147JTD 1.9 bez katalizatora?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lord_o21
    CBC Senator XXL
    • 29.04.2006
    • 494
    • Novi Sad

    #16
    I ja se slazem i bice mi drago da mogu da pomognem.
    ...technology is the only Replacement for Displacement.

    Comment

    • LOŠA
      CBC Početnik
      • 03.06.2007
      • 9
      • Bjelovar

      #17
      Ajde baš javi kako će se auto ponašati bez katalizatora.

      Inače na TurboDiesel motorima koji imaju klasičan katalizator, on ima funkciju i da zadržava ispušne plinove.
      Ako se makne katalizator, auto je bolji u startu, ali na većim okretajima ispušni plinovi odlaze pre brzo i dolazi do pada performansi, zato bi umjesto katalizatora trebalo staviti barem neki običan lonac.

      Comment

      • dusan147
        CBC Senator
        • 08.03.2008
        • 287
        • Novi Sad
        • GT 1.9 JTDm 16v

        #18
        E, pa to je sad dilema...

        Postoje, kao što je već spomenuto, različita mišljenja o tome kako povećanje protočnosti izduvnog sistema deluje na performanse atmo i turbo benzinskih i dizel motora...
        Meni je, kao amaterskom poznavaocu te materije, logično da kod nekih atmo motora skidanje katalizatora popravlja performanse, a kod nekih ne. Razlog je manja ili veća potreba za backpressure-om...
        Kod turbo motora, skoro svi se slažu, dobije se na "odzivu" (lakše se ulazi u obrtaje, sa manje "teškom nogom" na papučici gasa se postiže bolji efekat nego pre vađenja katalizatora i sl.). Drugo je pitanje da li bolji "odziv" znači i povećanje snage i obrtnog momenta. Neki predlažu čak i isključivanje EGR sistema za dodatni napredak u performansama, što je naročito izraženo na malim obrtajima gde je turbina manje efikasna...
        Ja bih svakako stavio neki lonac, samo da malo prigušim zvuk, ali ne zbog očuvanja backpressure-a...
        Evo i nekih citata, sa srodnih webstranica:
        "...like many people, I was under the misconception that turbos do need some amount of backpressure to function properly. I have learned that this is not the case. So when it comes time to decide how large your exhaust pipe should be, I now say this: go as big as you want to. If 3" pipe fits and you've got the money, use it - it will provide the best performance..."
        kao i
        "... the tone of the exhaust is slightly deeper and the noise of the turbo spooling is amplified, somewhat. Expect the typical diesel 'chug chug' to drown it out from the front, though..."
        Voleo bih da čujem i domaća iskustva...
        Pozdrav. Dušan.
        Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

        Comment

        • LOŠA
          CBC Početnik
          • 03.06.2007
          • 9
          • Bjelovar

          #19
          Koliko ja znam isključivanjem EGR-a nećeš dobiti ništa bitno na performansama (odnosno vjerovatno to nećeš ni osjetiti), ali dobro ga je isključiti jer se manje čađi motor, ventili...

          Moje iskustvo ti je ovakvo:
          Imao sam prije Fiat Tipa 1.9 TD, i bio je skinut prvi lonac (na tom mjestu je kod Euro2 verzije katalizator). Auto je doslovno grebao asfalt, i imao je odličan start, ali u 5. brzini na visokim okretajima jednostavno nije imao snage i jedva je nabrao 3500rpm i 165Km/h (a trebao bi ici do 4000rpm i 180Km/h)

          Comment

          • Lord_o21
            CBC Senator XXL
            • 29.04.2006
            • 494
            • Novi Sad

            #20
            Mislim da to nije tacno... Razmisli logicno, zasto bi Turbo motoru bio potreban "backpresure" ??
            ...technology is the only Replacement for Displacement.

            Comment

            • LOŠA
              CBC Početnik
              • 03.06.2007
              • 9
              • Bjelovar

              #21
              Originally posted by Lord_o21
              Mislim da to nije tacno... Razmisli logicno, zasto bi Turbo motoru bio potreban "backpresure" ??
              Ako govorimo o mom primjeru sa klasičnom turbinom:
              - Na niskim okretajima je očito dobro da nema "backpressure" jer se trubina brže zavrti.
              - Ali na visokim okretajima očito ispušni plinovi prebrzo odlaze pa turbina ne daje dovoljan pritisak i možda je zato potreban "backpressure"...


              E sad kakva bi situacija bila na 147 1.9JTD 115ks (koja ima turbinu sa varijabilnom geometrijom), trebalo bi provjeriti i vidjeti što se događa.
              Jer moguće da to ovisi o konstrukciji turbine i cjelog ispušnog sistema...

              Comment

              • Lord_o21
                CBC Senator XXL
                • 29.04.2006
                • 494
                • Novi Sad

                #22
                Nije ti dobar prime za tvoje vozilo...
                ...technology is the only Replacement for Displacement.

                Comment

                • dusan147
                  CBC Senator
                  • 08.03.2008
                  • 287
                  • Novi Sad
                  • GT 1.9 JTDm 16v

                  #23
                  A da li je ovo logika?

                  Da li je ovo logika funkcionisanja izduvnog sistema sa aspekta postojanja turbine:

                  a) brzina i pritisak izduvnih gasova utiču na broj obrtaja turbine, tj. pritisak koji turbina stvara na ulazu vazduha u motor?
                  b) samo veliki pritisak, a mala brzina izduvnih gasova (slučaj kada je izduvni sistem zagušen, tj. slabo prohodan ili sa "zapušenim" katalizatorom) neće moći da poveća broj obrtaja turbine?
                  c) samo velika brzina, a mali pritisak (slučaj male količine izduvnih gasova kod motora male zapremine) neće moći da poveća broj obrtaja turbine?
                  d) kombinacija i velike brzine i velikog (ili dovoljnog) pritiska izduvnih gasova moći će da poveća broj obrtaja turbine?
                  e) ako brzine nema bez prohodnosti, a pritiska bez količine, nekako mi je logično da prohodan sistem (velika brzina+ dovoljan pritisak ) doprinosi povećanju broja obrtaja turbine?
                  f) na velikom broju obrtaja (kod dizela je to oko 4000o/min) brzina izduvnih gasova je velika, a pritisak je dovoljan, pa pozitivni efekti skidanja katalizatora nisu toliko izraženi kao na malom broju obrtaja?
                  g) vozaču se čini (sugestija je đavolska stvar) da je došlo do pada performansi na velikom broju obrtaja, jer je sada na malom broju obrtaja bolje nego pre (sa katalizatorom), a na velikom broju obrtaja skoro isto, tj. samo nešto malo bolje nego pre?

                  Pozdrav. Dušan.
                  Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                  Comment

                  • dusan147
                    CBC Senator
                    • 08.03.2008
                    • 287
                    • Novi Sad
                    • GT 1.9 JTDm 16v

                    #24
                    Konačno ode katalaizator sa JTD

                    Posle toliko (moje) priče o tome "da li je bolje skidati ili ostaviti katalizator, kakav je zvuk bez katalizatora" itd. došlo je i do praktične realizacije.
                    Danas sam kod Bate SportAuspuff u Petrovaradinu umesto katalizatora (malo zapušen jer je prešao oko 145kkm) stavio protočni lonac (ulaz i izlaz su cev prečnika 60mm, a unutra je perforirana cev obmotana mineralnom vunom u loncu dimenzija i oblika kao katalizator, oko 30€). Zvuk je isti kao i sa katalizatorom, a nisam primetio neku razliku u performansama... Zanimljivo je da je Bata probao motor i sa presečenom cevi izduvnog sistema, neposredno posle skidanja katalizatora (a pre stavljanja zamenjujućeg lonca)... Na oko 2500-3000o/min se turbina tako lepo čuje, ali ipak zvuk nije za ulicu (bar ne svaki dan).
                    Posle ovoga dobijam ideju da Bata napravi i protočni zadnji lonac za ovu Alfu 147JTD. Postojeći (originalni) zadnji lonac ima malo ružnjikav završetak u obliku cevi-patrljka (kao da su ga pravila deca na "tehničkom obrazovanju"). Zbog dimenzija i oblika originalnog zadnjeg lonca lepša i bolja izlazna cev ne može da se zavari, pa da onda menjam ceo lonac?
                    Dalje, Bata ima ideju da se cev izduva iz turbine proširi na neku max. moguću meru, ali da se o detaljima raspitam na nadležnom mestu i kod dobro obaveštenih izvora... Evo, raspitujem se!
                    Pozdrav. Dušan.
                    Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                    Comment

                    • Lord_o21
                      CBC Senator XXL
                      • 29.04.2006
                      • 494
                      • Novi Sad

                      #25
                      GT1749V

                      Garrett

                      a downpipe je...
                      ...technology is the only Replacement for Displacement.

                      Comment

                      • dusan147
                        CBC Senator
                        • 08.03.2008
                        • 287
                        • Novi Sad
                        • GT 1.9 JTDm 16v

                        #26
                        A sad google...

                        OK, hvala na informacijama, a sad google...
                        Pozdrav. Dušan.
                        Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                        Comment

                        • dusan147
                          CBC Senator
                          • 08.03.2008
                          • 287
                          • Novi Sad
                          • GT 1.9 JTDm 16v

                          #27
                          A prednji katalizator?

                          Sada se postavlja pitanje skidanja prednjeg katalizatora (onog do turbine)... Da li je za njegovo skidanje potrebno mnogo prethodnih operacija na demontaži nekih delova ili se taj (prednji) katalizator skida tako što se samo demontira izlazna grana, skine sa nje prednji katalizator, stavi zamenjujuća cev (kog prečnika?) i sve vrati na svoje mesto?
                          Drugo pitanje se odnosi na povećanu potrošnju moje Alfe (oko 10.5l/100km čisto gradske vožnje). Šta može da bude uzrok ove potrošnje (termostat, senzor temperature rashladne tečnosti, dotrajala creva, mala prslina u izlaznoj grani ili nešto drugo)? U razgovorima sa ljudima koji imaju 1.9 JTD motore (Alfa, Fiat) čujem da je kod njih potrošnja oko 8.5l/100km u gradu.
                          Pozdrav. Dušan.
                          Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                          Comment

                          • Driver_GT
                            CBC Senator XXL
                            • 04.07.2007
                            • 368
                            • Beograd

                            #28
                            Cisto da se ukljucim..meni auto trosi 6.8l u gradu...do 7.0 najvise ide po bordu..mada ga ja ne cepam bas, al opet....cini mi se da je to realnije nego tih 8.5 sto si naveo, vidim ja i po novcaniku kad sipam..doduse imam chip, a sa njim definitivno manje trosi, tako da je mozda zbog toga, al cini mi se da je i pre cipa trosio ispod 8.5...
                            Alfa Romeo 147 1.9JTD

                            Comment

                            • dusan147
                              CBC Senator
                              • 08.03.2008
                              • 287
                              • Novi Sad
                              • GT 1.9 JTDm 16v

                              #29
                              Ode i prednji kat...

                              Konačno sam skinuo i prednji katalizator - BataSportAuspuff je napravio cev kao na slici (prirubnica+hamburški luk+dve savijene cevi torziono zavarene) što se odlično uklopilo. Nešto slično (samo je cev duža i ide do drugog katalizatora) pravi SuperSprint i košta oko 480€, a ovo kod Bate me košta oko 35€. Razlika u performansama između Batine i SUpersprint cevi ne bi trebalo da postoji, a estetika... Pa to se i ne vidi. Od nedelje stavljam zadnji protočni lonac sa malo lepšim nastavkom nego što je originalna izlazna cev. Prema informacijama sa nekih foruma vađenje prednjeg kata, drugog kata i pravljenje protočnog zadnjeg lonca moglo da pomogne dobrom remapu čak i za 10KS, ako se umesto Alfinog originalnog filtera za vazduh (pljosnatog) stavi neki sportski (BMC-CDA 70-130, na primer, oko 250€)... Videćemo...
                              Pozdrav. Dušan.
                              Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                              Comment

                              • kristina990
                                Banovan
                                • 13.04.2009
                                • 1066
                                • Srbija

                                #30
                                Re:golf 1.9 td bez katalizatora

                                da li je neko skidao kat na golfu 3 1.9 TD.ovaj moj nema nikakve sonde na katalizatoru,al se bojim povećane potrošnje goriva,zviždanja turbine i manje snage u višim obrtajima.skidati ili ne?(zapravo ja bi radio tako da izvadim jezgro)

                                Comment

                                Working...
                                X