BMW E36 318ti - servis check

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zverko
    CBC Senator XXL
    • 19.08.2005
    • 7085
    • BGD
    • Audi A4

    BMW E36 318ti - servis check

    dakle, interesuje me sta znace one cifre koje izadju pod test 01, test 02 i td... kada drzite taster na tabli i date kontakt. drugo kako se resetuje servisni interval i da li moze da se steluje koliko ce da traje tj one lampce sto idu od zelene preko zute do crvene kako se resetuju, recimo kada promenim ulje i da li moze da se nasteluje da se crvena upali kad auto predje 10k.
    u pitanu je E36 318 Ti (compact) 12.1994.god
    deutsche gemacht-gut gemacht...
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #2
    Shto se resetovanja "Service indicator" i "Inspection" intervala tiche, pojednostavljeni princip resetovanja ti je opisan OVDE mada se radi o "shtap i kanap" principu. Postoje namenski uredjaji za "brisanje" ovih intervala, velichine su recimo limenke Guarane i izgledaju recimo ovako:



    Ja sam svojevremeno nabavio jedan ovakav (ne BASH ovaj, drugachijeg izgleda odnosno drugog proizvodjacha ali ista stvar) za nekih 10-ak evra, ako se dobro secam... Kupljen je u shvabiji, a mozhesh da naruchish i preko e-baya. Naravno da cesh, ako se pridrzhavash uputstava sa onog linka stvar moci da odradish i bez ovoga, ali vishe volim da imam namenski uredjaj, narochito ako koshta toli(c)ko koliko koshta.

    Mislim (da ne kazhem da znam) da intenzitet odnosno "ritam" kojim se one lapmice gase ne mozhesh da promenish, odnosno ja ti chak ne bih ni savetovao da radish tako sve i da mozhe da se odradi. A evo i zashto:

    - ceo princip nije samo "glupo" odbrojavanje kilometara izmedju servisa, jer onda ne znam chemu bi sluzhio pored onolikog kilometar-sata Stvar je "malo" kompleksnija jer se ne radi samo o brojanju kilometara kao jednog-jedinog parametra za upozoravanje na servisne intervale, vec sistem u medjuvremenu registruje nachin i uslove eksploatacije automobila, i shodno tome i odredjuje "ritam" za gashenje lampica. Izmedju ostalog, komp registruje broj startova motora u medjuvremenu, broj vozhnji sa nedovoljno zagrejanim motorom, uchestalost i duzhinu visokih opterecenja motora kao i uchestalost "zalazhenja" motora u visoke obrtaje pa na osnovu svega ovoga, u kombinaciji sa predjenom kilometrazhom, kontrolishe te lampice i tako odredjuje kad ce nagovestiti vreme za servisni interval.
    Ja sam se lichno uverio koliko "varijabilan" sistem mozhe da bude, i to tako shto sam, kad sam uzeo auto (318i) nakon nekih 8-9 k km primetio da je ostala samo jedna zelena lampica. Kasnije, dok je auto bio kod mene, sam zapazio da bi mi zelene lampice "trajale" i preko 15 k km, i pitao sam se u chemu je "kvaka". Kad sam malo prolistao i saznao ovo shto ti pishem, stvari su postale jasne: kad sam uzeo auto vozikao sam se prvih mesec-dva dana neprestalno, mnogo gradskih vozhnji, bezbroj startova, chesta ludovanja dok se nisam izgustirao i malo "smirio" za volanom... Kasnije sam vozio mnogo opushtenije, i to cheshce duzhe ture, na otvorenom. I otuda i tolike razlike - u prvom sluchaju komp je lepo "skapirao" da mnogo zamaram motor (ulje), i zato me je brzhe i slao na servis, a kasnije je zbog duzhih vozhnji sa radno zagrejanim motorom, bez puno startova i visokih obrtaja komp "zakljuchio" i da je ulje u medjuvremenu manje razbijeno pa nije zhurio sa slanjem u servis.

    Dakle, radi se o poprilichno inteligentnom sistemu, tako da ne mislim da je dobra ideja da ga (sve i da mozhesh) "fiksirash" na neku odredjenu brojku. To bi moglo da znachi da cesh negde voziti i chekati tih 10000 km kad treba da se upali zhuta lapmpica, a imash ulje koje je odavno za zamenu, samo shto si ti komp-u onemogucio da te o tome obavesti pravovremeno. =]

    U svakom sluchaju, ja sam ionako imao praksu da radim male servise na 7500-8000 km, tako da se nisam tog indikatora bash pridrzhavao k'o pijan plota. Ali, ako nameravash da chesto maltretirash taj motor i da istovremeno vodish brigu o njemu - prati taj indikator, ili jednostavno "skrati" preporuchene intervale i to je to. Tako ni na koji nachin necesh napraviti shtetu, a da uradish kao shto si planirao mogao bi da napravish vishe shtete nego koristi...

    Shto se tiche tih cifara koje se (sa stisnutim tasterom na tabli) ochitavaju pri davanju kontakta, radi se o sledecim podacima odnosno one se odnose na sledece pojmove:

    tEst 1:

    Izbacuje 6 cifara koje po redosledu imaju sledece znachenje:

    1) interna (fabrichka) oznaka BMW-a za konkretan automobil (6 brojnih oznaka)
    2) interna shifrovana oznaka proizvoda (5 brojnih oznaka)
    3) broj koji oznachava broj rotacija tochka tokom poslednje vozhnje (ne znam chemu ovo tu, osim ako se ne uzima u obzir kao parametar za predjenu kilometrazhu)
    4) poslednjih 5 cifara broja shasije (vin-a)
    5) verzija softvera ECU-a (3 brojne oznake)
    6) revizija softvera ECU-a (2 oznake).

    tEst 2:

    Odnosi se na parametre motora, tebi treba da pishe "engine factor 2" - shto znachi motor sa 4 cilindra.

    tEst 3:

    Oznachava broj predjenih kilometara od poslednjeg reseta indikatora.

    tEst 4:

    Oznachava broj dana od poslednjeg reseta indikatora.

    tEst 5:

    Oznachava da li je u nekom trenutku registrovano pregrevanje motora, obzirom na maksimalno dozvoljenu temperaturu (uzima se preko senzora rashladne technosti) odnosno da je vozhen prekomerno u crvenoj zoni. Sa ovim u vezi, oznaka n=0 znachi da motor nije bio pregrejan, n=1 znachi da jeste registrovana u nekom trenutku temperatura iznad maksimalno dozvoljene, dok oznaka t=0 znachi da motor nije "zavrshio" u previsokim obrtajima, a t=1 znachi suprotno.

    tEst 6:

    Meri nivo goriva i temperaturu rashladne technosti.

    tEst 7:

    Ochitava trenutni broj obrtaja motora, u rpm, naravno.

    tEst 8:

    Oznachava trenutnu brzinu kretanja u km/h (za evropske modele, za one namenjene USA trzhishtu cifre se odnose na mph).

    tEst 9:

    Oznachava ukupnu kilometrazhu.

    tEst 10:

    Proverava ulazne podatke.

    tEst 11:

    Proverava statusne podatke.

    tEst 12:

    Blanko

    tEst 13:

    Oznaka koja se odnosi za koje je trzhishte konkretan model bio konstruisan.

    tEst 14:

    Ovim testom se zapravo mozhe resetovati celokupan softver, ali ne onaj vezan za elemente kao shto su ukupna kilometrazha, kao i one koji se odnose na "fiksirane" unose tipa kodovi motora, interne fabrichke oznake i sl.

    tEst 15:

    Ovde se mogu "zakljuchati" svi testovi osim prvog, tako da sistem samo ochitava "u krugu" onih prvih 6 brojnih oznaka koje se odnose na pojmove kao shto je navedeno ranije.

    Sve u svemu, puno podataka ali bez neke velike praktichne upotrebljivosti. Chak ni onaj test za merenje ukupne kilometrazhe nije i definitivan podatak o stvarno predjenoj kiometrazhi, zato shto se lako mozhe "doraditi". Tek verzije E36-ice sa OBD II (od kraja '96 godine) i kompleksnijim softverom imaju daleko pouzdaniji sistem, koji nije tako lako "provaliti", tim pre shto se kod njih prava kilometrazha mozhe ochitati i sa samog kod kljucha (naravno, samo sa onih originalnih).
    Da je interesantno za probati - jeste, ali otprilike se na tome sve i zavrshava.
    Jedinu pravu upotrebnu vrednost mogu imati testovi 1 (informativnu), 3, 4 (da znash kad je zadnji put resetovan indikator, odnosno kad je zadnji put auto servisiran "po ps-u" ), odnosno test 5 koji mozhe da donekle ukazhe da li je u odredjenom trenutku motor prevazishao maksimalno dozvoljenu radnu temperaturu, odnosno da li je nekad "prokuvao". Ovo itekako mozhe da posluzhi kao pouzdan pokazatelj na stanje motora, odnosno na eventualne opsezhne radove na njemu koji su odradjeni usled pregrevanja.

    Nadam se da sam bio od pomoci, a da nisi u medjuvremenu otishao na 'ladno pivo jer ti je dopiz*elo da chitash ovo josh pre pola sata

    Negooo, jesi li se to nama obnovio, a?

    A slike, info...? Da chestitam ili pitash ovo u ime nekog drugog?

    PS. Ne lazhi, vidim shta si parkirao u garazhi...
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • sasa13
      CBC Veteran
      • 25.09.2006
      • 136
      • Beograd

      #3
      treba ti parce zice i moras da pronadjes ovaj konektor...



      ako ti auto ima konektor od 15 pinova 7 ti je reset servisnog intervala...
      Da bi resetovao auto ti mora biti na kontaktu, mozes i ovako kao na slici da prespojis a mozes jedan kraj zice na masu drugi na konektor 7

      ja sam drugaru uspesno vise puta resetovao na ovaj nacin...mada je mnogo elegantnije resenje ovaj reset tool
      Stavi slike da vidimo makinu

      Comment

      • overspeed
        CBC Senator XXL
        • 24.05.2005
        • 2779
        • Kosovska Mitrovica

        #4
        ...i onda radi - shta? Napravi ovaj "kratak spoj" , zatvori haubu,i reshen problem?

        Kao shto rekoh ranije, ovo je "shtap i kanap" princip, ali ako si vec dao sliku daj i objashnjenje shta i kako da radi.

        Na onom linku ima detaljno objashnjenje - davanje kontakta, spoj odgovarajuceg pina i mase zhicom, odbrojavanje do 7 sekundi, iskljuchivanje kontakta, uklanjanje zhice. Po ponovnom davanju kontakta indikator bi trebalo da je "pozeleneo" Ali to nije garantovano, mozhe ovako nekoliko puta dok "upali", nije bash da radi uvek i iz prve.
        Sve se isto radi i za resetovanje "Inspection" intervala, uz razliku da se broji do 14 sekundi. I opet, ponekad se mora ponoviti nekoliko puta da odradi posao, dovoljno je da se zhica pomeri na mikrometar ili izgubi kontakt, i onda ponovo...
        Zato je onaj mali uredjaj vredan para, izgleda mnogo elegantnije i shto je daleko bitnije, shtedi vreme i nerve
        http://www.bmw.tv

        Comment

        • sasa13
          CBC Veteran
          • 25.09.2006
          • 136
          • Beograd

          #5
          Postovali smo u isto vreme
          i ja kazem da je reset tool mnogo elegantno resenje ali treba biti dovoljno strpljiv pa sacekati da stigne sa ebay-a...

          Comment

          • zverko
            CBC Senator XXL
            • 19.08.2005
            • 7085
            • BGD
            • Audi A4

            #6
            fala drugari... pazi kad je danas pametni bokipolo seo za volan da mi pokaze kao kolko mi je auto stvarno preso. test1 je pokazao cifru 360454. i ako hah shatro 160k na satu a vidi ovo. da bi eM reko danema sanse piosto auto ne izgleda kao da je gazio cifru od 300k. znaci to je to. ok, a da li se mogu ti testovi raditi dok je auto u pokretu. predpostavljam da moze stim da se umesto samo da kontakt upali auto dok se drzi taster. ok, dakle da pratim lampice i kad se upali zuta da menjam ulje?

            ovo za reset sa PINom 7 sam znao samo reko da ne postoji mozda neka munja na samoj tabli sa stiskanjem tastera....

            sve u svemu dobra fora... fala vam na informacijama i eto i mene medj vas bemvejise
            deutsche gemacht-gut gemacht...

            Comment

            • overspeed
              CBC Senator XXL
              • 24.05.2005
              • 2779
              • Kosovska Mitrovica

              #7
              Pazi kad sam ZNAO da to shto pitash za cifre sa tih testova ima veze sa onom prvom koja se ochitava, a koju mnogi greshkom povezuju sa "pravom predjenom kilometrazhom" Samo sam se nadao da cesh pre prochitati moj reply nego naci prodavca, vratiti mu auto, uzeti kesh nazad i usput ga malo - ni kriva ni duzhna

              Testove mozhesh raditi dok je auto u pokretu, tako jedino i mozhe da ti ochitava pojedine cifre, recimo testovi 8, 10 ili 11.

              Da li cesh pratiti lampice ili ne - odluchi sam. Ja sam se ipak pridrzhavao ustaljene prakse i skratio intervale na 7500-8000 km, mada ni 10 nije strashno narochito sa dobrim uljem... Za neki srednji rezhim upotrebe mislim da je "po defaultu" sistem na E36-ici nameshten tako da shalje na servis izmedju 15 i 20 k km. Recimo da "zaokruzhish" intervale za male servise na 10 i mirna Bachka

              PS. Dobrodoshao
              http://www.bmw.tv

              Comment

              • zverko
                CBC Senator XXL
                • 19.08.2005
                • 7085
                • BGD
                • Audi A4

                #8
                prvo da se zafalim na dobrodoslici. posle audejca je jedino ovo moglo da dodje u obzir. meni lepo napred, deci lepo pozadi... jedini auto do sad u koji sam seo posle audija a da mi nije bilo neobicno. slobodno mogu reci da sam se osecao kao da ceo zivot vozim bemve kez

                elem. do sad je servis radjen na 15K i sipano 0w-40. ja planiram da ga spustim na 10k i da sipam 5w-40. mobil naravno. e sad, te lampice nisu losa stvar i verovatno bi vredele da su uslovi expolatacije kod nas kao preko ali posto nisu onda cemo ga skratiti za pola, servisni interval. e sad. auto je od 2004 godine kod nas i kad mu za 4 godine nista nije zafalil ne verujem da ce ni sad. odrzavan je u jednom od poznatijih servisa u gradu (Drinjak) .

                sve u svemu, auto mi se dopada, kako se vozi, koliko trosi, kako radi i kako ide... kapiram da se ce bar neko vreme zadrzati u familiji. ima nekih sitnica za srediti tipa, staklo fara, desni retrovizor, maglena i vozaceva vrata ulubljena ali nista strasno. kad sve odradim budu slike...
                deutsche gemacht-gut gemacht...

                Comment

                • starac vujadin
                  CBC Senator XXL
                  • 27.08.2005
                  • 2617
                  • Stari grad

                  #9
                  Dobar je to auto, izbalansiran, fino se vozi... Ko hoce da lepo nauci zadnji pogon retko idealan auto.

                  Treba da se spusti servisni interval naravno...ne znam sto je stavljan 0-40...ali nema veze.

                  I Drinjak je jedan od retkih dobrih (normalnih) servisa koliko sam cuo...

                  Comment

                  • zverko
                    CBC Senator XXL
                    • 19.08.2005
                    • 7085
                    • BGD
                    • Audi A4

                    #10
                    ja sam odusevljen autom kako se ponasa. upravljivost ko na kartingu. samo da metnem neke vece i sire tockove i tek onda ima da drzi put. ni meni nije jasno zasto je stavljen 0-40 ali tako pise na kartici servisa Drinjak. u svakom slucaju cu ja to vratiti na 5w-40 i menjati na 10k. prvo mi je palo na pamet da mozda guram polu sint ali reko ajde da ne petljam mnogo kad je vec bio sint u njemu da nastavim samo sa malo guscom gradacijom.
                    inace, moj prvi auto sa RWD...
                    deutsche gemacht-gut gemacht...

                    Comment

                    • zverko
                      CBC Senator XXL
                      • 19.08.2005
                      • 7085
                      • BGD
                      • Audi A4

                      #11
                      pa hebem mu mater... ce sipamo RS. sipao sam ga u Golf2 a ne u ovo...

                      jedino sto mi smeta tj sto mi se ne svidja kod nejga sto nema podesavanje volana. mnogo mi je blizu tabli. kad bi mogo da ga privucem sebi bilo bi idalano.

                      pretvori se ova tema u predstavljanje automobila
                      deutsche gemacht-gut gemacht...

                      Comment

                      • overspeed
                        CBC Senator XXL
                        • 24.05.2005
                        • 2779
                        • Kosovska Mitrovica

                        #12




                        Vidi, mozhesh ti slobodno da gurash 5W40, ja sam isto tu gradaciju (Motul) sipao jedno vreme u 318i (dodushe nije isti motor u pitanju, ali nije ni neka razlika - samo u glavi) i bio sam prezadovoljan. Vidi shta ti je povoljnije i guraj to... 10W60 je preterano, bash kao i 0W40...
                        http://www.bmw.tv

                        Comment

                        • starac vujadin
                          CBC Senator XXL
                          • 27.08.2005
                          • 2617
                          • Stari grad

                          #13
                          Sto je 10-60 preterano...to je super gradacija za sinteticka ulja, dobra za sve uslove voznje, stavlja se u vrhunske motore i ako ste primetili ne pravi je svaka firma, sto znaci da zahteva odredjeni tehnoloski nivo.

                          Castrol RS je vrhunsko ulje, tj. sada se pravi Castrol Edge Sport umesto njega, ne znam da li ga ima kod nas...ulje M serije

                          Comment

                          • zverko
                            CBC Senator XXL
                            • 19.08.2005
                            • 7085
                            • BGD
                            • Audi A4

                            #14
                            videcemo, sta eMe bude suno to ce da se tera . sad ne smem mnogo da se pravim pametan posto je ovo ipak njegova teritorija kez
                            deutsche gemacht-gut gemacht...

                            Comment

                            • overspeed
                              CBC Senator XXL
                              • 24.05.2005
                              • 2779
                              • Kosovska Mitrovica

                              #15
                              Originally posted by starac vujadin
                              Sto je 10-60 preterano...to je super gradacija za sinteticka ulja, dobra za sve uslove voznje, stavlja se u vrhunske motore i ako ste primetili ne pravi je svaka firma, sto znaci da zahteva odredjeni tehnoloski nivo.
                              Pa mislio sam preterano obzirom na to da su ove gradacije uglavnom i najskuplje, i zato mu i napisah da gleda shta mu vishe odgovara pa da to i gura... Naravno, sve dok je u granicama preporuchenog...

                              Kao shto rekoh, ja sam jedno vreme u M43 1,8 motor (isti blok, ista radna zapremina, klipovi, klipnjache, radilica blago izmenjene geometrije, i razlika u 8 vs. 16 v u odnosu na zverkov) sipao polusintetiku (Motul 6100 10W40) i bio prezadovoljan, potroshnja minimalna, na zamenu (max 8000 km) bi popio nekih 350-400 ml. Posle sam, bez ikakvog razloga tek da experimentishem, preshao na punu sintetiku (Motul 8100 5W40) i rezultati su bili - identichni Znachi, razlike kod barem proverenih brendova izmedju pune i polusintetike su maltene nebitne, zanemarljive. Slazhem se da kod najsavremenijih, "nasviranih" i kako ti reche "vrhunskih" motora od kojih se ochekuju performanse svaki detalj mozhe da ima prevagu, ili u situacijama kod motora koji su jednostavno napravljeni da koriste specifichno i izrichito odredjeni tip - onda se takve stvari mogu uzeti za ozbiljno.
                              U realnom zhivotu, za prosechno zahtevne korisnike kakav zverko kapiram da je, na motoru tog tipa i za po motor (ulje) recimo umereno-napornu vozhnju, razliku izmedju 5W40 i 10W60 nece ni da primeti.
                              Osim u ceni...
                              http://www.bmw.tv

                              Comment

                              Working...
                              X