9000CS problem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 9000CS
    CBC Član
    • 19.01.2008
    • 30
    • Istra

    9000CS problem

    Pozdrav svima,

    Kako se mom starom ne da popravljat auto(jos uvijek je u voznom stanju), a i nije bas neki expert s kompjuterima molio bih Vas za pomoc. Saab 9000cs (1993) kod punog gasa jednostavno se ugasi. To se prvi put javilo prije nekoliko godina, a check engine je javljao neke probleme koji su popravljeni na servisu(senzori ili ventili pritiska turba tako nesto) nista preko 10-20 eura. Ali od popravka nista jos uvijek zna crknut kad ga se malo duze drzi na visokim okretajima pod punim gasom. Auto se i dalje vozi ali lagano bez punog gasa ide on i dalje preko 220. Ima novu turbinu stara je bila pri kraju na 220 000 km. Ima i neki drugi auspuh(inox) ali je i prije svega toga crkavao.
    [/b]
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #2
    Zdravo!

    Za pocetak bi trebao znati dal i je B202L ili B234L u pitanju.
    Naime 2 totano razlicita upravljachka sistema, na B202L (2000ccm) je Bosch LH 2.4.2
    dok na B234L (2300ccm) samo na modelima 1993 god Trionic 5.2

    Zbog totalne razlicitosti sistema ocekujem odgovor za nastavak teme.

    Pozdrav // Boost
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • 9000CS
      CBC Član
      • 19.01.2008
      • 30
      • Istra

      #3
      Motor je 2300 ccm

      Comment

      • 9000CS
        CBC Član
        • 19.01.2008
        • 30
        • Istra

        #4
        E i jos nesto mozda je bitno, auto je za americko trziste

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #5
          Da li ima TCS??

          Antispin?
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • 9000CS
            CBC Član
            • 19.01.2008
            • 30
            • Istra

            #6
            Ima TCS.

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #7
              Toga sam se i probojavao, namiriso sam problem sa Trotel body.
              Naime, kad su menjali te senzore okolo to je bilo jeftino. Sad je problem da prilikom punog gasa citac pozicije izadje iz opsega (pohaban) gde ECU resetira i zatvara Trotel skroz.
              Odatle gasenje motora

              Recimo da nov Trotel za TCS kosta reda 850€ i da nije nimalo zabavno kupovati ga, ostaje solucija:

              1. Uzimanje polovnog sto opet neznamo stanje istog.

              2. Workaround dodavanja EXTRA Switcha za gasenje i eliminaciju TCS funkcije koji se ugradjuje (originalni SAAB dodatak) u redu prekidaca za maglenke.
              Vezivanjem istog po semi koja ga prati se TCS izbacuje teko da se extra Switch vezuje u originalnu kablovsku mrezu.

              Instalacija traje oko 30 minuta.

              Preporuka je da odes kod najblizeg auktorizirtanog SAAB dilera i da ti se naruci isti. Cena je oko 70€
              Pozz // Boost
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • 9000CS
                CBC Član
                • 19.01.2008
                • 30
                • Istra

                #8
                Puno hvala, drago mi je da postoji i jeftinje rjesenje. Zaboravio sam reci da auto vuce sve do 3500 okretaja onda ide sve slabije i turbina vise ne puni do kraja. Kazaljka turba se vraca na pola. Da li ce se to rijesiti sa premoscivanjem?

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #9
                  Postoje 2 davaca pozicije u trotel body-u.

                  Jedan daje vrednost pozicije a jdena daje ocekivanu vrednost pozicije u saradnji sa externim vezama (pneumatskim-on float)
                  Ovaj zadnji je taj koji daje probleme, elem, prvi primarni nezeza nikad.
                  Ocekivano je da je manje vishe standardna greska posle tolikih godina i kilometara da jedan potenciometar otkaze. Za nevolju sve je to tako lepo uliveno da nema sanse da se pokusa spakovati (popravljati).

                  Izbacivanjem TCSa iz funkcije software premoscavanjem, otvara se i solucija za ubacivanje standardnog trotela od motora bez TCSa i eliminacijom aktiviranja ABSa u slucaju proklizavanja.

                  Drugim recima zadnje sto moze da s odradi ukoliko je TCS skroz otkacio je da se posle ubacivanja TCS Off switcha uz adaptiranje kontakta za TPS iz kablovske linije TPS/TCS izdvoji TPS i adaptira za klasicni trotel .
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • 9000CS
                    CBC Član
                    • 19.01.2008
                    • 30
                    • Istra

                    #10
                    Hvala jos jedom, stavit cu TCS off switch pa se cujemo.
                    Pozdrav

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #11
                      Posto sumnjam da ces naci nekoga ko ima ove podatke u tvojem okruzenju, nece ti biti na odmet:

                      Link uklonjen

                      Rar file , sve o TCSu - SAAB tehnicka dokumentacija, kad odradis download javi mi da uklonim link/file.
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • 9000CS
                        CBC Član
                        • 19.01.2008
                        • 30
                        • Istra

                        #12
                        Skinuto, hvala. Da li znate nekog mehanicara na ovom podrucju, za ovlastene servise znam Trst i Ljubljana?

                        Comment

                        • 9000CS
                          CBC Član
                          • 19.01.2008
                          • 30
                          • Istra

                          #13
                          Pitam jer ovi u Trstu bas i nisu neki. Prije 6-7 god promjenili su pumpu kvacila, pa nam je propalo u Italiji. Cak smo u Svicarsku usli bez kvacila to je bio pravi show. U Ljubljani su znali postavit krivu dijagnozu ...

                          Comment

                          • 9000CS
                            CBC Član
                            • 19.01.2008
                            • 30
                            • Istra

                            #14
                            Ah nista od TCS off switcha. Kazu u Saabu da nema provedenih instalacija i hoce uzet za rad brdo love 200-300 eura.
                            Danas mi je rekao jedan Talijan da je veliki servis 800 eura u Trstu. Prije nije bilo toliko.

                            Isprobao sam malo auto i poslije 3500 okretaja kazaljka turbine pada i penje se kao da govori "NE". Da nije mozda turbina u pitanju, nova je, predjeno s njom 2000 km.?

                            Da li se moze tcs iskljuciti nekako bez tcs off switcha? Ne moram imati u autu tcs on/off, trebalo bi ga trajno iskljuciti.

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #15
                              TCS nemoze da se iskljuci bez Switcha.
                              Moze da se iskasapi inatsalacija, moze da se ubaci T5.2 ECU bez TCSa, funkcija kocenja prema trotelu ce izostati ali ABS ce biti aktivan vise prilikom proklizavanja tocka. Drugim recima motor ce raditi bez TCSa ali ce ostatak ABS/TCS jedinice raditi grubu regulaciju.

                              Sad, sledece, postoji mogucnost da je tvoj varirajuci pritisak relatiran sa :

                              Losim svecicama, iskljucivo NGK BCPR7ES 11

                              eventualno zamorenom DI kasetom (Direct Ignition modul ).

                              Preporuka je da krenes od najlakse stavke, to je svecice , ako znas da su nove i prave vrste, pozajmi DI kasetu za test - (SAAB service ima Plavu kasetu za test koja je 100% proverena i sluci kao Dijagnosticka alatka).
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              Working...
                              X