Zatezanje glave kod Daewoo-Nubira CDX 16V 1998cm"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Probisvet
    CBC Senator XXL
    • 07.06.2005
    • 423
    • FRANCUSKA

    Zatezanje glave kod Daewoo-Nubira CDX 16V 1998cm"

    Mislim da neko od clanova ima Nubiru CDX pa me interesuje dali je neko zatezao glavu na motoru X20SED. Nasao sam na jednom sajtu gde sam kupio dihtung za glavu preporuku za zatezanje glave u koojoj pise da se prvo zategne sa kilo kljucem na 25 Nm pa se onda zateze za 90°. Dali postoji neki postupak pri zatezanju recimo odpustanje pa ponovo zatezanje ili samo se zategne svaki vijak sa kilo kljucem na 25 Nm pa se zakrene za 90°. Imam sav alat za zatezanje racunajuci i ovaj
  • RANK
    CBC Senator XXL
    • 28.02.2007
    • 1635
    • Beograd
    • FIAT MAREA WEEKEND 1

    #2
    imam ja servisno uputstvo za legancu sa tim motorom, meni sam po njemu radio kad sam menjao dihtung. potrazicu sutra pa cu postaviti na forum, ako ti nije kasno.
    ps da slucajno nije sa fabrickim brc plinom?
    "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

    Comment

    • Lucky
      CBC Veteran
      • 08.12.2004
      • 184
      • Prokuplje

      #3
      AutoData kaze

      25Nm pa u tri koraka po 90 stepeni

      Comment

      • Delkan
        CBC Senator XXL
        • 14.06.2005
        • 829
        • 60 km From BG,West

        #4


        RANK jel` i kod tebe ovako?Predpostavljam da jeste,ovo je iz ADate naravno...Zanimljivo,ne menjaju se srafovi a ide 3x90 stepeni.

        Comment

        • RANK
          CBC Senator XXL
          • 28.02.2007
          • 1635
          • Beograd
          • FIAT MAREA WEEKEND 1

          #5
          nije, sekvenca je

          ______________________
          [10 6 2 3 7]
          [
          [9 5 1 4 8]
          ______________________

          kaze: zaviti rukom sve srafove, dotegnuti navedenim redosledom do 25Nm, pa u tri kruga isto navedenim redosledom zavijeti po 90 stepeni koristeci bas ovaj alat sa slike u prvom postu (angular torque gauge).
          "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

          Comment

          • Probisvet
            CBC Senator XXL
            • 07.06.2005
            • 423
            • FRANCUSKA

            #6
            Da nije mnogo zategnuti 90° tri puta to mu je 270° a ako je vijak sa korakom 1.25mm koliki bi bio onda hod od 270° u milimetrima? Dihtung glave (zaptivac) je debljine 1,3mm.
            Redosled zatezanja sam nasao i upravo je takav zateze se od sredine ka periferiji u spiralnom obliku u pravcu kazaljke na satu.

            Comment

            • Uros Piperski
              CBC Senator XXL
              • 31.01.2005
              • 2978
              • Beograd

              #7
              Nije mnogo. Tako zategni. Dobro ocisti sve srafove celicnom cetkom, a navoj u bloku ocisti ureznicom.


              RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

              Comment

              • Probisvet
                CBC Senator XXL
                • 07.06.2005
                • 423
                • FRANCUSKA

                #8
                Tako cu i da uradim, nove vijke sam kupio dihtun je tu pa sutra na posao.

                Comment

                • Probisvet
                  CBC Senator XXL
                  • 07.06.2005
                  • 423
                  • FRANCUSKA

                  #9
                  Danas nisam nista poceo vec sam bio u "NORAUTO", prodavnica za automobile, da kupim tecnost za hladjenje i naidjem na onu sprevicu za zatezanje glave pod uglom nije FACOM ali kosta samo 6€40 ova na slici, objavljenoj u predhodnom postu, kosta ovde 120€ i pozajmio sam je a ovu, slika dole, od 6€ sam kupuio, imam losu naviku da me mrzi da pozajmljujem od drugoga alat. Posto ova kuca prodaje ove spravice koje su proverene jer proizvode i alate koji imaju dozivotnu garanciju a daleko su jeftiniji od Facom alata.

                  Comment

                  • dranix
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 3079
                    • Antwerpen/Belgium
                    • Saab 9-3

                    #10
                    Facom je ipak alat retko dobrog kvaliteta i nije skup samo kad ga kupuje profesionalac koji ga koristi svakodnevno.
                    Problem je kad zatreba nesto jednom u zivotu a nema ni gde da se izrenta.

                    Comment

                    • Probisvet
                      CBC Senator XXL
                      • 07.06.2005
                      • 423
                      • FRANCUSKA

                      #11
                      Danas sam zavrsio posao oko glave zatezao sam je kao sto je po propisu 25Nm pa tri puta po 90° (otpadose mi ruke od tatezanja) i kresnuo ga i radi ko vekerica. Sa onim od 6 evra nisam zatezao vec onim od Facoma (profesionalan alat) jer ima onu sipku sa magnetom koju zalepim na plocicu od ventila i vrlo je stabilna pri zatezanju, ovu drugu cu da preradim i da dodam nesto sto ce moci da je drzi stabilno prilikom zatezanja inace kvalitet nije los na izgled, mada je proizveden u Tajvanu bar tako pise na ambalazi.
                      Jedino sto me nervira je kad dodam gas prilikom oduzimanja ne smiruje se odmah broj obrataja vec postepeno a posto je pun k*** elektronike i davaca ne znam koji ga zeza. Dali oni koji imaju ugradjen ovaj tip motora, X20SED DOHC, imaju isti "recimo" problem ili je to normakno. inace u leru radi normalno i vrti se oko 800 o/min rad stabilan bez trzavica i promene broja obrtaja.

                      Comment

                      • Lucky
                        CBC Veteran
                        • 08.12.2004
                        • 184
                        • Prokuplje

                        #12
                        To sa postepenim vracanjem gasa je ok za potrosnju!

                        Comment

                        • RANK
                          CBC Senator XXL
                          • 28.02.2007
                          • 1635
                          • Beograd
                          • FIAT MAREA WEEKEND 1

                          #13
                          bas tako se ponasa u mestu, dok u voznji mnogo brze obara obrtaje.
                          "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                          Comment

                          • Probisvet
                            CBC Senator XXL
                            • 07.06.2005
                            • 423
                            • FRANCUSKA

                            #14
                            Upravo nije tako, ponasa se isto, vozio ga ili ne, na svako oduzimanje gasa, zadrzava obrtaje i ne smiruje se odmah po podizanju noge sa papucice za gas. Inace kad oduzmem gas leptir se odmah vrati. Znam da na CX-u 2400GTI koji sam imao ovo se nije manifestovalo. Proucavajuci tehnicku knjigu od CX-a pokusavam da ukapiram dali i kod Nubire postoji takozavani protok metar (debit metar) i dali je on uzrok. Drugo na ovom motoru je postavljena ova usisna grana

                            e sad nije mi nista jasno sta bi moglo mozda u njoj nesto da se zaglavi?
                            Kad gledam motore od opela Vectre izgleda da su kako po izgledu tako i po karakteristikama slicni.

                            Ovaj motor je X20XEV a kod mene je X20SED
                            Karakteristike http://www.opel-vectra.com/vectra/technique/x20xev.php
                            Sto se tice elektronskog sistema za ubrizgavanje i kontrolu rada motora. Postoje dva sistema (Bva i Bvm) koja je razlika, kad su im cene polovne, Bvm 320evra a Bva 210evra.

                            Comment

                            • RANK
                              CBC Senator XXL
                              • 28.02.2007
                              • 1635
                              • Beograd
                              • FIAT MAREA WEEKEND 1

                              #15
                              motori su isti, ali ecu,elektronika,usisna nisu. daewoo koristi MAP i MAT umesto MAF.
                              mozda trebas da odradis ''idle learn procedure''. koje je godiste,manuelni ili automatski menjac i ima li klimu?
                              odgovori pa ces dobiti instrukcije.
                              "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                              Comment

                              Working...
                              X