gepeku skine filc, dođe do pumpe, izvadi konektor napajanja i priključi 12 volti iz akumulatora. I opet ništa.
    Izvuče kućište pumpe od nekih 40 santimetra i pokazuje mi je. Imam šta i da vidim: električna pumpa se nalazi u sredini kućišta obavijena uz telo nekom gumom uz pomoć tri zavrtnja. A guma više nije guma nego liči na testo ili žvaku na asfaltu u julu mesecu. Sve što je u kućištu imalo rupu bilo je zatvoreno, potpuno ili delimično, rastopljenom gumom. Sito smo zamenili novim, ostale kanale smo isprali naftom i dobro očistili. Sama pumpa je, na sreću, bila živa i zdrava. Guma se kao poseban deo nigde ne prodaje. Menja se kompletno kućište bilo novo ili staro. Uz pomoć tri zavrtnja i deblje šelne, dečko je uspeo da pumpu vratu u centar kućišta. Posle te intervencije, auto više nije pokazivao stare simptome.
    Prošlo je dosta vremena. Dokle će tri zavrtnja i šelna uspešno zamenjivati gumu, videće se. Guma je verovatno imala ulogu amortizacije vibracija. Usled starenja je izgubila svojstvo elastičnosti i čvrstine pa je benzin ''pojeo''. Otpad je napunio filter i kanale same pumpe te je ona sa mukom, onako zagrejana od rada, uspevala da ubaci neku količinu goriva. Ohlađena pumpa je, verovatno, imala veću snagu za izbacivanje goriva te je hladan motor odmah palio.
    Možda je ovaj post većini forumaša višak a možda će nekom i pomoći.
  • Goran Zemun
    CBC Član
    • 06.11.2009
    • 69
    • beograd

    #2
    Re: Marea teško pali kada je zagrejana

    ranije se uz svaku kupljenu pumpu dobijala guma, govorim o samom ulosku pumpe , tako da imam par guma viska ako hoces poslacu ti jednu . Ali problem ce se ponoviti ako ne dolivas benzin u rezervoar. Zbog dugog stajanja benzin menja strukturu i postaje agresivan na gumene delove u rezervoaru.
    F.I.A.T.......Fix..It..Again..Toni...

    Comment

    • Chubbs
      Everybody lies
      • 29.01.2006
      • 5807
      • Novi Sad
      • Audi A6 1.8T

      #3
      Re: Marea teško pali kada je zagrejana

      Na forumu se isto pre postavljanja pitanja, procitaju pravila. jedno od njih kaze:

      Svako pitanje koje traži rešenje problema, a koje ne sadrži u naslovu teme: model auta, godinu proizvodnje,tip ubrizgavanja (SPI, MPI) zapreminu, snagu motora, biće obrisano bez opomene. U poruci napisati kratak i sažet problem
      zatim ima jos pravila koja se nalaze ovde: http://www.cbc.rs/forum/viewtopic.php?f=376&t=2416

      a od tih pravila bih posebno istakao:

      6.Pismo foruma: Zvanično pismo foruma je latinično. Poruke i nadimci (Nik-ovi) pisani ćirilicom će biti obrisani a autor opomenut.
      a da ne bi ulazili u raspravu zasto i kako, na ovom forumu ima dosta clanova koji nisu iz Srbije i ne koriste se cirilicom, a mogu pomoci u resenju problema.

      ovaj post sam prebacio u latinicu, sledeci se brise bez upozorenja i obrazlozenja.

      hvala na razumevanju.
      You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
      Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
      Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

      Comment

      • vrnica
        CBC Početnik
        • 09.05.2008
        • 5
        • Nis

        #4
        Re: Marea teško pali kada je zagrejana

        Originally posted by Goran Zemun
        ranije se uz svaku kupljenu pumpu dobijala guma, govorim o samom ulosku pumpe , tako da imam par guma viska ako hoces poslacu ti jednu . Ali problem ce se ponoviti ako ne dolivas benzin u rezervoar. Zbog dugog stajanja benzin menja strukturu i postaje agresivan na gumene delove u rezervoaru.
        Potpuno ste u pravu. Ali kako sam ja drugi vlasnik auta u Srbiji, moj prethodnik je, prema sopstvenom kazivanju, u rezervoaru imao benzina onoliko koliko da startuje motor pre nego što ga prebaci na gas. Ubrzo posle kupovine auta, sa neta sam skinuo kompletno fabričko uputstvo za mareu i u njemu je takodje bilo reči o tome da u rezervoaru uvek treba da ima dovoljno goriva zbog hladjenja same pumpe. Poštujem preporuke proizvodjača a isto tako volim da čujem glas vlasnika vozila jer su njegova iskustva ponekad značajnija od proizvodjačevih preporuka. Drago mi je da ste se javili.
        Pitanje za Vas: da li je ta guma, koja je bila u kompletu sa pumpom, predvidjena za odredjeni tip auta (u mom slučaju za mareu) ili je univerzalna? Tu mislim na njene dimenzije, naročito debljinu.
        Pozdrav

        Comment

        • Goran Zemun
          CBC Član
          • 06.11.2009
          • 69
          • beograd

          #5
          Re: fiat marea weekend 1.6 ELX - teško pali kada je zagrejana

          Posto ja imam veze samo sa Fiatima ne znam za druge proizvodjace. Do 1999g pumpe su bile u tom gumenom drzacu i sve su iste debljine osim motora 1,4 12v, i nekih starih tipova koji imaju deblje pumpe. Ako ti treba guma reci....
          F.I.A.T.......Fix..It..Again..Toni...

          Comment

          Working...
          X