Evo ovako,auto sam uzeo pre oko godinu dana i kad mu je radjen servis( ulje,filteri,svecice,zupcasti remen i kocnice) ustanovljeno je da mu je jedan ili dva brega malo pojedeni,zbog cega ocigledno i nastaje taj zvuk.Pimetio sam da je ovo boljka na ovom modelu,pa me interesuje,sta raditi,dobijao sam savete da promenim samo klackalice na ostecenim bregovima,ili od jednog majstora da nosim bregastu na zavarivanje...,kupovina nove ili polovne,gde mogu da se nadju koja je cena i bilo sta u vezi ovog kvara...
bregasta na BMW-316i 90'
Collapse
X
-
Nije u pitanju samo "boljka" na konkretnom modelu, nego generalno dosta chest problem sa M40 motorima u automobilima "iz druge" ruke. Glavni i jedini uzrok treba trazhiti u zabludama onih vlasnika tih automobila koji su tripovali da voze M3-ojke jer su iz tih "budget" modela ochekivali vrhunske performanse pa su ih konstantno "zlostavljali", a u medjuvremenu "zaboravljali" na redovne servisne intervale i kvalitetno, propisano motorno ulje. Savrshen recept za ubijanje motora.
Ne bih ti savetovao nishta od toga shto su ti savetovali "majstori". Promenom klackalica necesh reshiti problem, a ni "zavarivanjem" (?) bregaste - gde cesh samo da puknesh vecu lovu bez veze i bez ikakvog rezultata.
Ako nameravash da zadrzhish auto neko duzhe vreme, moj ti je savet da nekako (preko nekoga) iz inostranstva kupish komplet novu "afetrmarket" bregastu, koja dolazi u kompletu sa klackalicama/hidro podizachima. Sve to bi te, bez poshtarine "preko grane" koshtalo oko 200-250 evra, shto je sasvim prihvatljiv iznos. Ako auto ne nameravash da zadrzhish i ako ti je ta investicija prevelika, onda ti savetujem da sa neke "olupine" skinesh polovnu bregu, ali je opet pitanje u kakvom ce stanju biti i ona. Na pri pogled cesh njeno stanje moci da procenish samo pogledom ispod poklopca glave, ako su i tu primetni tragovi neredovne zamene ulja onda cesh najverovatnije "dzaba da krechish" =]
Sa nekim povrshnim zahvatima i preporuchenim reshenjima koje si naveo da si dobio problem necesh reshiti, a opet cesh platiti recimo polovinu od navedene cene za NOV komplet. Jedini je problem sa isporukom, ali ako to nekako mozhesh da reshish onda mislim da je to najracionalnije reshenje. Tako bih bar ja uradio na tvom mestu, naravno, sa pretpostavkom da auto josh neko vreme ostaje.
Pozz
-
-
Razmislicu jos,auto je u prilicno dobrom stanju,tako da planiram da ga zadrzim bar jos 3-4 god. ako ne i duze ali u svako slucaju mi je skupa investicija od 250 evra, sto sa radom i ostalim troskovima moze da izadje i preko trista,a ceo motor je oko cetristo,ne znam da li se isplati ...Koja je cena polovnih i gde mogu da se nadju i dali je redovna zamena i normalna voznja dovoljan preduslov da se kvar ponovo ne dogodi ili postoji neki zajeb, tipa zapusen kanal za ulje u glavi ili vec nesto drugo.Poz
Comment
-
-
Originally posted by ivodali je redovna zamena i normalna voznja dovoljan preduslov da se kvar ponovo ne dogodi ili postoji neki zajeb
Znachi, ti motori nemaju "urodjenih" problema sa uljnim kanalima i sl. vec samo sa loshim odrzhavanjem i josh loshijim gazdamaNjihov problem je zapravo shto ih (pogreshno) asociraju sa visokim performansama koje imaju tek motori iz visheg segmenta, i sa 50% vishe cilindara =]
SOHC motor u I4 izvedbi, sa tehnologijom od 2 ventila po cilindru, nije ni napravljen sa idejom da se vozi na 6000 rpm i da tamo pruzha svoj maksimum. Takve konstrukcijske izvedbe su po pravilu ciljane na nizhi segment, na shto vecu praktichnu upotrebljivost tj. sa akcentom na shto vishe obrtnog momenta i shto blazhom krivom momenta, a shodno nameni i da su shto je vishe moguce "shtedljive" po pitanju potroshnje. To ne znachi da taj motor ne mozhe da se vrti u kontinuitetu na "crvenih" 6000 rpm, ali u tom rezhimu rada je neefikasan i jedina stvar koju "dobro radi" je da pije puno chorbe =]
Koliko mozhe da koshta polovna brega stvarno nemam predstavu, ali pogledaj auto-oglase, "prevrni" par auto-otpada, ima sad trojki sasvim dovoljno i u voznom i u "nevoznom" stanjuU svakom sluchaju moj ti je savet da zamenish ceo "komplet" za razvod ventila, a ne samo bregasto vratilo.
Pozz
Comment
-
-
E39 523i: 245 Nm @ 3900 rpm, 170 KS @ 5500 rpm.
Kriva snage drastichno opada posle 5500 rpm, tako da negde oko 6000 motor razvija tek 130-140 KS. Na tochku josh i manje.
I mada je kod tebe motor sa 3 puta vishe ventila nego kod M40, obzirom na ove podatke pitanje je zashto bi uopshte i vozio u crvenom polju? =]
Problem sa tim chetvercima je shto je od njih ochekivano previshe pa su konstantno gazheni oko zone gde motor razvija maksimum snage. Ako i gde je to bila konstantna praksa vlasnika, pracena neredovnim odrzhavanjem a pre svega zamenom ulja, dolazilo je (pre svega ostalog) do ubrzanog habanja celog sklopa za upravljanje radom ventila.
Kod automobila kao ovaj tvoj iz potpisa, elastichnost je daleko bolja a razvoj snage linearniji, shto zbog konstrukcije glave shto zbog broja cilindara, tako da i nema potrebe da se performanse iz njih "cede" samo u oblasti maksimalne snage. Chak i u tom sluchaju oni mnogo bolje podnose visoke ture od M40 jer je glava tih motora konstruisana prevashodno sa akcentom za rad upravo na vishim obrtajima, dok je Vanos zaduzhen za poboljshanje performansi u srednjem i nizhem radnom opsegu.
U svakom sluchaju redovno servisiranje i zamene ulja su apsolutni imperativ, bez obzira na vrstu i tip motora. Obzirom na to koliko glavobolje i "monetarnog udara"mogu da izazovu intervencije na motoru ukoliko se postupa suprotno od ove prakse, te "preventivne" redovne zamene pre svega ulja i filtera se ispostavljaju kao vrlo pametna investicija. Ovo ima narochitu tezhinu kad je BMW u pitanju, mozhda vishe nego kod bilo kog drugog brenda na trzhishtu.
Comment
-
-
Vidim da se dosta dobro razumes karakteristike motora sto je normalno kao jedan masinac,mada ja nisam u tom fazonu uteravanja u crveno,sem jednom kad sam i ja usao crveno zbog viska alkohola...te mi je i cilj samo ispravan,pouzdan auto da se prevezem od tacke A do tacke B,sto i jeste osnovna namena svakog seriskog automobila.Do potpune ispravnosti potrebna mi je zamena jos sailen blokova na zadnjem most onih velikih,tako da ako neko ima ovakav auto moze nesto da napise i o odrzavanju,nabavci delova i ceni delova, jer za ovakve osamnestogodisnjake uvek nesto treba...
Comment
-
-
predstavi svoj auto u Automobilima clanova, pa kad si vec tamo, pogledaj dva-tri bmw-a sto su kao tvoj, pa ces da vidis i kakvi su za odrzavanje i kakvi su za voznju, po recima vlasnika........pa ako hoces nesto konkretno, ti opet pitaj, odgovor nece izostati
Comment
-
-
Originally posted by ivotako da ako neko ima ovakav auto moze nesto da napise i o odrzavanju,nabavci delova i ceni delova, jer za ovakve osamnestogodisnjake uvek nesto treba...
Comment
-
-
mnogo slova a nigde resenja ....oslep'o sam...... uzimaj polovnu glavu .... pored te bregaste tebi su otisli i hidropodizaci , e to je najveca mana m40 motora , a problem je neizbezan i javlja se na nekih 150 000km naravno pricamo o autu koji je boravio jako dugo na nasim putevima i u koji je sipano ulje iz " nasih " radnja ..... polovna ( kompletna )a dobra glava je oko 150e plus jos dihtung , uglavnom je obrada nepotrebna ali nece da skodi i na kraju ruke ....
Comment
-
-
Hvala na korisnim savetima i imformacijama,problem jos nisam resio,kanim se ali nemam vremena,Zlog Maria sam zvao danas ali se ne javlja,zvacu ga i sutra.Sto se tice otpada za bmw ja znam samo Milana iz Valjeva ali on je malo skup i tesko ga je dobiti na telefon.Na forum "bmwclubserbia" provalio sam da postoji covek i u Sapcu koji prodaje delove i napisao je i svoje brojeve ali ja nemogu da se setim u kojoj rubrici... Inace koji dihtung da uzmem i gde?..,jer glavu cu skidati u svakom slucaju,dali je menjao celu ili samo bregasti,klackalice i podizace da bi promenio i gumice.
Comment
-
-
Originally posted by ivoNa forum "bmwclubserbia" provalio sam da postoji covek i u Sapcu koji prodaje delove i napisao je i svoje brojeve ali ja nemogu da se setim u kojoj rubrici...
063 348 085 / Zoran
Comment
-
Comment