Daewo Nubira 2.0 16V CDX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Probisvet
    CBC Senator XXL
    • 07.06.2005
    • 423
    • FRANCUSKA

    Daewo Nubira 2.0 16V CDX

    Pa posto sam se oprostio od renoa 5 jer sam juce imao udes tako sto me je jedna ****** udarila sa pezoom 605 od pozadi na semaforu i nabacio me na jedan mercedes tako da mi je auto unisten kako napred tako i pozadi pa sam danas otisao na tehnicki pregled sa Daewo nubirom i nasli momci da mi je zadnji lonac od rdje otisao i da se mora menjati ali i da mi je CO previsok(evo rezultata merenja- u ler gasu 0.99 pri dodavanju gasa 2.60 lambda 0.940)
    Momak mi je dao mere koje bi trebalo da se izmere da bi prosao tehnicki pregled, (ler gas 0.50 dodavanjem gasa 0.30 lambda od 0.97 do 1.03)
    Lambda sonda sa 1 zicom i pre neki mesec sam meri0 RANK-u i dobra je, drugo na instrument tabli lampica CHEK ENGINE se ne pali sto znaci da je sve OK. Zadnji lonac ce biti zamenjen 270 evrica preko OSCARA ali sam u dilemi dali treba jos nesto osim ovog lonca menjati. Ako je neko imao ovakav problem neka da svoje misljenje.

  • #2
    Problem nije tako jednostavan ali resicemo ga.Postoje grafici gde se vidi kako rad pojedinih komponenti utice na sastav izduvnih gasova.Razloga za rezultat koji si dobio ima vise,mada u principu sve mora biti u top stanju sto je i svrha pregleda.
    Po opisu ono sto se zahteva na testu odgovara engleskim MOT regulacijama od 8.1994.
    -ler 450-1500 rpm
    CO 0.5% max
    -brzi ler (fast idle) 2500-3000 rpm
    CO 0.3% max
    HC 200 ppm max
    Lambda 0.97-1.03
    Koja je oznaka motora,godiste i kada su menjane svecice i koje su oznake/proizvodjaca?

    Comment

    • RANK
      CBC Senator XXL
      • 28.02.2007
      • 1635
      • Beograd
      • FIAT MAREA WEEKEND 1

      #3
      tesko ce zadnji lonac da ti resi problem, ja sam bez katalizatora imao sledece vrednosti na leru:

      co 0.6%
      hc 185ppm
      co2 14.3%

      a nakon zamene lambda sonde:

      co 0.2%
      hc 155ppm
      co2 14.7%
      "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

      Comment

      • Probisvet
        CBC Senator XXL
        • 07.06.2005
        • 423
        • FRANCUSKA

        #4
        Originally posted by Elwood
        Koja je oznaka motora,godiste i kada su menjane svecice i koje su oznake/proizvodjaca?
        Motor X20SED (odkucano na bloku) 2000 godiste po saobracajnoj svecice su izabrane za taj motor po katalogu (boch) i sve je ok.
        Sve je promenjeno pocevsi od filtera vazduha, filtera ulja, filtera za polen i filtera za gorivo i svecice, sve to na 120 000km, proverena membrana EGR-a nije busna OK svi ostali davaci su ok jer mi ne pokazuje ECU nikakvu anomaliju pocevsi od lambda sonde pa ostalo.
        Jedino mi ostaje da da promenim gume sto sam i danas uradio :
        Ja trazio jeftine a oni se zeznuli pa mi stavili GUDRIC i naplatili samo 1 euro vise, a to sto sam poslednji napustio prodavnicu verovatno je i nagrada.
        Sada renutno pada kisa a kako su predvideli sutra ce da bude bez kise pa cu da uzmem multimetar pa da proverim elektro ventil EGR i da vidim dali i ostali davaci kao na primer MAP za vakum na usisnoj glavi, dali zaptiva kako treba.
        Ukoliko ne budem smanjio CO posle zamene lonca oteracu ga kod opela ovde na dijagnostiku pa sta pokaze javicu vam.

        Comment


        • #5
          Da,EGR ventil pravi problem ako se zaglavljuje ‚ali njegova najveca uloga je u smanjivanju NOx emisije.




          odozgo prema dole sastav izduvnih gasova benzinskog motora pre katalizatora,posle katalizatora i karakteristika narrowband lambda senzora.Kao sto vidis postoji jedan uzak prozor oko lambda=1 u kome je katalizator tako konstruisan da bude maksimalno efikasan.Sve izvan toga pravi problem i uz pretpostavku da je katalizator u dobrom stanju.
          Izmerenoj vrednosti λ=0.940 na pregledu odgovara izrazito povecana emisija CO.U pravu si za MAP senzor,kao metod merenja mase vazduha na tom motoru.Uz to proveri i senzor temp.vazduha na usisu-IAT.Lambda senzor ako je sa 1 zicom mora se zameniti nakon najvise 50.000km,takva je bosch preporuka.

          Comment

          • Probisvet
            CBC Senator XXL
            • 07.06.2005
            • 423
            • FRANCUSKA

            #6
            Danas sam probao Nubiru na autoputu i presao oko 100 kilometara i otkrio da mi se prilikom voznje uzbrdo od oko 110 km/h pri 2400 o/min upalila lampica CHECK (uzbrdica je nesto slicna onoj na begaljickom brdu na auto putu Beograd Nis) posle prebacivanja u cetvrtu brzinu i povecanju obrtaja ona se ugasila to se isto ponavlja kad vozim recimo u petoj sa malom brzinom do 80 km/h i to obicno na nekoj uzbrdici i kad promenim brzinu i povecam broj obrtaja iznad 2400 ona se gasi. Medjutim voznjom nizbrdo, na ravnom i gradskom voznjom lampica se uopste ne pali zato sam i naveo u prethodnom topicu da ECU radi OK i svi davaci su OK. Sto bi od prilike moglo da bude da je u pitanju neki problem u vezi lambda sonde.
            Ona verovatno reaguje na nedovoljno sagorevanje jer je leptir vise otvoren prilikom rada motora koji treba sa ovim kriticnim brojem obrtaja da savlada opterecenje. Motor nije lenj u odnosu na snagu koju ima jer povecanjem gasa na papucici osetim da bi mogao da ubrzava sa 5-om brzinom ali vrlo sporo. Posto se simptomi paljenja ENGIN lampice pojavljuju na oko 2400 o/min ili ispod i sa povecanjem opterecenja jer je u nizem prenosu (5) sa brzinom od oko 110 km/h dali sam u pravu da je normalno da se pali jer je zadnji lonac gotov ili bi moglo nesto drugo da bude u pitanju ili ajde da kazem to je normalno?

            Comment

            • RANK
              CBC Senator XXL
              • 28.02.2007
              • 1635
              • Beograd
              • FIAT MAREA WEEKEND 1

              #7
              nesto mi ne ide u glavu. zasto uopste mislis da zadnji lonac ima veze sa tim problemom?
              "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

              Comment

              • Probisvet
                CBC Senator XXL
                • 07.06.2005
                • 423
                • FRANCUSKA

                #8
                Razmisljam ovako ako si nekad znao da kad skines auspuh sa nekog vozila misleci dace bez necega sto samo sprecava izlazak izduvnih gasova moci da dobijes u snazi i brzini je u stvari pogresan potez jer su motori (za siroku upotrebu) konstruisani upravo da sa tim izduvnim loncem koji je nekada imao ulogu da smanji buku posle je dobio i ulogu da motor dobije i u snazi ili ti da ima bolje performanse sa auspuhom nego bez njega. Dali sam u pravu ne znam 100 posto ali sam ipak nesto citao u vezi toga.
                Zato sam i napisao da moze? biti i ta mogucnost da protok izduvnih gasova kroz izduvnu granu i izduvne lonce ima neki faktor u radu motora.

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  rekao bih da si potpuno omanuo u dijagnozi.
                  sve iza kata nema nikakvog uticaja na rad motora.

                  to sto pricas se moglo odnositi na motore sa karburacijom iz 50 i 60tih godina proslog veka koji nisu imali povratnu spregu pri upravlajanju procesom sagorevanja.

                  btw, to sto se desava nije normalno i nesto je neispravno a na to ukazuju i izmereni podaci koje si prezentovao.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • Valent Vudriga
                    CBC Senator XXL
                    • 02.04.2005
                    • 2778
                    • USA

                    #10
                    Za analizu ovog problema potrebno je daleko vise podataka. Podaci dobiveni skeniranjem kompjutera pri leru, brzom leru i voznji od 110km, kad se pali lampica. Osim CO, trebalo bi navesti i HC, 02 i CO2.
                    Pogadjanjem i teoretiziranjem ne cemo puno postici.

                    Comment

                    • Probisvet
                      CBC Senator XXL
                      • 07.06.2005
                      • 423
                      • FRANCUSKA

                      #11
                      Javicu se kad prodjem test kod opela. Nesto mi nije jasno sto se ne pali CHECK kada otkacim Lambda sondu. Danas sam je odkacio i pustio da radi u leru i nista.

                      Comment

                      • RANK
                        CBC Senator XXL
                        • 28.02.2007
                        • 1635
                        • Beograd
                        • FIAT MAREA WEEKEND 1

                        #12
                        nemoj da te to zbunjuje, ne pali se u mestu. mislim da ce da se upali u voznji, ali u mestu se ne pali sigurno, takav je ecu.
                        "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                        Comment

                        • Probisvet
                          CBC Senator XXL
                          • 07.06.2005
                          • 423
                          • FRANCUSKA

                          #13
                          Pa posto je tako evo malo da vam predstavim ovo u vezi lampice CHECK.
                          Danas mi se desilo ovako nesto: CHECK lampica se upalila pri od prilike 1900o/min i pri brzini od 60Km/h u cetrvrtoj brzini, ja tog momenta izbacim iz brzine i pustim gas da vidim sta ce se dogoditi i evo kako se ponasa motor.
                          Broj obrtaja padne polako do oko 1100o/min i ne mrda sve dok je lampica upaljena i auto usporava do oko 40km/h i nista se ne desava tog momenta kad dodam gas ona se gasi i vise se ne pali. Drugo sto sam primetio u voznji da broj obrtaja motora ne pada na 800o/min prilikom promene brzina, vec se zaustavi na oko 1100o/min i kad padne brzina auta ispod 20km/h broj obrtaja naglo spadne na 800o/min.

                          Mozda ovi simptomi mogu da otkriju neke anomalije koje mogu da proisteknu od nekog neispravnog davaca. Ako neko ima iskustva mozda bi svaki savet bio dobrodosao.

                          Ovaj auto nisam vozio skoro godinu dana na neke duze staze jer nije bio osiguran a i cekao sam da ga sredim prvo dihtung glave koji sam morao da menjam dva puta pa sam menjao donje viljuske i sad zadnji izduvni lonac pa dok sam ga vozio na ove kratke staze nista se nije manifestovalo. Onog momenta kad sam ga opleo na auto putu tek sam video da je u stvari potrebna detaljnija analiza. Namera mi je da u narednih nedelju dana vidim sta da radim sa motorom i sta da sve prekontrolisem i normalno prodjem test u opel servisu.

                          Comment

                          • igorns
                            CBC Član
                            • 11.12.2007
                            • 26
                            • Novi Sad

                            #14
                            Svaki Daewoo drzi 1100 obrtaja dok mu se brzina ne smanji. tako da mislim da je taj parametar u redu.
                            Corsa C 1.2 2002 god & Daewoo Lanos 1.5 1999 god LPG Koltec

                            Comment

                            • RANK
                              CBC Senator XXL
                              • 28.02.2007
                              • 1635
                              • Beograd
                              • FIAT MAREA WEEKEND 1

                              #15
                              to je zbog lakseg menjanja brzina. cim registruje da je pusten gas i kvacilo, ubacen u brzinu i da se krece, radi fuel-cut-off sve dok je broj obrtaja iznad 1200.
                              "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                              Comment

                              Working...
                              X