[profesionalnog odnosenja prema musteriji. Serviserova odgovornost je da vozilo bude korektno popravljeno, ne i da se to uradi za tepsiju ribe, kako Dora rece jednom prije.
Udaljujemo se od Dorinog problema oko motora. Ovakve diskusije mozemo zaceti na zasebnom postu.
Vraćam se kasnije, kad završim posao Samo da te spasem, auto je mog sina, to jest moj
Posto su svecice mokre (od goriva), na cilindrima koji, kako Dora kaze. ne rade, logicno se da zakljuciti (to moze svaki polupismeni tantuz za mehaniku, kao shto sam i ja) da tamo nema detonacije!!!!!
Daljim razlaganjem problema, mozemo zakljuciti da nisu u pitanju komutator ili bobina, jer druga dva cilindra rade. U koliko pretpostavimo da su kablovi OK, to jest da ne bacaju varnicu negde na masu, tj. da im nije zbog starosti ili istrganosti povecana otpornost, dolazimo do razvodnika. Dora kaze da svaki kabl kada se skine i priblizi masi, baca varnicu. Jel to OK?
E nije OK!
Cak i ako baca varnicu, pitanje je kakvu varnicu baca. Kakva joj je vrednost. Jel dovoljna da detonira gorivo?
U ovom slucaju nije!
Dakle put struje postoji na svim cilindrima, ima i varnice, ali na nekim nije dobra. Logican zakljucak..... negde postoji OTPOR!
Kao otpornici se na tom potezu pojavljuju dva dela: kablovi i razvodna ruka. Posto smo kablove uzeli zdravo za gotovo da su ispravni, ostaje razvodna ruka. Crni grafit koji mozete videti ako ruku pogledate odozgo je tu da funkcionishe kao otpornik. Ako se on stanji, sagori, menja se i njegova otpornost. Ako jos ruka ne stoji cvrsto na nosacun nego ima lufta, to jest malo se klati(milimetar, dva) e onda.... (njesra)
Mrzi me vishe da cukam po tastaturi, a ima josh da se objashnjava....
Dakle, kao shto rekoh.... Promeni razvodnu ruku (kazes da je kapa nova, pa pretpostavljam i ispravna) i desice se cudo!!!!
Kao otpornici se na tom potezu pojavljuju dva dela: kablovi i razvodna ruka. Posto smo kablove uzeli zdravo za gotovo da su ispravni, ostaje razvodna ruka. Crni grafit koji mozete videti ako ruku pogledate odozgo je tu da funkcionishe kao otpornik. Ako se on stanji, sagori, menja se i njegova otpornost. Ako jos ruka ne stoji cvrsto na nosacun nego ima lufta, to jest malo se klati(milimetar, dva) e onda.... (njesra)
Uzimanje zdravo za gotovo nije preporucljiv dijagnosticki pristup.
Ja se nebih kladio na kvalitet tih zica. Ne zaboravi, pocelo je trokiranjem na prvom cilindru, zavrsilo na drugom i trecem. U medjuvremenu kablovi su bili manipulirani u dijagnosticke svrhe sto je moglo promjeniti njihovo stanje.
Teorija o razvodnoj ruci ima malu zackoljicu. Manje je vjerojatno da je labav. Dora bi to primjetio.
Osim toga, ona je centralna tocka za sve cilindre. Kako moze odabrati da ne radi na dva doticna cilindra? Vrti se koncentricno i na jednakoj razdaljini od terminala na kapi. Poderana osovina distributora moze uzrociti trokiranje, no to bi bilo nasumicno trokiranje i desavalo bi se naizmjenicno na svim cilindrima.
Sve shto si rekao je logicno, i slazem se, ali....
Teorija i praksa se po nekad posvadjaju, (iskustvo). Primer:
Jedan ili dva cilindra ne rade. Kablovi dobri - bacaju varnicu na masu. U toku rada na 3 cilindra, nekada ima, a nekada nema detonacija u izduvu. Motor jedva ostaje u radu.
promenim svecice:
Stvar josh gora! Verglam, motor taman prihvati, pa se ugasi. Ja opet, on opet.
Vratim stare svecice... malo je bolje. Motor ostaje u radu.
Dodje drugar, donese komplet novih svecica, zamenimo.....
E sad ne rade 2 cilindra. UZAS! Vratimo stare, (opet one prve)... ne radi opet jedan cilindar, ali sada ne cetvrti kao ranije, nego treci.
Svecice u cilindrima koji ********ju...mokre.
"A da pogledamo paljenje?" pitam ja vec skupljeni konzilijum sve samih vrsnih strucnjaka: (jedan Auto mehanicar, jedan vrstan restaurator starih vozila, jedan svastorad, jedan penzos, jedan sam svoj majstor).
"Cuti ti, kad nemash pojma. Samo lupash!"
... I tako dva dana bre!!!!...
Svi su se naredjali na moj auto. Ko god je proshao pored njega, imao je savet. Posle dva dana, ja popizdim, i ponovo glavnog baju - kolovodju popravke, inace vrsnog restauratora i poznavaoca motora, uz krajnju poniznost ipak pitam da pogleda razvodnik, nashta je on vidno iznerviran mojom upornoshcu, poceo da mi objashnjava da se ja ne mesham, i da, ako na kablovima baca varnicu, sve je u redu sa razvodom.
Naravno, kapu nije podigao.
Popizdim ja, nakon par dana im bukvalno otmem auto, i pozovem baju koji mi inache steluje karburatore da dodje i uzme stvar u svoje ruke.
Baja dodje, rasturi mi karburatore za 10 sec. Nesto tamo vrti, zatvara, otvara, spakuje ga ponovo nazad i kaze, karbovi su u redu. To je trajalo minut ipo.
Zatim otvori filter za vazduh, neshto gura u usise dok ja verglam, i zakljucuje da mi treci cilindar vraca gorivo nazad. (opet to traje 1.5min)
Ja se smrzo! ...Sta bre vraca?...
Covek se blago nasmeshi, zatvori filter, skine razvodnu kapu, skine ruku, tutne mi je i kaze: idi u prodavnicu na cosku, i kupi ovakvu istu za keca.
Takodje me poshalje da kupim i razvodnu kapu. Stara nije losha, ali ipak da donesem novu. Naglasi mi da kupim crvenu, ako imaju, a ako ne, i crna ce da posluzi dok ne nabavim crvenu....????....
Odem... Vratim se... on to turi i kresne mashinu....
BRUUUUUUMMMMMM!
Ko SAT!
Ukupno vreme rada ~15min. Na mom licu Sreca, sreca, radost, sreca uzivancija!
"Majstore, pa ti si genije" Pricaj koliko sam ti duzan? (inace je covek doshao sa drugog kraja grada u vreme kada sam mu ja rekao da sam slobodan).
"Pa ako nije mnogo, 400 din!"
Za to vreme, vec pomenuti auditorijum se lagano, korak po korak povlacio, a u trenutku kada su culi prvi rad motora, nastao je opshti razlaz.
Zar ti ovo ne lici na Dorin problem? Mislim na ovo vezano da motor, a ne za auditorijum!
Comment