Problem sa verglanjem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KdF
    CBC Senator
    • 06.12.2004
    • 242
    • Beograd

    Problem sa verglanjem

    Auto je Golf, 1981., GF motor (1300 kubika 60KS). Presao oko 140.000.
    Desava se povremeno da nece da vergla - anlaser se okrece, ali mali zupcanik nece da se uzubi u zamajac pa se motor uopste ne pokrece. Ovo se desava jednom u 4-5 puta, u ostalim slucajevima vergla normalno. Desava se mnogo cesce kada je motor zagrejan. Automat je promenjen, ali poboljsanja skoro da nema. Anlaser je potpuno ispravan - na malom zupcaniku nema nikakvih ostecenja, kao ni na viljuski a i spiralno ozubljenje osovine je neosteceno. Biksne su neostecene.
    Kada se struja dovede direktno sa akumulatora situacija se unekoliko popravlja - ovo se desava mnogo redje, ali se ipak povremeno desi.

    Zubi na zamajcu su vrlo malo pohabani na mestima gde se motor najcesce zaustavlja. Ja najvise sumnjam na zamajac. Koliko je moguce da malo pohabani zubi izazivaju ovakav problem? Kako zamajac ima 6 srafova, mogao bi da ga okrenem za 60° u odnosu na radilicu, ali se plasim da bi to poremetilo uravnotezenje jer pretpostavljam da su radilica i zamajac uravnotezeni u sklopu... Ili gresim?
  • Zloran
    CBC Veteran
    • 11.01.2005
    • 130
    • Beograd

    #2
    Tako nesto slicno se i meni dogadjalo na Golfu 1, a problem je bio u tome sto + za bendix ide direktno preko kontakt brave, a ti kontakti vremenom oksidiraju i do bendix-a nedodje 12V nego manje i on nemoze da izbaci-uzupci mali zupcanik. Resenje je da ti elektricar prespoji tu liniju preko relea i dovede direktno sa akumulatora 12V na bendix. Kod mene je to resilo problem.
    Pozdrav / Zloran

    Comment

    • KdF
      CBC Senator
      • 06.12.2004
      • 242
      • Beograd

      #3
      To sam vec planirao da uradim, videcemo da li ce potpuno resiti problem.

      Comment

      • KdF
        CBC Senator
        • 06.12.2004
        • 242
        • Beograd

        #4
        Ugradnja releja nije mnogo poboljsala situaciju - ovo se i dalje desava mada redje. Sada je gotovo sigurno da je problem u ozubljenju zamajca.

        Comment

        • remus
          CBC Senator XXL
          • 25.12.2004
          • 695
          • Zrenjanin

          #5
          nije ti automat nego bendix. unutra ima male kuglice i kad se to istrosi onda se to menja sve komplet!!! to ti je onaj mali zupcanik.
          VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)

          Comment

          • KdF
            CBC Senator
            • 06.12.2004
            • 242
            • Beograd

            #6
            Ali, ako su se te kuglice istrosile, taj zupcanik bi trebao da se okrece slobodno na osovini - ovaj se okrece u jednom smeru, u drugom ne, kako i treba. Mozda bi i proklizao kada bi se primenila veca sila, probacu i to.

            Comment

            • remus
              CBC Senator XXL
              • 25.12.2004
              • 695
              • Zrenjanin

              #7
              Sigurno je bendix i kod mene je bio! Samo se to meni desavalo zimi kad je bilo gusto ulje,znaci ubaci i samo vrti ali se motor ne okrece. Inace ako nemas para za nov pokusaj sledece uzmi burgiju 1.5 ili 2 mm i probusi dve rupice i stavi u nitro razredjivac malo da bi skinulo mast iznutra koja moze da udje u njega,ako ni ti ne pomaze onda kupujes nov!!! Proverena informacija i ja sam tako radio.
              VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)

              Comment

              • JAPANX
                CBC Senator XXL
                • 10.08.2006
                • 2159
                • Beograd

                #8
                Da se ne bi zezao vise sa skidanjem i vracanjem alnasera, predlazem ti da se "iskezis" za 1000 dinara ili manje koliko kosta NOV bendix i zamenis ga

                drugacije neces resiti problem

                a mozes da ga testiras samo na autoelektricarskom radnom stolu ili po principu "guli drvo" tako sto ga stavis polozenog i spjis ga kao je i na autu, aktiviras ga sa + na buxnu i onda sporadicno zabadas neko drvo u zupcanik(drsku od metle ili tako nesto duze) tako ga opterecujes i vidis da li radi ili ne

                obavezno proveri podmazanost osovine po kojoj bendix klizi da bi se uzupcio(osovina rotora) i potrosenost zuba na zamajcu, ako je ostecen, samo ga okreni...

                pozdrav

                Comment

                • KdF
                  CBC Senator
                  • 06.12.2004
                  • 242
                  • Beograd

                  #9
                  Sasvim je moguce da je to u pitanju. Naime, to se pojavilo posle preventivnog ciscenja anlasera, ali se ne secam da li sam prao taj zupcanik ili ne... Mozda je tada usla neka mast unutra ili sta vec. U svakom slucaju ako se bude i dalje desavalo ne gine mu zamena. Nije preterano skup - iljadu dinara...

                  Hvala na savetima i odgovorima.

                  Comment

                  • KdF
                    CBC Senator
                    • 06.12.2004
                    • 242
                    • Beograd

                    #10
                    Danas sam zamenio bendiks (zupcanik anlasera). Za sada radi kako treba. Interesantno je da sam pokusao stari zupcanik da okrenem u suprotnom smeru velikim rorcanglama i ne okrece se ni malo... Deluje kao da je ispravan a ocigledno nije.

                    Comment

                    Working...
                    X