Alfisti pomagajte!!!!!!!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 156
    CBC Početnik
    • 30.09.2007
    • 5
    • Novi Sad

    Alfisti pomagajte!!!!!!!!!!

    Student sam masinstva i radim na jednom projektu vezan za automobil marke alfa romeo 156 sa motorom 1.6 ts godina proizvodnje je 2000. Da bih uradio taj projekat potreban mi je diagram snage i obrtnog momenta u funkciji broja obrtaja (znate o cemu govorim).......+ mi trebaju svi prenosni odnosi menjaca (svih 5 brzina i prenosni odnos finalnog prenosa). Ne mogu nigde da nadjem ove podatke, surfujem vec danima i nista........ Ako neko ima ove podatke bilo bi super da ih podeli sa mnom ili ako neko zna neki sajt sa ovakvim podacima....
  • veXon
    CBC Senator XXL
    • 26.07.2006
    • 571
    • Beograd, Vozdovac

    #2


    Comment

    • bigfoot
      CBC Senator
      • 13.04.2005
      • 224
      • Lower Hutt, New Zealand

      #3
      Prenosni odnosi:

      “Alfa Romeo is something special. It occupies a place apart...It is a way of life...”

      Comment

      • 156
        CBC Početnik
        • 30.09.2007
        • 5
        • Novi Sad

        #4
        Super ste, mnogo ste mi pomogli............ hvala vam!

        Comment

        • Milos
          CBC Senator XXL
          • 12.05.2005
          • 700
          • Beograd, carraburma

          #5
          napisi nam o kakvom je projektu rec?

          Comment


          • #6
            Paaa...

            ...verovatno se radi o "pozajmici" vozila, a 156 racuna performanse Alfinog 1.6 motora u odnosu na Peugeot-ov pandurski 307 1.6...


            156, ne brini... Alfa je brza...


            Comment

            • 156
              CBC Početnik
              • 30.09.2007
              • 5
              • Novi Sad

              #7
              Nista specijalno nije u pitanju, onoliko koliko nam dozvoljava oprema sa kojom raspolazemo na fakultetu. Uglavno se projekat svodi na merenje razlicitih velicina. Svaki student radi na drugom automobilu (ova alfa je moja lepotica pa mi je bilo najlakse da sa njom to uradim.....). Projekat se sastoji uglavnom u merenju i izracunavanju raznih velicina. Trazimo koordinate tezista automobila, sa GPS prijemnikom Leadtek tip 9532 merimo stvarnu brzinu i dobijamo podatke sa kojima merimo koeficijente otpora vazduha (naravno pre toga merimo ceonu povrsinu vozila sa vise metoda), dvoosni akcelerometar sa data logerom marke GAA tipa DynoStar nam daje vrednosti ubrzanja i usporenja............ merimo vrednosti do stotke na primer, ili do 180 sto je bilo prilicno zadovoljstvo uraditi..... dobijamo vrednosti maksimalnih bocnih ubrzanja koje automobil moze da razvije. Racunamo visak snage motora, put zaleta i jos neke sitnice......... Konkretno ovi podaci koji su mi ljubazni alfisti ostavili mi trebaju da bih zavrsio vucni proracun, iz kog se moze videti na primer maksimalna brzina alfe i jos neki podaci koje moji profani traze.......... To bi bilo to ukratko

              Comment

              • Milos
                CBC Senator XXL
                • 12.05.2005
                • 700
                • Beograd, carraburma

                #8
                Originally posted by 156
                dvoosni akcelerometar sa data logerom marke GAA tipa DynoStar nam daje vrednosti ubrzanja i usporenja............ merimo vrednosti do stotke na primer, ili do 180 sto je bilo prilicno zadovoljstvo uraditi..... dobijamo vrednosti maksimalnih bocnih ubrzanja koje automobil moze da razvije.
                intresantno!

                mozes li pojasniti sta je dvoosni akcelerometar? kontam nesto slicno klasicnom dynu? kakve si rezultate dobio u odnosu na fabricke?

                kako izracunavas bocno ubrzanje i na osnovu kojih parametara? jel to neki G-meter? sednes, provozas i ocitas ili?

                p.s. ne zaboravi da gledas krivu crne boje na veki-pekijevim slikama gore... crvene su posle chip tuninga!

                Comment

                • dekideki
                  CBC Senator XXL
                  • 26.07.2005
                  • 1914
                  • Beograd

                  #9
                  GAA DynoStar

                  .

                  Comment

                  • 156
                    CBC Početnik
                    • 30.09.2007
                    • 5
                    • Novi Sad

                    #10
                    Dekideki ti je odgovorio umesto mene, svaka cast . Da to je taj uredjaj, s tim sto ovaj nas ima jedan dodatak za nivelaciju prilikom postavljanja na ispitivano vozilo. Cini mi se da su i ove krive koje je ubacio ispod slike prikazane bas u 2D i 3D Graphing Tool-u.Dyno je instrument koji poseduje i jednu memorijsku karticu (mislim da je MMC, al nisam siguran), tako da na njih pakuje sve podatke, koje kasnije moras da skines, nije uredjaj koji ti daje trenutne vrednosti dok vozis, ako si na to mislio. Dvoosni akcelerometar ti je (sama rec kaze) akcelerometar (uredjaj koji meri meri ubrzanje-usporenje) u dve ose (uzduzna i poprecna). Ubrzanja koja su ostvarena po uzduznoj osi su ti ubrzanja koja ostvaruje tvoj automobil, a preko uzduznih usporenja ocitavas koliko `jako` kocis, da se tako izrazim. Ova poprecna osa ti daje vrednosti bocnih ubrzanja.Bocna ubrzanja se ne racunaju njih dyno meri i cuva na memorijkoj kartici. Ona se vrlo jednostavno ostvaruju, na primer sa mojom alfom sam ulazio u zamisljenu krivinu (ispitivali smo je na velikom asfaltnom prostoru) nekom konstantnom brzinom (konkretno 30 [km/h] ) i smanjivao sam radius krivine po kojoj se krecem sve dok gume nisu pocele sa cvile.......kada gume pocnu da skripe to znaci da je tvoj auto dosao do granice najveceg moguceg bocnog ubrzanja. Sad da ti ne pametujem mnogo, mozes uci u krivinu i sa vecom brzinom ali ce ti radius okretanja biti veci i obrnuto........Ako budes ovo probao, gledaj da kada stignes do granice skripe guma da se malo duze zadrzis na konstantnoj brzini, jer bitno ti je normalno ubrzanje (njega i meris) a ne tangencijalno koje se dobija kada dodje do promene brzine u tangecijalnom pravcu-napravi par krugova sa nekom const. brzinom da bi posle mogao lako da odredis i radius okretanja. Pa ja nemam fabricke podatke vezane za masu stvari koje sam izmerio, neke osnovne imam kao sto je ubrzanje do stotke, ali meni je trebalo vise od fabrickih (mozda nisam menjao brzine poput nekog profi vozaca, a i auto je bio malo tezak). Na primer, brzinomer laze, ali ne mnogo.... Za kocenje mi dyno daje 0,789[g]=7,74[m/s2] ali koliko fabrika kaze ne znam......

                    Comment

                    • mishkom
                      CBC Senator XXL
                      • 07.08.2007
                      • 591
                      • N/A
                      • N/A

                      #11
                      Originally posted by 156
                      na primer sa mojom alfom sam ulazio u zamisljenu krivinu (....
                      Pa gde je? Ajd u VIRUS, kad zavrsis ispitivanje. .

                      Comment

                      Working...
                      X