Fiesta 1.3 Endura iz '97

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ppavlovic
    CBC Početnik
    • 27.12.2007
    • 4
    • Leskovac

    Fiesta 1.3 Endura iz '97

    Auto je Fiesta iz '97. godine, motor 1.3 Endura, J4C, 44KW. Generalni problem je što se motor guši u radu.

    Simptomi:

    1) kad je vruć motor, pali na "pola ključa". Kad je hladan motor, pali takođe na "pola ključa", ali se (u zavisnosti od spoljne temperature) posle startovanja ugasi dva ili tri puta u roku od sekundu - dve. Posle tih par pokusaja radi kako valja (na leru)

    2) kad se stabilizuje rad na leru i pokušam da krenem posle 15-ak sekundi, na prvo dodavanje gasa motor se uguši. Čim otpustim gas, ponovo se stabilizuje rad. Ako zadržim pritisnutu papučicu gasa, motor se ugasi.

    3) posle nekog vremena, kad se motor dobro zagreje (posle 5 minuta), radi sve normalno dok ...

    4) kad npr. ubrzavam u drugom stepenu prenosa ubrzava linearno do jednog trenutka kad odjednom izgubi snagu i nastavi da ide konstantnom brzinom pri konstantim obrtajima. E, sad ... taj "tromb" može da se razbije tako što se papučica gasa brzo pritiska-otpusta-pritiska i onda motor pređe tu "blokadu" i nastavi da ide ka višim obrtajima. Međutim, nekad ni to ne pomaže.

    5) kada je motor na leru i brzo pritisnem papučicu gasa, čuje se neko "pssss" iz motora i sa sekundom zakašnjenja (uz blago gušenje) prihvati komandu. E, sad, koliko mogu da čujem, pri većim obrtaijima iz motora se čuje to "pssssss" ... nešto šišti

    Ima li leka za ove probleme? Za gradsku vožnju ne smetaju previše, ali na putu nikad ne znam da li će me izdati prilikom preticanja.
  • BaneT
    CBC Senator XXL
    • 09.12.2005
    • 562
    • Beograd

    #2
    jel skočila potrošnja?

    kakve su svećice?


    i ovaj kvar mi smrdi na MAP senzor. Potraži malo na forumu o njemu.

    Comment

    • ppavlovic
      CBC Početnik
      • 27.12.2007
      • 4
      • Leskovac

      #3
      Danas je malo radjeno na motoru. Svecice su OK.

      Ovaj motor nema MAP senzor vec MAF senzor (sto bi se narodski zvalo protokomer (gresim ili ne?)).

      Kada se otkace konektori sa protokometra motor radi ... nesto losije nego li kad su zakaceni, ali ne previse.

      Posto nov protokomer kosta cca 9000 dinara, ima li neka precica u vidu ciscenja istog (na Internetu ima dosta clanaka o tome). Neki kazu da moze da se cisti alkoholom, al' ono sto sam video (par zicica), bolje da se ne dira mehanicki. Kojim sprejom bi moglo da se ocisti? Tacna oznaka?

      Comment

      • BaneT
        CBC Senator XXL
        • 09.12.2005
        • 562
        • Beograd

        #4
        bolja solucija ti je otpad. Odeš s autom, zameniš, napraviš krug i ako je to to, platiš.

        Comment

        • gesdim
          CBC Član
          • 05.03.2007
          • 35
          • Skopje, Makedonija

          #5
          imam od 2002 polovnu Fiestu 1.3i, endura1996, JJA, 37kw..kad su prosle godine uveli novi benzin 98 oktana imao sam par puta taj problem, kad je motor zagrejan da hoce da ugasi na malom gasu...kupio sam sprej za ciscenje karburatora, sprej za kontakte; ocistio sam IACV sa sprejom za karburator, zatim sve moguce kontakte (prvo se izvade kleme akomulatora); takodje sam presao na Eurosuper 95, a mislim da u Nemackoj knjizici je bas taj preporucen i vise nikad nisam imao problem...
          ..sto se svecica tice na auto su bile Champion RS9YCC, mada su verojatno bile originalne Motocraft platinske, AGRF - 22PP pa ih je prijasnji vlasnik-uvoznik - "zamenio" sa starim Champion....posto nije bilo da se kupe platinske (samo NGK) uzeo sam NGK V-Line 7 i imam s njima oko 16.000km (4 godine), zadovoljan sam; mozda cu menjati iduce godine, sada ima dobar izbor svecica po povoljnim cenama, BERU UXK - 79 s 4 pipka ili obicne Z67 14 KR-7DUxd s 2 pipka, sa bakarnim elektrodama..razmislicu

          Comment

          Working...
          X