Ajmo malo da teoretisemo
Imamo auto marke M(azda) sa XY (1.5 npr) motorom iz kojeg se na jako tezak nacin moze iscediti jos performansi, a mi ih zelimo jos
Resenje je ubacivanje 1.8 I4 motora, posto bi sama priprema za ubacivanje v6 motora kostala vise nego sto to neki "normalan" budzet dozvoljava (pozdrav za mikija
). Naravno racunamo da je pre toga kompletan trap sredjen bolje reci utegnut, da su kocnice pojacane (stavljene od 1.8 NA, barem, napred i pozadi) i da je nabavljena druga, jaca, pumpa za gorivo.
1.8 motor, u nasem slucaju, iako postoji vise inkarnacija istog, moze biti NA (naturaly aspired - atmosferac) od ~140ks ili Turbo od ~180ks.
Za oba motora je potrebno uraditi osvezenje i predihtovati ih, iako su u pitanju, relativno, isti motori, ova akcija bi trebala da bude nesto skuplja za T motor, koji je vec startno, skoro, duplo skuplji. Za oba je potrebno promeniti auspuh, stim sto je za T opet to nesto skuplje.
U slucaju NA motora na raspolaganju imamo ~140ks, koje je moguce povecati do ~150ks, mozda malo preko, bez vecih zahvata. Sve preko toga bi kostalo poprilicno, jer se svodi na stavljanja klipova sa vecom kompresijom, spustanje glave, upustanja ventila...
Takodje u ovom slucaju ne moramo da menjamo menjac, cak stavise sa postojecim menjacem bismo imali bolje ubrzanje do 100 od klasicnog 1.8, a da pritom maximalna brzina tj brzina koju razvijamo na autoputu ne bi bila ugrozena (pri istim obrtajima bismo isli 120kmh na autoputu)
Turbo startno kosta vise, kao i njegovo osvezenje, a i za njega je potreban menjac od 1.8, jer bi ga 1.5 brzo "izvrteo" (prebrzo bi dolazio do maksimalnih obrtaja). Za njega je potrebno prepraviti prednji deo kako bi mogli da ugostimo, bolje receno, da smestimo IC (intercooler), a da bismo povezali IC sa motorom potrebne su cevi (opet dodatan trosak).
Sa ovim i jos par prepravki (koje ne izskuju dodatna sredstva), trebao bi da izbacuje izmedju 190-200ks, startno. S' tim sto nemate ogranicenja za poboljsanje performansi i izvlacenje jos konja.
Za koju opciju biste se vi odlucili i zasto ?
Ako sam nesto propustio slobodno dodajte
p.s. nemojmo sada one fore prodas svoj i kupis jaci umesto da budzis, to nije zanimljivo

Imamo auto marke M(azda) sa XY (1.5 npr) motorom iz kojeg se na jako tezak nacin moze iscediti jos performansi, a mi ih zelimo jos

Resenje je ubacivanje 1.8 I4 motora, posto bi sama priprema za ubacivanje v6 motora kostala vise nego sto to neki "normalan" budzet dozvoljava (pozdrav za mikija

1.8 motor, u nasem slucaju, iako postoji vise inkarnacija istog, moze biti NA (naturaly aspired - atmosferac) od ~140ks ili Turbo od ~180ks.
Za oba motora je potrebno uraditi osvezenje i predihtovati ih, iako su u pitanju, relativno, isti motori, ova akcija bi trebala da bude nesto skuplja za T motor, koji je vec startno, skoro, duplo skuplji. Za oba je potrebno promeniti auspuh, stim sto je za T opet to nesto skuplje.
U slucaju NA motora na raspolaganju imamo ~140ks, koje je moguce povecati do ~150ks, mozda malo preko, bez vecih zahvata. Sve preko toga bi kostalo poprilicno, jer se svodi na stavljanja klipova sa vecom kompresijom, spustanje glave, upustanja ventila...
Takodje u ovom slucaju ne moramo da menjamo menjac, cak stavise sa postojecim menjacem bismo imali bolje ubrzanje do 100 od klasicnog 1.8, a da pritom maximalna brzina tj brzina koju razvijamo na autoputu ne bi bila ugrozena (pri istim obrtajima bismo isli 120kmh na autoputu)
Turbo startno kosta vise, kao i njegovo osvezenje, a i za njega je potreban menjac od 1.8, jer bi ga 1.5 brzo "izvrteo" (prebrzo bi dolazio do maksimalnih obrtaja). Za njega je potrebno prepraviti prednji deo kako bi mogli da ugostimo, bolje receno, da smestimo IC (intercooler), a da bismo povezali IC sa motorom potrebne su cevi (opet dodatan trosak).
Sa ovim i jos par prepravki (koje ne izskuju dodatna sredstva), trebao bi da izbacuje izmedju 190-200ks, startno. S' tim sto nemate ogranicenja za poboljsanje performansi i izvlacenje jos konja.
Za koju opciju biste se vi odlucili i zasto ?
Ako sam nesto propustio slobodno dodajte
p.s. nemojmo sada one fore prodas svoj i kupis jaci umesto da budzis, to nije zanimljivo

Comment