Engine undertray (donja zaštita motora)...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dusan147
    CBC Senator
    • 08.03.2008
    • 287
    • Novi Sad
    • GT 1.9 JTDm 16v

    Engine undertray (donja zaštita motora)...

    Gde može da se kod nas nabavi tzv. engine undertray (tj. donja zaštita motora) za Alfu 147JTD. Originalna (oko £40) je plastična i lako se ošteti, pa često visi i može da kači neravnine na putu. Aluminijumska je bolja, duže traje, ali je oko 130£. Na slikama je plastična i aluminijumska. Izgleda mi da to može da se napravi od ploče aluminijuma. Da li je bolji oblik kao na slici levo ili desno ... Ima li neko neku ideju?
    Na forumima kažu da je bolje da ova zaštita ostane (iako naši majstori tvrde da je njeno postojanje potpuno bez razloga) jer obezbeđuje bolju aerodinamičnost i zaštitu creva/cevi u donjoj zoni motora.
    Pozdrav. Dušan.
    Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.
  • Eon
    Moderator
    • 10.03.2005
    • 4225
    • Beograd-NBG-44
    • Superb 2.0 4x4 DSG

    #2
    Ne diraj fabricku zastitu ili nadji tu aluminijumsku. Deluje skupo, ali se neces mnogo zezati, ako kupujes, a ne pravis!
    Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
    Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

    Comment

    • milosh024
      CBC Veteran
      • 07.08.2006
      • 184
      • Subotica

      #3
      Ja sam na mojoj 145 - ici imao problem sa tim inace narodski se zove shuspleh....pa sam iscimao jednog kolegu koji se bavi limarskim radovima i on mi je rekao da moze da se iskroji od lima, zatim zamaze temeljnom bojom a posle moze i da se tektira....njemu je trebala samo mustra od stare na osnovu koje bi iskrojio i to je to....sumnjam da bi sa sve materijalom i pocnkovanim ili vec nekim mozda i boljim limom bilo vise od 40 evra koliko kosta plasticna...ja sam je na kraju samo nitovao odnosno on mi je iskrpio i dodatno ucvrstio i posle toga nisam imao vecih problema....ima momak ovde na forumu koji je predstavlajo svoju Alfu (Damjan156 cini mi se) koji je rekao da mu je dole odradjena ta zastita od debelog lima, jos dok je auto bio u Svajcarskoj....mozda zamoliti njega da slika kada mu auto bude na kanalu pa da vidimo kako to izgleda........sve u svemu mislim da moze da su uradi kvalitetnije za dosta malo novca......
      Originally posted by Damjan156
      Placena je tacno 6750 EUR,vlasnik je trazio 7000fixno,ali nakon par dana i odlaska kod mog majsotra(koji ju je napljuvao,voli covek Lancu)rekao mi je sta treba da menjam,ipak sam uspeo da spustim(a hvala bogu i bivsi vlasnik je jurio neki plac).Alfa ima i zastitu motora debelu 5mm lima sto se vec pokazalo kao spas od ovih nasih ugladjenih trotoara,dobio sam i set novih zimskih guma sa celicnim felnama i original ratkapnama(sad je na njima),i jos radar detektor pride.Tako da mislim da sam odlicno prosao.Da je bilo placanje do mene dao bih ja 7 soma prvog dana kada sam je video i provozao.Jeste da mi je na servis vec otislo oko 500EUR al ko broji kad je za nju,a jos ce da ode sada za svecice.

      Slazem se za migavce i sajtne da bi legle,moracu i to da potrazim!

      Sto se tice skupa u KG potrudicu se doci,al nista ne obecavam.

      Pozz ljudi!!!

      Comment

      • dusan147
        CBC Senator
        • 08.03.2008
        • 287
        • Novi Sad
        • GT 1.9 JTDm 16v

        #4
        Pa i ja se slažem, milosh024, da ovo nije baš neka vrhunska nauka i nameravam da pravim, a imam i čoveka za to. Jedino mi je mnogo da lim bude debeo 5mm. To je OK za konstrukciju, a ovo je samo zaštita.
        Moja ideja je da se na osnovu plastične "tacne" iskroji metalna (alu lim ili pocinkovani čelični lim ili plastificirani lim), savije gde treba da ima pregibe (vidi sliku), da se izbuši onih nekoliko rupa i da se ofarba i protektira ako treba... Znači: oblik kao kod fabričke plastične "tacne", a materijal čelik ili aluminijum!
        Pozdrav. Dušan.
        Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

        Comment

        • stefan123
          CBC Senator
          • 30.06.2007
          • 272
          • Podgorica

          #5
          Meni toga nema na 156-ci....Problem je sto se plasticne vremenom "rstegnu" i kace svidje i onda ih ljudi maknu....A inace kostaju ~200€....pas zanimljivo parce plastike....Aluminijske (ne lim i cuda...ionako je dovoljno tezine..) su oko 200€ napolje (u DE...)

          Aerodinamicka svojstva (u praxi primjetna, doduse minimalno) ima tek nakon 200km/h sto svakako nije svakodnevna brzina

          Sto se tice zastite...ima smisla, ali ne pada mi napamet da sad pljunem 200€ na komad plastike...
          www.oltretutto-arcg.com - Alfa Romeo Klub Crna Gora
          Alfa Romeo is not simply a car, it's a way of life.

          Comment

          • milosh024
            CBC Veteran
            • 07.08.2006
            • 184
            • Subotica

            #6
            @Dusan
            ja bih se isto odlucio na "kucnu radinost" da u ovom trenutku imam takav problem....slazem se da ne treba da bude jako debeo lim, ali treba voditi racuna da ne bude jako savitljiv "mekan" a ta izdrzljivost cini mi se zavisi od debljijne, ipak taj deo zna da trpi dosta udaraca, obzirom kakvi su nam lepo sredjeni ivicnjaci

            Comment

            • dusan147
              CBC Senator
              • 08.03.2008
              • 287
              • Novi Sad
              • GT 1.9 JTDm 16v

              #7
              U stvari ni lak (zbog rezonancije) ni težak (šta će dodatna masa). Idealno bi bilo da nađemo neki lim od 1mm do 1.5mm presvučen nekim zaštitnim slojem koji uzgred i apsorbuje vibracije... Na ivičnjak prvo naiđe donji deo prednjeg branika :x, pa zatim ta donja "tacna"...
              Pozdrav. Dušan.
              Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

              Comment

              • milosh024
                CBC Veteran
                • 07.08.2006
                • 184
                • Subotica

                #8
                Jedna stvar mi je pala na pamet kad pricamo o limu, prilikom postavljanja istog predlazem da se na obodu "tacne" postavi neka guma ili plasticna traka, jer ako ide lim na metal i olabavi se neki sraf moze da stvara kloparanje odnosno da zveci kao kad se otkaci auspuh......

                Comment

                • Damjan156
                  CBC Senator XXL
                  • 07.01.2008
                  • 568
                  • Beograd

                  #9
                  Ljudi ako stavljate zastitu,stavite od lima!!!I slobodno od 5mm kad vam kazem...
                  Sto je najbolje ne visi kao ona plasticna i spasla me je 1000puta,jer ja ne mogu maltene nigde da se popnem na trotoar bocno a da ne zakacim.
                  Evo pre nedelju dana vozi cale ja do njega,kazem mu pazz...BUM i kada je nabo u rupu pri brzini od 5km/h,nije video jer je asfalt jednostavno upao a posle te rupe SAHT!!! Kad se nisam ubio!!!! Rekoh ode sve u K....!!!
                  I dodjemo kod majstora...lim se malo iskrivio...ostalo netaknuto!!!

                  E sada vi vidite...

                  Inace imam i original zastitu koju cuvam
                  Strauli motorsport
                  Moja Alfa

                  NIŠTA NIJE TVRDOGLAVIJE OD EMOCIJE

                  Comment

                  • dusan147
                    CBC Senator
                    • 08.03.2008
                    • 287
                    • Novi Sad
                    • GT 1.9 JTDm 16v

                    #10
                    Te finese i detalji koje spominje milosh024 (gumene podloške ili traka po celom obimu-kontaktu između "tacne" i donje površine prednjeg branika) su obavezni kada je u pitanju prigušenje vibracija...
                    Sa druge strane (Damjan156) slažem se da je ta "oklopna" varijanta najbolja zaštita, naročito ako je Alfa malo (30mm) spuštena... Međutim, kvadratni metar lima od 5mm ima masu od oko 40kg (manji problem) i za obradu (sečenje, savijanje) zahteva ozbiljnu mašinu (veći problem)... Lim od 1.5mm može lako da se seče i savija i u "domaćoj radinosti", a tada može da se napravi baš ono što se hoće za malo para...
                    Pozdrav. Dušan.
                    Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                    Comment

                    • stefan123
                      CBC Senator
                      • 30.06.2007
                      • 272
                      • Podgorica

                      #11
                      Strasnu masinu zahtjeva..to se zavrsva ocas posla kod svakog normalnog limara...
                      Ja bi isao na aluminijum, malo je skuplje ali bolje, cvrsce a lakse...dodavanje tezine naprijed na prednjoj vuci dje su dizajneri gledali kako ce da ustede par kg a vi olako..nema veze...to je "samo" 50kg
                      www.oltretutto-arcg.com - Alfa Romeo Klub Crna Gora
                      Alfa Romeo is not simply a car, it's a way of life.

                      Comment

                      • milosh024
                        CBC Veteran
                        • 07.08.2006
                        • 184
                        • Subotica

                        #12
                        Pa evo kaze Dusan, ako je 5mm lim tezak 40 kg odnosno shuspleh od njega, onda je 1,5 mm puno, puno laksi, a bolji je od plastike(bar mislim)....a mislim takodje da se 10-15 kg ne oseti...mozda gresim, stvarno ne znam, samo znam da sam ja moj plasticni shuspleh stalno nesto kachio, dok ga momak nije iznitovao skroz i pricvrstio da stoji vislje.....

                        Comment

                        • ZEPELINBG
                          CBC Veteran
                          • 06.04.2008
                          • 133
                          • BEOGRAD

                          #13
                          slažem se da verovatno nije problem da se šuspleh napravi kod limara,i poznato je da je to deo na "udarnom" mestu,tako da imam predlog,da ko prvi odavde sazna,ili dogovori sa nekim limarom,nek javi,pa da se skupimo i napravimo više komada......... i za 156 i za 147
                          SOMETIMES IS GOOD TO BE BAD

                          Comment

                          • Coha_V6 turbo
                            CBC Senator
                            • 04.06.2007
                            • 217
                            • Zemun

                            #14
                            I ja sam za Akciju. Malo po malo i kod mene se plastika dole raz*ebala, pa gledam šta sad... novo-polovno; plastika-lim...

                            Comment

                            • ZEPELINBG
                              CBC Veteran
                              • 06.04.2008
                              • 133
                              • BEOGRAD

                              #15
                              videću ja nešto po Zemunu.(možemo zajedno Coha )...pa ko prvi ima neki predlog..neka javi
                              SOMETIMES IS GOOD TO BE BAD

                              Comment

                              Working...
                              X