NA ili Turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vocko
    CBC Senator XXL
    • 25.04.2005
    • 4556
    • nBGd

    NA ili Turbo

    Ajmo malo da teoretisemo

    Imamo auto marke M(azda) sa XY (1.5 npr) motorom iz kojeg se na jako tezak nacin moze iscediti jos performansi, a mi ih zelimo jos

    Resenje je ubacivanje 1.8 I4 motora, posto bi sama priprema za ubacivanje v6 motora kostala vise nego sto to neki "normalan" budzet dozvoljava (pozdrav za mikija ). Naravno racunamo da je pre toga kompletan trap sredjen bolje reci utegnut, da su kocnice pojacane (stavljene od 1.8 NA, barem, napred i pozadi) i da je nabavljena druga, jaca, pumpa za gorivo.

    1.8 motor, u nasem slucaju, iako postoji vise inkarnacija istog, moze biti NA (naturaly aspired - atmosferac) od ~140ks ili Turbo od ~180ks.
    Za oba motora je potrebno uraditi osvezenje i predihtovati ih, iako su u pitanju, relativno, isti motori, ova akcija bi trebala da bude nesto skuplja za T motor, koji je vec startno, skoro, duplo skuplji. Za oba je potrebno promeniti auspuh, stim sto je za T opet to nesto skuplje.

    U slucaju NA motora na raspolaganju imamo ~140ks, koje je moguce povecati do ~150ks, mozda malo preko, bez vecih zahvata. Sve preko toga bi kostalo poprilicno, jer se svodi na stavljanja klipova sa vecom kompresijom, spustanje glave, upustanja ventila...
    Takodje u ovom slucaju ne moramo da menjamo menjac, cak stavise sa postojecim menjacem bismo imali bolje ubrzanje do 100 od klasicnog 1.8, a da pritom maximalna brzina tj brzina koju razvijamo na autoputu ne bi bila ugrozena (pri istim obrtajima bismo isli 120kmh na autoputu)

    Turbo startno kosta vise, kao i njegovo osvezenje, a i za njega je potreban menjac od 1.8, jer bi ga 1.5 brzo "izvrteo" (prebrzo bi dolazio do maksimalnih obrtaja). Za njega je potrebno prepraviti prednji deo kako bi mogli da ugostimo, bolje receno, da smestimo IC (intercooler), a da bismo povezali IC sa motorom potrebne su cevi (opet dodatan trosak).
    Sa ovim i jos par prepravki (koje ne izskuju dodatna sredstva), trebao bi da izbacuje izmedju 190-200ks, startno. S' tim sto nemate ogranicenja za poboljsanje performansi i izvlacenje jos konja.

    Za koju opciju biste se vi odlucili i zasto ?
    Ako sam nesto propustio slobodno dodajte


    p.s. nemojmo sada one fore prodas svoj i kupis jaci umesto da budzis, to nije zanimljivo
  • JNC
    CBC Senator XXL
    • 19.12.2006
    • 1332
    • Beograd

    #2
    Ja bi pre turbo, razlozi su ocigledni iz tvog posta vec, znaci sa NA si ogranicen na tih 150 ks da kazemo i to je to, za sve ostalo treba bas dosta para, tako da u tom slucaju mislim da i ne bi ispalo nista jeftinije od turba, a turbo opet ima mogucnost (kad se odradi sve sto treba za ugradnju istog) da se lako podigne na vecu snagu bez neke intervencije extra, bas zbog pocetnog veceg ulaganja.
    A i turbo daje onaj osecaj kicka u voznji koji je .
    Naravno NA je svakako bolji za svakodnevnu voznju i laksi za odrzavanje, pogotovo gradska voznja bas ne prija turbu, kreni, stani, pali, gasi to za turbinu nije dobro.

    A i znam da bi ti dosailo tih 140ks brzo, pa bi onda kukao za turbom

    Comment

    • 323f
      CBC Član
      • 11.08.2006
      • 53

      #3
      323f

      UVEK TURBO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Pazi ovako, ti ako hoces nesto da uradis na kolima da valja, moras da platis!!
      Svi mi koji sredjujemo nesto na kolima gledamo da za sto manje para nadjemo stvarcice koje daju sto vece performanse!!!!

      E sad sto se tice turbo motora, u startu imas 20-30ks vise na motoru iste kubikaze, bez ikakvog cackanja.... + das oko 300e za chip i dobijes jos nekih 20ks... daj da stavimo na papir koliko ce da te kosta 20ks na atmosvercu???!!!

      Tako da taj turbo koji ubacujemo i koji u startu vise kosta posle manje kosta da se "nasvira".... i jos jedna jako bitna stvar u celoj prici je da kad bi ubacio turbo motor od nekih 170ks snage i to fabricke, 100% je sigurno da se ne bi zadrzao na tome.... ali sam i siguran da ne bi i drugi!!!!!

      S' toga uvek je bolja varijanta turbo, bar sto se tuninga tice!!!!!

      Comment

      • shone190
        CBC Senator XXL
        • 10.12.2004
        • 1877
        • Beograd
        • Dodge Charger 8.1l

        #4
        Nas'o si na Cannonball-u da pitas da li NA ili Turbo

        Jel' ocekujes i jedan odgovor u korist NA motora? )))

        Comment

        • JNC
          CBC Senator XXL
          • 19.12.2006
          • 1332
          • Beograd

          #5
          e shone ova ti je dobra

          Comment

          • bakara
            CBC Senator XXL
            • 29.01.2005
            • 977
            • nBGd

            #6
            Vocko jel ti to samo teoretises ili hoces nesto da budzis pa se "kao" raspitujes

            Turbo naravno, na sto manjem motoru, to je buducnost.
            pozdrav

            Comment

            • Vocko
              CBC Senator XXL
              • 25.04.2005
              • 4556
              • nBGd

              #7
              Teoretisem, a vrlo dobro znam sta hocu (FD3S)

              Comment

              • bakara
                CBC Senator XXL
                • 29.01.2005
                • 977
                • nBGd

                #8
                Lepa zelja
                pozdrav

                Comment

                • JNC
                  CBC Senator XXL
                  • 19.12.2006
                  • 1332
                  • Beograd

                  #9
                  E pa nisi ti sa kruske pao, nego sa neke pametnije Vocke, trecu generaciju bi

                  Comment

                  • Vocko
                    CBC Senator XXL
                    • 25.04.2005
                    • 4556
                    • nBGd

                    #10
                    Znam da bismo svi mi turbo, nitro, biturbo, triturbo... Ali ajde da ubacimo i ekonomski faktor u celu pricu.
                    Koliko smo zaista u mogucnosti da vozimo jedan takav auto svakodnevno i koliko uopste imati smisla sa guzvama koje su sve vece i vece voziti jedan takav auto svakodnevno.
                    Nekako se namece da je pored jednog takvog auta potrebno imati i neki civilni (ko rece shone190 za svakodnevnu voznju...

                    Comment

                    • bakara
                      CBC Senator XXL
                      • 29.01.2005
                      • 977
                      • nBGd

                      #11
                      Sta fali turbu za svakodnevnu voznju?
                      Ne razumem zasto turbo vezujete samo za sportske automobile...
                      pozdrav

                      Comment

                      • Vocko
                        CBC Senator XXL
                        • 25.04.2005
                        • 4556
                        • nBGd

                        #12
                        Pa nije turbo-diesel da trosi malo

                        Moze to da se vozi svakodnevno, ali mi je nekako malo iluzorno da "ja" sa 200ks stojim i ne pomeram se ili se jedva pomeram u koloni sa yugom 45.
                        Mislim na uzaludno trosenje goriva, kojeg takav auto ne jede malo.

                        Comment

                        • bakara
                          CBC Senator XXL
                          • 29.01.2005
                          • 977
                          • nBGd

                          #13
                          Ah, sad razumem...to si ti sa svojih 200KS

                          Originally posted by bakara

                          Turbo naravno, na sto manjem motoru, to je buducnost.
                          Jok bre, ja mislim na ovako nesto:

                          http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=154055
                          http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=167079
                          http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=155727

                          Meni vise ne treba necu na trke
                          pozdrav

                          Comment

                          • overspeed
                            CBC Senator XXL
                            • 24.05.2005
                            • 2779
                            • Kosovska Mitrovica

                            #14
                            @ vocko:

                            Pa ako imash takav stav o turbu (shto jednim delom itekako ima smisla), onda porazmisli o (mehanichkom) kompresoru. Istina da necesh dobiti istu snagu tj. performanse kao sa turbom narochito na visokim turama, ali dobijash vishe snage u "standardnom" radnom rezhimu, odnosno dobicesh vishe praktichno upotrebljivije snage.

                            A i cena ugradnje bi trebalo da bude nizha u poredjenju sa konverzijom na turbo. Samo je pitanje kako i gde to odraditi da valja...
                            http://www.bmw.tv

                            Comment

                            • X9
                              CBC Senator XXL
                              • 28.06.2005
                              • 3179
                              • Wien-Sabac
                              • RX-8 i X-9

                              #15
                              u TVOM sluchaju(a znam te bolje od ostalih)sredi auto,prodaj i trazi ono sto ti srce zeli.kao prvo ispucaces novac za taj projekat,a sa tim novcem i od onoga sto dobijes za auto moze vec nesto da se trazi..jednostvano ako hoces odgovor od mene evo ti ga:
                              turbo-ludilo -samo me za moj nachin voznje nervira turbo rupa-primer par puta smo se poterali po nekim krivinama ja i par turbaka,pa smo se onda menjali ja vozio njihove aute oni moj...i svi oni su izasli sa jednim osmehom na licu i rechima da im auto potpuno odgovara jer na primer na izlazu iz krivine na njihovim autima sa turbinama ja bezim jer imam trenutni odziv gasa a kod njih je turbo rupa koja bas tu dolazi kada ne treba.ako vec radis idi na nesto manje gde je turbo rupa manja,i gde ce ti auto biti povozan kao atmo motor ali sa dosta vise snage.
                              kompresor-odlichna ideja-rotrex-ali na zalost i oni kostaju poprilichno.
                              Atmo-pa ovako -sto se vise druzim sa turbacima sve vise volim atmo...ali verovatno cu ja biti jedini ovakvog misljenja...
                              verovatno sam ostario
                              "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                              No ROTOR no MOTOR...

                              Comment

                              Working...
                              X