Nedostatak tecnosti i dihtung glave...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dejanr
    CBC Član
    • 24.06.2008
    • 39
    • Beograd

    Nedostatak tecnosti i dihtung glave...

    Pozdrav svima, imam jedno pitanje pa ako neko zna da mi kaze sta je tu moglo da se desi…
    Naime, imam Punta 55 i pre jedno 20 dana sam posle voznje po lokalu parkirao auto i cuo sam da je ukljucio ventilator. Iskljucio sam motor i ventilator nastavio da radi. Umesto da radi kao i obicno 10-ak sekundi, on je radio preko 1 min. Da napomenem da na tabli nemam merac temperature nego samo lampicu, tako da ne znam koja je to temperatura bila. Tada sam jedino skontao da je imao manjka tecnosti u sisitemu i posto je bio mrak odlizio sam dolivanje za sutradan. Dolio sam tecnost sutradan, falilo je negde oko litar skoro da bude do max. Inace, auto mi vec neko vreme malo gubi tecnost na hladnjaku tako da sam navikao da redovno kontrolisem tecnost i povremeno dolivam. I nista, ostalih dana normalno vozio i prekljuce odjednom auto pri kretanju, auto poceo da nesto secka, izbacuje beli dim i radi na 3 cilindra. Kod majstora sam ga brzo oterao, konstatovano je da je otisao dihtung glave. E sad ja postavljam pitanje, da li je mogao dihtung da se nacne zbog nedostatka jednog litra tecnosti, da li je tu mogao motor da se pregreje kada sam ga parkirao?
    Hvala unapred.
  • mistermobil
    CBC Senator XXL
    • 09.11.2008
    • 469
    • pecinci

    #2
    Re: Nedostatak tecnosti i dihtung glave...

    Po mom skromnom misljenju,verovatno ti se tad pregrejao,mada nije izbacio tecnost jer je nedostajala u sistemu.Zasto si rizikovao i vozio auto sa busnim hladnjakom.Jos pride tvoj punto nema pokazivac temperature
    Ko leti,vrijedi
    Ko vrijedi,leti
    Ko ne leti,ne vrijedi..
    (Grunf,TNT..)

    Comment

    • dejanr
      CBC Član
      • 24.06.2008
      • 39
      • Beograd

      #3
      Re: Nedostatak tecnosti i dihtung glave...

      Pa hladnjak malo negde pusta, nije bilo alarmantno nikada, uvek sam redovno kontrolisao vodu i nije mi bio problem jer nisu velike razmere curanja bile. BIlo je hladno vreme tog dana a posto sam se malo duze parkirao jer je skuceno mesto bilo za parkiranje, zato je tada ukljucio ventilator. Nisam ga pekao pre toga, termostati su novi, sve je kako treba jedino ta tecnost, od 6 litara imao sam 5 u sisitemu pa me zanima da li je to moglo da osteti dihtung. Mada isto i da napomenem da je taj dihtung menjan pre 30K km-a i da je stavljen neki jeftini u tom trenutku pa mozda i sam kvalitet dihtunga ima ulogu u ovoj situaciji.

      Comment

      • djukic
        CBC Senator XXL
        • 27.03.2005
        • 2526
        • Beograd

        #4
        Re: Nedostatak tecnosti i dihtung glave...

        Ako je sve ostalo ispravno, a ukljucuje ti ventilator pa mislim da jeste... Onda nikako nije mogao da progori dihtung zbog manjka 1L tecnosti. Jeftin dihtung, verovatno nije ni glava pregledana - ravnana i uz to dodas jos i stare srafove za stezanje glave i dobijes upravo takav rezultat...
        https://t.me/pump_upp

        Comment

        • dejanr
          CBC Član
          • 24.06.2008
          • 39
          • Beograd

          #5
          Re: Nedostatak tecnosti i dihtung glave...

          Pa da, pre 30K je menjan dihtung iz razloga sto je motor prokuvao pa su se klipovi istopili, pitanje je kako je glava tada prosla, znam da je samo izravnjana pitanje je kako i kontrola da li je kriva verovatno nije radjena. Nesto razmisljam da pojurim polovnu glavu i da kompletiram to kako valja, ova mi nesto ne uliva poverenje posle svega sto je prozivela.

          Comment

          • stevak
            CBC Senator XXL
            • 31.05.2009
            • 1215
            • Zemun
            • Saab 9000 cs 2.0T

            #6
            Re: Nedostatak tecnosti i dihtung glave...

            Pa jedni polovnu već imaš, a i tu drugu bi trebalo da prekontrolišeš i, eventualno, ravnaš.
            ex SAABotražitelj

            Comment

            • mistermobil
              CBC Senator XXL
              • 09.11.2008
              • 469
              • pecinci

              #7
              Re: Nedostatak tecnosti i dihtung glave...

              Normalno je da se glava poravna,i uradi hidrotest,ako se vec skida i ponovo predihtuje.Ne verujem da majstor to nije uradio,jer je to redovna procedura.Ako si vec imao takav slucaj gde su klipovi istopljeni,steta je sto si stedeo na dihtungu
              Ko leti,vrijedi
              Ko vrijedi,leti
              Ko ne leti,ne vrijedi..
              (Grunf,TNT..)

              Comment

              • dejanr
                CBC Član
                • 24.06.2008
                • 39
                • Beograd

                #8
                Re: Nedostatak tecnosti i dihtung glave...

                Tada se ja nesto puno nisam pitao oko kola, nisam se mesao jer nisu bila licno moja, sada posto jesu gledam da radim sve kako treba. Za hitrotest sumnjam, ravnano jeste ali sad ne znam da li je kriva i da li ima jos neka ostecenja. Ne znam sta je sve moglo da se desi na ovoj sa tim prvim pregrejavanjem pre 30K. Sada bas razmisljam o nekoj polovnoj da nadjem, ova mi dodje kao baksuzna Znaci preporucujete i nove srafove za glavu da nabavim zbog stezanja?

                Comment

                • dejanr
                  CBC Član
                  • 24.06.2008
                  • 39
                  • Beograd

                  #9
                  Re: Nedostatak tecnosti i dihtung glave...

                  U pitanju je bio dihtung glave, to je zamenjeno, sredjena je glava i sve je kako treba. Sad me zanima, da li moze nesto da steti kada se recimo duze parkiram na nekom nezgodnom mestu pa mi se ukljuci ventilator a ja iskljucim motor a on nastavi da vrti jos 30 sekundi a da kazemo da mi je tecnost na max-u? Ima li posledica po motor i glavu ili je bolje zacekati da se ventilator zaustavi pa da se iskljuci motor?
                  Hvala unapred?

                  Comment

                  • Franjo
                    Banovan
                    • 14.08.2009
                    • 2831
                    • Inđija - Beograd
                    • Renault megan II res

                    #10
                    Re: Nedostatak tecnosti i dihtung glave...

                    Ako nije pregrijao (prokuvao), nema potrebe!

                    Comment

                    • Stratos
                      CBC Senator XXL
                      • 10.09.2008
                      • 2594
                      • Novi Sad

                      #11
                      Re: Nedostatak tecnosti i dihtung glave...

                      Moje mišljenje je totalno suprotno,naime,treba sačekati da se ventilator hladnjaka isključi pa tek tada ugasiti motor,naravno ako je ovako nešto izvodljivo.

                      Comment

                      • Paranoid
                        CBC Senator XXL
                        • 13.01.2009
                        • 622
                        • Beograd
                        • Fiat 131 1300

                        #12
                        Re: Nedostatak tecnosti i dihtung glave...

                        Koliko puta mi se desi da samo sto ugasim motor krene ventilator... i sad ponovo da ga palim da bi ventilator zavrsio ?
                        Heavy horses ! Move the land under me ...

                        Comment

                        • Stratos
                          CBC Senator XXL
                          • 10.09.2008
                          • 2594
                          • Novi Sad

                          #13
                          Re: Nedostatak tecnosti i dihtung glave...

                          U tovom slučaju, paljenje ventilatora je posledica.
                          Razmisli malo pa reci šta se desi kada pumpa za vodu stane a glava motora je još uvek vrela?
                          Veliki motori (na komercijalnim vozilima) i motori visokih performansi (trkački...) ne praštaju takve (amaterske/početničke) greške.

                          Mada...možda ste u pravu...

                          Edit: setih se da neka korisnička uputstva za automobile napominju da se motor ne gasi odmah posle velikih opterećenja kao što je vožnja uzbrdo, brza vožnja autoputem, gradska vožnja po velikim žegama... Zašto???

                          Comment

                          • gorans
                            CBC Senator XXL
                            • 09.03.2010
                            • 1525
                            • Beograd

                            #14
                            Re: Nedostatak tecnosti i dihtung glave...

                            Meni se na 405 desavalo da upali ventilator odma nakon gasenja motora i ja ga opet upalim da malo provrti vodu i posle minut ga ugasim i ventilator se ne pali.Na Nissanu sam izveo prekidac preko kojeg mogu da palim ventilator i kada je bas vrucina i drzi temperaturu na polovini,ja mu 5 minuta pre no sto cu da stignem na odrediste ukljucim ventilator i ne gasim ga dok ne ugasim auto a za to vreme spusti temperaturu sa 1/2 na 1/3.

                            Comment

                            • Stratos
                              CBC Senator XXL
                              • 10.09.2008
                              • 2594
                              • Novi Sad

                              #15
                              Re: Nedostatak tecnosti i dihtung glave...

                              ...ili leti uključi ventilator,a zimi kako hoćeš

                              Comment

                              Working...
                              X