Mazda 121 DB ('91-'95) motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vocko
    CBC Senator XXL
    • 25.04.2005
    • 4556
    • nBGd

    Mazda 121 DB ('91-'95) motor

    Da li neko moze da me uputi gde mogu da nadjem vise informacija o motoru koji se ugradjivao u doticni model automobila i sa kojim, jacim motorom, bi on mogao da se zameni.

    Sve sto sam ja uspeo da nadjem jesu osnovne informacije iz prospekta.

    Hvala.

    p.s. Da ne otvaram novu temu - da li neko zna koje sve delove ovaj model deli sa drugim modelima (mazda 121 >96 je isto sto i ford fiesta to godiste) ? Najbitniji su mi amortizeri, posto trazim skracene (opruge sam nasao), a za ovaj model ih nema.
  • dfast
    CBC Senator XXL
    • 26.05.2005
    • 1302
    • Hoofddorp NL /Bgd

    #2
    U Mazdu je isla citava gama motora od 1.1 do 1.8 doduse mislim i na 323, a sad koliko su kompatibilni tj da li svi imaju isto zvono menjaca treba proveriti.
    Mozda ti je jednostavnije da taj motor ako 1.3 je malo nasviras, ako je vec zreo za zamenu tj remont nego da ubacujes nesto drugo. Sto se tice amortizera ako si imao u vidu spustanje auta moses slobodno da ostavis stare amortizere, njihov "radni" hod ce se smanjiti, bice ti nizi i stabilniji, jedino kad ga budes dizao na dizalicu nece imati onaj kratki hod dizanja.
    Sve zavisi za sta spremas auto.

    Comment

    • dfast
      CBC Senator XXL
      • 26.05.2005
      • 1302
      • Hoofddorp NL /Bgd

      #3
      Evo malopre nesto gledam bilstein-ov katalog, i imaju dva tipa amortizera za tvoj auto, za motor 1,3 od 53 i 72 hp. Stavis ove jace i nema brige, sa bilsteinom.

      Comment

      • Vocko
        CBC Senator XXL
        • 25.04.2005
        • 4556
        • nBGd

        #4
        Na netu sam procitao, da ako stavljam skracene opruge, da bih onda trebao i da stavim skracene amortizere kako ne bi doslo do nestabilnosti pri voznji.
        Sto je totalno suprotno od onoga sto si mi ti napisao?!

        Da li mozes da mi das oznaku amortizera iz Bilstein-ovog kataloga, posto ja nisam uspeo da nadjem, u njihovom katalogu, amortizere za ovaj model Mazde 1.3 (72ks) ('91-'95), vec imaju samo >'96.

        Motor bih stavio neki jaci, jer koliko sam video na netu, na ovom motoru (72ks) nije moguce uraditi chip tuning. Nasao sam ovo i ovo na eBay-u, ali nesto sumanjam u to sto pise (ako ne znas nemacki mozes da preko babelfish-a da prevedes). A koliko sam provalio to je jedan obican otpornik koji vara kompjuter da je radna temperatura motora manja, sto, predpostavljam, dovodi do (mnogo) vece potrosnje, a to bas i nije kvalitetno resenje.
        E da nasao sam i ovo, u principu je isto kao i ova dva gore, ali ima i potenciometar za "kontrolu".

        Ideja sa promenom motora mi je pala napamet, jer sam video da za Ford Festiva-u odgovara dosta motora od Mazde, neki bi cak i radili i sa Festiva-inim agregatima u zavisnosti od godista, a i skoro sam video u oglasima da se prodaje motor od Mazde 323.

        Auto spremam za sebe Hocu da spolja malo podseca na WRC automobile, a ne bih da mu performanse ne budu makar malo poboljsane (ako ostane ovaj motor cilj mi je 90+ks).
        Jos uvek nisam u posedstvu doticnog automobila, ali volim da se o svemu raspitam unapred kako bih isplanirao i nabavio sve potrebne delove, naravno i odvojio dovoljnu kolicinu novca, kako bih mogao odmah da krenem da radim na njemu kada ga nabavim.
        Za sada sam obezbedio garazu, gde ce auto moci da bude svo vreme dok radim na njemu, i nadam se dovoljno alata za sve sto zelim da uradim.

        Hvala ti na odgovoru i izvini sto se ranije nisam javljao, ali jednostavno nisam stizao.

        Comment

        • dfast
          CBC Senator XXL
          • 26.05.2005
          • 1302
          • Hoofddorp NL /Bgd

          #5
          Najbolje je kad su opruge uparene sa amortizerima, to stoji, ali ih treba naci, i takvi setovi su obicno prilicno skupi. Sve zavisi koliko su te opruge krace, ako je to oko par centimetara onda to nije toliko strasno, zato sam te i pitao za sta spremas auto. Sto se tice stabilnosti problem je ako su krace opruge dosta tvrdje a amortizeri previse mekani, onda je disbalnas bas veliki i ti amortizeri ne drze kako treba. Sve zavisi od slucaja do slucaja, tj od seta do seta.

          evo edrese kataloga:http://katalog.bilstein.de/
          postoje dva modela, bez i sa Abs-a, 000497 i 000501

          Zamisao je dobra, mali i lagani autic u koga bi bilo dobra ako moze da cucne onaj 1.8 16v iz 323 sa 103ks, ali tad bi trebalo dobro da poradis na vesanju i kocnicama.

          Comment

          • Vocko
            CBC Senator XXL
            • 25.04.2005
            • 4556
            • nBGd

            #6
            Nasao sam Apex opruge koje spustaju auto za 35mm - ove.
            Da li bi mi onda trebali i drugi amortizeri ?

            Za Mazdu 121 >'96 komplet amortizera i opruga je ~400e preko bare, sto je podnosljivo ako se zauzvrat dobije stabilan auto (cuva zivot koji nema cenu, zar ne?).

            Ja sam razmisljao da stavim 1.6 16v (98ks) iz 323F, pa jos da ga doradim, samo jos uvek trazim info da li je kompatabilan sa 121.
            Zao mi je sto kod nas nema modela 1.5 16v DOHC (88ks) koji se standardno ugradjivao u ovaj model od '94, ali je on izgleda bio samo za usa, japansko i australijsko trziste, posto ga u evropi nisam vidjao.

            Posto si spomenuo radove na vesanju i kocnicama u slucaju ugradnje jaceg motora. Sta bi trebalo da se odradi ? (Jos uvek imam dosta toga da naucim o automobilima)

            Takodje sam cuo da se zadnji dobosi mogu zameniti diskovima. Koliko je to mukotrpan posao i da li je vredno para, truda i vremena koje bi se u to ulozilo ?

            Comment

            • dfast
              CBC Senator XXL
              • 26.05.2005
              • 1302
              • Hoofddorp NL /Bgd

              #7
              Na ove opruge bi mogli standardni amortizeri, medjutim posto imas u planu i jaci/tezi motor, i druge prepravke onda je bolje da uzmes komplet set sa kracim amortizarima.

              Ne znam kako izgleda trap na toj Mazdi, ali po standardu se stavlja jaci stabilizator i ojacani nosaci dal su spone ili gumice sa nosacima ne znam, ojacana ramena, (trebalo bi pogledati kako izgleda trap u AutoDati koju nemam). Za kocnice idu jaca kociona klesta, sa boljim/duplim diskovima, bolje kocione plocice. Sve ovo verovatno ima da se nadje i kupi u setovima ali je mozda bolje videti (na sajtovima koji prodaju delove) sta od ovih delova pasuje sa jacih modela, ili mozda uzeti nekog stranca sa koga bi uzeo i motor, i sve ostalo, pa to prepakovati. Za ugradnju zadnjih diskova, moguce ali trazi prepravku, gde se montira glavcina za disk kao i nosac kocionih klesta, ali posao vredi. Odabrao si specifican model za tunig, malo nepopularan za nase podneblje jer ljudi obicno uzimaju Evropske modele, jer lakse dolaze do delova i potrebnih informacija. Ali uz dobru motivaciju i entuzijazam koji imas sve se moze samo treba vremena, a najbolje je polagano ali efikasno.

              Comment

              Working...
              X