BMW 320 E36 vs. 520 E34 saveti, iskustva, odrzavanje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Elvis
    CBC Početnik
    • 07.03.2007
    • 4
    • Banat

    BMW 320 E36 vs. 520 E34 saveti, iskustva, odrzavanje

    Pozdrav svima,

    nalazim se pred kupovinom automobila. Iz naslova mozete zakljuciti da je izbor spao na 320i - E36 ili 520i - E34, mada ce kupovina zavisiti i od ponude pa su moguca i druga resenja. Elem,... motor mora biti taj od 2000 kubika M50. O njemu sam cuo sve najlepse. O M20 sam manje cuo i hteo bih da znam vise o njemu. U svakom slucaju sestak od 2000 kubika.
    Nisam od onih koji kupuju auto van svojih mogucnosti, i ostavicu nesto novaca sa strane za odrzavanje, ali me interesuje vena odrzavanja i cena delova - takodje i cena registracije. Mislim da ga posle kupovine vozim jedno 5-7 godina, zavisi od situacije pa da ga prodam.
    Vec sam proveo nekoliko sati citajuce stare poruke, nesto sam naucio a nesto tek treba da saznam. Dakle, posavetujtee me da znam na cemu sam to jest na cemu cu biti. Ono sto me posebno interesuje je:

    Ugradnja plina
    Cena redovnog odrzavanja
    Cena delova
    Slabe tacke
    Na sta obratiti paznju kod kupovine
    Razlike u motorima 129ks vs 150 ks (vazi za peticu koliko znam) sa posebnim akcentom na dugotrajnost
    I drugo sto nisam nabrojao a znate da je vazno.

    Puno hvala svima koji ce se javiti!
  • Elvis
    CBC Početnik
    • 07.03.2007
    • 4
    • Banat

    #2
    Mnogo sam vec naucio pretrazivanjem na ovom forumu pa cu postaviti konkretnija pitanja na koje nisam nasao odgovore:

    Cena redovnog servisa?
    Cena velikog servisa?
    Primeri za cenu delova?
    Postoji li razlika u dugotrajnosti izmedju motora 129ks (M20) vs 150 ks (M50), I ako postoji na cijoj je strani.

    Comment

    • M-power
      Moderator
      • 10.01.2005
      • 10060
      • Bg; Banovo Brdo
      • CorsaC, astra H,

      #3
      NE CITIRAJ POST TIK IZNAD

      Pa cena redovnog servisa kao i za svaki drugi auto
      5,6 litara ulja,filter,ulja,vazduha, mozda goriva i svecice 6 komada

      Veliki servis sa rukama bez gore navedenog je za M20 50-70eu a M50 ima lanac pa ti je sve jasno.

      M20 ume da napravi rekord sto se tice predjene kilometraze za razliku od M50 mada i uz redovno odrzavanje M50 naravno ako je i predhodni vlasnik odrzavao nemas problema. Jedan ima problem sa klackalicama a drugi sa hidropodizacima.
      To date there has never been a faster car built for the public road and,
      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

      Comment

      • overspeed
        CBC Senator XXL
        • 24.05.2005
        • 2779
        • Kosovska Mitrovica

        #4
        Samo mala dopuna nakon M-ovog rezimea...

        Na tvom mestu (@ Elvis) bih ipak "ishao" na M50 motor, i to po mogucstvu onaj sa oznakom M50TU. Motor M20 je prastare konstrukcije, i mada je (uglavnom) trajniji od svog "potomka" M50 ipak su mu, obzirom na konstrukcijsku izvedbu (2 litra, 6 cilindara), performanse za danashje uslove i iz danashnje perspektive gledano - slabe.

        Ono shto hocu da kazhem je da ne verujem da bi te 164 Nm obrtnog momenta ni izbliza impresioniralo, narochito ne u poprilichno teshkoj petici. Poredjenja radi - motor M43 u mojoj trojci koji je 4-cilindrash razvija 169 Nm, i to na nizhim obrtajima od M20!

        Znachi, jedna bregasta i 12 ventila u motoru M20 iz tih 6 cilindara ne izvlache bash impresivnu snagu, tako da je po meni izbor tog motora losha opcija.

        M50, sa druge strane, je daleko moderniji agregat sa duplom bregastom i tehnologijom od 4 ventila po cilindru i iz iste zapremine razvija ne samo 23 KS vec i 26 Nm obrtnog momenta vishe. Sem toga, kriva obrtnog momenta je mnogo blazha u odnosu na M20 a njegov peak dostupniji na nizhim obrtajima u odnosu na M20. Sve ovo se itekako oseca u praksi, po nekoj mojoj slobodnoj proceni M50 je nekih 20% efikasniji i bar toliko bolji od motora M20.

        Josh ako "naletish" na update verziju predstavljenu krajem 1991. / pochetkom 1992. godine sa oznakom M50TU (Technical Upgrade) onda je to josh bolja opcija, jer taj motor ima varijabilni sistem razvoda ventila Vanos, pa su mu performanse, efikasnost i ekonomichnost josh bolje.

        Toliko do mene

        Pozz
        http://www.bmw.tv

        Comment

        • Elvis
          CBC Početnik
          • 07.03.2007
          • 4
          • Banat

          #5
          Puno vam hvala, ovo je bas bilo korisno!

          Comment

          • shonegti
            CBC Član
            • 30.06.2006
            • 58
            • Beograd

            #6
            da se ubacim sa jos jednim pitanjem. koliko otprilike kosta zamena hidropodizaca na m50?

            Comment

            • M-power
              Moderator
              • 10.01.2005
              • 10060
              • Bg; Banovo Brdo
              • CorsaC, astra H,

              #7
              Znam samo da hidropodizac kosta od 1200-1600din zavisi od godista...sto nije tako mala stavka X 24 :x Uglavno prokucka jedan,2 do 3 , ali moras biti strucan da ustanovis koji je sporan.
              Ruke su isto bile dosta...ali to je bilo davno tako da najbolje da okrenes neki servis i pitas za cenu.
              To date there has never been a faster car built for the public road and,
              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

              Comment

              • shonegti
                CBC Član
                • 30.06.2006
                • 58
                • Beograd

                #8
                citajuci temu poceo sam da razmisljam koliko kosta taj zahvat i koliko ce moji da potraju posto mi otprilike na savako drugo jutarnje paljenje zakuckaju malo, a ostatak vremena se necuju.

                Comment

                • M-power
                  Moderator
                  • 10.01.2005
                  • 10060
                  • Bg; Banovo Brdo
                  • CorsaC, astra H,

                  #9
                  Medju nama ja to nikada ne bih menjao...samo psihicki nervira ali kome se jos ne cuje po neki hidropodizac i tako se tera stotine hiljada km. Tek ako bas cvakara stalno i u svim uslovima rada onda treba razmisljati o intervenciji.
                  To date there has never been a faster car built for the public road and,
                  it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                  Comment

                  • shonegti
                    CBC Član
                    • 30.06.2006
                    • 58
                    • Beograd

                    #10
                    shvatio, hvala na odgovoru

                    Comment

                    Working...
                    X