Kad smo već kod potrošnje, kako je vi merite?
Ja gorivo uvek sipam kada se kazaljka na pokazivaču spusti na vrh "crvenog" ili ti rezerve. Dopunim, i merim kilometražu dok se opet pokazivač ne spusti do rezerve. Posle je sve matematika.
Da li neko ima drugačiji način merenja potrošnje. Ovo što ja radim (pretpostavljam i većina) nije mnogo precizna.
metod je totalno proizvoljan i neprecizna toliko da ni u naznakama ne daje potrosnju. prvi razlog je sto pokazivac goriva nije merilo i nista ne meri te je kao takav cisto odokativni pokazivac sa greskom koja ide i do 30%, pogotovu na donjem delu opsega/skale oko minimuma.
drugo, i najmanja promena nagiba vozila kada je rezerovar skoro prazna drasticno utice na pokazivanje skazaljke.
da skratimo pricu, jedini metod koji vec decenijama nema zamenu je otici na jednu odabranu pumpu, sipati gorivo do vrha znaci i kada automat sam iskljuci dosipati rucno do vrha, provozati neku kilometrazu i opet na istoj pumpi i istom teocionom mestu sipati opet do vrha. pozeljno je da spoljna temperatura bude priblizna.
takvih 20-50 merenja u ponovljivim uslovima kada se izvuce srednja potrosnja daje sasvim pouzdanu sliku o realnoj potrosnji, do nivoa decimale odnosno 100 grama goriva preciznosti na 100 km puta.
jeste da je mozda naporno i da potraje ali je daleko preciznije od bilo koje skazaljke goriva u autu.
Brick...da mi to malo uprostimo ljudima...znaci odes na pumpu natankas ga do cepa,bukvalno da vidis gorivo u rezervoaru...odes i napravis 100 km i vratis se na tu pumpu i uspes opet do cepa i tako dobijes koliko ti trosi na 100 km...
Hm.. i ja sam razmišljao da na taj način preciznije izmerim potrošnju, kao što je brick opisao. Ali postoji problem, kada gorivo nalijem do vrha, na prelivnom otvoru može dosta goriva da iscuri. Iz tog razloga i ne bih mogao da dolijem gorivo do čepa i preciznije izmerim potrošnju. Ne znam zašto mi je praksa, ali gorivo uvek sipam da kazaljka pokaže oko polovine rezervoara.
Pala mi na pamet fora na "seljaka" za merenje potrošnje:
I****š svo gorivo iz rezervoara "srki" metodom, ali paziš da ga ne popiješ Zapamtiš to stanje Y i dodaš još X litara. Voziš 100 km i opet "srki" metoda i vidiš koliko ti je ostalo od X+Y litara. Razlika u litrima je i potrošnja na 100 km
to bi vec moglo da omoguci pouzdane rezultate, e sada koliko je prakticno za primenu tokom 5.000 ili 15.000km merenja nisam siguran.
ono pola pije pola sarcu daje )
Meni se čini da je najlakše sledeće - voziti auto dok se ne upali lampica za rezervu,onda napuniti rezervoar do kraja i voziti ponovo dok se ne upali lampica.Posle toga samo računanje (sipano gorivo u litrima/ (pređeni kilometri/100))=potrošnja u litrima na 100 km.Greška bi trbalo da bude vrlo mala zbog velikog broja kilometara. Ponoviti to nekoliko puta i dobiće se prilično dobra slika potrošnje.
Treba da se uzme u obzir i koliko auto stoji na parkingu, koliko puta se koci i kojim intenzitetom, koliko obrtaja, kojim stepenom se najvise vozi...
Daj bre ljudi opustite se, ako mozes ranis ga, ako ne ides GSP-om.
Comment