Volvo Penata 3.0l-zaledjena voda u motoru

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nemi
    CBC Početnik
    • 30.12.2007
    • 3
    • Beograd

    Volvo Penata 3.0l-zaledjena voda u motoru

    Ljudi molim vas dajte mi neki savet!!!!
    Kupio sam Four Winns u Kanadi sa Volvo Penta motorom (3.0l) i ove kretencine mi nisu ispustile vodu iz motora, tako da kada je dosao ovde voda se zaledila u njemu. Camac je inace stajao napolju u luci i nisu mi dali da mu ispustim vodu...elem ja sam motor zagrejao i otopio tu vodu,samo sto mi je umesto 5-6l vode iscurelo samo pola litre a ostala voda se zadrzala u motoru. Sada se nalazi pomesana sa uljem jer kada sam proveravao nivo ulja pokazuje mi jedno 5x vise od dozvoljenog.
    Moja pitanja su sledeca:
    1) Jel to znaci pod obavezno da je blok motora pukao i da moram da ga mejam (koliko to uopste kosta)
    2)sta raditi sada sa motorom
    Puno pozdrava i zahvaljujem vam se unapred na vasim odgovorima i savetima
  • Boki Ar
    CBC Senator XXL
    • 11.11.2004
    • 2827
    • Aranđelovac
    • Vektra

    #2
    Ne bih da te obeshrabrim ali problem nije mali. Sledi obavezno otvaranje motora, defektaža, a onda odluka rentabilno za popravku ili ne...

    Pozdrav!
    BP

    Comment

    • Nemi
      CBC Početnik
      • 30.12.2007
      • 3
      • Beograd

      #3
      Za BP:
      Hvala na odgovoru

      Pozdrav Nemi

      Comment

      • Boki Ar
        CBC Senator XXL
        • 11.11.2004
        • 2827
        • Aranđelovac
        • Vektra

        #4
        Živ i zdrav bio!
        Možeš slobodno pisati šta si učinio...

        Pozdrav!
        Bojan Petrović

        Comment

        • dranix
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 3079
          • Antwerpen/Belgium
          • Saab 9-3

          #5
          Nisi jedini kojem se desilo da od zime pukne blok (ako je pukao).
          Mnogi seljaci su imali slicne probleme sa motorima od traktora.
          Ocekuj da ces morati da:
          izvadis motor iz camca skroz
          demontiras skroz i da ti neko zavari sto je puklo pa onda montaza ponovo
          Skupa akrobatija ali se za takav motor to uglavnom ipak isplati.
          Uradi ovo sto pre dok nije pocela jaca korozija.
          Ako je moguce nadji nekog mastora za te stvari i jos najmanje dva jaka pomagaca za vadjenje motora.
          Nije to tako veliki problem koliko je operacija relativno skupa u smislu delova koje moras da zamenis. Dihtunzi i slicno i dosta sati rada plus prevoz.
          Ipak to nije neki ogroman motor posebno ako je benzinac.
          Inace se voda iz rashladnog sistema kad camac zimuje u ne zagrejanom hangaru na suvom ne izbacuje vec se prvo ispere slatkom vodom pa se u u kanale naliva antifriz tako sto se skinu pojedina creva. Povremeno se okrene anlaserom motor dok se to radi (ne da upali).

          Comment

          • Delkan
            CBC Senator XXL
            • 14.06.2005
            • 829
            • 60 km From BG,West

            #6
            Ako je pukao blok,postoji jedna mnogo bolja varijanta za resavanje tog problema.Varenje zna da bude nezgodno na blokovima...
            Pre vise godina sam bio svedok sredjivanja jednog bloka od Lade koji je imao pukotinu od 15cm sa bocne strane(ispod usis./izduv. grane).

            Ljudi su isekli komad oko pukotine (16x5 cm otprilike),napravili drugi komad koji upada na knap u tu rupu i onda oko njega,tj. na njegovom spoju sa blokom busili rupu do rupe i urezivali navoj u koji su uvrtali neke srafcice koji se zalome posle uvrtanja.Kada su sve obrusili i zavrsili,skoro nista se nije primecivalo na bloku,a antifriz se vise nikada nije pojavio na tom spoju.
            Kod varenja se cesto desava da gus pukne na spoju sa varom,ali ovde nema sanse da se ista desi.
            Neko ce se verovatno setiti kako se zove taj metod,ja zaboravih...
            Inace,ljudi rade extra svoj posao(radionica je u Rumi),cesto im donose iz Tigra neke velike valjke da sredjuju,gledao sam kako su popravljali neke ogromne turbine za vazduh po 1m u precniku,koje su donesene u 7-8 delova(popucale naravno),sve na gore opisani nacin...

            Ako ti zatreba nesto tako mogu te uputiti kod njih.

            Comment

            • Nemi
              CBC Početnik
              • 30.12.2007
              • 3
              • Beograd

              #7
              Za Delkan i Dranix

              Hvala puno na odgovorima. Odradicu to sto pre mogu pa obavestavam sta sam uradio.

              Pozdrav

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                vidi prvo da li je uopste bilo ikakvih posledica.
                obicno se blok motora iz fabrike zastiti od takvog dogadjaja ugradnjom osiguraca u vidu tanjih limenih okruglih plocica.

                ako se zamrzne voda, te tanke plocice led pogura napolje, opadne pritisak unutar bloka pa se tako zastiti od pucanja.

                te plocice se zamene kao da nista nije bilo...

                to su vise kao neki cepovi, okrugli, nabijaju se u leziste i drze se trenjem (ne lepe se, ne srafe se, ne pricrvsrcuju posebno).

                ako je Volvo red block serija motora, skoro sam siguran da ima te osigurace ugradjene, sa desne strane ispod izduvne grane pozicija otprilike.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • StevoTDI
                  CBC Član
                  • 14.12.2007
                  • 68
                  • Beograd

                  #9
                  Pa da, meni je proslu zimu na mercruzeru 4.3 izbio kao taj okrugli cep i to je to... Nabio nazad i sve ok...
                  A prve godine isto ispustio par cepova i jedan zaboravio, na desnoj grani i pukla grana, odneo kod nekog coveka ovaj zavario i sad je bez problema...
                  Tako da ne mora da znaci da je riknuo blok...

                  Comment

                  Working...
                  X