Za pocetak, ne mogu otvoriti ovaj stavljeni link, kao ni drugi koji se vec ranije, ili zbog ovog linka tamo nisu registrovali... Tako da ne znam(o) sta tamo pise...
Pokusaj ovdje staviti (napisati) sto vise sto konkretnijih problema, opazanja, istorije, da bi dobio najprecizniji moguci savjet... Drugarski savjet...
.....dakle,motor je 3.0DiT(D308L),2004.godište.Dovezen iz Germany sa laganim kuckanjem koje se čuje u motoru.Skinuta prva glava i ustanovljeno da izduvni ventil na prvom cilindru udara u klip.Da napomenem da motor ima četri ventila po cilindru.Glava kompletno obrađena(zam.vođice+ventili,obrađeni sicevi,poravnjata glava,itd) iako je po rečima majstora sve bilo OK.Kontrolom faze zupčanika ustanovljeno da je faza pomerena za zub ranije,verovatno urađeno u Germ sa ciljem da se reši problem.Elem,sklopljen motor i ponovo ista priča,ponovo otvoren i ista slika.Isti ventil,isti klip.E onda je pokušano sa seljačkom metodom,zakopan je klip i obrađena pečurka na ventilu.......sklopljen i,da li je potrebno reći,ponovo isto kuckanje .....e sad šta dalje,oterati na otpad,zapaliti auto,zamenit bregaste ili nek tera tako dok ga(klip) ne probuši načisto?.......pozdrav!
Hm, to ne zvuci nimalo dobro, za pocetak bih ti savjetovao da se dobro raspitas za dobrog (zaista dobrog) majstora, koji ce znati sta radi, i sa dizelom, i sa 6-akom, i sa SAABom (GM-om)... Nema te stvari koju je covjek napravio da je neko ne moze pokvariti, ali ni popraviti. Pitanje je samo znanja, vremena, i para...
Dakle dobar dizel majstor, koji se konta i u elektroniku, i kompjutere, tj. moderne dizel motore, poslije klasicne Bosch pumpe... Pokusaj kontaktirati ovdje na forumu i par ljubitelja SAABa koje nije tesko naci, te par majstora koji izgleda rade samo dizele...
Malo sam u guzvi, pa ti ne mogu sada ja to traziti, ali popodne mozda stignem. Zasad potrazi malo po forumu.
izvrsiti popravku po pravilima struke.
za pocetak, kod dizela se glava ne obradjuje vec se baca kada je ona problem.
isto tako ne rade se "kombinacije" sa ventilima, sedista se ne vade pa vracaju i slicne egzibicije.
sto se tice kuckanja, potrebno je izvrsiti dijagnostiku kojom ce se utvrditi poreklo problema- da li je mehanicke (samo to) prirode odnosno pogresne geometrije motora ili termodinamicke (nepredvidjene detonacije) prirode.
kod dizela kuckanje se moze javiti i usled loseg sistema ubrizgavanja.
posle svih tih igranja sa motorom trebace i dobar majstor, i precizna servisna uputstva a verovatno i novih delova.
svaki kvar se moze popraviti, samo je pitanje vredi li truda, vremena i para. u ovom slucaju je premalo podataka.
kakva je istorija motora, od kada je izasao iz fabrike do pojave kvara ?
ako se nista ne zna, najbolje je krenuti od nule- ponovo sastaviti motor prema fabrickim normama/ zazorima i uputstvu za sklapanje tj generalni pretres svega i po potrebi zamena delova (glava je recimo koliko vidim iz opisa gotovo izvesna za zamenu).
posto se radi o GMu, lakse je da pronadjes neki ovlasceni Opelov servis za pomoc oko tog motora.
........pre svega hvala na pomoći i "savetima"...ali....moja uloga u celom poslu je,mogu slobodno reći,više savetodavna tj zamoljen sam da pomognem svojim skromnim iskustvom.Posao je prihvatio moj kolega koji je ovlašteni GM serviser sa mnogo iskustva u struci.Što se tiče istorije vozila kupljen je u Nemačkoj sa sigurnih 150-ak hiljada kilometara i sa jasnom napomenom prodavca o kakvom je problemu reč te je i prodajna cena vozila umanjena.Jasno je utvrđeno da je razlog kuckanja to što klip sustiže ventil.Defektažom skinute glave je utvrđeno da je ista u odličnom stanju te je i nivo svih obrada bio više u cilju provere fabričkih vrednosti.Baciti glavu na vozilu za koje se i dihtung čekao iz Švedske 20-ak dana je.....neko reče da ne postoji kvar koji se ne može popraviti/otkloniti......a da,...."potražiti ovlašteni GM servis".....pa naravno da je vlasnik prvo zapucao u Bgd u naj,naj(bla,bla) Opelov servis.Kvalitet i nivo odgovora koji je dobio je takav da se s pravom čovek zapitao "ko vama dade licencu?"...."satavljati motor iz početka".....pa ako tako krenemo da rešavamo probleme sumljam i da će nam par godina biti dovoljno....sve u svemu sumlja i dalje ostaje na bregastoj ali i dilema koja postoji od samog starta a to je zašto trag na istom klipu ostavlja samo jedan izduvni ventil?......ostalo je da proverimo uparenost bregova.......pozdrav !
?"...."satavljati motor iz početka".....pa ako tako krenemo da rešavamo probleme sumljam i da će nam par godina biti dovoljno
za generalnu motora ne treba vise od par dana efektivnog rada, za nekoga ko je majstor i ima potreban alat.
problem se resava polaskom od nule, kada se nema pojma sta je u istoriji bilo sa motorom niti sta je uzrok havarije.
to sto se ceka dihtung 20 dana, ne menja stvar da ako je glava crkla i mora da se menja mozda treba cekati i 21 dan...
sa neispravnim delovima se nece nikada napraviti ispravno stanje motora koje je odrzivo, niti na Jugu a kamolo na GM-u ili bilo cemu.
ovlasceni GM servis je pomenut u smislu dokemuntacije a kako kazes da je tvoj kolega GM serviser onda mu i ne treba taj vid pomoci.
verovatno vec sve ima nacrtano, sazvakano itd...o tom motoru od samog GMa.
tvoj je opis takav da je motor na izdisaju, da je pokusana popravka i da se nije uspelo pa je u tom kontekstu i dat savet da se potrazi strucni servis koji je verziran za te motore.
Saab je sve samo je jeftino popravljati, nije tek tako prodavac u Nemackoj oberucke prihvatio da umanji prodajnu cenu
Comment