E46 N42 troši ulje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kubur
    CBC Početnik
    • 23.08.2013
    • 2
    • Budva
    • E46 318i

    E46 N42 troši ulje

    Pozdrav
    Skoro godinu dana sam vlasnik e46-ice, N42B20 143ks, 2002. god, prešao sam 10ak hiljada, ugrađen plin, urađen servis, nije ispiran motor, ulje 5w30. Tip vožnje raznolik, malo žustriji i pretežno gradska vožnja sa kraćim relacijama, u primorskoj klimi. U međuvremenu je trošio i oko 1L na 1.000km, curi i na dihtungu poklopca motora (ne bih znao koliko, ne parkiram uvek na istom mestu da bih primetio ostatke na asfaltu), i osećalo se sagoreno ulje kroz ventilaciju što bih rekao da je od dihtunga poklopca.
    Zimus kada je hladan, motor se gušio do npr 2-2.5 000 obrataja i dok se malo ne ugreje ili ne prebaci na plin. Sada u letnjem periodu to nije baš toliko primetno. Takođe nisam primetio da puši nešto posebno u tim jutarnjim paljenjima. Ali ako se motor ugreje, zatim odstoji nekih 20-40min, kada ga upalim tada zna dobro da zadimi.
    Takođe separator ulja nije menjan.
    Treba da radim opet servis, mislio sam za sada sipam Castrol 10w40, zamenim dihtung poklopca i separator ulja.
    Molio bih za mišljenja i savet, da li je neophodno otvarati motor (karike, dihtunzi, obrada glave, gumice ventila,...), ili možda je nešto treće po sredi?

    Hvala
  • gti16v
    CBC Senator XXL
    • 05.08.2007
    • 343
    • BGD
    • VW PASSAT 1.8T, BMW E46 318Ci 105kw

    #2
    Što se tiče mirisa sagorelog ulja u kabini, najčešći problem kod tih motora je kod vakum pumpe sa sadnje strane motora, ulje sa nje curi direktno na izduvnu granu, ona se otvori i predihtuje bez vecih problema, treba ti samo novi O ring koji ne kosta vise od 3-4 eur i malo paste za zaptivanje. To je prvo sto bih ja kontrolisao sto se tog dela problema tiče.

    Separator ulja nije skup deo koliko je problematicna zamena, jer stoji ispod usisne grane koja se prilikom zamene mora skinuti. Možes da probaš da zameniš njega i dihtung dekle mada ti niko ne može garantovati da ćeš time značajnije smanjiti potrošnu ulja. Koliko je prešao auto?

    BMW za taj motor zahteva ulje koje zadovoljava min. LL-01 standard, a 10w40 to nije, ja bih se zadržao na Castrolu 5W40 da sa gušćim uljem ne nastane veća šteta nego korist ali izbor je naravno tvoj.

    Kad smo već kod pomenutog motora, obavezno proveri da li je menjan zatezač lanca, 2007. je izbačen unapređen duži zatezač, zamena je prilično jednostavna.

    Comment

    • expendable
      CBC Senator XXL
      • 04.11.2009
      • 3662
      • Bor

      #3
      gti16v:
      "BMW za taj motor zahteva ulje koje zadovoljava min. LL-01 standard, a 10w40 to nije, ja bih se zadržao na Castrolu 5W40 da sa gušćim uljem ne nastane veća šteta nego korist ali izbor je naravno tvoj."
      Baš tako. Castrol ili ne ali 5W-40 sa BMW LL-01.
      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

      Comment

      Working...
      X