Ford Sierra 2.0 DOHC 4x4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sibi
    CBC Početnik
    • 17.07.2008
    • 9
    • bgd

    #31
    Nije ta siera za vucu prikolice. Vozim scorpia 2.9 koji ima auto nivelaciju pa opet se bori sa prikolicom. Budes li okacio preko 1000kg na rudu zaboravi na zadnje amortizere opruge a to sto je 4x4 nece ti mnogo pomoci kad ti zadnji kraj legne toliko da ti auspuh cese put.

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #32
      Zar Cosworth nije sportski auto sa cvrstim vesanjem? Ja koliko sam skapirao ostao je ceo Cosworth samo je motor ubacen DOHC
      jeste sportski auto ali je daleko premekano vesanje za vucu prikolice.

      sama Sierra je premekan auto, premekane karoserije koja se previse lako uvija torziono.

      zadnje vesanje je Ford predvideo za max DO 50 kg, sto ce reci samo za lagane prikolice.

      5-7% mase prikolice je minimum opterecenja kuke.

      sa 5% sto je minimum minimuma to je nekih 1.000kg maksimalne zbirne mase prikolice, odnosno oko 900kg neto mase prikolice.

      za takvu prikolicu koju si naveo, auto mora da bude konstruisan minimalno za 75-80kg opterecenja kuke. ceo auto, ne samo jaca opruga i tvrdji amortizer.

      u konkretnom slucaju Sierre sam auto je prelagan za vucu tako teske prikolice.

      optimum prikolice je nekih 85% mase praznog vozila.

      nije ovde problem u jacini motora, ima sasvim dovoljno snage.
      cela konstrukcija je premekana ukljucivo i vesanje.

      vuca prikolice je daleko zahtevnija po opterecenju od bilo kakve sportske voznje solo auta.

      to pomenuto ljuljanje je upravo posledica preopterecenja vucnog auta.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #33
        Nikad nisam vucarao kolima neku prikolicu pa stvarno nemam pojma sta i kako... jedino znam da snage nikad dosta kad se vuce prikolica ili neki teret.
        kod vuce prikolice snaga motora je poslednja stvar na koju treba gledati pri odabiru vozila.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • dracula
          CBC Član
          • 30.05.2008
          • 16
          • Zemun

          #34
          Jel imas neki predlog onda sta gledati ali i da je isplativo posle za odrzavanje itd...?
          Opel Kadett 1.6D '86 limuzina

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #35
            klasa iznad Sierre, obavezno zadnji pogon za takvu prikolicu.

            o prednjem pogonu nemoj ni razmisljati, neupotrebljivo za vucu.

            eventualno 4x4 pogon.

            vozilo mora da ima najmanje 1.400kg suve neto mase, i mora da ima najmanje 1.800kg dozvoljenu bruto nosivost.

            pozeljno je da je 2000+ kg nosivost.

            takodje, veoma je pozeljno da je motor 6 cilindara nevezano za snagu, moze da prodje i 4 cilindra.
            optimalno je oko 2300-2800 kubika, ako je turbo moze i manji motor.

            i da, obevezno je da je dozvoljeno opterecenje zadnjeg vesanja (na kuku) minimalno 75kg.

            od marki, modela tipicni poznati kao vucna vozila su Mercedesei S i E klase, BMW 7 i 5, Opel Senator/Omega, Citroen XM pa cak i Xantia (zbog svoje specificne kamionske subsasije, posebnog vesanja), klasicni Volvoi, Jaugari klasicni, uopste ta kategorija limuzina oko 4.8-4.9m duzine i oko 1.500kg neto mase.

            eventualno uz ozbiljna ogranicenja u upoterbljivosti moze da se ide i klasu nize tipa Pasat, Vectra, Audi A6, Pezo 607 i slicno.

            kazem klasu nize po pitanju vucnog vozila, tih osobina ne generalno kao klasu po motoru, opremi, ceni, bilo sta.

            takodje su kategorija dzipova veoma dobra vucna vozila po pravilu, ukljucivo i Ladu Nivu sa samo 1700 kubika ili Suzuki Vitaru i slicne malecne.

            optimum ti je Mercedes E klase ili Volvo koji su na vrhu po osobinama, zatim Citroen, BMW, Audi A 8, Opel, Ford (Scorpio jos moze da udje u izbor).

            kategorija srednjih vozila, je obicno dovoljna za oko 1200-1300kg u najboljem slucaju a 1.000kg gotovo sigurno moze da podnese.

            pri tome mislim na motore tipicno 4 cilindra 1800-2000 kubika i oko 4.5-4.6 metara sa oko 1300-1400kg mase.

            jedno od najvaznijih po opterecenju stvari je kvacilo, i kocnice i to odredjuje limite uz pomenuto opterecenje vesanja u vertikalnom smeru.

            snaga motora, menjac, upravljacki mehanizma je skoro pa svejedno u smislu da nije kriticno pri odabiru, to se retko kvari.

            veoma je korisno da zadnje vesanje bude aktivnog tipa, tj da mu se po potrebi podesava tvrdoca bilo da je hidraulicko bilo da je pneumatskog delovanja.

            svi sa zadnjim pogonom po pravilu to imaju ili serijski ili opciono (Mercedes, Volvo, BMW, Opel, Ford, Jaguar itd).

            sto se tice troskova odrzavanja svaki model je prica za sebe bilo po ceni bilo po sklonosti kvarovima kod tako enormnih opterecenja, a najvise zavisi od konkretnog primerka.

            i da, dizel motor je daleko bolji za vucno vozilo, pogotovu turbo dizel.

            takodje i turbo benzinac je sasvim upotrebljiv, ali zaostaje za turbo dizelom po upotrebljivosti.


            ukratko kad bi se birao, Mercedes E klase sa 6 cilindara turbo dizel motor sa automatskim menjacem i pneumatskim vesanjem kao dobitna kombinacija.

            godiste nije bitno, niti serija.

            mali Mercedesi ne zadovoljavaju za ciljanu upotrebu, mislim na C klasu i jos manje.

            od one brojke u reklamnim prospektima odbijes oko 25% i dobijes neku realnu sigurnu tezinu prikolice koje moze vuci auto bez da se pokvari/zamori/ zaglavi u voznji ili nakon svega nekoliko voznji a u nasim balkanskim vrlo surovim klimatskim i planinskim uslovima upotrebe.

            sto se novca tice, mislim da je Omega C najbolja opcija. relativno mlad auto, odlicnih osobina, snazne konstrukcije, vrlo solidno izradjen a izuzetno povoljne cene nabavke.

            oko troskova odrzavanja nemam predstavu, ali mislim da je vrlo verovatno jeftinije od Mercedesa ili BMWa te kategorije.

            da nije ovako visokih taksi pri registraciji, savetovao bih neki V8 motor sa oko 3500-4000 kubika koji ne bi ni osetio prikolicu od 1.500kg u vozilu koje obicno ide sa takvim motorom.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • Markedjani
              CBC Senator XXL
              • 24.07.2007
              • 968
              • BG-Cerak
              • Ford Escort RS2000 M

              #36
              Hehe... sve ovo sto si nabrojao nema sanse (osim Fordaca i Omege i to Omege A) da se nadje do 3k eur

              Za tebe je neki dizel idealan ako oces da vuces prikolicu... tebi ne treba toliko brzina kolko ti treba torque

              Po meni... za tebe je idealna neka Omega A ili Scorpio

              Oba mozes da nadjes do 3k eur da biras
              fordclubserbia.org

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #37
                za 3k nema, da.
                pobrojao sam zahteve koji su kako se obicno kaze (strogo) preporucljivi a mislim da se za do 10k moze pronadji kod nas ipak koliko toliko korektan takav auto koji nije izakan vec moze odmah da se koristi.

                Omegu A zaboraviti, premekana je karoserija postala za ovolike godine do sada sa velikom verovatnocom. (i nova OMega A je bila daleko neznije kosntrkcije od Senatora, Komodora koje je trebalo da zameni).
                Senator A ili Senator B sa 3000 kubika benzincem ili 2500 BMW dizelom u sebi je isto vrlo solidna opcija, kao vucna vozila.

                tek od Omege B je to model za preporuku.

                Scorpio model 95-98 je isto vrlo ok, ali ja ih veoma retko vidjam.
                mozda svega 2-3 puta uopste kod nas u saobracaju.

                za tako veliki zadatak, prikolicu od 1500kg mislim da nema ovde kod nas velike sanse nesto pronaci za 3k limit a da je adekvatno.
                mozda i naleti, samo treba strpljivo cekati.

                e da, zaboravio sam jedan odlican (uslovno se zove auto) model za vucu prikolica, VW Multivan/Transporter sa 2500 TDI motorom.

                moze jako dobro da povuce, i vrlo je cvrste konstrukcije.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • dracula
                  CBC Član
                  • 30.05.2008
                  • 16
                  • Zemun

                  #38
                  Nista onda cu da cekam pa ce valjda naleteti nesto. Hvala svima na odgovorima pa sad odo malo da uzivam u prikolici na selu
                  Opel Kadett 1.6D '86 limuzina

                  Comment

                  • starac vujadin
                    CBC Senator XXL
                    • 27.08.2005
                    • 2617
                    • Stari grad

                    #39
                    Sad cu da iskopiram ovu temu na Cosworth forume po Evropi - "Towing with Cossie - Serbian experience", pa da vidimo sta kazu...

                    Comment

                    • Van
                      CBC Senator XXL
                      • 16.02.2007
                      • 1425
                      • Nbgd

                      #40
                      Pa kada je covek mogao na lamboa da stavi kuku , sto sa cossiem ne bi mogla njiva da se ore
                      ...zivi , Franjo je ziv !!!

                      Comment

                      Working...
                      X