Tipo 1.6 16v 66kw

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zoranbg
    CBC Senator XXL
    • 23.03.2005
    • 4098
    • Rooster's Hill , Beog
    • Grande Punto 1.2

    #16
    nista "cudno" .. vozio sam fiat 131 1600 TC ovo TC znaci bas to ..da ima dve bregaste "twin cam" .. i imao je 8 ventila ...jedna bregasta otvara usisne druga izduvne ventile .... 1600ccm 98 KS ..ljuta masina ..
    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

    Comment

    • mirko
      CBC Senator
      • 18.05.2006
      • 202
      • Prokuplje

      #17
      AAaaa golub je ptica, ovaj mislim pica


      interesantno

      Pa zar se taj motor i fabrički ugrađivao u tipa ili je to neko malo čačkao
      'AJDE SADA LEPO PRIZNAJ PA ĆU TI OPROSTITI ŠTO TE JE MOJ BRAT ÐURA TUKAO!

      Comment

      • fix
        CBC Član
        • 11.12.2006
        • 15
        • zemun

        #18
        Malo da i ja pojasnim,ali pre svega pozdrav za sve na forumu a posebno za fiat,ar,lancia ljubitelje.
        Posedujem doticni model fiat tipo-a 1585ccm,66kw (90ks)pri 6250o/min,max brzina 180km/h.
        Motor je sa dve bregaste i 8 ventila kako uvaženi clan rece,4 usisna i 4 izduvna ventila.To je stari koncept fiat-a koji se koristi od 1965 i fiat-a 125 !!!Doživeo je najvise evolucija i dan danas je osnova benzinaca od 1.6ccm i1.8ccm.Ispratio je sve modele fiata od tada,uglavnom u srednjoj i nizoj srednjoj klasi vozila,131,m-fiore,regata ritmo128coupe,124.Kubikaza se kretala oko 1500ccm.U regati 1.5 i.e.(90ks)i1.6(100ks) za ubrizgavanje je upotrebljen bosch motronik single point koji je koriscen uz jos jednu reviziju motora i na tipu,model motora 149.c2.046(pise na plocici prednjeg veznog lima ).Uz lepo odrzavanje motor prelazi preko 300000km(slucaj mog strica- prvi vlasnik),pri cemu je ono prilicno jeftino.Potrosnja je 9-10l bezolovnog prosecno sto je za auto od 1o90kg extra.Motor je klasican italijan,voli da se zagreje(min 60-70 stepeni do radnih 80-90) a onda krece uzivanje.U prvoj i drugoj klasicno kratko(za italijane) a onda posle 3000 o/min u trecu kada se pali power signalna lampica i nastaje veselje.Treca je poduza i puna snage kao i cetvrta,dok je peta za krstarenje.Auto,uzevsi u obzir ogibljenje,stabilnost i komfor voli otvoren put i jurnjave,pri cemu je veoma stabilan na fabrickim 14-cama.Korozija ne postoji osim ako je auto udaran,ili nije opran 10 godina(patos i zadnji kosevi)pri cemu nista kriticno.Model nosi oznaku 1.6 dgt i.e. sto znaci digitalna tabla,gt oprema(branici u boji,elpodizaci,servo,zat.stakla,centralna...)i naravno inecione electronica(single ili mono point).Kod mog je taj injection bivsem gazdi pravio probleme pa je ugradjen dvogrli weber koji radi posao,inace uradjeno u svajcarskoj odakle je auto uvezen.Tada je vecina mono point ubrizgavanja na raznim modelima pravila probleme a rezervnih delova malo ili nikako pa su se ljudi dovijali cak i tamo.No model se prodavao samo u Svajcarskoj i Nemackoj i svi poicu odande.Motor je u tipu presao u noviji 1.8 16v koji se zadrzao do dan danas i nije povucen zato sto je toboze bio los ili neekonomican kao sto se negde moze procitati samo je modernizovan.Inace koristi iste klipove kao i 1.8;2.0;2.0 16v koji su i najkvalitetniji.

        pozdrav

        Comment

        • Zagy
          CBC Član
          • 22.12.2006
          • 40
          • VU

          #19
          Ono na slikama je 1.6 Dohc 8 V,s 90 ks i monopoint usisom.

          Ja sam ga imao do nedavno.Bio sam ekstra zadovoljan s njim,rekao sam da cu mu spomenik sagradit. Trosio je ekstra malo,jerbo mu je neko elektroniku dirao, pa nikad nije ukljucivao POWER lampicu.

          Po katalozima dijelova ne postoji taj motor,jer je u jako maloj seriji pravljen. Ja se ubio dok sam trazio sliku motora, a evo sad je ima..

          Inace jedino sto mu je bio problem s monopoint ubrizgavanjem,nije mi radio cok,pa sam ga napravio analogno..

          Comment

          • Zagy
            CBC Član
            • 22.12.2006
            • 40
            • VU

            #20
            Originally posted by fix
            .Tada je vecina mono point ubrizgavanja na raznim modelima pravila probleme a rezervnih delova malo ili nikako pa su se ljudi dovijali cak i tamo.No model se prodavao samo u Svajcarskoj i Nemackoj i svi poicu odande.

            pozdrav
            Cekaj ,hoces reci da su svi monopointi dohc 1,6 iz uvoza..??

            Comment

            • fix
              CBC Član
              • 11.12.2006
              • 15
              • zemun

              #21
              apsolutno svi 1.6 66kw spi su iz raznih perioda uvoza,pri cemu u domacim dozvolama stoji podatak o prvoj registraciji na "ovim" nasim prostorima
              npr. mostar,beli manastir,vukovar,razni cg gradovi,cuvene preregistracije od 1996 a dotle uvoz uz ogranicenu starost do 3 god. sa odjavama,col tablicama i ostalim pratecim dokumentacijama ...
              Ovaj motor se ugradjivao u tipo od 1989 do 1992 a ostatak sam objasnio u prethodnom postu.Tih,kultivisan,trazi radnu temperaturu za idealan rad i umerenu potrosnju kao i redovno odrzavanje sa kvalitetnim uljima.Kao i ostali motori iz tog vremena ima vece zazore na delovima pa mu se kompresija meri nakon minimum tri sata od gasenja i teba da ima odnos kompresije na komparatoru,nov 9.5:1 preko solidnih 8.7-9:1 a sve ispod 8-8.3:1 iziskuje osvezenje i sl..Auto ima malo bolje amortizere,veci promer glavcine tocka,vece tockove itd. od standardnog a oznaka na svakom je 1.6 dgt i.e. kao sto sam napisao.Po meni uz malo ljubavi prema italijanima jedan od boljih modela za eksploataciju uz umerene cene delova i redovno odrzavanje.Najveci problem sa njim je apsolutna nebriga vlasnika i losa servisna podrska u smislu odrzavanja elektronike (kompjutera) i spi sistema cija nova dizna kosta 130e a novo je novo...U vreme sazrevanja ovog i slicnih modela nasi majstori su propustili par casova zbog raznih desavanja na ovim prostorima pa im je auto uglavnom zbog gore navedenih razloga nepoznanica,cast sa izuzecima.Razni davaci.indikatori,meraci,vakuumi.protokomeri(prvob itne verzije),kompjuter menadzmenti bez dijagnostickog ocitavanja zbunjuju i iskusnije majstore.Posto si me "naterao" da se jos raspostujem jos koji savet:utegnuti trap na vreme da se bolest ne bi sirila,jednom za svagda proveriti elektro kontakte ,staviti kvalitetna creva ,redovno menjati kaiseve (kvalitetne),spanere(1 obican lezaj),slobodno koristiti tng ali sa odgovarajucim uredjajem zbog kompa i lambda sonde,kvalitetne plocice na kocnicama,ngg ili mareli svecice i.kablove ,alternator i alnaser apsolutno ispravni zbog el. pupme i kompa, ma sve u svemu normalno odrzavanje sa malo vise naklonosti ka kvalitetnijim delovima,pri cemu treba obratiti paznju na kataloske savete o odrzavanju i redovnu promenu predvidjenih delova za zamenu iako je u srbiji taj deo zapostavljen zbog novca iako je onda svaki auto "mercedes"... to bi bilo sve !

              pozdrav

              Comment

              • Zagy
                CBC Član
                • 22.12.2006
                • 40
                • VU

                #22
                Svaka cast majetore!!
                Vidi se da se voli fiat..

                Comment

                • stefanves
                  CBC Senator XXL
                  • 10.12.2006
                  • 1351
                  • BG

                  #23
                  Pozdrav, ja planiram da uzmem Tipa takodje, e sada nisam shvatio kakav sistem ubrizgavanja imaju te masine, karburatorski i ili injection?Za koji model ima najvise delova u SRBIJI....
                  Fiat Punto MK1, 1.2 16v @85hp, '99
                  Konacno i ja imam auto :-)

                  Comment

                  Working...
                  X