naime interesuje me koje godine je poceo da se ubacuje u e36 dakle kada je izasao prvi 325tds - thank s
p.s. moze link sa tehnickim podacima, i cena kod nas
Od pocetka proizvodje E36 je imao 2.5 TDS,u njega se nikad nije ugradjivao stari 2.4...Znaci od 1991...
A cena...u zavisnosti od stanja i godista od 3800e pa na gore...
Kad je serija E36 pochela sa proizvodnjom prvo je ugradjivan diesel motor oznake M51UL, sa turbo punjachem ali bez interkulera. Modeli sa tim motorom su nosili oznaku 325td. Snaga 115 KS, moment 220 Nm. Ovaj motor se za evropske modele ugradjivao do 1995. godine, za neka druga trzhishta je ostao u ponudi i ugradjivao se u trojke sve do kraja proizvodnje serije E36 (1998 godine).
Tek je 1993. godine za prevashodno evropsko trzhishte ovaj motor unapredjen dodavanjem interkulera, chime je snaga porasla na 143 KS, obrtni moment na 260 Nm. Ovaj revizirani motor je poneo oznaku M51OL. Modeli sa ovim motorom su oznachavani 325tds. Paralelno sa njim je za evropsko trzhishte proizvodjen i model sa motorom bez interkulera (325td).
Dakle, trojku E36 u verziji 325tds ne trazhi u godishtima pre 1993. godine - jer je necesh naci Od 1993. do kraja 1995. su proizvodjeni i 325td i 325 tds, nakon toga za evropsko trzhishte samo 325tds, dok se 325td nakon 1996. godine proizvodio samo u BMW fabrici u Juzhnoafrichkoj Republici odakle je plasiran na druga (ne-evropska) trshishta.
Verzija M51OL sa interkulerom je u trecoj dekadi 1996. godine dodatno revizirana kvalitetnijim upravljachkim sistemom kao i minornim tehnichkim izmenama, chime se dobilo na boljoj elastichnosti (moment povecan na 280 Nm) i malo nizhoj potroshnji. Razlog ove revizije bio je prevashodno zbog uskladjivanja i isunjavanja ekoloshkih normi koje su vazhile za evropsko trzhishte. Ova verzija je nosila oznaku M51TUOL gde je "TU" oznachavalo "technical update".
Samo sam to hteo da pojasnim chisto da bude potpuna i tachna informacija...
Ja samo mogu da dodam da ako si ti lichno (ili ko vec) zainteresovan za E36, onda ako je ikako moguce (finansijski) treba "juriti" verzije nakon 1996. godine. Ne samo zbog reviziranog, efikasnijeg i ekonomichnijeg motora, nego i zbog chinjenice da je serija E36 te godine dozhivela niz poboljshanja, tehnichkih unapredjenja, ispravljene su mnoge greshke i nedostaci uocheni u pochetnim godinama proizvodnje, generalno su kvalitet i pouzdanost poboljshani, upotrebljivani su kvalitetniji materijali u unutrashnjosti, pobljshana je zavrshna obrada, poradilo se i na pasivnoj bezbednosti, a sama karoserija je blago restilizovana. Mnogo je bitnije od tog kozmetichkog restylinga to shto su najvece i najvazhnije promene odradjene "ispod kozhe" tako da je serija E36 od 1996. godine daleko kompletniji, pouzdaniji i jednostavno bolji auto nego shto je to bio ranije.
Sorry na zakasnelom odgovoru, prevideo sam ovaj tvoj post...
Ako mislish na 325tds ochekuj izmedju 5,5 litara totalno penzionerske vozhnje na otvorenom do 6,5 litara umerene "krstarece" vozhnje. U gradu bez problema pije oko 9, u shpicu i kreni-stani saobracaju i preko 10 litara.
Shto se odrzhavanja ovog modela tiche, kod motora najveci i najcheshci problem prave turbina i pumpa, dizel k'o dizel Taj motor je dosta robusan i dugovechan, vidjao sam primerke koji su prelazili i preko 500000 km ali sa vec remontovanim turbinama i vishe puta menjanim pumpama, tako da ovo potvdjuje navode da su im to najslabije tachke. Medjutim, ima i suprotnih primera. Naravno da je provera kompresije obavezna pred kupovinu, originalna je za taj motor iznosila 22:1 pa bi to trebalo da koristi kao reper.
U principu danas ima sasvim dovoljno majstora kao i novih i polovnih delova tj. auto-otpada tako da odrzhavanje E36-ice nije neki bauk. Problem je naci dobar i utegnut primerak, koji je dobro odrzhavan i nije izakan i izraubovan do daske, mada je obzirom na godine to sve vishe nemoguca misija. A ako ipak dodjesh do jednog takvog ne bi trebalo da imash vecih problema narochito ako ubodesh model posle 1996. godine od kad su generalno dosta poboljshali kvalitet. Cene delova i materijala takodje nisu prevelike, a ponuda na trzhishtu je shiroka, od originalnih preko kvalitetnih afetmarket delova i opreme, pa sve do turaka i bugara kojih se treba chuvati jer mogu da naprave vecu shtetu nego korist...
Sve u svemu najveci "problem" sa ovim modelom iz ove perpsektive gledano je da je tehnoloshki to vec zastarela konstrukcija motora i da je daleko od performansi, ekonomichnosti i prefinjenosti modernih motora, Common-rail tehnologije pre svega. Medjutim, daleko su i cene odrzhavanja, jer su ovi drugi nemerljivo ne samo skuplji nego i daleko oseljiviji i skloniji kvarovima u poredjenju sa klasichnim TD motorom. Meni lichno je neracionalno danas placati malo preko 500 evra za godishnju registraciju dizel motora koji troshi kombinovano 8-9 litara diesela, koji i pored 2,5 litra radne zapremine daleko da u moderno vreme odushevljava po pitanju performansi. Ja bih recimo jurio 320i shestak, koji ce u poredjenju sa 325tds da potroshi oko 300 evra vishe na 10000 prevezenih kilometara, ali isto toliko i koshta manje za godishnju registraciju.
Ono shto hocu da kazhem je da iz danashnje perspektive govorimo o poprilichno zastarelom motoru, iako se ugradjivao maltene sve do 2000. godine i u E39 "peticu" pitanje je koliko zaista mozhe da opravda 500+ evra koliko treba za registraciju, a sa druge strane troshi daleko vishe od modernih dizela, shto obzirom na maltene izjednachene cene dizela i benzina i sa te strane dovodi u pitanje racionalnost izbora tog motora. Porazmisli o ovome pre nego shto donesesh konachnu odluku...
Comment