Nije ovaj.U servisu su se cudili, sigurno je naknadno ubacen motor!!!Osim tog a uvezen je pa me ne cudi.Drug je kupio astru sa opremom za koju nisam znao da postoji dok nisan video(uvezena pre 3 godine) tako da mi je ovo oko motora normalno!
Pomoc u vezi Ford Escorta IV 1.6i
Collapse
X
-
Originally posted by ShaleKoje godiste , koji motor Zetec ili CVH ?Originally posted by OleVerovatno CVH.Originally posted by M@rioi ja sam mislio da je taj motor, ali nije.Ovo je od 105 ili 108 ks i 135 Nm.
Svi ti motori, ukljuchujuci i predjashnju verziju sa karburatorom, su iz serije CVH, s tim da je u verziji sa karbom razvijao 90 KS, a EFi verzije su radjene u varijantama od 105, 108 i 115 KS. Naravno, govorim o 1,6-litarskoj verziji motora.
Ako je kod tebe verzija sa 105 KS onda je rech o maltene istom motoru koji je bio i u mojoj (bivshoj) Fiesti XR2i, uz razliku sistema ubrizgavanja, jer je kod XR3i bio u pitanju Bosch K-Jetronic, a kod XR2i Ford-ov EEC-IV kontroler elektronskog ubrizgavanja. Vrlo interesantan motor, u "default" konfiguraciji tuniran tako da dobro "proradi" tek nakon 4000 rpm, ispod toga je poprilichno inertan. Medjutim, iz istog tog razloga je, sa umerenijom vozhnjom na upravo nizhim obrtajima, moguce spustiti potroshnju na sasvim prihvatljiv nivo. Meni je na otvorenom Fiesta troshila oko 7 litara, vozhnja sa umerenim tempom. Ako se konstantno gazi preko 4000 rpm, potroshnja je lako ishla i preko 12-13 litara...
Jedna stvar koju morash da zapamtish u vezi tog motora je da su redovne zamene ulja obavezne, i to sa skracenim intervalom! Ja sam ulje (Motul polusintetiku) menjao na maksimalno 7500 km, po preporuci majstora koji odlichno poznaje Fordove motore. CVH motor slabo troshi ulje, bar je kod mene bio takav sluchaj, praktichno nisam primecivao da je uopshte troshio od zamene do zamene. Medjutim, taj motor prati reputacija da "ubrzanim ritmom" razbija ulje, a "zastarela" ulja, sa snizhenim lubrifikacionim svojstvima, vrlo brzo vodila do njegovog ubrzanog habanja, pa je neredovna zamena ulja "dobar recept" za brzu smrt CVH motora. Dakle, redovna zamena ulja je obavezna, i trebalo bi da to imash na umu.
Inache, taj auto nema ABS u pravom smislu te rechi, znachi elektronski kontrolisan sistem protiv blokiranja tochkova, sa senzorima na tochkovima. Radi se o mehanichkom sistemu za sprechavanje blokiranja tochkova, koji je pod nazivom SCS bio opcioni kod XR3i modela negde od pochetka 1986. godine. U svakom sluchaju jako pozheljan na ovako laganom autu sa relativno jakim motorom.
Ako te interesuje tuning tog motora, imam dobre vesti
Naime, CVH motor, i to prevashodno onaj sa EEC-IV elektronskom kontrolom ubrizgavanja, je dugo vremena bio omiljena "igrachka" tunera, onih naprednijih ali i samostalnih/privatnih tunerskih poduhvata. =] Motor je napravljen sa poprilichno "rezerve" shto se izdrzhljivosti komponenata tiche (poprilichno je "overtuned" =]), pa je kao takav nashiroko prodavan mnogim privatnim licima i radionicama koji su izradjivali kit-car modele, ili tunirali automobile u samostalnoj rezhijiNaime, motor se uz vrlo malo "muke" (i para) mozhe tunirati sa 110 na 130 KS (verzija EEC-IV), a postojale su i tuning verzije CVH 1,6 EFi Turbo sa 200+ KS.
Na linkovima ispod imash puno informacija o modelu Escort XR3i, njegovu istoriju, tehnichke informacije, mogucnosti tuninga CVH motora i ostalog, iskustva vlasnika... Sve u svemu, ako si reshio da uradish blagi tuning, sa ogranichenim sredstvima, imash srece jer se chak i iz "stock" verzije tog motora mozhe izvuci 15-20 % vishe snage bez bitnijih ulaganja.
Pozz
Comment
-
-
Sve je ta?no, samo što je postojala i 1.6i varijanta sa 90ks i sa manjim obrtnim momentom nego verzija sa karburatorom, zašto nemam pojma.
Pored ulja, uvek menjaj i filter ulja. Moj auto je pre nego što je slupan prešao skoro 170000 km i pri promeni gumica ventila (može se re?i da su gumice slabija strana CVH motora, otprilike izdrže nekih 80000 km) je konstatovano da je motor u extra stanju, što je kasnije potvr?eno jer je taj motor sada u drugom autu i dalje ide kao besan i ne troši ulje.
Samo dobro održavanje i nemaš da brineš.
Ina?e, savi se malko ispod kola i pogledaj zadnje opruge (trebaju da budu "debele" skoro kao kažiprst i pogledaj doboše pozadi, trebaju "veliki" paknovi da idu). To je obavezno na RS Turbu i na x3-i , mada i 1.6 bravo model ima sve od turba samo što nema turbinu.Ako kaniš pobjediti, ne smeš izgubiti
Comment
-
-
Hvala za sajt!!!Za ulje si u pravu, to su mi svi majstori rekli.Da zaista ne trosi ulje tacno je.Mada su meni bile propale gumice ventila, ali je to sada sanirano.Opruge jesu mnogo debele.Posto sam skoro menjao zadnje paknove i znam da nisu pasovali jedni pa sam morao da uzmem vece(na drugoj kutiji je pisalo xr3i)If you have no lag, you have no turbo.You also have no huge torque increase to look forward to.
Comment
-
-
Posto sam se raspitao za tuning kazu da ne moze nista da se uradi na K glavi.Kazu da je najbolje da ubacim karburator.E sad sta dobijam a sta gubim, neka se javi neko ko zna!!!If you have no lag, you have no turbo.You also have no huge torque increase to look forward to.
Comment
-
-
Ja sam imao escorta sa 1.6 CVH motorom i imao je fabricki jednogrli karburator sa siberom i 90 konja.Onda je karburator poceo da zeza pa sam stavio dvogrli weber,mislim da je sa neke siere sa sve granom i auto mi je iso bolje od xr3i a trosio je za nijansu vise od jednogrlog koji je po meni bio pravo djubre.Ako pocne ta te zeza k-glava razmisli o tomene moze brze,jurimo 30
Comment
-
-
K-injection nije nikakav bauk , imas ovde negde na cannonu link za dijadnostiku ...
A neko pomenu karburator sa siere . Weber Dgav 32/36 , totalno luda spravica . Kada na poslednjoj trecini pedale otvara drugo grlo i ima se utisak da se upalio turbo . Obrtomer se odmah zakuca u crveno , 'oce klipovi da poiskacu...zivi , Franjo je ziv !!!
Comment
-
-
Mislim da je od 2.0 siere , i to stari model . Moze se naci u na taunusima , kaprijima .... Snaga koju pravi dosta zavisi od setovanja diznu unutar karba . Imao sam jednom 3 razlicita tipa istog karburatora i velika je razlika bila u tome kako su terali motor .
Weber Dgav je prepoznatljiv po cetvrtastim leptirima za sauh ....zivi , Franjo je ziv !!!
Comment
-
Comment