Pitanje za majstore:dihtung glave!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rudic.m
    CBC Senator XXL
    • 30.07.2008
    • 407
    • Odžaci

    Pitanje za majstore:dihtung glave!

    Menjao sam na GOlf II 1.6D dihtung glave i desilo mi se nesto cudno.
    Dotezao sam u koracima I- 40 NM,II-60 NM,III- 90 stepeni.Kod dotezanja od 90 stepeni srafovi su bili i previse zategnuti,jedva sam ih i zategao na 90 stepeni,na nekih 60 stepeni vec je bilo na preko 120 NM. IV korak - dotezanje na 90 stepeni,uopste nisam mogao da maknem sraf koliko je zategnut bio.
    Skinuo sam opet glavu i ocistio dobro rupe i izmerio da slucajno sraf ne udara dole ali je sve u redu.
    Ne znam sta bi mogao biti problem?
    viewtopic.php?f=15&t=31792
  • nikaragva
    CBC Senator XXL
    • 03.06.2008
    • 521
    • B. Palanka
    • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

    #2
    Odg: Pitanje za majstore:dihtung glave!

    Nisam neki preveliki majstor, ali znam ponesto. Prilikom svakog stavljanja glave, trebas staviti nove sharafe, jer stari nisu za upotrebu, posto se istegnu od siline zatezanja. E sad da li je to tako za sve, ne znam, trebalo bi. Nisi napisao nista o tome, mozda si prvi put stezao sa starim sharafima??

    Comment

    • motorelektronik
      CBC Početnik
      • 25.12.2011
      • 9
      • ugljevik

      #3
      Odg: Pitanje za majstore:dihtung glave!

      pa ne znam da li cu ti biti od pomoci.... NPR kada ja stezem glave motora uz obavezno koriscenje novih vijaka koji su prethodno bili potopljeni barem pola sata u motorno ulje i uz nove podloske tamo gde ih je moguce staviti, kod momenata stezanja ili stepenovanja stezanja npr 60Nm+90+90 stepeni koristim polugu +cev od pola metra , tako da il sam segao glavu ili je vijak pukao nemas bas mnogo izbora. glava se mora stegnuti na meru koja je propisana. nzm mozda se tebi cini da vijak ne ide dalje jel nemas veliku polugu preko koje ces bolje preneti silu, jednostavno uzmi neku polugu nastavi koju ces nastaviti preko alata i probaj onda uz vecu silu

      Comment

      • rudic.m
        CBC Senator XXL
        • 30.07.2008
        • 407
        • Odžaci

        #4
        Odg: Pitanje za majstore:dihtung glave!

        Ma,i ja stezem sa polugom.Nazatezao sam se srafova i znam kako je kad tesko ide ali ovo zakuje.Kao da sraf udari u dno i nema dalje.
        Na 1000 km cu uraditi proveru,mozda ce malo popustiti.
        viewtopic.php?f=15&t=31792

        Comment

        • Gavra
          CBC Senator XXL
          • 06.03.2008
          • 2031
          • Beograd

          #5
          Odg: Pitanje za majstore:dihtung glave!

          Originally posted by motorelektronik View Post
          NPR kada ja stezem glave motora uz obavezno koriscenje novih vijaka koji su prethodno bili potopljeni barem pola sata u motorno ulje
          jel moze objasnjenje zasto drzis pola sata u ulju? Ocekujes da se napiju kao drvo ili ?!
          Poslednji nek ugasi svetlo

          Comment

          • motorelektronik
            CBC Početnik
            • 25.12.2011
            • 9
            • ugljevik

            #6
            Odg: Pitanje za majstore:dihtung glave!

            Originally posted by Gavra View Post
            jel moze objasnjenje zasto drzis pola sata u ulju? Ocekujes da se napiju kao drvo ili ?!
            pa jesi u pravu nisam bas mislio pola sata, tako da sam se pogresno izrazio. ali obavezno potopiti vijke u ulje dok se ne namoce dobro, da ulje udje u svaki navoj, sad koliko je vremena za to potrebno, nisam bas merio al recimo da treba barem 5 min! A sto se tice mog razloga zasto to radim, jednostavno da bih sprecio svaku mogucnost da dodje do pucanja vijka prilikom stezanja! Zato, ako nemam nove vijke sto se desavalo, stare prvo ocetkam celicnom cetkom-znaju da budu zardjali, zatim ih operem u benzinu a potom potopim u ulje. nemam veceras vremena da ti postavim par slicica o kakvim se glavama motora radi i kako to izgleda kad je spremno za ugradnju, ali evo potrudicu se da to sutra ili prekosutra postavim ovde pa ce ti slike same kazati Naj gora glava za stezanje po meni je fiat punto 1.2 i 1.4 koju je po meni ne moguce stegnuti bez novih podloski koje napravim kod strugara,jednostavno vijci toliko preskacu prilikom stezanja da alat pukne kao ledenica sto sam imao slucaj u praksi, ali i resenje koje je= otici kod strigara i napraviti podloske koje stavim izmedju glave vijka i bloka. podloske su debljine 4mm koje premasuju glavu vijka po obimu za naj manje 0,5mm

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              Odg: Pitanje za majstore:dihtung glave!

              srafovi i matice koji se dotezu na odredjenu "kilazu" se ugradjuju suvi i ne potapaju se u ulje nikako.

              Razlog je vrlo prost, ulje drasticno menja osobine trenja izmedju dva materijala a trenje je jedan od osnovnih kriterijuma na osnovu kojeg je propisan bas tacno odredjen momenat/ ugao pritezanja.

              To sam procitao u vise izvora specijalizovanih samo za srafove, matice, i slicno kao objasnjenje, i svi se slazu sa istim zakljuckom.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              Working...
              X