Auto je Fiesta iz '97. godine, motor 1.3 Endura, J4C, 44KW. Generalni problem je što se motor guši u radu.
Simptomi:
1) kad je vruć motor, pali na "pola ključa". Kad je hladan motor, pali takođe na "pola ključa", ali se (u zavisnosti od spoljne temperature) posle startovanja ugasi dva ili tri puta u roku od sekundu - dve. Posle tih par pokusaja radi kako valja (na leru)
2) kad se stabilizuje rad na leru i pokušam da krenem posle 15-ak sekundi, na prvo dodavanje gasa motor se uguši. Čim otpustim gas, ponovo se stabilizuje rad. Ako zadržim pritisnutu papučicu gasa, motor se ugasi.
3) posle nekog vremena, kad se motor dobro zagreje (posle 5 minuta), radi sve normalno dok ...
4) kad npr. ubrzavam u drugom stepenu prenosa ubrzava linearno do jednog trenutka kad odjednom izgubi snagu i nastavi da ide konstantnom brzinom pri konstantim obrtajima. E, sad ... taj "tromb" može da se razbije tako što se papučica gasa brzo pritiska-otpusta-pritiska i onda motor pređe tu "blokadu" i nastavi da ide ka višim obrtajima. Međutim, nekad ni to ne pomaže.
5) kada je motor na leru i brzo pritisnem papučicu gasa, čuje se neko "pssss" iz motora i sa sekundom zakašnjenja (uz blago gušenje) prihvati komandu. E, sad, koliko mogu da čujem, pri većim obrtaijima iz motora se čuje to "pssssss" ... nešto šišti
Ima li leka za ove probleme? Za gradsku vožnju ne smetaju previše, ali na putu nikad ne znam da li će me izdati prilikom preticanja.
Simptomi:
1) kad je vruć motor, pali na "pola ključa". Kad je hladan motor, pali takođe na "pola ključa", ali se (u zavisnosti od spoljne temperature) posle startovanja ugasi dva ili tri puta u roku od sekundu - dve. Posle tih par pokusaja radi kako valja (na leru)
2) kad se stabilizuje rad na leru i pokušam da krenem posle 15-ak sekundi, na prvo dodavanje gasa motor se uguši. Čim otpustim gas, ponovo se stabilizuje rad. Ako zadržim pritisnutu papučicu gasa, motor se ugasi.
3) posle nekog vremena, kad se motor dobro zagreje (posle 5 minuta), radi sve normalno dok ...
4) kad npr. ubrzavam u drugom stepenu prenosa ubrzava linearno do jednog trenutka kad odjednom izgubi snagu i nastavi da ide konstantnom brzinom pri konstantim obrtajima. E, sad ... taj "tromb" može da se razbije tako što se papučica gasa brzo pritiska-otpusta-pritiska i onda motor pređe tu "blokadu" i nastavi da ide ka višim obrtajima. Međutim, nekad ni to ne pomaže.
5) kada je motor na leru i brzo pritisnem papučicu gasa, čuje se neko "pssss" iz motora i sa sekundom zakašnjenja (uz blago gušenje) prihvati komandu. E, sad, koliko mogu da čujem, pri većim obrtaijima iz motora se čuje to "pssssss" ... nešto šišti

Ima li leka za ove probleme? Za gradsku vožnju ne smetaju previše, ali na putu nikad ne znam da li će me izdati prilikom preticanja.
Comment