BMW E36 318ti - servis check, prekida na višim obrtajima

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    BMW E36 318ti - servis check, prekida na višim obrtajima

    U taj motor je fabrichka preporuka (Castrol) bila 10w60, alternativa sa razradjenim motorom 10w40, tako da je 5w40 sasvim OK, ali je 0w40 definitivno bilo "malo mnogo".

    Znam za "ono" pravilo ali moracu...

    Originally posted by zverko
    ja sam odusevljen autom kako se ponasa. upravljivost ko na kartingu
    Hehe, pa to ima jedno vrlo prosto objashnjenje:

    Originally posted by zverko
    moj prvi auto sa RWD...
    DakleM, uzhivaj u charima RWD-a...
    http://www.bmw.tv
  • zverko
    CBC Senator XXL
    • 19.08.2005
    • 7085
    • BGD
    • Audi A4

    #2
    BMW E36 318ti - servis check, prekida na višim obrtajima

    ajmo dalje... imam sledeci problem. auto radi najnormalnije sve dok ne postigne radnju temperaturu. cim skala dodje na sredinu auto ne ide kako treba i nece preko 5400rpm tj ponasa se kao da tu ima blokadu, pocinje da prekida do tada naj normalnije puni do 6500.
    deutsche gemacht-gut gemacht...

    Comment

    • overspeed
      CBC Senator XXL
      • 24.05.2005
      • 2779
      • Kosovska Mitrovica

      #3


      Jel' to pochelo od onog "poljupca" ili je bilo i ranije?

      Jesi li odradio mali servis, zamenio filtere, proverio svecice i kablove?

      Trebalo bi da bacish auto na dijagnostiku, da se prvo proveri da ne izbaci neku greshku. Mozhe biti neki senzor npr. Ali isto tako mozhe biti i "DISA" klapna tj. solenoid u "rachvi" usisne grane, tj. improvizovana verzija varijabilnog u**** koja se ugradjivala u taj motor. Klapnu kontrolishe solenoid, a kad se sistem dovoljno zaprlja mozhe da krene da kochi klapna i da se nedovoljno ili nepotpuno "otvara". Ona bi trebalo da se dodushe aktivira negde ranije, oko 4500 rpm, ali mozhda je samo delimichno funkcionalna tj. otvori malo i dalje nece. Valjalo bi skinuti plenum i proveriti da li je zaprljano, i po potrebi ochistiti.

      Ali prvo da krenemo od najprostijih stvari. Dakle, daj odgovore od pochetka
      http://www.bmw.tv

      Comment

      • zverko
        CBC Senator XXL
        • 19.08.2005
        • 7085
        • BGD
        • Audi A4

        #4
        zamenjene svecice, kablovi dobri, filteri takodje... ko sto rekoh auto pravi problem tek kad se zagreje do tada radi najnormalnije. stavljan na dijagnostiku i jedino sto smo videli jeste da je ? muerte i da jedna dizna brljavi. ECU resetovan na fabricko stanje, ociscene dizne, vozen 500km da sakupi informacije o nacinu expoatacije i malo pre zamenjena sonda. sad cemo da vidimo kako ce se ponasati.
        cenim da neki senzor zeza i to neki koji ima veze sa temperaturom...
        deutsche gemacht-gut gemacht...

        Comment

        • overspeed
          CBC Senator XXL
          • 24.05.2005
          • 2779
          • Kosovska Mitrovica

          #5
          Originally posted by zverko
          stavljan na dijagnostiku i jedino sto smo videli jeste da je ? muerte.
          Mislim da je u ovome zecu lezhao grm

          Dok se motor ne ugreje na radnu temperaturu, sistem radi u "open loop" modu tj. sa "default" mapama ubrizgavanja, nezavisno od signala sa lambde. Kad se motor (i cat) ugreje dovoljno, onda ECU prelazi na "closed loop" i uz ulazni signal sa lambde pochinje da odredjuje dozu i ubrizgavanje goriva, konstantno pokushavajuci da odrzhi idealan stohiometrijski odnos.
          Ako je tebi problem bio izrazhen samo sa ugrejanim motorom, onda ECU nije imao pravilan input sa lambde (ili nije imao nikakav input) i onda je smeshu i dalje odredjivao "po defaultu". To je naravno moglo da ima za rezultat slabije performanse, vecu potroshnju, vishe shtetnih materija u izduvu... Ako je lambda zamenjena ochekujem da ce stvari da se poprave totalno. U najmanju ruku ce doci do NEKOG pobljshanja, jer ECU koji radi sa mrtvom lambdom nije sposoban da radi svoj posao kako valja.

          Originally posted by zverko
          cenim da neki senzor zeza i to neki koji ima veze sa temperaturom...
          Ako ni promena lambde ne donese zheljeno poboljshanje, onda mozhe da bude u pitanju neki senzor, i to recimo senzor temperature motora u bloku, ali otom-potom... Mislim da ce ovo sa lambdom ipak reshiti stvar. Samo sachekaj par desetina prevezenih km u razlichitim okolnostima, i to ne u cugu vec iz minimum 15-20 startova. Shto vishe startova i raznovrsne vozhnje, to ce ECU brzhe da adaptira svoj rad novonastalim okolnostima.

          PS. Samo se nadam da auto nije previshe dugo vozhen sa mrtvom lambdom, jer ako je dugo vremena ECU gurao loshu smeshu to je moglo da oshteti i katalizator. Problemi sa performansama narochito na vishim obrtajima mogu itekako da budu prouzrokovani zachepljenim tj. oshtecenim cat-om.
          http://www.bmw.tv

          Comment

          • zverko
            CBC Senator XXL
            • 19.08.2005
            • 7085
            • BGD
            • Audi A4

            #6
            aaaaa zar motor na viskoj turi ne radi bez ? tj kad je pod max opterecem nema ocitavanja ? vrednosti? a druga stvar on ima sondu sa grejacem tako da su ocitavanja sa iste momentalna cim auto startuje...
            cat ako ne valja cemo da ga bacimo i onako smeta...

            salim se, cat ne zveci i ne smrdi na sumpor. dok ne postigne radnu temp. vrti se normalno, videcemo ovih dana kako ce da radi. do sad je imao malo jacu smesu sto se moglo videti i na izduvu.
            deutsche gemacht-gut gemacht...

            Comment

            • overspeed
              CBC Senator XXL
              • 24.05.2005
              • 2779
              • Kosovska Mitrovica

              #7
              Jeste da pod punim opterecenjem ECU "ignorishe" ulaz sa lambde (i ne samo nje vec i nekih drugih senzora) i gura goriva djuture da bi zashtitio motor od "cvetanja" ali se to deshava samo pod tachno definisanim okolnostima, npr. kad se registruje naglo "patosiranje" i potpuno otvoren leptir (preko TPS-a), shto ne mora da je uvek bila situacija u tvom sluchaju. Postepeno ubrzavanje iz 4. ili 5. brzine do maksimalne brzine ECU nece da registruje kao sluchaj za "uzbunu", i nastavice da radi sa "closed loop" mapama. Ako medjutim krenesh u neko naglo preticanje, pa iz druge ili trece patosirash pedalu, ECU ce da registruje potpuno (ali naglo) otvoren trotel, i onda automatski izlazi iz "closed loop" ciklusa, i samo pod takvim okolnostima prestaje da "slusha" lambdu. Dakle, pitanje je kako je ECU u tom autu, odnosno Bosch-ov DME programiran za te situacije i koje su predefinisani bezbednosni limiti u softveru.

              Nema veze shto ima sondu sa grejachem, potrebno je neko vreme da se sam katalizator zagreje na radnu temperaturu, jer tek sa zagrejanim katalizatorom ima smisla ochitavati podatke sa lambde koja je iza njega. ECU prelazi na "closed loop" tek kad registruje zagrejan cat, jer tek onda ce podaci sa lambde biti pouzdani i verodostojni.

              Elem, mislim (ili se bar nadam) da ce zamena sonde reshiti problem. ECU nije pravilno dozirao smeshu i to shto se ranije videlo na izduvu samo potvrdjuje loshu smeshu. Izvozaj to 50-ak kilometara, sachekaj par desetina startova pa javljaj shta se deshava.
              http://www.bmw.tv

              Comment

              • zverko
                CBC Senator XXL
                • 19.08.2005
                • 7085
                • BGD
                • Audi A4

                #8
                bojim se da je problem ostao... ostaje jos da skinem usisno crevo i da ocistim leptir karb klinerom. dakle auto dosta losije ide od onog trenutka kad postigne radnu temperaturu.
                deutsche gemacht-gut gemacht...

                Comment

                • jevrem
                  CBC Senator XXL
                  • 04.11.2006
                  • 948
                  • Smederevska Palanka
                  • A4 2.0TDI quattro

                  #9
                  isproveravaj one senzore za temp. motora da mozda oni ne zezaju
                  Audi A4 2013. B 8.5 2.0TDI quattro 177ks+ABT chip
                  Peugeot expert 2009. 2.0HDI 140ks

                  Comment

                  • Srdjan
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 2416
                    • Bajina Basta/Beograd

                    #10
                    A kad mu das gas sa lera kako se onda ponasa? Da nije mozda bobina kada se ugreje pa pocne da zeza?
                    Lancia Kappa 2.0 20v

                    Comment

                    • zverko
                      CBC Senator XXL
                      • 19.08.2005
                      • 7085
                      • BGD
                      • Audi A4

                      #11
                      da je bobina onda bi zezao u celom opsegu a ne samo na 5400rpm.
                      idem sutra kod gavre da ga jos jednom dijagnosticiramo. cini mi se da je prosli put pokazao nenormalno visku temperaturu usisnog vazduha...
                      deutsche gemacht-gut gemacht...

                      Comment

                      • Misko M
                        CBC Senator XXL
                        • 17.03.2007
                        • 652
                        • BG Vozdovac

                        #12
                        a sto ne probas da iskljucis davac za temperaturu usisnog vazduha prebacice na srednju vrednost i ako je do njega bolje ce da radi na tim visokim ?!

                        Comment

                        • zverko
                          CBC Senator XXL
                          • 19.08.2005
                          • 7085
                          • BGD
                          • Audi A4

                          #13
                          jel to onaj senzor sto se nalazi na kucistu filtera za vazduh?
                          deutsche gemacht-gut gemacht...

                          Comment

                          • Misko M
                            CBC Senator XXL
                            • 17.03.2007
                            • 652
                            • BG Vozdovac

                            #14
                            ...jeste ! pogledaj na netu jel ima taj motor mozda jos neki u usisnoj granu, tu se kod mene nalazi !

                            Comment

                            • zverko
                              CBC Senator XXL
                              • 19.08.2005
                              • 7085
                              • BGD
                              • Audi A4

                              #15
                              koliko vidim nema u usisnoj nista osim TPSa i ler motora... probao, raskacio TSA i opet ista prica... huh...
                              deutsche gemacht-gut gemacht...

                              Comment

                              Working...
                              X