Novi vlasnik 147 JTD 115KS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dusan147
    CBC Senator
    • 08.03.2008
    • 287
    • Novi Sad
    • GT 1.9 JTDm 16v

    Novi vlasnik 147 JTD 115KS

    Od danas sam i vlasnik Alfe 147 JTD (2001. godište, iz Belgije) i član ovog Foruma. Hteo bih da od iskusnih vlasnika dobijem odgovore na sledeća pitanja:
    - Koje ulje za motor i koje ulje za transmisiju (menjač) se preporučuje za ovu Alfu?
    - Da li Osram NightBreaker sijalice odgovaraju po kvalitetu (jačina i boja svetla)?
    - Gde može i po kojoj ceni da se nabavi radio/CD maska koja odgovara Alfinom dashboardu (moja Alfa sada ima samo radio/kasetofon)?
    - Gde može i po kojoj ceni da se nabavi navigacija koja ide na dashboard moje Alfe?
    - Čime i kako da osvežim kožu na sedištima?
    - Da li su OK alufelne 17" sa gumama 205/45/17, koliki offset (ET) se preporučuje i gde mogu da se nabave polovne?
    Do sada sam imao Rovera 25 (1400ccm, 103KS), bez katalizatora sa K&N Apollo Induction sistemom, 4-2-1 izduvom (pravljenim kod Bate u Petrovaradinu) i Remus auspuhom sa ovalnom titanijumskom izlaznom cevi itd...
    U očekivanju vaših odgovora sve vas pozdravljam.
    Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.
  • neshaoct
    Banovan
    • 18.08.2007
    • 1754
    • Beograd, Rakovica

    #2
    ..evo npr, odgovora oko guma... [ mogu i 215/45/17 ] :
    http://www.cannonballforums.se/garage.p ... le&CID=163

    Posalji mu private...sigurno ''markoni'' zna dosta stvari oko Alfe 147...
    Ok, njegova je 2.0 TS, ali za stvari oko koze, guma, felni, maski za radio, navigaciju i ostalo...on ti je adresa...

    Cestitam na kupovini...

    Comment

    • dusan147
      CBC Senator
      • 08.03.2008
      • 287
      • Novi Sad
      • GT 1.9 JTDm 16v

      #3
      Kad si već sa Rakovice...

      Hvala neshaoct na brzom odgovoru.
      S obzirom da si sa Rakovice, šta misliš o chip-tuningu u firmi Smart Tuning doo, Kraljice Jelene 4, koji rade u saradnji sa švajcarskim DigitalTuningom (http://www.digitaltuning.ch). Prema navedenom sajtu 147JTD ide na 148KS i 363Nm. Jel' ovo realno i bezopasno?
      Pozdrav za sve!
      Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

      Comment

      • milosh024
        CBC Veteran
        • 07.08.2006
        • 184
        • Subotica

        #4
        Pozdrav druze, cestitam na kupovini i dobrodosao.....milsim da bi dobro bilo da se predstavis u Alfa virusu ako to do sada nisi uradio i baci neke slicice ....sto se tice odgovora na tvoja pitanja siguran sam da ces dobiti sve zeljene informacije, samo da se Alfitsti malo razdrmaju....elem imam nekoliko stvari da dodam jer vozim isti motor u mojoj Alfi.......sto se tice osram Nightbraker one su ok i mnoge kolege sa foruma su se odlucile na tu varijantu....imas ih u metrou i cena im je ispod 1000 din (pronadji negde temu na forumu).....sto se tice ulja znam da je u moju na servisu koji sam nedavno radio sipana Selenia turbodizel (izbor ulja sam prepustio svom majstoru) mada postoje i mnoga druga ulja koja verovatno odgovaraju....za optimalan izbor najbolje da sacekas nekog kompetentnijeg.....elem sto se tice navigacije (ja je imam) nisam siguran da je lako mozes naci, ona sto se same navigacije tice nema funkciju u Srbiji zbog mapa ali se uz malo truda mogu pronaci neke odgovarajuce...ja cekam neke CD mape pa ako upali podelicu iskustvo ovde na forumu.....sto se tice maske ovde u su kod jednog momka sto ugradjuje Alpina radio uredjaje cena je oko 20 evra, to je ona sto ima gore rupu za radio cd a ispod dve fiokice za case i recimo mobilni....ako ti odgovara to resenje dam ti broj pa ga zovi i poslace ti city-jem.....za kozu unutra sam svojevremeno i ja pitao i od jednog forumasha sam dobio info da je njegov drugar u BMW u imao kozu slicnu mojoj (svetlo siva boja) pa je u Bg kupio u BMW-ovom servisu sredstvo bas za tu boju....kaze da je odlicno i da vraca miris kozi.....ja sam za privremeno resenje kupio u Rodicu neko sredstvo koje do dushe jos nisam ispobao (ceka se lepse vreme ) ali kada namazem neki deo koji nije bas na udaru oka i testiram ga poslacu cu ti naziv pa probaj............sto se tice cip tuninga tu su misljenja jako podeljena, ja se raspitivao ali se jos nisam odlucio na taj korak.....sve u svemu imas u u Novom Sadu momka koji to radi (Lord021) on je isto na forumu pa nek ti detaljnije objasni.....mislim da cu ga ja u skorije vreme posetiti samo da dodjem do vremena (citaj para) ...ne znam da li sam ti pomogao ali u svakom slucaju na pravom si mestu.....

        Comment

        • neshaoct
          Banovan
          • 18.08.2007
          • 1754
          • Beograd, Rakovica

          #5
          Originally posted by milosh024
          ...sto se tice cip tuninga tu su misljenja jako podeljena, ja se raspitivao ali se jos nisam odlucio na taj korak.....sve u svemu imas u u Novom Sadu momka koji to radi (Lord021) on je isto na forumu pa nek ti detaljnije objasni.....mislim da cu ga ja u skorije vreme posetiti samo da dodjem do vremena (citaj para) ...ne znam da li sam ti pomogao ali u svakom slucaju na pravom si mestu.....
          Drugaciji odgovor ti i ja ne mogu dati...
          Videce ''Lord021'' ovu temu, i jasno ce napisati sta moze, a sta ne moze...
          Ili, ako dani prodju, a on ne vidi, salji mu private...

          Sa firmom koju si spominjao nemam iskustva iz prve ruke, a cuo sam i ja razne obecane performanse...Sta je od toga realno, a sta nije...bolje da ti kaze Lord, ili neko drugi ko se bavi time...ili neko ko je vec cipao svoju Alfu 147...

          Comment

          • dusan147
            CBC Senator
            • 08.03.2008
            • 287
            • Novi Sad
            • GT 1.9 JTDm 16v

            #6
            Zahvaljujem

            Čitajući vaše odgovore ne mogu a da ne pomislim, po ko zna koji put, da su forumi uopšte, pa i ovaj o Alfama izuzetno korisni jer rešenje problema i prava informacija može da se nađe veoma brzo, što je dragoceno za nove vlasnike nekog hardwarea... pa vam se još jednom zahvaljujem.
            Maska za radioCD me zanima, pa možeš (milosh024) da mi pošalješ neki link/adresu/telefon mesta gde to može da se nabavi...
            U vezi sa chip-tuningom pitanje je: da li svaki motor (benzin ili dizel, turbo ili neturbo) ima rezervu čvrstoće/otpornosti/robusnosti koja omogućava bezbedno pumpanje snage do neke "gornje" granice (koja neće biti dostignuta u "oštrijoj" vožnji, u nekom razumnom vremenu). Jasno je da uz chip-tuning i ekstremne režime rada u dužem vremenskom intervalu svašta može da se desi... Gde bi mogla da bude ta granica kod 147JTD 1.9?
            Čim moja Alfa bude sređena (a kupljena je danas poslepodne i sada je u servisu kod prijatelja) predstaviću se u odgovarajućem podforumu, kao što to nalažu dobri običaji ovde...
            Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

            Comment

            • milosh024
              CBC Veteran
              • 07.08.2006
              • 184
              • Subotica

              #7
              mislim da je chip tuning do odredjene granice moguc bez vecih problema jer JTD ima taj visak snage koji to dozvoljava, a takodje mislim da je potrebna dobra procena majstora jer motor samim chipovanjem trpi vece opterecenje pa mora biti u skroz ispravnom stanju....za povecanje jacine, gorenje granice, eventualne posledice i ostalo mislim da trebamo sacekati nekog strucnijeg........sto se tice maske saljem ti broj na PP da ne reklamiram tu po forumu, ne znam jel to u redu......

              Comment

              • Lord_o21
                CBC Senator XXL
                • 29.04.2006
                • 494
                • Novi Sad

                #8
                Svi motori su pravljeni sa odredjenom dozom rezerve i prostora da dalje dorade, ne cesto zbog ekonomskog faktora (dva identicna motora, dve razlicite krive snage, jaci=skuplji). Konkretno 115 JTD motor ima potecijala podosta, narocito sto je dizel, turbo, savremeni motor i trpi dosta veca opterecenja. Zato i postoje nekoliko razlicitih mapa, ne samo za taj motor u okviru od 5% do 30% pomeranja (ojacavanja) krive, ubrizgavanja, turbo punjenja, torque limitera i ostalog.

                Ako ti je nesto ne jasno za bilo sta vezano za tematiku cip tuninga, narocito JTD motora, slobodno pitaj, rado cu ti pomoci da razresis dileme.




                Pozdrav
                Svetozar.
                ...technology is the only Replacement for Displacement.

                Comment

                • dusan147
                  CBC Senator
                  • 08.03.2008
                  • 287
                  • Novi Sad
                  • GT 1.9 JTDm 16v

                  #9
                  Chip-tuning

                  Zahvaljujem se Lord_o21 na interesovanju za ovaj problem i imam dosta, za mene nerazjašnjenih stvari:
                  a) Da li bi pre chip-tuning zahvata moglo nešto da se postigne dodavanjem nekog "sportskog" air intake sistema (K&N, BMC...)?
                  b) Da li uspeva šema sa "sportskim" auspuhom (Remus, Sebring...)?
                  c) Da li izduv Alfe 147JTD zahteva neki nivo nadpritiska, pa ne bi trebalo skidati katalizator ili skidanje katalizatora doprinosi izvesnom pojačanju?
                  d) Ako se obavi sve prethodno ili samo nešto od navedenih zahvata, da li je moguće selektivno remapiranje chipa (rekao si da postoje različite mape)?
                  e) Kakve efekte podrazumeva "najblaža", a šta "najoštrija" mapa?
                  f) Kakav bi bio subjektivni utisak u vožnji posle remapa chipa na Alfi 147JTD? Vozio sam se u sledećim turbodizelima: BMW525-200KS, novi Fiat Bravo-150KS, Renault Megan-120KS, Rover25-115KS, Peugeot 406-110KS i Citroen C5 karavan-109KS). Gde bi se našla moja chipovana Alfa?
                  g) Ovo nema veze sa tuningom, ali... da li može da se podesi da intenzitet kočenja linearno zavisi od pritiska na papučicu. Sada postoji relativno veliki prazan hod, pa onda nagla "nelinearna" promena, tj. kočenje.
                  Pozdrav. Dušan.
                  Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                  Comment

                  • Lord_o21
                    CBC Senator XXL
                    • 29.04.2006
                    • 494
                    • Novi Sad

                    #10
                    1. Sportski filteri olaksavaju rad turbine, ali treba biti jako pazljiv, zato sto takvi filteri mogu da propuste cestice prasine, koje nece prijati empelerima, karikama, lezajevima = kraci vek turbine, narocito usisnog dela.
                    2. Da, sportski izduv moze da pomogne, ali nema puno veze sa koncepcijom atmo motora, naime, kod turbo agregata (da li benziskih, da li diesel) postoje 3 bitne stvari ili ti 3 osnovna pravila (u slucaju da se radi o sportskoj, a ne ekonomskoj koncepciji motora)
                    - cevi izduvne grane od cilindara do turbine moraju biti iste duzine
                    - posle turbine, precnik cevi ne sme biti manji od potrebnog za taj tip turbine
                    - lonci ne smeju da imaju pregrade i suzenja, nego zadati precnik i on mora da bude jednak do kraja auspuha (postoji varijanta prosirivanja, ali i to je nauka za sebe)
                    3a. Nema potreba za ikakvim nad-pritiscima, pod-pritiscima, vakumima, turbina je tu da uradi posao.
                    3b. Skidanje katalizatora je lose za ekologiju i tu se zavrsava prica, za rad motora je itekako dobro, jer se ne sprecava odvod gasova od turbine. Vidljivi rezultati su bolji spunlap (enpeleri pocinju zntno lakse i ranije da se okrecu)i turbina ranije krece da pravi zadati pritisak, bolje hladjenje turbine, manje opterecenje, manje habanje...
                    4. Da, moguce je.
                    5. Na najblazoj mapi su korekcije minimalne (npr minimalno je podignut pritisak), na najostrijoj se iz agregata izvlaci max.
                    6. bravo disesl od 150 ks?? Cipovan JTD bi bio malo (jako malo) iza bmw-a, koji je tu na 1. mestu, a znatno bolji od svih ostalih.
                    7. Proveri da li ti je sistem dobro izluftiran i da li su sva creva uredu, ako nije do toga, proveri da li su ti kocioni cilindar i gumice na njemu ispravni... Koje ulje ti je u sistemu? Kakva su creva?
                    ...technology is the only Replacement for Displacement.

                    Comment

                    • dusan147
                      CBC Senator
                      • 08.03.2008
                      • 287
                      • Novi Sad
                      • GT 1.9 JTDm 16v

                      #11
                      Još neka razjašnjenja...

                      Ove informacije su zaista od pomoći i zahvaljujem Lord_o21 na odgovorima.
                      Sutra idem po moju Alfu i zatražiću u servisu proveru kočionog sistema kako si opisao.

                      Ako sam dobro razumeo, vađenje katalizatora (u kakvom li je on stanju ako je ova Alfa prešla oko 140kkm?) popravlja performanse i produžava vek turbine.

                      Kako zvuči sistem bez katalizatora i da li je u slučaju prevelike buke dozvovoljeno postaviti nekakav "maloprigušni" srednji lonac na poziciji izvađenog katalizatora?

                      Koliko je bezbedno "overklokovanje" 1.9 JTD u mojoj Alfi do spomenutih krajnjih granica izdržljivosti agregata i da li se, u tom slučaju, zahteva neki poseban režim vožnje (na primer, kratkotrajno zadržavanje na velikom broju obrtaja, brži prelazak iz nižeg u viši stepen prenosa i dr.)?

                      Fiat Bravo koji sam spomenuo je 1.9 M-JET sa 150KS na 4000o/min i 305Nm na 2000o/min, a vlasnik je moj prijatelj.

                      Pozdrav. Dušan.
                      Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                      Comment

                      • dexxxter
                        CBC Veteran
                        • 02.03.2008
                        • 123
                        • Beograd

                        #12
                        Taj auto i bez "igranja" sa chip-om sasvim lepo ide, zasto bi to radio?
                        Provozaj prvo malo auto takav kakav je pa posle vidi da li ti treba taj tuning. Tek si kupio Alfu, a vec hoces da je chip-ujes.
                        Cuore Sportivo... Treba li reci nesto vise od toga? Pa i kod dizela su se drzali iste "politke"!!!

                        Neka te lepo sluzi! Ne sumnjam da ces uzivati u voznji!

                        Pozdrav

                        Comment

                        • dusan147
                          CBC Senator
                          • 08.03.2008
                          • 287
                          • Novi Sad
                          • GT 1.9 JTDm 16v

                          #13
                          Napomene dexxxtera su sasvim umesne, ali moje poruke su imale za cilj razjašnjenje nekih mojih dilema i teorijska razmatranja, pa mi edukacija od strane Lord_o21 dobro dođe.
                          Zahvaljujem dexxxteru na lepim željama i nadam se da ću biti zadovoljan kao i većina vlasnika 147JTD. Pozdrav. Dušan.
                          Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                          Comment

                          • dexxxter
                            CBC Veteran
                            • 02.03.2008
                            • 123
                            • Beograd

                            #14
                            I neke moje dileme su razjasnjene.
                            Nisam ulazio dublje u pricu oko tuninga, pa je ovo dobro doslo.
                            Treba znati sta pitati
                            Sa tuningom ili bez, nadam se da ces biti zadovoljan Alfom!

                            Comment

                            • Coha_V6 turbo
                              CBC Senator
                              • 04.06.2007
                              • 217
                              • Zemun

                              #15
                              Ulje obavezno Selenia WR (isključivo za JTD).

                              Comment

                              Working...
                              X