Re: kadet 1.3i
E tu se sasvim slažemo!
Zaista se izvinjavam ako sam bio "grub" no kod VW motora me pljuju kad pomenem "samo" SAE 30, 20W-50 i 15W-40 (što jeste najbolje), pa sam "priznao" da može i 10W-40. Ako može (i u praksi ihihi) u staru bubu pa može valjda i u kadeta.
Ne mislim da ste "pljvali" po meni ali me je pokrenula činjenica da je baš taj motor pogodan za "svašta" te da preporuka koja stoji (15W-40) i sigurno je najisplatljivija, zaista nije jednina. Otprilike motor sa malo pređenih km i u dobrom stanju ići će na "sve".
Od 0W-30 do 20W-50 te 10W-60. Naravno zavisno od uslova vožnje, klimatskih uslova, itd.
I "obatrojica" (i Ragazzoni) ćemo se brzo složiti da je Fabrička Preporuka nešto od čega ne treba mnogo odstupati. No ovaj motor je baš tolerantan, kod nekih drugih FP je prilično "zakucana" te se ne treba "praviti pametan" (nema mnogo vrdanja).
Ragazzoni bi mogao da aminuje, a evo mog razmišljanja u konkretnom slučaju.
Jako je teško ugoditi da se spreči "zveckanje ventila" (ukoliko je do maziva), sa jedne strane, i velika potrošnja ulja, sa druge strane. Prilično protivurečni zahtevi.
Ovde bi 5W-50 moglo da bude "u centar mete" ali i 10W-50 a možda i 10W-60.
I naravno, sva su ta ulja skupa!
Nije lako biti pametan! U svakom slučaju auto je star pa se treba "terati" što više (ne može još puno godina da izdrži a možda može par desetina hilljada km, uz malo sreće).
Za više vožnje u toku godine strategija je (zapravo):
"Letnjih" pet meseci: 15W-40/15W50 (ili "žrtvovati" cveckanje pa ići na 20W-50)
"Zimskih" sedam meseci: 5W-40, evenutalno 10W-40
Ukoliko se manje vozi onda dođe na isti trošak kao i 5(10)W-50(60) kao celugodišnje.
I naravno, sa stanovišta finansija: 15W-40 ili 15W-50 pa cele godine.
Izbor je na vlasniku (calenzi za ulje pa će sam odlučiti).
P.S.
'Kris' me pretekao. Zaista ukoliko ima finansijskih mogućnosti treba probati jeftinije 5W-40. Ono teško da će smanjiti potrošnju ulja (no ne očekujem i da mnogo poveća) ali će se bez mnogo majstorisanja utvrditi da li postoji nekakav problem sa ventilima koje ulje neće otkolniti (makar i 5W30). Ne mora se isto ispuštati, već se može u njega dolivati neko jeftinije (10W-40 ili 15W-40). U slučaju 15W-40 (iako nije obavezno) birajte istog proizvođača i API SL karekteristike ulja da bi bilo što kompatibilnije sa 5W-40 (naravno neće se, ovo ću morati još google puta da ponovim, stvoriti gel, babaroga ili bilo šta drugo ni sa SJ i drugog proizvođača ali što bliže (po spec.) to bolje).
E tu se sasvim slažemo!

Zaista se izvinjavam ako sam bio "grub" no kod VW motora me pljuju kad pomenem "samo" SAE 30, 20W-50 i 15W-40 (što jeste najbolje), pa sam "priznao" da može i 10W-40. Ako može (i u praksi ihihi) u staru bubu pa može valjda i u kadeta.
Ne mislim da ste "pljvali" po meni ali me je pokrenula činjenica da je baš taj motor pogodan za "svašta" te da preporuka koja stoji (15W-40) i sigurno je najisplatljivija, zaista nije jednina. Otprilike motor sa malo pređenih km i u dobrom stanju ići će na "sve".
Od 0W-30 do 20W-50 te 10W-60. Naravno zavisno od uslova vožnje, klimatskih uslova, itd.
I "obatrojica" (i Ragazzoni) ćemo se brzo složiti da je Fabrička Preporuka nešto od čega ne treba mnogo odstupati. No ovaj motor je baš tolerantan, kod nekih drugih FP je prilično "zakucana" te se ne treba "praviti pametan" (nema mnogo vrdanja).
Ragazzoni bi mogao da aminuje, a evo mog razmišljanja u konkretnom slučaju.
Jako je teško ugoditi da se spreči "zveckanje ventila" (ukoliko je do maziva), sa jedne strane, i velika potrošnja ulja, sa druge strane. Prilično protivurečni zahtevi.
Ovde bi 5W-50 moglo da bude "u centar mete" ali i 10W-50 a možda i 10W-60.
I naravno, sva su ta ulja skupa!
Nije lako biti pametan! U svakom slučaju auto je star pa se treba "terati" što više (ne može još puno godina da izdrži a možda može par desetina hilljada km, uz malo sreće).
Za više vožnje u toku godine strategija je (zapravo):
"Letnjih" pet meseci: 15W-40/15W50 (ili "žrtvovati" cveckanje pa ići na 20W-50)
"Zimskih" sedam meseci: 5W-40, evenutalno 10W-40
Ukoliko se manje vozi onda dođe na isti trošak kao i 5(10)W-50(60) kao celugodišnje.
I naravno, sa stanovišta finansija: 15W-40 ili 15W-50 pa cele godine.
Izbor je na vlasniku (calenzi za ulje pa će sam odlučiti).
P.S.
'Kris' me pretekao. Zaista ukoliko ima finansijskih mogućnosti treba probati jeftinije 5W-40. Ono teško da će smanjiti potrošnju ulja (no ne očekujem i da mnogo poveća) ali će se bez mnogo majstorisanja utvrditi da li postoji nekakav problem sa ventilima koje ulje neće otkolniti (makar i 5W30). Ne mora se isto ispuštati, već se može u njega dolivati neko jeftinije (10W-40 ili 15W-40). U slučaju 15W-40 (iako nije obavezno) birajte istog proizvođača i API SL karekteristike ulja da bi bilo što kompatibilnije sa 5W-40 (naravno neće se, ovo ću morati još google puta da ponovim, stvoriti gel, babaroga ili bilo šta drugo ni sa SJ i drugog proizvođača ali što bliže (po spec.) to bolje).
Comment