Znaci kao sto sam stavio u naslovu auto je Alfa Romeo 1.5, dva karburatora, 1991. godiste, 77 kW (105 KS).
Juce mi se desila vrlo neprijatna stvar, koja moze da bude jos prilicno neprijatnija (bar sto se novcanika tice).
Tokom jucerasnje voznje, u jednom momentu odmah nakon polaska, mi je auto samo sam od sebe pojurio napred a motor je poceo da urla. Prikocio sam malo i primetio da je broj obrtaja porastao na 7500 rpm, znaci kazaljka obrtometra je gotovo zakucala do kraja. Zaustavio sam auto na prvom mestu gde je to bilo moguce a da ne kocim saobracaj sto je bilo jedno 300-400 m dalje od mesta gde je to pocelo da se dogadja, primetivsi pritom da mi ne raguje na gas iako je br. obrtaja bio ekstreman. Iskljucio sam motor i potom startovao auto jos par puta nadajuci se da je to nesto prolazno medjutim bez obzira sto je auto bio izbacen iz brzine, on je u leru odmah dizao broj obrtaja na 7500. Pogledao sam malo pod haubom i video da se jedna od onih "rucica" za gas ne vraca kako treba, a pedala gasa je bila gotovo do samog kraja, opustena, tako da sam ja gornjim delom stopala mogao da je podignem i cim sklonim nogu ona opet padne.
Posto sam skontao da se sajla gasa zaglavila uspeo sam malo da je oslobodim (vratim) tako da mi pedala gasa nije bila bas kao ranije i da tako nekako dodjem do kuce koja je samo 500-600 m odatle. Broj obrtaja je i dalje bio jako veliki (vec nego inace) ali nije isao u crveno vec je bio oko 5000 rpm.
Na putu do kuce sam primetio da mi u motoru nesto lupa sto je znak da je naj veliki broj obrtaja sigurno izazvao neki dodatni kvar ali ja ne znam sta bi to moglo da bude.
Ono sto me znaci zanima jesta sta bi moglo sve da strada vezano za situaciju koja se dogodila - u najboljem i najgorem slucaju, koliko bi u nacelu ta opravka mogla da kosta (ne mora tacno vec otprilike-priblizno), da li bi u zavisnosti od toga sta je u pitanju bilo pametno da "samohodno" odvezem auto kod majstora i sve sto bi moglo da pomogne da se odlucim sta dalje.
Da napomenem da je auto u tom rezimu visokih obrtaja radio sveukupno oko 4-5 minuta (gruba procena), da je zanimljivo da je akumulator kad sam trebao da krenem bio skroz prazan pa sam na kraju morao da startujem na gurku (u stvari zaleteo se nizbrdo dok nije upalio - sreca da je nizbrdica) i da sam proverio ulje u motoru i ima ga nesto manje iznad gornje crte.
Hvala unapred.
Juce mi se desila vrlo neprijatna stvar, koja moze da bude jos prilicno neprijatnija (bar sto se novcanika tice).
Tokom jucerasnje voznje, u jednom momentu odmah nakon polaska, mi je auto samo sam od sebe pojurio napred a motor je poceo da urla. Prikocio sam malo i primetio da je broj obrtaja porastao na 7500 rpm, znaci kazaljka obrtometra je gotovo zakucala do kraja. Zaustavio sam auto na prvom mestu gde je to bilo moguce a da ne kocim saobracaj sto je bilo jedno 300-400 m dalje od mesta gde je to pocelo da se dogadja, primetivsi pritom da mi ne raguje na gas iako je br. obrtaja bio ekstreman. Iskljucio sam motor i potom startovao auto jos par puta nadajuci se da je to nesto prolazno medjutim bez obzira sto je auto bio izbacen iz brzine, on je u leru odmah dizao broj obrtaja na 7500. Pogledao sam malo pod haubom i video da se jedna od onih "rucica" za gas ne vraca kako treba, a pedala gasa je bila gotovo do samog kraja, opustena, tako da sam ja gornjim delom stopala mogao da je podignem i cim sklonim nogu ona opet padne.
Posto sam skontao da se sajla gasa zaglavila uspeo sam malo da je oslobodim (vratim) tako da mi pedala gasa nije bila bas kao ranije i da tako nekako dodjem do kuce koja je samo 500-600 m odatle. Broj obrtaja je i dalje bio jako veliki (vec nego inace) ali nije isao u crveno vec je bio oko 5000 rpm.
Na putu do kuce sam primetio da mi u motoru nesto lupa sto je znak da je naj veliki broj obrtaja sigurno izazvao neki dodatni kvar ali ja ne znam sta bi to moglo da bude.
Ono sto me znaci zanima jesta sta bi moglo sve da strada vezano za situaciju koja se dogodila - u najboljem i najgorem slucaju, koliko bi u nacelu ta opravka mogla da kosta (ne mora tacno vec otprilike-priblizno), da li bi u zavisnosti od toga sta je u pitanju bilo pametno da "samohodno" odvezem auto kod majstora i sve sto bi moglo da pomogne da se odlucim sta dalje.
Da napomenem da je auto u tom rezimu visokih obrtaja radio sveukupno oko 4-5 minuta (gruba procena), da je zanimljivo da je akumulator kad sam trebao da krenem bio skroz prazan pa sam na kraju morao da startujem na gurku (u stvari zaleteo se nizbrdo dok nije upalio - sreca da je nizbrdica) i da sam proverio ulje u motoru i ima ga nesto manje iznad gornje crte.
Hvala unapred.
Comment