Ford escort 1,6EFI problem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drkrstic
    CBC Početnik
    • 03.04.2008
    • 4
    • leskovac

    Ford escort 1,6EFI problem

    Oko pola godine imam Ford Escort V 1,6EFI 77kw (105ks) iz 1991 godine. U zadnje vreme pocinje da pravi problem. Verovatno je o ovom bilo na forumu ali nisam mogao da predrazivanjem nadjem adekvatan odgovor.
    Pali bez problema, malo ima nepravilan rad ali sa zagrevanjem motora to prestaje posle 1 do 2 minuta, ler gas je do 1200 obrtaja a kad se zagreje padne na 1000. Tokom voznje ponekad imam utisak da malo secka mali sa povecanjem turaze motora, to nestaje. Kada se zagreje nastaju problemi. Kod naglog kocenja i stajanja na raskrsnici, motor se gasi. To se ne dogadja uvek, ali sada je sve ucestalije. Promenio sam filter za vazduh, cistio ultrazvucno dizne, neki deo koji se nalazi na sistemu za ubrizgavanje (neposredno pored filtera uljanih para), promenio ulje i filter ulja motora, nista se nije promenilo. Kada startujem motor, potapajuca pumpa za gorivo puno zuji, bar su mi tako rekli ljudi koji su vec imali takve automobile. U autu ima ugradjeni plinski uredjaj i kod njega se dogadja isto, gasenje motora kada pritisnem kvacilo na semaforu ili kda zelim da promenim brzinu (nagli pad obrtaja motora). Inace motor kada ga nagazis, bez problema razvija i do 150km/sat.Molim pomoc!!!
  • brbora
    CBC Član
    • 28.11.2007
    • 97
    • Beograd

    #2
    Naj-kraci i naj-jednostavniji put do resenja tvog problema je sledece:
    --- odraditi dijagnostiku na spec aparatima za tvoje vozilo ------
    (naravno ako tvoje mesto u kome zivis ima takve majstore)

    Ova dijagnostika skracuje put do pronalazanja kvarova ....
    Medjutim i ona moze da pokaze da je sve ok , pa se moraju "zavrnuti rukavi" i priounuti u motor ...

    Sta mogu da ti predlozim ?!

    = CISCENJE sa acetonom ili sprejem za karburatore usisnog grla (throttle body ) .... neznam sta si ono cistilo ?//

    = FALS VAZDUH .... da li je neko gumeno crevo za vazduh trulo , dihtunzi razni oko usisnog grla .....

    = LAMBDA SONDA ..... zamena ( neznam koje gorivo sipas i katalizator u kakvom ti je stanju)

    = EGR ventil ... ciscenje (taj ventil zadaje cudne i neobjasnjive muke motoru kad se uprlja kombinacijom masti, kondenza i ostaloga)

    = PUMPA ZA BENZIN .. posto zuji - zameni je

    eto neznam sta jos ..... moze svasta da bude ...

    recimo kablovi za svecice ..... bombina .... i tako to

    Comment

    • Stefan
      CBC Član
      • 10.07.2006
      • 82
      • Nis

      #3
      Imam isti takav auto sa potpuno isim motorm i isti problem sam imao. Problem je nestao kada sam zamenio akumulator koji je bio veoma slab i na kraju crko. Posle zamene ler nije opadao i auto se nije gasio, verovatno je nesto opteretilo slab akumulator i on nije mogao da isporuci dovoljnu struju za odrzavanje lera (moje skromno misljenje). A desavalo mi se i da se auto gasi kada se ukljuci ventilator jer je on duvao vruc vazduh u usisnik, samo sam okrenuo usisnik na suprotnu stranu i nije vise bilo problema. A kod pumpe za benzin je normalno sto zuji, meni uvek zuji 2-3 sekunde po davanju kontakta. I poslednje taj auto moze dosta brze da ide od 150 ja sam ga terao nesto malo ispod 200km\h.
      Nadam se da ce ti moje iskustvo pomoci da resis problem.
      I pitao bih te nesto: kolika ti je potrosnja? Posto meni trosi poprilicno
      www.018info.biz

      Comment

      • brbora
        CBC Član
        • 28.11.2007
        • 97
        • Beograd

        #4
        PUMPA = ako se cuje ... zujanje , brujanje , cangrljanje .... i tako to ...

        sve dok je tesko mozes nacuti kad sedis u kabini auta zatvorenih vrata bez spoljnjih jacih sumova = onda je ok

        naravno da pumpa kad se glasnije cuje moze da radi = samo dokle i kako ?!

        ako se kreces dalje od svog mesta ... naravno da je pozeljno uvek imati ispravnije vozilo .... jer ce te posle sve ostalo vise kostati ...

        e sad sve to je vezano sa novcem ...

        Comment

        • Stefan
          CBC Član
          • 10.07.2006
          • 82
          • Nis

          #5
          Ne razumem se bas nesto mnogo, ali sam mislio da je taj zvuk normalan. Kod mene se taj zvuk oduvek cuo imam auto 3 godine i uvek je bio istog intenziteta i samo pri davanju kontakta, posle se nista ne cuje. A sta je EGR ventil? Gde se on nalazi?
          www.018info.biz

          Comment

          • drkrstic
            CBC Početnik
            • 03.04.2008
            • 4
            • leskovac

            #6
            @brbora
            Posto ne razumem mnogo u delove motora slikao sam pa mozes da vidis koji sam deo cistio (majstor u ultrazvucnoj kadi a ne ja) ali mi nije rekao koji je to deo i cemu sluzi:


            krupni plan:




            Sto se tice LAMBDA SONDE, bila je otkacena iz svog lezista pa sam je vratio nazad pre nekoliko meseci, a problem se javio zadnjih deset dana. Inace koristim bezolovni benzin i plin, naizmenicno

            EGR ventil neznam sta je ni gde se nalazi, ali bih ga rado ocistio ukoliko mi pokazes gde je.

            @Stefan
            Akumulator je nov, stavljen pre 7 meseci i to od 75Ah, ali provericu ga i onako moram kod servisera (tako su trasili u prodavnici gde sam ga kupio zbog garncije valjda). Inace pre ovih problema trosio je 10l u gradskoj voznji a plin oko 12-13l, mada mi se cini da je sada potrosnja veca. A moze da ide i brze od 150 km\h ali ja ne volim prebrzu voznju!!!
            @brbora

            Sto se tice pumpe , cuje se zujanje (za koje kazu da je glasno!?) samo kad dam kontak i neposredno pre paljenja potom tokom voznje nema nikakvih cujnih zvukova.
            Bio sam na dijagnostiku i kazu da je sve OK. Cistio dizne (brizgalice) i proveravao propusnost i rezultat je :
            2 komada - 5
            2 komada - 4+
            Da li one mogu da bu du problem?

            Comment

            • Stefan
              CBC Član
              • 10.07.2006
              • 82
              • Nis

              #7
              to sto si cistio je motorcic za ler gas (elektro magnet). I ja sam to cistio ali nije dalo nikakave rezultate. Vidi da li ti se gasi samo kad radi ventilator. Proveri kako ti stoji ona lula sto ide u kuciste filtera za vazduh, ja mislim da je tu problem, barem kod mene je bio. Okreni je pa javi rezultate.
              www.018info.biz

              Comment

              • brbora
                CBC Član
                • 28.11.2007
                • 97
                • Beograd

                #8
                Ej , pa ja nisam bas toliki znanac fordova ....
                Iz tvog fota bas ne mogu mnogo da se snadjem ...

                EGR otprilike izgleda ovako za tvoj auto :





                Ovo je taj neki tako zvani elektro-ventil za vazduh koji se cisti :


                To sa lambda sondom sto si je opet prikacio , a ona bila otkacena ?!!! hmmmmmm
                Na mnogim ( pa verovatno i na tvom autu ) posle ovakvih zahvata .... raznih zamena , cackanja ili slicno tih senzora treba resetovati kompjuter ... ( na mojoj mazdi = otkacis minus klemu i zatim pritisnes pedalu kocnice par sekundi , pa vratis klemu )

                Gledacu na netu da ti pronadjem nesto konkretno za tvoje vozilo ....

                Comment

                • Stefan
                  CBC Član
                  • 10.07.2006
                  • 82
                  • Nis

                  #9
                  Pa to je upravo ono sto je drkrstic cistio, motorcic za ler gas
                  www.018info.biz

                  Comment

                  • drkrstic
                    CBC Početnik
                    • 03.04.2008
                    • 4
                    • leskovac

                    #10
                    @Stefan

                    Na kucistu filtera nema nikakve lule, samo plasticna prava plasticna cev duzine oko 5cm i to je to. Moram da je nadjem (kad bih znao gde) pa cu pokusati i to sto preporucujes., i javljam.

                    @brbora

                    U servisu su mi rekli da se samo skine klema od akumulatora i saceka 2-5min, i racunar se resetuje pole ukljucenja, ali probacu i ono sto si rekao. Inace da probam da sam ocisti ler gas sa sredstvom za karburatore pa videcu. Inace slika od motora nemoze biti bolja zbog plinskog uredjaja koji i cevi kojih ima na sve strane.
                    Zeleo bih da znam kako mogu da proverim kablove za svecice, a da ne kupujem nove, svecice sam vec kupio.

                    ps. puno Vam hvala za odgovore i preporuke

                    Comment

                    • brbora
                      CBC Član
                      • 28.11.2007
                      • 97
                      • Beograd

                      #11
                      KABLOVI ZA SVECICE = PROVERA

                      PRVO :
                      u mraku pusti da radi motor na leru i gledaj da li negde "munje sevaju" iz kablova .... ako da znaci da ima probijanje negde izolacije

                      DRUGO :
                      sa priborom OMmetrom .... meri se otpor kablova ... pa se izmeri duzina kablova u cm ... pa izracunas koliki je orpor KiloOMA na 1metar kabla .... pa pogledas knjigu za tvoj auto o preporukama za tvoj auto koliko treba da bude KiloOma na 1 metar

                      TRECE :
                      izvadis kabl sa svecice u toku ler rada motora i gledas na 1cm od glave svecice (izmedju kabla i svecice) kakva je velicina/kvalitet iskre

                      CETVRTO :
                      ima jos nekih proba ... vidi pretragu na forumu ... pisao je narod o tome ..

                      Comment

                      • Stefan
                        CBC Član
                        • 10.07.2006
                        • 82
                        • Nis

                        #12
                        evo ja cu ti reci najsigurniju proveru. Ako dok radi na plinu nemas detonacije znaci da su ti ok kablovi. Ukoliko pri naglom dodavanju gasa pukne to znaci da treba da menjas kablove ili svecice. Provereno! Iz iskustva ti govorim. Ja sam menjao kablove stim sto nigde nisam mogao da nadjem original da sam stavio domace ali nemam nikakve zamerke odlicno rade niti se desava da mi secka niti ima detonacija
                        www.018info.biz

                        Comment

                        • gesdim
                          CBC Član
                          • 05.03.2007
                          • 35
                          • Skopje, Makedonija

                          #13
                          neki kazu da treba poceti od filtra za benzin, menjati svake godine...

                          Comment

                          • klauski
                            CBC Početnik
                            • 07.05.2008
                            • 1
                            • kikinda/belgrade

                            #14
                            Imao ssam dugo vremena slican problem.
                            Imam eskorta 1.4 96 god. i ugradjen plin.
                            Meni se gasio isto na semaforu i kad god stisnem kvacilo.
                            Brate kako to zna da nervira. U sred raskrsnice ti se ugasi auto...pa nema ni serva vise....Boze boze kad se setim koliko me to nerviralo!!!!!
                            Ali to mi se desavalo samo kad mi se pali ventilator.
                            Nema sta nisam pokusavao (skoro sve gore nabrojano).
                            I ciscenje ler ventila...i menjanje kablova....svecica.....akumulatora....ma nema sta nismo probali....
                            U cemu je na kraju bio problem.
                            Kuciste filtera za vazduh se nalazi tacno na udaru ventilatora. I svaki put dok mi radi ventilator,a na leru sam, on je dobijao direktan vazduh, i to previse vazduha, i to ga je gusilo i momentalno gasilo.
                            Resio sam problem tako sto sam na otvor za usis vazuha (govorim za kuciste filtera vazduha) montirao jedno duze plasticno rebrasto crevo i namestio ga tako da sada vuce vazduh sto dalje od ventilatora.
                            Od tada....radi ko zmaj,s tim da sad moram jos samo ler ventil da promenim jer mi ne spusta obrtaje ispod 2500 dok se ne zagreje. Ne vredi ga cistiti vise.
                            JBG brate....ako je i tvoj problem slicne prirode...probaj ovako ko ja....
                            A ako ne pomogne tebi mozda nekome drugome hoce....
                            Pozdrav svima.

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              Bio sam na dijagnostiku i kazu da je sve OK
                              promeni čoveka koji je radio dijagnozu, jer očito nije sproveo dijagnostiku i nije našao uzrok problema.

                              nije moguće da je auto neispravan i da je sve ok- dakle kroz proces dijagnostike se mora konrektno pronaći uzrok.
                              sve ostalo je pričam ti priču, i nema veze sa dijagnozom.

                              da ne bude zabune, dijagnostika je proces to nije bilo koja alatka pa niti instrument. (koji jesu korisni ali ne rade dijagnozu sami po sebi).

                              pre svega potrebno je izvršiti merenja, pritiska u sistemu goriva za početak zatim stanje zaptivenosti kompletnog u****.

                              pošto si pomenuo da se češće gasi motor prilikom oštrijeg kočenja to ukazuje na mogući problem sa nekim crevom dovoda vazduha koje nije apsolutno zaptiveno.

                              da li je uradjena dijagnostika u**** ?

                              šta je izmereno, koliko iznosi potpritisak u usisnoj grani na leru ?
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X