Problemi sa Mazdom 626

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cameleon
    CBC Senator XXL
    • 30.01.2008
    • 315
    • Obrenovac

    Problemi sa Mazdom 626

    Pozdrav svima, ispred svega! Kupio sam Mazdu 626 2.0 91. sa karburatorom koja je radila perfektno mesec dana. Elem, sada pocinju pravi problemi. Jutros je u maloj gradskoj voznji ispraznila akomulator, u koji sam ja inace sumnjao, jer je neki "no name" sa kojim je auto inace imao tezi start.Momentalno odem i kupim Bosch S4 od 60 A/h,upali kao "mina", malo se ponadam da sam resio problem, dodjem kuci, auto ne moze da zavergla. Dopunim akomulator, promenim kleme, poprskam kontakte, kontakt bravu, stavim nove Bosch svecice, upalim auto, sve OK. Malo se provozam, dodjem kuci, ostavim malo da radi, posle 15 min. pocinju da mi se cuju podizaci ili ventili, "bem li ga", upali se lampica ulja i sagorelo ulje pocne da se oseca, ugasim auto, probam opet da ga upalim, ne moze da zavergla. S obzirom da sam od nedavno na ovom forumu i u dosta slucajeva sam procitao dosta korisnih stvari i primetio da ovde ima ozbiljnijih poznavaoca, "respect", zanima me vase misljenje, dok se stvar ne prepusti nekom od majstora.
  • Antoaster
    CBC Senator XXL
    • 07.12.2007
    • 343
    • Beograd, Voždovac

    #2
    Ovde ima dva momenta, prvo da li puni akumulator a drugo to sto se osecao miris sagorelog ulja a on nece ni da zavergla je simptomaticno, mislim moze da bude od struje a moze da bude nedo Bog od zaribavnja motora. Mislim moras dati jo podataka, jel gorela lampica alternatora, kakvo je ulje, neka mala analiza da li je struja ispravna.

    Comment

    • cameleon
      CBC Senator XXL
      • 30.01.2008
      • 315
      • Obrenovac

      #3
      Lampica alternatora nije gorela, u struju nisam siguran, ali ulje i nije toliko garavo, malo tamniji dim iz auspuha je bio na leru, predhodno cadjave svecice.

      Comment

      • Antoaster
        CBC Senator XXL
        • 07.12.2007
        • 343
        • Beograd, Voždovac

        #4
        A jel si siguran da si stavio svecice koje treba? Ako nisu one odgovarajuce to moze da napravi haos.

        Comment

        • cameleon
          CBC Senator XXL
          • 30.01.2008
          • 315
          • Obrenovac

          #5
          Stavljene su Bosch-ove specijalno za ovaj tip Mazde.

          Comment

          • cameleon
            CBC Senator XXL
            • 30.01.2008
            • 315
            • Obrenovac

            #6
            Hm..., novo saznanje! Auto upali kada je hladan uz usporenije verglanje, cim nabije temperaturu i uz ponovan pokusaj paljenja, ne moze da zavergla, a kada se ostavi duze da radi pocinje paljenje lampice ulja i miris ulja, dok radi hladan, sve OK.

            Comment

            • nemanya
              CBC Veteran
              • 29.03.2008
              • 199
              • Beograd

              #7
              Jel auto trosi ulje? Na kojoj je kilometrazi menjano i kako sad izgleda? jel suvise tamno za tu kilometrazu?

              Miris ulja je simptomatican...mozda uljna pumpa ne radi kako treba,pa se delovi pregrevaju

              Iznenadno praznjenje akumulatora ocigledno navodi da punjenje nije dobro,ali opet ne mora da znaci,mozda se motor i delovi pregreju jer nisu dobro podmazivani pa dok se ne ohlade auto tesko moze da zavergla?

              Kako on vergla sa novim akumulatorom? Jel teze ili usporenije nego sto je normalno? Ako je to,onda je tebi motor vec ostecen zbog loseg podmazivanja...
              "..da ima karburator,ja bih znao da ga ... produvam. Al' ova elektrika,sve neke dizne i koješta..ki da teraš šporet.."

              Comment

              • cameleon
                CBC Senator XXL
                • 30.01.2008
                • 315
                • Obrenovac

                #8
                Menjano na 10000,sipano mineralno, sto mi i nije u redu za tu starost auta, za predjenu kilometrazu i nije toliko crno, a trosio do 0,5l na 10000. I ja sumnjam na uljnu! Dobro je zaverglao u prvom startu sa novim akumulatorom, ali kasnije...usporenije, kad se zagreje teze i teze, do momenta da ne moze uopste da zavergla

                Comment

                • dranix
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 3079
                  • Antwerpen/Belgium
                  • Saab 9-3

                  #9
                  Isperi motor uljem za ispiranje u radionickim uslovima ili kod kuce pa ga izbaci.
                  Sipaj neko jevtino ulje (pisano skoro na forumu koje). Vozi jos 1000 km sa tim uljem. Posle zameni filter ulja i stavi neko bolje ulje a najmanje da je polusinteticko. Nikako gusce od 10w40.
                  Ako pumpa je radi dobro mora da se pali lampica za pritisak ulja a tako ni slucajno ne sme da se vozi.
                  Uljna pumpa se ponekad i cuje ako nije kako treba.

                  evo ti deo jednog citata pa i ti upotrebi tako neko jevtino ulje

                  sipao sam lukoil STANDART u motor koji je bio pun koksa da s njim predjem par 100 kilometara i sipam ispirol da bi isprao motor...

                  ono sto me je jako zacudilo je sto sam posle 100km skinuo cep i primetio da je ulje odralo pa recimo 50% koksa sa internala, i lepo se ponasa...


                  Kod tebe je situacija kriticnija pa trebas PRVO ODMAH da isperes motor uljem za ispiranje pa sta mu bog da. Problem je veoma opasan po lezajeve tako da niko zivi sada ne zna u kakvom su oni stanju.
                  Nisi nam rekao koliko je taj motor mogao aproksimativno da predje do sada. S obzirom na godiste, dosta, ali ko zna....
                  Ipak je on pun koksa po meni i to zato sto ljudi sipaju svasta jevtino racunajuci da je to star motor. To je japanski motor pa da ne mesamo slucajno sa nekim drugim.

                  NEMOJ NIKADA VOZITI AUTO SA UPALJENOM LAMPICOM ZA PRITISAK ULJA
                  Sve sto radis radi u kontrolisanim uslovima da stacionarno radi motor pod ubrzanim lerom a ako ne pali lampicu sa povremenim turiranjem ali ne preko 4000 rpm dok se to ne sredi malo. Ne stedi gorivo jer motor MORA da radi odredjeno vreme sa uljem za ispiranje a to je najmanje 15 minuta od momenta kad se ugreje motor a to je trenutak kad ukljuci ventilator. Pusti ga i pola sata neka tako radi da sto vise rastvori koks ako je to moguce i ako nije suvise kasno jer ti sada nazalost ne znas sta je radio predhodni vlasnik.

                  Comment

                  • nemanya
                    CBC Veteran
                    • 29.03.2008
                    • 199
                    • Beograd

                    #10
                    Mozda i to da pokusas...to mozes i sam da uradis (ako umes da promenis ulje)...naspi tecnost za ispiranje motora,pusti motor da radi minut-dva na leru,ispusti ulje i naspi novo ulje..to je karaca varijanta...duza je sa ovim uljem sto kaze dranix
                    Uglavnom da bi bio siguran da si bar koliko toliko isprao uljne kanale,ucini nesto od navedenog.

                    Pusti auto malo da se ohladi,pa ga zaverglaj sa akumulatorom koji je full napunjen.
                    Ako ti i nakon toga upali lampicu za nizak pritisak ulja,i nece da zavergla kada se zagreje (a akumulator je pun) tebi je najverovatnije uljna otisla Bogu na istinu, a i motor je pod znakom pitanja.

                    Ako ti u toku sveg ovog rada bude palio konstantno lampicu za pritisak ulja u leru,nemoj mnogo da ekperimentises,jer ti je auto verovatno zreo za (skup i bolan) serivis,pa mu nemoj praviti vise stete nego koristi.
                    "..da ima karburator,ja bih znao da ga ... produvam. Al' ova elektrika,sve neke dizne i koješta..ki da teraš šporet.."

                    Comment

                    • dranix
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 3079
                      • Antwerpen/Belgium
                      • Saab 9-3

                      #11
                      Pa ne bi rekao da to treba da traje minut-dva.
                      Ako sipa "engine flush" u staro ulje to je onda bar 15 minuta rada da bi se koliko-toliko isprao.
                      Bitno je da se kontrolise u toku pranja da ulje MORA da menja boju prema tamnijoj.
                      Uzrok ovakvog ponasanja moze takodje biti i RAZREDJENO ULJE iz bilo kog razloga.
                      Najcesce benzinom, naravno.
                      Da li ulje mirise na benzin?
                      U principu ovo je sve posao za majstora ali eto nagadjamo ovako sta bi sve moglo biti.
                      Ne bi preporucio igranje cak ni sa tako starim motorom. U tom slucaju je lakse baciti ceo auto na otpad odmah i prebrinuti sve brige.
                      Problem je VEOMA ozbiljan i par sati rada sa takvim stanjem moze dovesti do velike stete ako se to vec nije i desilo.
                      Ko je zadnji sipao ulje, kada, koje ulje, i koji filter?
                      Ovakve stvari se ne desavaju odjednom tek tako i to je najvise sumnjivo.
                      Ja bi jos sacuvao taj uljni filter pa kad se dobro ocedi presekao bi ga pazljivo da vidim sta je u njemu. Ako ima metalinih opiljaka onda.....
                      Tvoja istorija u vezi tog auta je suvise kratka da bi bilo sta pouzdano mogao da znas sta se eventualno desavalo pre nego sto si ga kupio.

                      Comment

                      • cameleon
                        CBC Senator XXL
                        • 30.01.2008
                        • 315
                        • Obrenovac

                        #12
                        Nisi nam rekao koliko je taj motor mogao aproksimativno da predje do sada. S obzirom na godiste, dosta, ali ko zna....

                        Mazda 626, Geneks varijanta, s obzirom da je vozena ovde nije mogla mnogo da predje, pise joj 217.000, ali je zato odrzavanje bilo "bogom dusu", verovatno.


                        Ko je zadnji sipao ulje, kada, koje ulje, i koji filter?


                        Ulje sipao "gospodin bivsi vlasnik", Optima Long Life, mineralno, pre osam hiljada, sramota! Ne verujem ni da mu je fiter boljeg kvaliteta!


                        Pokusacu sve navedeno, pa cemo videti, "ce da bude" !!!

                        Jos nesto, lampica za ulje je sijala na leru, a pri dodavanju gasa se gasila. Jako je zanimljivo sto je motor imao izuzetno tih i stalozen rad, odlicno primao gas, dobro vukao..., nije "silovan" od paljenja lampice.

                        Comment

                        • JAPANX
                          CBC Senator XXL
                          • 10.08.2006
                          • 2159
                          • Beograd

                          #13
                          Menjaj ulje pod hitno a mislim da je najveci razlog za paljenje lampice na leru nizak pritisak zbog nekompatibilnosti filtera za ulje koji neki chobani stave od lade ili tristaca i tako misle da su ustedeli !!!

                          Isperi motor, dobro ga ocedi i sipaj polusintetiku 10w40 od nekog kvalitetnijeg proizvodjaca...naravno, obavezno menjaj i filter za ulje koji je 400 dinara... sledeci interval zamene smanji, znaci menjaj ulje i filter na sledecih 5000 i to bi trebalo da bude ok

                          Vrlo retko, skoro nikada ne crkava pumpa za ulje na tom autu ali ne bi bilo lose da se skine karter i opere kao i "mikrofon" uljne pumpe koji je pokupio ko zna sta...

                          Ta mazda ima boljku da joj, zbog loseg ulja ili podmazivanja, crknu hidropodizaci tako da obrati paznju na specificno kliktanje koje dolazi iz prostora gde lezi bregasta...

                          Comment

                          • Delkan
                            CBC Senator XXL
                            • 14.06.2005
                            • 829
                            • 60 km From BG,West

                            #14
                            Originally posted by cameleon
                            Ulje sipao "gospodin bivsi vlasnik", Optima Long Life, mineralno, pre osam hiljada, sramota! Ne verujem ni da mu je fiter boljeg kvaliteta!


                            Pokusacu sve navedeno, pa cemo videti, "ce da bude" !!!

                            Jos nesto, lampica za ulje je sijala na leru, a pri dodavanju gasa se gasila.
                            Verovatno je i bivsem vlasniku palila lampicu,pa je nasuo guscu optimu da to sakrije.Nadam se da gresim,ali lici na lezajeve radilice...

                            Comment

                            • cameleon
                              CBC Senator XXL
                              • 30.01.2008
                              • 315
                              • Obrenovac

                              #15
                              O.K. , cim uradim nesto od ovog, javljam sta se desava!

                              Comment

                              Working...
                              X