Nubira - dihtung glave

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RANK
    CBC Senator XXL
    • 28.02.2007
    • 1635
    • Beograd
    • FIAT MAREA WEEKEND 1

    Nubira - dihtung glave

    Elem, prekjuce, nakon malo ostrije voznje, parkiram pred zgradom i primetim da radi nemirno na leru ... i dimi vise nego sto je normalno.
    Skinem kabl sa cetvrtog cilindra, nema promene. Svecica, kabl, plinska dizna, benzinska dizna...kakav optimista, nista od svega toga. Interesantno sto auto sasvim normalno vuce, ubrzava, jedino sto dimi. Hmmm?! WTF?!
    nakon probe druge svecice i kabla, zavirim u cilindar kroz rupu za svecicu i imam sta da vidim, talasi, a nisam na moru
    Jebiga, pomislim, dihtung glave ili pukla glava, do qrca. Racunam, prebacicu ga u servis, prodacu bubreg dok rade i platicu, neka prenoci, pa ujutro. Medjutim...
    Kad se ohladio, pogledam pod haubu, u boci ni kapi tecnosti, cilindar pun. Dakle slepanje do servisa, hmmmmm. Okrenem servis koji mi je do sada odrzavao auto, problem sa terminima, drugi isto, okrenem nekog lika po preporuci, on slavi u petak, pa se sad sprema, "ali ako odgovara, javite se sledece nedelje pa cemo nesto dogovoriti". Da, naravno, a do tada jos jednu takvu intervenciju da dam taksistima.

    A onda .

    Zovnem matorog (bio je na slikama u temi oko samostalna ugradnje sekventa), on dodje i danas na parkingu rastavimo sve i glava dodje na moj radni sto. Dihtung je popustio tamo gde je najmanja sirina, izmedju cetvroh cilindra i kanala za rashladnu tecnost.

    A sad pitanja za strucnije od mene.

    1. Da li da je obradjujem, posto nije pregrevana, nije kriva, nema ostecenja.

    2.Pre godinu i po je obradjena, ali je montiran sumnjiv dihtung i nisu menjani srafovi. Mogu li stari srafovi biti uzrok problema? Napominjem da je intervencija uradjena u kvalitetnom servisu, tako da se rad ne dovodi u pitanje. Delove sam sam nabavljao.

    3.Imam nedoumicu oko zatezanja. 25Nm +90 +90 +90deg. Moment kljuc koji imam je od 28-160Nm, ali i na 28Nm mora manijacki da se potegne da bi skljocnuo. Da li je to normalno, ne bih njime da zatezem glavu ako nije.

    4.Hidro-podizaci su se culi kad je hladno, nekad i minut posle jutarnjeg starta. Mogu li se cistiti i ima li to smisla pokusavati?

    Bice i slika kad bude zivaca.
    "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"
  • Gavra
    CBC Senator XXL
    • 06.03.2008
    • 2031
    • Beograd

    #2
    Da li da je obradjujem, posto nije pregrevana, nije kriva, nema ostecenja.
    Obavezno odnesi na kontrolu,verovatno ce je samo "liznuti" 0.05mm ali mora da se prekontrolise.
    ali je montiran sumnjiv dihtung i nisu menjani srafovi. Mogu li stari srafovi biti uzrok problema?
    Kupi po mogucstvu Victor reinz dihtung i srafove,i to ce trajati oko 150k km.

    Imam nedoumicu oko zatezanja. 25Nm +90 +90 +90deg. Moment kljuc koji imam je od 28-160Nm, ali i na 28Nm mora manijacki da se potegne da bi skljocnuo. Da li je to normalno, ne bih njime da zatezem glavu ako nije.
    Nije normalno,28Nm treba da skljocne kada vuces sa 1 prstom,nadji kvalitetniji kljuc.
    Poslednji nek ugasi svetlo

    Comment

    • Goran
      Moderator
      • 06.10.2004
      • 535
      • Vrbas

      #3
      Re: Nubira - dihtung glave

      Glavu barem poravnaj, sto se tice ventila,vodjica, semeringa ventila opciono. Pre bi rekao da je los dihtung al ajd, stafovi ne bi trebali da prelaze 15 evra (skoro sam gledao za opela su ispod 1000 dinara) tako da ih zameni. 25Nm je prilicno "lagana" sila pritezanja tako da bolje nadji neki kljuc u koji si siguran da je ispravan. Hidropodizace mozes da cistis, (BOOSTov recept provereno radi) Lepo ih rastavis pa malo brckanja u nafti/benzinu (ako su bas jako prljavi) onda "odmascivac kocnica" i pranje (uzmi odma 2 spreja da ne bi pred kraj trcao po drugi). Kod sklapanja ih probrckas u cistom ulju.
      Originally posted by Dora
      Banovao me Goran
      Ako ne mozes da im objasnis, zbuni ih!

      Comment

      • RANK
        CBC Senator XXL
        • 28.02.2007
        • 1635
        • Beograd
        • FIAT MAREA WEEKEND 1

        #4
        Viktor rajnc dihtung i srafovi su stigli jos jutros, tu nema kockanja, ali mi je problem kljuc.

        Sto se podizaca tice, ne vidim nacin da ih rasklopim ... a rado bih ih ocistio, kad su vec napolju.
        "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

        Comment

        • dieselman
          CBC Senator XXL
          • 14.11.2005
          • 833
          • tt

          #5
          ..tih 25 Nm je i stavljeno da ti ne bi trebao moment kljuc...to je taman toliko dok ih privuces bez sile,posle idi sa uglovima...malo ko ima pouzdan moment kljuc,zato se sve vise ide na ugaono zatezanje...

          Comment

          • RANK
            CBC Senator XXL
            • 28.02.2007
            • 1635
            • Beograd
            • FIAT MAREA WEEKEND 1

            #6
            e vidis, tako sam i ja mislio, jer 270deg ukupno je skoro ceo krug. znaci da zategnem postepeno na osecaj pre ugaonog zatezanja. mozes li da mi malo preciznije objasnis sta znaci bez sile.
            "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

            Comment

            • djukic
              CBC Senator XXL
              • 27.03.2005
              • 2526
              • Beograd

              #7
              25NM ti je priblizno sila od 2.5kg. Ili ti uzmi 2.5kg krompira i vidi koja ti sila treba da to podignes. U sustini ravnomerno dotegni sve srafove priblizno istom silom i onda nastavi na ugao.

              P.S. kad radis sklapanje? Mozda mogu da iskopam moj moment kljuc pa da ti pozajmim...
              https://t.me/pump_upp

              Comment

              • RANK
                CBC Senator XXL
                • 28.02.2007
                • 1635
                • Beograd
                • FIAT MAREA WEEKEND 1

                #8
                Znam da je to 2.5kg na udaljenosti 1m, ali znas kad kupis nesto novo, ne pada ti na pamet da je neispravno pa pocnes da sumnjas u sebe. srecom, testirao sam kljuc pri odvijanju glave i na srafovima tockova a ne na glavi. srecom.
                Uglavnom, sutra pre podne zatezem. Kljuc sam rezervisao, ali ako si raspolozen, performans je na tashu. Ulaz besplatan. :-)
                "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                Comment

                • Probisvet
                  CBC Senator XXL
                  • 07.06.2005
                  • 423
                  • FRANCUSKA

                  #9
                  Izgleda RANK da im je to mana, isto se desilo i kod mene na mojoj Nubiri ista je kao tvoja sa istim motorom i isti problem sam imao. Prvi cilindar i komora za vodu tako je bila pukotina tanka kao vlas kose. Pa posto nisam pregrevao motor po meni nisam je nosio ni na obradu. Proverio sam dali je ravna i lepo ocistio i odmastio pa kupio dihtung i namestio sa novim vijcima zategao 25Nm pa tri puta po 90° i gotovo. Evo vec prva godina sa njom sam isao na odmor i bogme cepao je bez milosti. Radi ko vekerica
                  Evo gde sam i postavio topic
                  http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... torder=asc

                  Ja sam podizace skinuo i odmastio pa ponovo dobro nauljio i vratio ih na mesto.

                  Comment

                  • Goran
                    Moderator
                    • 06.10.2004
                    • 535
                    • Vrbas

                    #10
                    Originally posted by RANK
                    Sto se podizaca tice, ne vidim nacin da ih rasklopim ... a rado bih ih ocistio, kad su vec napolju.
                    Ne znam kako izgledaju potiskivaci od Nubire (slika bi pomogla). U svakom slucaju sprej i naprskaj dobro u rupe koz koje protice ulje kroz potiskivac. Nije 100% cisto ali znaci nesto
                    Originally posted by Dora
                    Banovao me Goran
                    Ako ne mozes da im objasnis, zbuni ih!

                    Comment

                    • RANK
                      CBC Senator XXL
                      • 28.02.2007
                      • 1635
                      • Beograd
                      • FIAT MAREA WEEKEND 1

                      #11
                      drugaciji su nego na sohc motoru, izgledaju kao poklopac za flasu votke (ili vinjaka :-) ), bregasta ih direktno potiskuje, a rupica za ulje je slobodna kad nisu pritisnuti. unutrasnja strana pritiska stablo ventila. ocisticu ih karb sprejem ujutro, vec sam ocistio 3, cudo je sta izlazi iz njih. zatim cu ih naliti uljem i staviti u glavu, ne moze da skodi. glavu necu nositi na obradu, pa sta bude.
                      "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                      Comment

                      • JAPANX
                        CBC Senator XXL
                        • 10.08.2006
                        • 2159
                        • Beograd

                        #12
                        bolje obradi glavu... nije puno a mnogo ce znaciti zbog prijanjanja novog dihtunga

                        i naravno obavezno dotezanje glave na 1000 km

                        znaci popustanje za 90 stepeni i zatezanje na najveci moment iz prethodnog zatezanja

                        Comment

                        • RANK
                          CBC Senator XXL
                          • 28.02.2007
                          • 1635
                          • Beograd
                          • FIAT MAREA WEEKEND 1

                          #13
                          da ponovo vadim bregaste zbog dotezanja? nema sanse. i u radionickom uputstvu, i u uputstvu od dihtunga je navedeno da se ne doteze. probacu kako je fabricka preporuka pa sta bude. mislim da su tty srafovi i da dotezanje nije ni predvidjeno ni pozeljno.
                          "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                          Comment

                          • JAPANX
                            CBC Senator XXL
                            • 10.08.2006
                            • 2159
                            • Beograd

                            #14
                            ok, ja samo kazem kakva je praksa sa svim dihtunzima...

                            Comment

                            • djukic
                              CBC Senator XXL
                              • 27.03.2005
                              • 2526
                              • Beograd

                              #15
                              Znam da nije isti auto, znam da nije dizel ali:

                              http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... ight=pasat

                              Dobro pogledaj blok, dobro ocisti sve s bloka (zaptivna povrsina) i naravno ako ti nije presa da ga sklopis dobro proveri glavu (zaptivnu povrsinu).
                              https://t.me/pump_upp

                              Comment

                              Working...
                              X