kadet 1.3i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expendable
    CBC Senator XXL
    • 04.11.2009
    • 3662
    • Bor

    #16
    Re: kadet 1.3i

    E tu se sasvim slažemo!

    Zaista se izvinjavam ako sam bio "grub" no kod VW motora me pljuju kad pomenem "samo" SAE 30, 20W-50 i 15W-40 (što jeste najbolje), pa sam "priznao" da može i 10W-40. Ako može (i u praksi ihihi) u staru bubu pa može valjda i u kadeta.
    Ne mislim da ste "pljvali" po meni ali me je pokrenula činjenica da je baš taj motor pogodan za "svašta" te da preporuka koja stoji (15W-40) i sigurno je najisplatljivija, zaista nije jednina. Otprilike motor sa malo pređenih km i u dobrom stanju ići će na "sve".
    Od 0W-30 do 20W-50 te 10W-60. Naravno zavisno od uslova vožnje, klimatskih uslova, itd.
    I "obatrojica" (i Ragazzoni) ćemo se brzo složiti da je Fabrička Preporuka nešto od čega ne treba mnogo odstupati. No ovaj motor je baš tolerantan, kod nekih drugih FP je prilično "zakucana" te se ne treba "praviti pametan" (nema mnogo vrdanja).

    Ragazzoni bi mogao da aminuje, a evo mog razmišljanja u konkretnom slučaju.
    Jako je teško ugoditi da se spreči "zveckanje ventila" (ukoliko je do maziva), sa jedne strane, i velika potrošnja ulja, sa druge strane. Prilično protivurečni zahtevi.
    Ovde bi 5W-50 moglo da bude "u centar mete" ali i 10W-50 a možda i 10W-60.
    I naravno, sva su ta ulja skupa!
    Nije lako biti pametan! U svakom slučaju auto je star pa se treba "terati" što više (ne može još puno godina da izdrži a možda može par desetina hilljada km, uz malo sreće).
    Za više vožnje u toku godine strategija je (zapravo):
    "Letnjih" pet meseci: 15W-40/15W50 (ili "žrtvovati" cveckanje pa ići na 20W-50)
    "Zimskih" sedam meseci: 5W-40, evenutalno 10W-40
    Ukoliko se manje vozi onda dođe na isti trošak kao i 5(10)W-50(60) kao celugodišnje.

    I naravno, sa stanovišta finansija: 15W-40 ili 15W-50 pa cele godine.
    Izbor je na vlasniku (calenzi za ulje pa će sam odlučiti).

    P.S.
    'Kris' me pretekao. Zaista ukoliko ima finansijskih mogućnosti treba probati jeftinije 5W-40. Ono teško da će smanjiti potrošnju ulja (no ne očekujem i da mnogo poveća) ali će se bez mnogo majstorisanja utvrditi da li postoji nekakav problem sa ventilima koje ulje neće otkolniti (makar i 5W30). Ne mora se isto ispuštati, već se može u njega dolivati neko jeftinije (10W-40 ili 15W-40). U slučaju 15W-40 (iako nije obavezno) birajte istog proizvođača i API SL karekteristike ulja da bi bilo što kompatibilnije sa 5W-40 (naravno neće se, ovo ću morati još google puta da ponovim, stvoriti gel, babaroga ili bilo šta drugo ni sa SJ i drugog proizvođača ali što bliže (po spec.) to bolje).
    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

    Comment

    • ragazzoni
      CBC Senator XXL
      • 24.02.2009
      • 774
      • Obrenovac i okolina
      • Opel Omega 2.0i-16v

      #17
      Re: kadet 1.3i

      AMIN! Svakako i 10w-40, vredi probati obzirom da se javlja taj problem ZVECKANJA, a kad se pozivam na tebe Stevo, mislim da boljeg eksperta sa posebnim osvrtom na osobine-kvalitet-cena..., nemamo. Dao sam preporuku 5w-40 kao nešto ekstremniju, da bi se uvidela razlika. Ovo me uvek podseti na priču o ED-u, i pitanje zašto ga fabrika ne preporučuje za GOLFA DVOJKU I MERCEDES 123-ojku? Pa gde je bio ED kad su se ti modeli rađali? Što ne znači da kad je kasnije napravljeno nije poklopilo i te zahteve. Ali o finesama, razlikama, pitanjima da li je to baš 100% kao D2 ili 105% i ostalim stvarima vezanim za temu, imaju privilegovani iz vrha. Ja zaista nikad nisam umeo da prodam svoje znanje, čak sam ga nekontrolisano prosipao, ispadao i smešan i ko zna šta još. Za tebe ne znam, ali sudeći po razvoju situacije, tu smo negde. Ovde se čak trudim i da na jedan razumljiv način, koristeći tehnički, narodni, žargonski rečnik, prilagodim i pojasnim neke detalje, ne bi li ljudi što bolje razumeli. Poštujem velike titule, oduševljavam se majstorima čije znanje znatno prevazilazi zvanično zvanje koje imaju, veruj mi na ovom forumu na mene strašno pozitivan utisak u svakom smislu ostavljaš TI, BOOST, DORA, STRATOS... ali zaista neke stvari postaju po malo iritirajuće, i gubim snagu na njima. Paušalne ocene, reče mi jedan čo'ek i sl. već poodavno smetaju. Neki moderatori to vrlo lako sankcionišu, ja nešto nemam hrabrosti.
      ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
      Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

      Comment

      • RANK
        CBC Senator XXL
        • 28.02.2007
        • 1635
        • Beograd
        • FIAT MAREA WEEKEND 1

        #18
        Re: kadet 1.3i

        Koliko vidim, moj post je na tapetu, ne znam zasto, niti sta je to neistinito u njemu. Dakle, ako vam smeta, brisite i uzivajte, a ja cu se u tom slucaju svojski potruditi da ne postujem u vasim temama i svi srecni.
        "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

        Comment

        • ragazzoni
          CBC Senator XXL
          • 24.02.2009
          • 774
          • Obrenovac i okolina
          • Opel Omega 2.0i-16v

          #19
          Re: kadet 1.3i

          Čovek ima problem-čuju mu se hidropodizači kad je motor hladan! Zato je preporuka 5w-40. A da li se tebi čuju hidropodizači?
          ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
          Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

          Comment

          • zzoran
            CBC Član
            • 25.11.2010
            • 37
            • Dimitrovgrad

            #20
            Re: kadet 1.3i

            Hvala i tebi RAGAZZONI , ako bog da aminovacemo i u MB, valjda znas gde je to...
            hvala ti i pozzz

            Comment

            • expendable
              CBC Senator XXL
              • 04.11.2009
              • 3662
              • Bor

              #21
              Re: kadet 1.3i

              Poštovani Rank,
              nema potrebe za ljutnjom. Jeste upali u "unakrsnu vatru" ali vaš post je više kolateralna šteta nego što je bio na "nišanu".
              Zapravo i nijen toliko šta ste rekli (mada niste bili u pravu) nego - kad ste rekli! (posle Ragazzonija i specifičnog slučaja).
              Osim toga, iako u tehnici treba biti što precizniji u OSNOVI PRIRODE nije da je nešto tako i nikako više (crno-belo) već uvek u nijansama (ne samo sive nego u bojama). Da je nešto tako i tačka, je više odlika ljudskog karaktera i nekih nagona koji su nas napravili time što smo. U ljudskoj prirodi je da se stvari posmatraju kao apsolutne (više kao težnja) ali AVAJ, priroda ne funkcioniše (baš) tako. Sve apsolutističke teorije i sistemi vrednosti su pali ili se još drže na "intenzivnoj nezi". Potreba da se sve oko nas objasni bogom, dogmom, aksiomatskim naučnim teorijama, ... sve to NEMA VEZE SA STVARNOŠĆU!
              Šta god da tvrdite (a nije vezano za "humanističke" (a zapravo anti-humanističke) nauke) važi samo za ODREĐENE USLOVE, uopšteno, uopšteno malo šta važi (čak i Ajnštajnovo "visoko c").
              Odoh predaleko, ali ...
              Inače znanje nije nimalo lako unovčiti (bilo gde) jedino što se u nekim delovima sveta od njega može pristojno živeti, a kod nas možete i "crknuti ko pas". Dogmatske teorije nameću ljudi sa malo znanja (ili čak i sa solidnim) ALI koji od toga IMAJU veliku materijalnu (finansijsku) KORIST. Follow the money! (nema greške).
              Ne mislim da ste vi (Rank) jedan od tih, ali je fascinantno da "teroristička" nametanja (nekih) zvaničnih servisa ili fabrika veliki broj ljudi "brani životom" bez ikakve potrebe (a u svakom slučaju zarade).
              Nemojte raditi nečiji tuđi posao, bar ne za џ jer to oni i hoće, da im što više ljudi radi besplatno a njima pare!
              Zato kad neko brani stav koji nije tačan ili je delimično tačan - sigurno od toga ima korist, a kao brani tačan može biti i da nešto i zna. No čak i to nije tako prosto.
              Najbolji primer je naveo Dimitrija (na blogu):
              Njegov majstor je zamalo poginuo zbog više od 10 god. stare kočione tečnosti no i dalje tvrdi da se ona ne menja!
              (Cool tip, bukvalno brani životom svoj stav, zapravo otpor prema učenju).
              I na kraju ali ne po značaju:
              ED u stare dizele. "Krunsko pitanje" pošto vam delom poveruju da ED može je "a jer ti to meni garantuješ?".
              Šta bre da ti garantujem! Okreni se oko sebe, pogledaj gde živiš! Ovde može da se ponovi ZOZOVAČA (i da opet ljudi umiru) a za gorivo da ti neko garantuje? Pa taj koji ga proizvodi ti neće garantovati (ali baš ništa) i šta god da sipaš tvrdiće da je trebalo "ono drugo". Za to će naći i (potkupljive) "sudske veštake" i "stručnjake" a biće i ono da ti motor nije potpuno ispravan, da za njega proizvođač više ne daje tehničku podršku, da ne znaš ni šta si sipao, da nisi palio na krublu, da više od godinu dana nisi održavao vozilo u zvaničnom servisu i slično.
              Baš bih voleo da neko navede da je dobio odštetu zbog lošeg kvaliteta goriva. Ako takvih i ima to su više ljudi "sa jakim vezama" ili "izuzeci koji potvrđuju pravilo" ali ih sigurno od 1990 nema više od pristiju na ruci (a možda i nula).
              Na osnovu toga bi (zluradi) zaključili da je kvalitet goriva zapravo ODLIČAN i bolji nego u Nemačkoj i Americi.
              Ko u ovo veruje i ne treba mu ništa bolje od ovoga gde smo sada.
              Opet 90% ovoga nema veze sa Rank-om, samo je bio dobar povod za malo pisanije.
              Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

              Comment

              • RANK
                CBC Senator XXL
                • 28.02.2007
                • 1635
                • Beograd
                • FIAT MAREA WEEKEND 1

                #22
                Re: kadet 1.3i

                Originally posted by ragazzoni
                Čovek ima problem-čuju mu se hidropodizači kad je motor hladan! Zato je preporuka 5w-40. A da li se tebi čuju hidropodizači?
                Na kadetu? Ne, ali u njemu je 20W60, jer svako drugo trosi.... E sad, da dolijem ulje na vatru... na tom motoru, koji je presao ko zna koliko, a svakako preko 300hkm, pitanje da li ce i pritisak moci da postigne sa retkim uljem... opet na osnovu mog iskustva sa ovim mojim kadetom...
                "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                Comment

                • kristina990
                  Banovan
                  • 13.04.2009
                  • 1066
                  • Srbija

                  #23
                  Re: kadet 1.3i

                  da sažmem priču
                  postoje dva uzroka zveckanja ventila
                  1.nedovoljan pritisak ulja
                  2.defekt na hidropodizačima

                  pod 1. privremeno rešenje bi ,upravo konta zdravoj logici ,bilo stavljanje gušćeg ulja za postizanje većeg(prihvatljivog) pritiska pri kojem se ne bi čuli hidropodizači...
                  konačno rešenje traži merenje pritiska ulja na glavi i prema dobijenom rezultatu ukoliko je pritisak niži opravka

                  pod 2. ako je pritisak ulja u redu pokušati sa ređim uljem npr. 5w40 i ublažiti ili otkloniti defekt hidropodizača

                  i pod 3. veselje ... kombinovan oba kvara niži pritisak i defekt na hidropodizačima,tu pomaže samo popravak...

                  Comment

                  • expendable
                    CBC Senator XXL
                    • 04.11.2009
                    • 3662
                    • Bor

                    #24
                    Re: kadet 1.3i



                    "Kris" da nisi prešao u vatrogasce? Nije neka kinta ali 6 meseci beneficiranog staža ...
                    ... mislim u vezi "ulja na vatru" (doduše ovde je "vatra na ulje")
                    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                    Comment

                    • ragazzoni
                      CBC Senator XXL
                      • 24.02.2009
                      • 774
                      • Obrenovac i okolina
                      • Opel Omega 2.0i-16v

                      #25
                      Re: kadet 1.3i

                      Originally posted by kristina990
                      da sažmem priču
                      postoje dva uzroka zveckanja ventila
                      1.nedovoljan pritisak ulja
                      2.defekt na hidropodizačima
                      ...
                      Samo jedna sitnica-reč je o hladnom motoru, u periodu neposredno ili par minuta posle starta. Moglo bi da bude i nedovoljan dotok ulja. Recimo da bi prva stavka mogla da generiše problem, ali bi moglo da bude još po nešto. Čime je uslovljen i čime ga poboljšati u datom motoru?
                      ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
                      Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

                      Comment

                      • RANK
                        CBC Senator XXL
                        • 28.02.2007
                        • 1635
                        • Beograd
                        • FIAT MAREA WEEKEND 1

                        #26
                        Re: kadet 1.3i


                        Gusce ulje?
                        "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                        Comment

                        • gorky
                          CBC Senator XXL
                          • 08.06.2007
                          • 860
                          • Vojvodina,Kikinda

                          #27
                          Re: kadet 1.3i

                          krenuli ste straga da resavate problem,naime svega ovoga ne bi bilo da je pera otisa pravo u policiju.ulje je ovde sporedna stvar,kada je sve u redu sa sklopom motora radice bez suma i na zejtin. bez veze je nagadjati sta je sve osteceno na motoru iz 89 godine,dzaba se menjaju semerinzi ili gumice ventila ukoliko je ,a sigurno jeste, osteceno stablo ventila i vodjice ventila,zatim podmetaci klackalica ili klackalice ukoliko su ostecene uz sve gore pomenuto cuce se zvuk.za pocetak mi ni ne znamo koji je zvuk u pitanju,jer i pogresno nastelovano paljenje ce uzrokovati zveckanje klipova kao i ostecenje ili prevelik zazor na istim. dakle pravilna defektaza na pocetku da je uradjena skratila bi nam ovoliko pisanje. naravno da je kvalitetno ulje pretpostavka za kvalitetan rad motora,da ne pocnete opet sa ulje ovo ili ono...

                          Comment

                          • expendable
                            CBC Senator XXL
                            • 04.11.2009
                            • 3662
                            • Bor

                            #28
                            Re: kadet 1.3i

                            g. 'gorky',
                            sve ste u pravu samo ste prevideli bar 2-3 stvari:
                            1) Ulje sigurno nije problem; uostalom objavljen je moj stav o tome još na početku: u 99% slučajeva problem nije u ulje. Maziva mogu biti problem samo ako su neodgovarajućeg kvaliteta i to ne odmah. Kvalitetna a pogrešno izabrana tek dugoročno čine problem.
                            2) Nadovezali smo se na predlog 'ragazzoni'-ja a tek posle jednog jako krutog stava razvezali diskusiju.
                            3) Ragazzoni je zadnji čovek koji bi rešavao problem promenom ulja, ali ako čovek neće da rastura motor (a morao bi bogami da se rasturi komplet) samo znatno gušće ili znatno ređe ulje od onog u motoru možda mogu da malo "rasčiste" situaciju i ublaže (a nikako reše) problem.
                            4) Osim toga "na daljinu" bilo šta tvrditi je ...
                            5) Dakle, sve je O.K. ali ako bi se ozbiljno krenulo u rešavanje problema, postalo bi (totalno) neozbiljno (skuplje nego što vredi).

                            "Zveckanje" ventila (ako je uopšte to) može biti ... zbog više desetina stvari a u svakom slučaju zbog neispravnosti sklopa ili nepodešenog motora.
                            Primedba vam je dobra za ono što ste mislili (to je uopšten i principijalan stav) - ne rešava se tako problem.
                            Međutim, diskusija je upravo to, iznošenje raznih teorijskih postavki i ova konkretna je skliznula u jednom ne toliko korisnom koliko zanimljivom smeru: uticaj viskoznosti ulja na rad "hidrauličnih ventila", sa posebnim osvrtom na Kadet 1.3i.

                            Opustite se ... smatrajte ovo ... kao kad dr House diskutuje sa svojim specijalizantima. Kritikovati to sa stručne strane je potpuno smešno, a sa laičke još smešnije. Možete ili promeniti program ili sa manje ili više uživanja gledati novu epizodu.
                            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                            Comment

                            • zzoran
                              CBC Član
                              • 25.11.2010
                              • 37
                              • Dimitrovgrad

                              #29
                              Re: kadet 1.3i

                              Originally posted by ragazzoni
                              Originally posted by kristina990
                              da sažmem priču
                              postoje dva uzroka zveckanja ventila
                              1.nedovoljan pritisak ulja
                              2.defekt na hidropodizačima
                              ...
                              Samo jedna sitnica-reč je o hladnom motoru, u periodu neposredno ili par minuta posle starta. Moglo bi da bude i nedovoljan dotok ulja. Recimo da bi prva stavka mogla da generiše problem, ali bi moglo da bude još po nešto. Čime je uslovljen i čime ga poboljšati u datom motoru?
                              Ako je "nedovoljan dotok ulja" glavni uzrok znaci da u pocetku rada motora u glavi motora podmazivanje nije dobro; da li to moze da izove neku stetu na kraci rok i koji su delovi motora na udaru. Podsecam da su podizaci, sicevi ventila i gumice novi. Lampica pritiska ulja se gasi odmah po paljenju motora.

                              Za expendable:
                              Citajuci vas blog, hvalili ste LM aditiv MOS2, pa ako nedovoljni dotok ulja izaziva neku stetu u glavi motora dok ne "stigne" dovoljno ulja, da li bi MOS2
                              "zakrpio" taj kratki period dok ulje ne dodje gde sve treba.
                              pozz

                              Comment

                              • expendable
                                CBC Senator XXL
                                • 04.11.2009
                                • 3662
                                • Bor

                                #30
                                Re: kadet 1.3i

                                MoS2 bi više pomogao u slučaju da nema dovoljno ulja te u uslovima mešovitog ili skoro "suvog" podmazivanja.
                                Nešto zaostalog bi verovatno pomoglo ali sve liči da ga ne bi bilo dovoljno za to. On jednostavno "prati" ulje (suspendovan je u njemu). Neće da škodi i ne košta mnogo, ali teško da potpuno rešava stvar. Možda u kombinaciji sa estarskom sintetikom? Ili "tehnosyntese" (PS) uljima? Teorijski bi estarske sintetike pomogle, ali se vrlo ne isplati. Takođe bi teorijski mogli da pomognu "Motor Protect" i slični aditivi koji prave film na površinama, no ne posebno bolje od estarskih sintetika a i jedno i drugo košta previše za vaš slučaj. Ceratec objedinjuje oba, ali mi se čini da tu treba samo ZDDP-om nakrkano ulje (neko SG ili Racing).
                                Možda Elf 5W-50 ili 10W-50 (jedno od njih je čak "samo" SG što je ovde ono što se traži).
                                5W-50 je sigurno još bolja varijanta od 5W-40 te uz još uvek podnošljivu cenu vredi probati (pa taman nećemo imati pojma šta je tu presudilo, brže postizanje pritiska zbog velike viskoznosti ili brži protok (dotok) ulja).
                                Zato je Rag i rekao 5W-40. Može i obratno (jer je jeftinije). Krkneš lepo ti njemu 20W-50 (ionako troši ulje) pa ako se situacija sa "zveckanjem ventila" pogorša, eto zaključka da se treba ići na 5W-40 naročito od jeseni (pozne). 20W-50 će leti lepo da posluži, manje će (možda) i trošiti ulja a ne košta mnogo. Ako se pogorša zveckanje? Ako te to mnogo nervira kreni odmah sa 5W-50 pa makar i ne znali o čemu se radi.
                                Zaista je situacija za "veliki servis" (generalni verovatno) a zaista bi tek rasturanje u delove moglo da ukaže šta je bilo i šta da se radi. No 'generalka' košta. Motor dobro vuče, troši gorivo kao da je znatno noviji ...
                                U cilju da se pređe još 10 ili 20k km pa i svih 30k km, generalna nije rešenje (mada ste već potrošili neki novac sa prilično sumnjivim rezultatima). Znači, generalni remont odmah ili da se vozi dok se ne "raspadne".
                                Relativno sličan slučaj sam imao sa starim ćaletovim kecom koji je od 120-130k km trošio 0,5-1lit. ulja na 1000km (6-7dl uglavnom ali i manje; naravno ne baš preko noći) i pri tom ona nije rasla. Kompresija je bila u granicama podnošljiog a vukao je kao mula. Očigledno je trebalo menjati karike ali kao što su mi sugerisali bolji poznavaoci, bolje je bilo raditi generalnu komplet. Ali dati par stotina evra za nešto što toliko nije ni vredelo (preko 20 god. i 2x rađena limarija) ...
                                U "zdravlju i veselju" sam (smo) ga ganjali do 160k km (potrošnja je ostala "tu negde" i nije prešla litar na 1000km) i još je išao sasvim solidno. Prodat pre 5 god. za 250 ili 300€ (ne sećam se) i vožen još 2 godine (bar) uz nepoznatu kilometražu.
                                Znam da je trebalo raditi generalnu ali očigledno je da se nije isplatilo. Inače je bio model 101B iz '79. Motor nije bio italijanski (DMB sigurno) ali blok (možda i) jeste. Jedna od zadnjih serija bez servo kočionog sistema.
                                I naravno: osnovno pitanje koje ste u prvom postu postavili - da li koristiti ređe ili gušće ulje?
                                Možda ni jedno ne pomogne (to se lako desi), verovatno ređe ali može biti i gušće (nemamo baš tačnu dijagnozu a takvu je i na daljinu i kod starog motora teško i postaviti).
                                MoS2 bi dodao nakon par stotina km (u bilo kom slučaju), neće odmoći a zamaglio bi uticaj viskoznosti ulja.
                                I naravno kao što je nekoliko "strogih" reklo: ako ćemo baš rigoroznu analizu da radimo, gubimo vreme.
                                Preporučujem prvi Ragazzonijev post, sve je rečeno. Zatim je došlo "kuckanje" ventila - drugi post maestra, pa sam samo dodao par imena.
                                Iako sam rekao i druge stvari, Ragazzoni je zapravo maksimalizovao preporuku bez rasturanja motora i generalne.
                                5W40 brže stiže u "kapilare" motora pa i do hidropodizača. To što gasi lampicu ne znači samo da je u referentnoj tački pritisak ulja O.K. ako je on normalan, lakotečljivo (5W-40) ulje sigurno bolje podmazuje. To što 20W-50 ima veći pritisak ulja na startu ništa ne znači. Čak iako ne rešite problem 5W-40 će biti bolje za same ventile. Ipak pri ovolikoj potrošnji ulja i "gušće" ulje može nešto da pokaže a motor (pa ni ventili) neće stradati (ako već nisu), pogotovu u letnjem periodu.
                                I da se ne vrtimo u krug, šta god da uradite uradite malo "drastičnije". Ako bi samo da rešite problem probajte 5W-50, to je najbolje što uljem možete da postignete (eventualno dodati MoS2 kasnije ukoliko ima makar promena "na sluh", bez nota).
                                Makar bilo "drži motor ulje, dok majstori bulje".

                                Skupo?
                                Pa i nije! Pogledaj Selenia 5W-50 koje je "Kris" pomenuo u 'horizontu'.
                                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                                Comment

                                Working...
                                X