Seat Ibiza

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    nije ipak
    evo nasao sam MAP senzor ti je ugradjen u ECM(ECU) pa se ne vidi na semi ni na slici ...ok...standardan je to sistem prilicno.Posto od "servisa" nema pomoci pokusaj da pronadjes tu proceduru za ucenje IAC-a...probaj mail-om da se obratis nekom predstavnistvu VW.
    BTW hteo bih da ti kazem da vodis racuna pri tom merenju o kljucu u bravi na kontakt poziciji,ali si verovatno vec otisao do auta Jako je lako zeznuti se i kontakt ostane a ti samo skidas(iz
    licnog iskustva) Sta vise ne bih ti to uopste preporucio da radis po uputstvima iz autodate.

    Comment

    • Gtiboy
      CBC Veteran
      • 15.12.2006
      • 110
      • Doboj

      #17
      Malo sam zakasnio na post, ali thx u svakom slucaju.
      Situacija je sledeca : premjerio sam sve senzore, nesto uporedio sa vrijednostima iz autodate nesto mi je rekao prijatelj koji radi u servisu (skoda). IAT na usisu je u funkciji, bio mi je van funkcije CTP switch, dodao sam mu malo spreja za ciscenje kontakata i proradio je i on. E sad back to ECT, ni ovaj koji sam uzeo nov mi ne daje nikakav otpor pri mjerenju. Mjerio na toplom motoru, senzor unutra, pusten pritisak iz boce i nista .... ? Pokusao mjeriti vrijednosti digitalnim unimerom od 200 do 2000K oma i nije reagovao uopste ? Probao zujalicom nije u spoju, jel i ovaj novi mrtav ?
      Dijagnostika ponovo radjena i opet ne pokazuje nikakvu gresku, doduse mnogo bolje se sad ponasa, ponekad se samo sjeti da bi trebao trznuti
      Hajde malo sad to o ucenju, moj stari IAC mi daje 5.2, a novi 4.5 pri mjerenju. To bi znacilo da i skinuti IAC je funkcionalan ili ne?
      I kako se obratiti predstavnistvu, mislim sta da ih pitam : Promijenio sam IAC i sta dalje ...?
      U svakom slucaju thnx za podrsku, uznapredovao sam kao sam svoj majstor

      Comment


      • #18

        ne znam zasto ect senzor nema ocitavanje,njih je i fizicki tesko unistiti.
        ako je ctp prekidac bio nefunkcionalan to objasnjava puno toga od problema sa lerom koje si opisao jer od njega zavisi da li ce iac upravljanje raditi ili ne! sam iac aktuator na tom autu je rotacionog tipa sa jednim namotajem,pretpostavljam 5.2 i 4.5 su otpori namotaja u ohm-ima koje si izmerio to bi trebalo da je ok u oba slucaja.e sad jos malo u teoriju...to je skoro mehanicka sprava unutra i postoji opruga koja vraca klapnu u parkirani polozaj kada nema elektricne pobude.jasno ti je da ce otpor namotaja postojati i ako je opruga naprimer otkacena i aktuator neispravan,a tu je i prljavstina.samo nov ce garantovati 100% ispravnost.inace pobuda je signal kvadratnog oblika i od faktora ispune tog signala(odnos signal/pauza,duty cycle) zavisi prosecno vreme kada je ventil otvoren i protok vazduha.to se lako ocitava na skeneru,a ne vidim zasto sistem ne bio bio auto-adaptivan,ipak to je pitanje softvera u ecu i zato je potrebno znati proceduru adaptacije.Da,posalji mail i reci slobodno da u ovlascenom servisu nisu znali da ti pomognu oko adaptacije ler gasa,pa takav servis ne treba da postoji
        Na elektricnoj semi vidim da postoji osigurac (oznacen sa F15,10A dakle crveni) na grani koja napaja iac aktuator proveri i njega na panelu u kabini.

        Comment

        • Gtiboy
          CBC Veteran
          • 15.12.2006
          • 110
          • Doboj

          #19
          Ok, provjericu i taj osigurac.
          Oba IAC ventila sam ocistio i vizuelno bar nisu u losem stanju, ni onaj koji je bio na autu a ni ovaj novi-stari
          Od svih ovih sitnih zezancija koje smo dosad kontrolisali auto mnogo manje zeza, danas je vozen dosta i samo jednom je malo popustio broj obrtaja na malom gasu (ca.1.000 rpm).
          Pogledam ujutro osigurac (u stvari sve njih) pa javim rezultat.
          Hvala mnogo na pomoci Elwood.

          Comment

          • Gtiboy
            CBC Veteran
            • 15.12.2006
            • 110
            • Doboj

            #20
            Svi osiguraci su OK.
            Znaci da nije do toga.. Pokusacu da kontaktiram ovlasteni servis za tu adaptaciju za novi IAC.

            Comment

            • muamua
              CBC Veteran
              • 25.02.2006
              • 194
              • muamua

              #21
              .....

              ...ja sam imao problem sa ibizom da joj padaju obrtaji i da se ponasa kao kad pustas kvacilo u brzini,a drzis kocnicu...i taj problem se resavao ili jakim dodavanjem gasa ili gasenjem pa paljenjem auta...ali vremenom i to nije palilo vise pa sam otisao kod majstora i on mi rekao da promenim benzinsku pumpu to sam i uradio i sve je bilo super...ali evo tog problema opet...sada kada odem kod majstora on nema pojma u cemu je stvar posto auto naravno ne pokazuje boljke kad je kod majstora vec kada mu se cefne!!!
              seat ibiza 1.6 sport 95god
              ...leva traka nije za sporu voznju...

              Comment

              • Gtiboy
                CBC Veteran
                • 15.12.2006
                • 110
                • Doboj

                #22
                Evo me ponovo nakon male pauze, situacija je sledeca :
                Provjerena pumpa i sistem dovoda goriva, sve ok. Ima pritisak dovoljan.
                Ponovo bio na dijagnostici i opet ne javlja gresku ? (ovaj dio me najvise zbunjuje) ali.. ako nema greske znaci da je ECT u funkciji, dobra strana ovoga. Uradio adaptaciju ler gasa. Opet isto se ponasa... vec ludim polako
                E sada nesto sto dosad nisam primjetio, ili se nije desavalo :
                kad pokusam nakon paljenja motora (nebitno topal-hladan) da drzim gas u opsegu 1.100 do 1.500 rpm nema sanse. Moze do 1.100 rpm i stabilan je, moze i preko 1.500 rpm i radi kao satic. Ali izmedju te dvije vrijednosti nema sanse ??? Sta moze biti uzrok ovome?
                CTP switch je u funkciji, bez kasnjenja, cim odvoji promijeni vrijednost.
                Samo da napomenem da sam po drugi put kontrolisao sva vakum crijeva i sva su ok. Do koliko rpm je zaduzen IAC da "pusta" vazduh? To bi trebalo da je ispod 1.500rpm ili ja grijesim...

                Comment


                • #23
                  samo kada je papučica gasa otpuštena CTP prekidač je zatvoren i iac regulacija je aktivna.Koliko shvatam ti nemaš više problem sa ler gasom?Da li si radio proveru TPS-a (senzor položaja leptira)?





                  problem koji se dešava sa tim senzorima,to je grafitni potenciometar ustvari,je da se grafitna traka istroši na nekim mestima i stvore se "blind spots" tačke u kojima senzor ne daje ispravnu informaciju položaja.Merenje je jednostavno,ali preporučljivo je da se koristi osciloskop jer ti tranzijenti tako mogu najlakše da se uoče,druga varijanta je analogni unimer....priključi ga kao što je opisano i neka neko u kabini što laganije pritiska papučicu gasa od otpuštenog do krajnje pritisnutog položaja i nazad.Otpor bi trebao da se menja srazmerno,a na oštećenim mestima kazaljka unimera će da poskoči.Kontakt u bravi prilikom ovog merenja ne treba da bude uključen.
                  Pošto ćeš skidati konektor sa tps-a preporučljivo je da očistiš njegove kontakte.U tu svrhu se npr. koristi ovo:



                  Kupuje se u radnjama sa elektronskim komponentama,nije jevtino ali jako dobro radi posao!

                  Comment

                  • Gtiboy
                    CBC Veteran
                    • 15.12.2006
                    • 110
                    • Doboj

                    #24
                    Vec sam mjerio TPS, doduse sa digitalnim unimerom. Mijenja vrijednosti, jedino sto nisam mogao uociti te blind spots, pokusacu naci i analogni unimer pa ponovo. Izgleda da je i bila moja greska od pocetka samog sto sam mislio na ler gas, ali nema veze sa IAC ventilom, jer dok je CTP zatvoren motor apsolutno nema odstupanja, znaci radi super bez oscilacija.
                    Ovaj TPS se nemoze otvarati, to sam vec gledao, imam kupljen i kontakt sprej samo neznam kako da ga iskoristim kad TPS u pitanju, mogu samo naprskati kontakte gdje dolazi steker sa kablovima za dalje prema ECU-u, ali unutra kako ?

                    Comment


                    • #25
                      Unutra ništa,samo spoljni kontakti na to sam mislio.Kod svih senzora koji su tipa potenciometra ili termistora to je jako bitno jer oksidisan kontakt ima neki otpor i unosi pogrešno očitavanje(može da se modeluje kao redno vezan otpornik) a takođe unosi i parazitnu kapacitivnost što je opet bitnije kod nekih drugih senzora.Na primer senzor broja obrtaja radilice koji generiše periodičan signal ili možda najdrastičniji primer-kod knock senzora.Takav neidealni kontakt umesto provodnika sa otporom i kapacitivnošću zajedno formira jedan potpuno parazitni uobličavač signala...odnosno filter i na izlazu dobiješ nešto skroz bezveze,a senzor ispravan!
                      E zato si kupio kontakt sprej

                      Comment

                      • Gtiboy
                        CBC Veteran
                        • 15.12.2006
                        • 110
                        • Doboj

                        #26
                        Nazalost nisam bio u mogucnosti pronaci analogni unimer ali ..
                        Kontakti svi ocisceni ali bez rezultata, svi su i bili kao novi.
                        Sad cu morati malo po otpadima, da pokusam naci CTP i TPS i odmah na licu mjesta mijenjati da vidim jel do njih.
                        E sad maloprije kad sam to cistio probao sam rukom, znaci auto radi na leru, ja pod haubom
                        Povucem leptir gasa rucno i gledam kako otpusta CTP switch, veoma mala promijena dok ga ne otpusti recimo na hodu CTP-a nekih 50rpm podigne broja obrtaja, dok cim CTP otvori tj. cim ga onaj dio sa sajle otpusti obrtaji skoce za 500 rpm ??? Malo previse promijene za tako malo pomjeranje leptira, ili ja grijesim
                        E sad, da li je do CTP, TPS ili do neceg treceg..
                        @Elwood
                        Hoce li ti pomoci sta ako uzmem mobilni pa snimim ovo gore sto sam pokusao objasniti?
                        Nadam si da si razumio "majstorsko" objasnjenje .

                        Comment


                        • #27
                          Kada ctp prekidač pređe iz zatvorenog u otvoreno stanje podigne obrtaje za 500 rpm? Mislim da je to što si opisao sasvim normalno.Pazi leptir tada jeste (blago) otvoren.

                          Postoji procedura za podešavanje ctp-a



                          1)kontakt u bravi isključen
                          2)skinuti kućište leptira(tako da se ima pristup kao na slici)
                          3)otpustiti šrafove koji drže ctp prekidač (1 na slici)
                          4)polako otvarati i zatvarati leptir (rukom na osovini leptira sa strane)
                          5)voditi računa da zatvoreni položaj ne postavlja ctp prekidač u zatvoreno stanje
                          6)izmeriti rastojanje između leptira i površine gornje strane kućišta leptira (2 na slici)
                          7)pomeriti ctp prekidač dok se rastojanje 2 ne poveća za 0.5 mm
                          8)pritegnuti šrafove koji drže ctp prekidač
                          9)pomoću unimera proveriti otpor između kontakata ctp prekidača:
                          -leptir zatvoren R=0
                          -leptir blago otvoren R=beskonačno

                          Ipak,pre nego što se upustiš u ovo,moram da insistiram da ispitaš tps kao što sam ti rekao.Nemoj kupovati na otpadima!Nađi analogni unimer,pozajmi,kupi na pijaci neki jevtin ili ne znam ako hoćeš skini tps i odnesi u neki tv servis da ti provere.Teško se uočava oštećenje,a pravi velike probleme.Jesi imao nekad pojačalo koje krči kada povećavaš volume,e to ti je to.To je uobičajen kvar,ne moraš ništa slikati za sada.

                          Comment

                          • Gtiboy
                            CBC Veteran
                            • 15.12.2006
                            • 110
                            • Doboj

                            #28
                            Ok naci cu analogni unimer pa izmjeriti TPS, pa javim.
                            Ovo za CTP ako mozes samo jasnije, skidao sam vec ovaj dio tako da to nece biti problem, ali kako sam ja shvatio:
                            Otpustim CTP i zatvorim leptir,
                            zatim kotu "2" povecam za 0.5mm tj. otovren leptir za tih nekih pola mm.
                            I tek onda stegnem CTP, jel tako treba?
                            To znaci da leptir ustvari nikad ne bi bio zatvoren 100%?
                            Uradicu sve ovo jos danas pa javim rezultate.
                            U svakom slucaju hvala veliko kad imas toliko strpljenja da prolazis ovo korak po korak sa mnom .
                            LP
                            Nikola

                            Comment

                            • Gtiboy
                              CBC Veteran
                              • 15.12.2006
                              • 110
                              • Doboj

                              #29
                              Konacno nadjoh i analogni unimer i TPS je ok.
                              Dok ga mjerim (otpor) nema naglih trzaja kazaljke znaci u redu je.
                              Pokusao sam malo i podesiti poziciju leptira, ali je dosta tesko jer sam radio sam i nisam skidao ovaj citav dio sa auta nego samo otpojio crijevo za usis vazduha, i mislim da je to i bio problem cijelo vrijeme
                              Sutra cu jos pokusati da pogodim tacno pola mm otvorenog leptira da vidim kako ce se ponasati, danas nisam mogao bas precizno jer sam bio sam
                              Da li je potrebno ponovo raditi adapticiju dijagnostikom jer je leptir pomjeren?

                              Comment

                              • Gtiboy
                                CBC Veteran
                                • 15.12.2006
                                • 110
                                • Doboj

                                #30
                                Ipak nije bilo do pozicije leptira ni do nekog senzora, ali ....
                                Elem, juce ujutro upalim auto a gas tvrd kao kocnica, jedva se da stisnuti, odem polako do na posao i vratim se tako kuci. Skinem sajlu od gasa malo nauljim i vratim, nazalost bez promjene. Jutros sam skinuo sjalu od gasa i otisao kupio novu, postavio na auto i nema vise ni t od trzanja. Tako mali problem a toliko glavobolje svo vrijeme. Vratio sam i svoj IAC, probao voziti nijednom nisam osjetio naglo dodavanje ni oduzimanje gasa. Niko sretniji od mene.
                                Moj zakljucak : sajla ide izmedju usisne i izduvne grane, te je stara bila doboro nagorela od temperature a vjerovatno i malo naceta na nekom dijelu koji se ne vidi kad se sajla otpoji, te je stalno na istom mjestu pravila mali zastoj.
                                Anyway Thnx to Elwood i svima ostali koji su uzeli ucesce u rijesavanju problema.
                                Mozda ovo nekom bude i od koristi pa prije nego krene mijenjati senzore prvo pogleda sajlu od gasa

                                Comment

                                Working...
                                X