Saab 9-5, cev za vodu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • griffin
    CBC Član
    • 14.11.2007
    • 10
    • Škofja Loka

    Saab 9-5, cev za vodu

    Da li je neko več naleteo na sličan slučaj?Puknuta cev po celoj dužini.Kola su stala usred autoputa-verovatno pregrejana.Je li moguče,da je u pitanju samo dihtung ili je nešto više.Glava je skinuta i ne vidim ništa naročito, sem mnogo
    ulja u turbini.




    pozdrav
    Radije guram svoga Saaba negoli vozim razne bmwee, mercedese i slično.
  • SAAB PoWeR
    CBC Senator XXL
    • 26.04.2005
    • 1394
    • tu iza coska(Milwaukee USA)

    #2
    ova cev izgleda kao da je nozem rasecena .
    sta je bio razlog za vadjenje glave ??
    _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

    Comment

    • griffin
      CBC Član
      • 14.11.2007
      • 10
      • Škofja Loka

      #3
      Nakon skidanja kartera izvadio sam klipove i dva su zaribana.Ako ubuduče neko naleti na ovakvu cev nek se pripremi na veče troškove.









      pozdrav
      Radije guram svoga Saaba negoli vozim razne bmwee, mercedese i slično.

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #4
        Dobrodosao u svet Opel klipova
        Klasican Oilsludge problem vec toliko pisano o tome.

        Gen 5 ima neprobojan dihtung glave , samo krivljenje moze da tice na pressure bleeding.

        Kanda je vlasnik malo zezao sa uljem i intervalma zamene. Auto je vozen puno po gradu 5000km menjanje ulja, na otorenom na 10k km.

        Posto te vec cekaju zamena klipova, cilindri nemaju duboke riseve, to je sve povrsinski nutning od aluminijuma, honovanje, te klipovi i klipnjache od SAABa 9000 sa dihtungom glave od istog i teraj.
        To je najjeftinija i najbolja solucija.

        Sito pecurke ulja, isperi, i srafcigerom izbusi red rupa u krug uz ivicu sita.
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • Srdjan
          CBC Senator XXL
          • 30.09.2004
          • 2416
          • Bajina Basta/Beograd

          #5
          Originally posted by BOOST
          Gen 5 ima neprobojan dihtung glave , samo krivljenje moze da tice na pressure bleeding.
          Kako? Zar nije bolje kada dodje do pregrevanja motora iz nekog razloga da popusti dihtung i da glavi ne bude nista nego da se glava iskrivi?
          Lancia Kappa 2.0 20v

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #6
            Ima 3 slojni bimetalni dihtung koji se moze koristiti vise puta.

            Ako se motor zagrejao do te mere da je vreme da obican dihtung pusti (sto je takodje nemoguce kod konstrukcije koja je odabrana) ima tu malo vise stete nego li fihtung i glava.

            Inace je svako skidanje glave = ravnanje glave tako da nema veze da li je dihtung otiso ili ne ( za gen 4).

            Ko god je vratio SAAB glavu bez da je ravnao, skidao je jos jednom vrlo brzo po nabacivanju.
            Inace na starijim SAABovima gde je obican Elringov dihtung pre dodje do toga da dihtung strune od starosti i da ga galvanske struje razjedu (radjen je na bazi armature, aluminijumski perforirani lim) sa organskom oblogom) nego li da ce da crkne od neceg drugog.

            Kako god okrenes skidanje glave = ravnanje glave ma koji SAAB da je u pitanju.
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • SAAB PoWeR
              CBC Senator XXL
              • 26.04.2005
              • 1394
              • tu iza coska(Milwaukee USA)

              #7
              boost

              zar jedan od razloga za onako prljav motor iznutra i formiranje onih slojeva prljavstine nije i nepravilno ozracivanje motora , neispravno skupljanje uljnih para , ja sam do sada video nekoliko i radio na dva saab motora sa istim problemmom sa klipovima ali svi su imali defektno ozracivanje , uljne pare nisu isle u kolektor jer crevo koje je na poklopcu ventila je bilo zacepljeno ili je puklo ....
              _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                #8
                Primarni problem je u crankhouse ventilation sistemu koji nije odmeren da radi korektno kda je temperatura ulja niska.

                Elem, trazi uljna isparenja povisene temperature.

                Dakle, gradska voznja sa puno kratkih relacija je smrt za njih. Zato kazem da ulje nije menjano dovoljno chesto za uslove voznje.

                Odrzavanje sistema je takodje stvar servisiranja, catch tank koji je montiran ispod u**** trazi zamenu ili modifikaciju takodje ali i redovno odrzavanje istog. Uljni sljam koji se navata na zidove lavirinta u tanku redukuje njegovo skidanje i ciscenje spada kao redovna tacka u SAAB servisima.

                Kit za prepadu na Fresh air crankhouse vent sistem kosta nekih 35€ (redukovana cena od SAABa) i sadrzi 2 nepovratna ventila umesto jednog i dodatna creva kao i novi top od cevi za dolivanje ulja.

                To sto se desava na sta sam usmerio inzinjere SAABa pre 4-5 godina je da mesto gde je linija od catch tanka spojena na KOBRA cev ispred turbine sa jednim BANJO srafom, sam sraf je bio prekratak te je venturi efekat bio nedovoljan.

                Takodje prilikom pustanja gasa dolazilo je do povratnog pulsa kada dump valve izbaci pritisak ispred turbine te je taj povratni talas prolazio u cranckhouse sto je rezultiralo sa bacanjem ulja iz turbine u kuciste turbine i jedan plavichasti puff na auspuhu.

                Ulazna rupa u catch tank sa dekle ventila je bila 6mm , prosirena na 14mm.

                To sve vazi za motore do modela 2005 kad je dodata jos jedna rupa na bloku i elektromagnetni ventil kojim upravlja Trionic u raznim uslovima rada motora cranckhouse ventilacija radi razlicitim putevima i razlicitim rezimom rada.
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                Working...
                X