BMW M3 V8 motor
Konstrukcija:
- V8 koncepcija, ugao medju cilindrima 90 stepeni
- Radna zapremina 3999 ccm
- Shirina cilindra 92 mm, hod klipa 75,2 mm
- Stepen kompresije 12,0:1
- Prechnik glave usisnih ventila: 35,0 mm
- Prechnik glave izduvnih ventila: 30,5 mm
- Tezhina 202 kg
Specifikacije:
- Snaga 420 KS @ 8300 rpm
- Maksimalni obrtni moment 400 Nm @ 3900 rpm
- Specifichna snaga 105 KS / litar zapremine
- 340 Nm je dostupno vec na 2000 rpm
- ?Crveno polje? pochinje na 8300 rpm, maksimalna brzina motora 8400 rpm
Motor V8 BMW-a je trenutno jedan od najlakshih osmocilindrasha na svetu. U vezi napretka koji je ostvaren u pogledu primenjenih materijala odnosno konachne tezhine motora najbolje govori podatak da je ovaj V8 motor lakshi od rednog 6-cilindrichnog motora iz prethodne verzije modela M3! Sam motor karakterishe varijabilna kontrola bregastih osovina, dupli Vanos sistem koji u ovoj generaciji radi na principu niskog pritiska, chime je optimiziran ciklus ubrizgavanja i sagorevanja, dok osam nezavisnih leptira za svaki cilindar ponaosob doprinose spontanom i instantnom ?odgovoru? odnosno reakciji motora na pritiskanje pedale gasa. Za besprekorno podmazivanje zaduzhene su dve pumpe za ulje, koje optimiziraju lubrifikaciju chak i u ekstremnim uslovima vozhnje kad je automobil izlozhen uzduzhnim i lateralnim silama ubrzanja od 1,4 G! Sistem za odvodjenje izduvnih gasova je konstruisan u potpunosti tako da se sam pochetak ciklusa, tj. usis vazduha u cilindre najoptimalniji, pri chemu su zadovoljeni standardi Euro 4 odnosno LEV 2 ekoloshkih normi. Za optimizaciju procesa sagorevanja u komori kao i kontrolu detonacija odnosno prevenciju ?knocking? fenomena je primenjena jonska tehnologija, koja meri protok jona u komori za sagorevanje. Kontrolna, odnosno upravljachka jedinica je detaljno preradjena MSS60 verzija, u radu obradjuje preko 50 ulaznih signala u ciklusu, a chine je tri 32-bitna procesora koji su sposobni da obrade preko 200 miliona individualnih operacija u svakoj sekundi.
Obzirom na identichan broj cilindara, primenjene materijale i tehnologiju, konstrukciona reshenja i nisku ukupnu tezhinu, dolazi se do zakljuchka da su inzhenjeri i konstruktori Motorsport odeljenja BMW-a pri izradi ovog motora ochigledno bili inspirisani osmocilindrichnim motorom koji trenutno pogoni BMW-Sauber F1 bolid. Ovo uostalom i potvrdjuju primenjeni tehnoloshki principi, proizvodni procesi kao i materijali koji su primenjeni u izradi BMW-Sauber motora, a koji su takodje primenjeni i u izradi motora za novu generaciju M3. Uostalom, blok V8 motora od lakih legura je izradjen u Landshut-u blizu Minhena, od strane istog odeljenja BMW-a koje proizvodi i blokove za motore BMW-Sauber bolida.
Dupli Vanos sistem je ovom prilikom od strane Motorsport odeljenja preradjen i optimizovan za rad na V8 motoru. Polozhaj vec pomenutih osam leptira gasa se putem Hall-potenciometra kontrolishe chak 200 puta u sekundi, a povratna informacija shalje u upravljachku odnosno kontrolnu jedinicu. Samo leptiri su u usisnoj grani pozicionirani najblizhe usisnim ventilima, onoliko koliko je konstrukcijcki to bilo moguce, kako bi reakcija motora i njegova dinamika bila shto brzha i instantnija. Kako bi se ushtedelo u masi, sami leptiri kao i veliki deo usisne grane su izradjeni od lakih kompozitnih materijala, chijih strukturnih 30% chine staklena vlakna.
Izduvni sistem je takodje izradjen od postojanih ali lakih materijala, a izduvna grana od nerdjajuceg chelika je izlivena u kalupu pod pritiskom od 800 Bara! Rezultat ovakvog procesa izrade je izduvna grana izuzetno tankih zidova, od 0,65 do 1 mm, optimiziran protok fluida uz minimalan otpor unutrashnjih povrshina, mala tezhina, kao i skraceno vreme neophodno za zagrevanje katalizatora do optimalne radne temperature usled niske termalne inercije materijala u izduvnoj grani, upravo iz razloga vrlo male debljine njenih zidova.
Kako bi se josh vishe poboljshala efikasnost novog V8 motora, predstavljen je ?Brake Energy Regeneration? sistem, koji prilikom kochenja generishe elektrichnu energiju koja se preko alternatora prosledjuje u elektro-instalacionu mrezhu na automobilu. Na ovaj nachin se automobilska baterija mozhe dopunjavati a da se za to ne koristi snaga samog motora, ali i indirektno da se ushtedi na rasipanju energije u smislu smanjenja potroshnje.
Novi V8 motor, iako je po mnogo chemu sushtinski razlichit od svih ranijih agregata koji su pogonili neki od serijskih modela M3, je i dalje zadrzhao praksu Motorsporta da razvija preko 100 KS po litru zapremine, bez veshtachkog nadpunjenja. Iako sam koncept V8 motora za primenu u serijskim modelima ima odredjena ogranichenja, ovaj motor se vrti sve do dozvoljenih 8300 obrtaja u minuti, shto ga chini ?najbrzhim? motorom medju svim V8 agregatima, ne rachunajuci odredjene ekskluzivne maloserijske agregate ili pojedine ruchno izradjene motore koji nisu bili ugradjivani u velikoserijske modele. Pri 8000 rpm svaki od klipova u ovom motoru prelazi neverovatnih 20 metara u sekundi, shto je podatak koji je doskora bio rezervisan samo za ekskluzivan svet auto-moto sporta.
Maksimalna snaga koju mozhe razvije nije jedino shto karakterishe novi V8 motor, vec i njegova izuzetna elastichnost obzirom na chinjenicu da je 85% od maksimalnih 400 Nm obrtnog momenta dostupno u jako shirokom radnom opsegu motora od svih 6500 rpm, shto je josh uvek nevidjeno kod nekog atmosferskog agregata V8 koncepcije!










www.worldcarfans.com
Konstrukcija:
- V8 koncepcija, ugao medju cilindrima 90 stepeni
- Radna zapremina 3999 ccm
- Shirina cilindra 92 mm, hod klipa 75,2 mm
- Stepen kompresije 12,0:1
- Prechnik glave usisnih ventila: 35,0 mm
- Prechnik glave izduvnih ventila: 30,5 mm
- Tezhina 202 kg
Specifikacije:
- Snaga 420 KS @ 8300 rpm
- Maksimalni obrtni moment 400 Nm @ 3900 rpm
- Specifichna snaga 105 KS / litar zapremine
- 340 Nm je dostupno vec na 2000 rpm
- ?Crveno polje? pochinje na 8300 rpm, maksimalna brzina motora 8400 rpm
Motor V8 BMW-a je trenutno jedan od najlakshih osmocilindrasha na svetu. U vezi napretka koji je ostvaren u pogledu primenjenih materijala odnosno konachne tezhine motora najbolje govori podatak da je ovaj V8 motor lakshi od rednog 6-cilindrichnog motora iz prethodne verzije modela M3! Sam motor karakterishe varijabilna kontrola bregastih osovina, dupli Vanos sistem koji u ovoj generaciji radi na principu niskog pritiska, chime je optimiziran ciklus ubrizgavanja i sagorevanja, dok osam nezavisnih leptira za svaki cilindar ponaosob doprinose spontanom i instantnom ?odgovoru? odnosno reakciji motora na pritiskanje pedale gasa. Za besprekorno podmazivanje zaduzhene su dve pumpe za ulje, koje optimiziraju lubrifikaciju chak i u ekstremnim uslovima vozhnje kad je automobil izlozhen uzduzhnim i lateralnim silama ubrzanja od 1,4 G! Sistem za odvodjenje izduvnih gasova je konstruisan u potpunosti tako da se sam pochetak ciklusa, tj. usis vazduha u cilindre najoptimalniji, pri chemu su zadovoljeni standardi Euro 4 odnosno LEV 2 ekoloshkih normi. Za optimizaciju procesa sagorevanja u komori kao i kontrolu detonacija odnosno prevenciju ?knocking? fenomena je primenjena jonska tehnologija, koja meri protok jona u komori za sagorevanje. Kontrolna, odnosno upravljachka jedinica je detaljno preradjena MSS60 verzija, u radu obradjuje preko 50 ulaznih signala u ciklusu, a chine je tri 32-bitna procesora koji su sposobni da obrade preko 200 miliona individualnih operacija u svakoj sekundi.
Obzirom na identichan broj cilindara, primenjene materijale i tehnologiju, konstrukciona reshenja i nisku ukupnu tezhinu, dolazi se do zakljuchka da su inzhenjeri i konstruktori Motorsport odeljenja BMW-a pri izradi ovog motora ochigledno bili inspirisani osmocilindrichnim motorom koji trenutno pogoni BMW-Sauber F1 bolid. Ovo uostalom i potvrdjuju primenjeni tehnoloshki principi, proizvodni procesi kao i materijali koji su primenjeni u izradi BMW-Sauber motora, a koji su takodje primenjeni i u izradi motora za novu generaciju M3. Uostalom, blok V8 motora od lakih legura je izradjen u Landshut-u blizu Minhena, od strane istog odeljenja BMW-a koje proizvodi i blokove za motore BMW-Sauber bolida.
Dupli Vanos sistem je ovom prilikom od strane Motorsport odeljenja preradjen i optimizovan za rad na V8 motoru. Polozhaj vec pomenutih osam leptira gasa se putem Hall-potenciometra kontrolishe chak 200 puta u sekundi, a povratna informacija shalje u upravljachku odnosno kontrolnu jedinicu. Samo leptiri su u usisnoj grani pozicionirani najblizhe usisnim ventilima, onoliko koliko je konstrukcijcki to bilo moguce, kako bi reakcija motora i njegova dinamika bila shto brzha i instantnija. Kako bi se ushtedelo u masi, sami leptiri kao i veliki deo usisne grane su izradjeni od lakih kompozitnih materijala, chijih strukturnih 30% chine staklena vlakna.
Izduvni sistem je takodje izradjen od postojanih ali lakih materijala, a izduvna grana od nerdjajuceg chelika je izlivena u kalupu pod pritiskom od 800 Bara! Rezultat ovakvog procesa izrade je izduvna grana izuzetno tankih zidova, od 0,65 do 1 mm, optimiziran protok fluida uz minimalan otpor unutrashnjih povrshina, mala tezhina, kao i skraceno vreme neophodno za zagrevanje katalizatora do optimalne radne temperature usled niske termalne inercije materijala u izduvnoj grani, upravo iz razloga vrlo male debljine njenih zidova.
Kako bi se josh vishe poboljshala efikasnost novog V8 motora, predstavljen je ?Brake Energy Regeneration? sistem, koji prilikom kochenja generishe elektrichnu energiju koja se preko alternatora prosledjuje u elektro-instalacionu mrezhu na automobilu. Na ovaj nachin se automobilska baterija mozhe dopunjavati a da se za to ne koristi snaga samog motora, ali i indirektno da se ushtedi na rasipanju energije u smislu smanjenja potroshnje.
Novi V8 motor, iako je po mnogo chemu sushtinski razlichit od svih ranijih agregata koji su pogonili neki od serijskih modela M3, je i dalje zadrzhao praksu Motorsporta da razvija preko 100 KS po litru zapremine, bez veshtachkog nadpunjenja. Iako sam koncept V8 motora za primenu u serijskim modelima ima odredjena ogranichenja, ovaj motor se vrti sve do dozvoljenih 8300 obrtaja u minuti, shto ga chini ?najbrzhim? motorom medju svim V8 agregatima, ne rachunajuci odredjene ekskluzivne maloserijske agregate ili pojedine ruchno izradjene motore koji nisu bili ugradjivani u velikoserijske modele. Pri 8000 rpm svaki od klipova u ovom motoru prelazi neverovatnih 20 metara u sekundi, shto je podatak koji je doskora bio rezervisan samo za ekskluzivan svet auto-moto sporta.
Maksimalna snaga koju mozhe razvije nije jedino shto karakterishe novi V8 motor, vec i njegova izuzetna elastichnost obzirom na chinjenicu da je 85% od maksimalnih 400 Nm obrtnog momenta dostupno u jako shirokom radnom opsegu motora od svih 6500 rpm, shto je josh uvek nevidjeno kod nekog atmosferskog agregata V8 koncepcije!










www.worldcarfans.com
Comment