Ide bolje hladan...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miodrag
    CBC Veteran
    • 31.08.2007
    • 184
    • Sremska Mitrovica

    Ide bolje hladan...

    primetio ja da kada tek krenem kolima da ide kao lud, znaci pipnem gas on poleti, turbina zvizdi kao sumanuta i vuce nenormalno dobro, cim postigne radnu temperaturu vec je kao tenk, ide nije da ne ide, ali osetno sporije nego kada je 'ladan...
    kako da mi ide tako dobro i kada je ugrejan?
    ovo ne znaci da ga stalno vozim tako hladnog, jer ne valja. vec sam to primetio...
    zasto je to tako? ulje cu da menjam sada na 5000 km
  • dandy
    CBC Senator XXL
    • 09.12.2005
    • 513
    • Bijeljina-Beograd Medakovic

    #2
    pazi, vrlo je moguce da postoji zazor negdje recimo na klipovima, karikakama, glavi, i sl, koji kada se motor zagrije pocne da pusta..
    takodje normalno je da td motor vuce bolje ladan, jer je turbina jos uvijek hladna, i izporucuje mnogo hladniji vazduh , ali to ne bi trebalo tako znacajno da se osjeeca....

    Comment

    • click
      CBC Veteran
      • 13.09.2007
      • 128
      • Beograd

      #3
      Kako hladan auto moze da ide bolje? Prvi put cujem, mora biti da je neki fenomen u pitanju, hladno ulje, nezagrejana masina???

      Comment

      • bakara
        CBC Senator XXL
        • 29.01.2005
        • 977
        • nBGd

        #4
        Pa ide bolje dok radi pod sauhom...e sad zasto je to tako moras da vidis sam.
        pozdrav

        Comment

        • click
          CBC Veteran
          • 13.09.2007
          • 128
          • Beograd

          #5
          Originally posted by dandy
          takodje normalno je da td motor vuce bolje ladan, jer je turbina jos uvijek hladna,....
          ?

          Comment

          • Miodrag
            CBC Veteran
            • 31.08.2007
            • 184
            • Sremska Mitrovica

            #6
            nema veze sa sauhom, desava se i leti... kada ne koristim sauh, mada retko ga i koristim zimi, desi se da zaboravim i samo kresnem, pali kao zmaj, nikada me nije izneverio osim kada je akumulator bio prazan...
            ulje i filter sam zamenio i opet ista situacija...
            mozda fenomen ili ne, ali to se zaista desava i to bas primetno...
            ovo sa hladnom turbinom i hladnim vazduhom mi deluje logicno, zato i sluzi intercooler zar ne, koji ja nemam...
            Neki zazor mozda postoji sta znam, to mora majstor da vidi, inace kji su jos simptomi zazora i sta moze da krene na lose usled toga? Ne trosi ulje, tacnije trosi ali ne nesto preterano mnogo, eto od zamene do zamene ulja sam jednom dosuo i to malo, mislim malo s' obzirom da neko sipa i po litru
            onaj dihtung na glavi motora je skroz suv, na onaj cep ne duva tj ne baca ulje, na vazdusnom ima kap ulja u tragovima samo,...

            dakle kako jos da utvrdim da li ima neki zazor na karikama, klipovima,... osim da idem kod majstora? ne volEm kada mi se otvara motor

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              pazi, vrlo je moguce da postoji zazor negdje recimo na klipovima, karikakama, glavi, i sl, koji kada se motor zagrije pocne da pusta
              nije uopste moguce.
              materijal klipova se pri zagrevanju siri, i zazor je uvek manji.
              potpuno je suprotno od navedenoga, motor najvise curi kada je hladan.

              takodje normalno je da td motor vuce bolje ladan, jer je turbina jos uvijek hladna, i izporucuje mnogo hladniji vazduh
              ovde se radi o dizel motoru, turbina je uvek hladna, takodje je i vazduh uvek hladan vec samim tim sto se radi o dizel ciklusu sagorevanja (na niskoj temperaturi) a pri tome je protok vazduha toliko veci od potreba motora da ne stigne da se zagreje.

              kod dizela je tipicno da hladniji losije vuku...

              ovi simptomi ukazuju da nesto nije u redu sa timing-om ubrizgavanja "bos" pumpe.
              da li pri hladnom startu bolje vuce sa izvucenom ili uvucenom polugom/ rucicom za podesavanje paljenja ?
              onoj sa leve strane ispod volana.

              da li ima naznaka dima iz izduva bilo kada je hladan bilo kada je vruc, i ako ima koje je boje i eventalno kolicine subjektivno.
              kod dizela izduvni gasovi sve govore o samom sagorevanju...

              najbolje bi bilo da se poseti bosista, ili specijalista za VW dizele i alatom izmeri stanje podesenosti "bos" pumpe, odnosno vremena ubrizgavanja.

              to bi trebalo da bude brzo i jeftino, posto na tom motoru vec postoji fabricki cep - poklopac otvora za merenje, postoji fabricki alat/ komparater, i procedura je prilicno jednostavna, manje od sata treba.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                kada ne koristim sauh, mada retko ga i koristim zimi, desi se da zaboravim i samo kresnem
                zimi, rucica za pomeranje paljenja bi obavezno morala da se koristi.
                ako zaboravis, dizel Golf bi jedva trebao da upali, ili cak i ne upali kada je potpuno ispravan.(takav je kada izadje iz fabrike).

                kako si opisao, ukazuje da je kod tebe paljenje razdeseno, van fabrickih normativa. (previse rano).
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • Eon
                  Moderator
                  • 10.03.2005
                  • 4225
                  • Beograd-NBG-44
                  • Superb 2.0 4x4 DSG

                  #9
                  A da li si skoro servisirao pumpu ili je ti mozda stelovao?!?!
                  Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                  Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                  Comment

                  • Rocky Balboa
                    CBC Veteran
                    • 11.06.2007
                    • 165
                    • Novi Beograd, BKII

                    #10
                    Ili bosh pumpa ili karike. Kad se ulje ugreje dobijes veci zazor na karikama i slabije vuce ili ti je bos pumpa lose stelovana. Najbolje je da odes kod Boshiste da ti izmeri kompresiju i proveri samu pumpu.
                    ________________________________________

                    Comment

                    • dandy
                      CBC Senator XXL
                      • 09.12.2005
                      • 513
                      • Bijeljina-Beograd Medakovic

                      #11
                      pa i napisao sam da se hladna turbina skoro i ne osjeca, ako se dobro procita recenica, ali da se grije, grije se,,,,i mislim da intercooleri na dizelu nisu postavljeni ukrasa radi....kad vec govorimo o hladnom vazduhu...jer se ugrije i turbina i vazduh u njoj, naravno da to grijanje nije kao kod benzinaca kod kojih se temperatura na turbini dize i preko 1k-2k stepeni, ovdje je znatno manje, ali dovoljno da zagrije i to dobro i turbinu i usis

                      sto se tice zazora, mislio sam na eventualne pukotine koje se sire povecanjem temperature, mozda cse nisam dobro izrazio, kao sto su pukotine koje su obavezna stvar izmedju ventila,(svaki td koji sam do sada rasturio imao ih je, neke malo manje ali neke bas duboke) ili izmedju ventila i komore dizne,tako da je gubitak kompresije vjerovatno uzrocnik u tom slucaju...,,,jer paljenjem se ne moze dobiti neka razlika o kojoj se ovdje govori.....mnogo manje se paljenjem dobija i gubi od onoga sto je on naveo u problemu...


                      Ako je paljenje rano, motor je dosta bucan, ako je kasno previse je tih...i sto je pumpa vise na predpaljenju to ce motor biti zivlji i startniji, naravno do odredjene granice....i ako je na pretpaljenju, max brzina je manja jer zbog regulatora broja obrtaja na vecem broju obrtaja nece izvuci snagu koja je potrebna, regulator broja obrtaja ce jos vise navuci na pretpaljenje i bice suvise rano sto rezultira gubitkom snage na visokom broju obrtaja...opet govori se o jako malim odstupanjima....par km/h u max brzini ali zato znatno bolje ubrzanje...ali puno buke...
                      inace kod golfa rucica "sauh" je rucica koja zakrece pumpu za 2,5 stepeni u pretpaljenje, i po fabrickom putustvu potrebno je pri svakom paljenju da se poteze i drzi oko minut,,,,tako TS kaze....

                      Inace vizuelno se moze provjeriti otprilike da se nije pumpa pomjerila, mada je to skoro nemoguce da se desi, jer je drze 4 srafa...a koliko sam shvatio to je odjednom pocelo tako da se desava...
                      zarez na strani pumpe trebalo bi otprilike da se poklapa sa zarezom na ploci koja se nalazi izmedju pumpe i remenice...znam naravno to je samo otprilike da se vidi da se nije sta pomjerilo.....ne moze precizno, kao stone moze nikomparaterom da se nadje univerzalna vrijednost za paljenje, ako se stavi na 0 sto je fabricki, auto koji je presao oko 150-200 000 ima da ide ko kocija, nikako, i to je individualna stvar za svaki motor i ide od -85~-98 stotih u pretpaljenje, kod mene je recimo najbolji rad na - 93

                      kao sto rece sw brick izduvni gasovi kod dizela govore mnogo o sagorijevanju,....

                      Comment

                      • Eon
                        Moderator
                        • 10.03.2005
                        • 4225
                        • Beograd-NBG-44
                        • Superb 2.0 4x4 DSG

                        #12
                        Pravac kod bosiste, to je moj savet!!!!
                        Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                        Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                        Comment

                        • Miodrag
                          CBC Veteran
                          • 31.08.2007
                          • 184
                          • Sremska Mitrovica

                          #13
                          nikako da stignem ranije da se javim,...

                          sto se tice sauha ja nikakvu razliku ne primecujem, nekada i zaboravim da je potegnem, leti je ne koristim,...

                          sto se kompresije tice, rekli su da je ok, jer mi se desilo da je crkao osigurac za grejace pa je palio istina malo duze je verglao ali neznatno duze,...

                          sto se tice izduvnih gasova ne znam, videcemo, u sustini kada dodajem gas u voznji nema nicega da se vidi, dok pri paljenu zadimi nesto malo, belicasto sivkasti dim ako sam dobro video,...

                          inace, cale kada se vozi samnom kaze da ima utisak da motor radi "ubrzano" tako da cu morati posetiti bosistu mozda je zaista do bosh pumpe,...

                          ja sam primetio samo da kao hladan vuce kao lud sa ili bez sauha, a kada se ugreje postane trom,...

                          Comment

                          • David_WRRT
                            CBC Veteran
                            • 02.11.2007
                            • 130
                            • Beograd

                            #14
                            Hladan vazduh tj. koncetrisaniji kiseonik. To sto se tebi desava je skroz normalna i posve logicna pojava a ta prica o zazorima je totalno bezvezna. Intercooler inace sluzi za hladjenje vazduha i cevima se povezuje sa turbinom i usisom jer turbina se veoma brzo zagreje i motoru daje sve topliji vazduh na usis zato na nekim kolima tipa EVO im sistem za dodatno hladjenje intercoolera azotom zbog isporucivanja vece snage.
                            Alfabet is like:ABT...
                            I like to hear Honda, to see Italian's, but I like to have only a V.A.G. car


                            WOLFRACE RACING TEAM

                            Comment

                            • dandy
                              CBC Senator XXL
                              • 09.12.2005
                              • 513
                              • Bijeljina-Beograd Medakovic

                              #15
                              pa ja to i rekoh u prvom postu...ali opet,,ne bi smjela biti tolik a razlika da se toliko osjeti u bilo kom slucaju...

                              da ne filozofiramo,,,,bosista, pa onda idemo dalje

                              Comment

                              Working...
                              X